Naujoji viešojo transporto tvarka – nepatogaus miesto ženklas

2010 - 07 - 16, Penktadienis 13:00

Gerbiamas Vilniaus mere,

Kreipiuosi į Jus su prašymu peržiūrėti sprendimą dėl įvestos  naujos viešojo transporto keleivių įlaipinimo tvarkos Vilniaus mieste. Akivaizdu, kad ji yra skirta kontrolierių, bet ne keleivių patogumui. Jau nuo pirmosios dienos žmonės yra pasimetę, transportas vėluoja, nes naujoji įlaipinimo sistema ilgiau užtrunka, vairuotojams tenka auklėti keleivius. Bet argi ne apie miestiečių, o ne apie  paslaugas teikiančių bendrovių darbuotojų patogumą turėtume galvoti? Kas bus rudenį, kai miestas vėl atgis ir bus dar didesni srautai keleivių?

Sovietmečio laikai, kai restorano durininkas buvo pats svarbiausias žmogus restorane, jau seniai praėjo, todėl dabar turėtume galvoti apie ateitį ir tinkamų naujovių diegimą, o ne gręžtis į praeitį.

Visuomeninis transportas yra labai svarbi šiuolaikinio miesto gyvenimo dalis, todėl jis turi būti patogus ir kokybiškas, nes kitu atveju jis negali konkuruoti su asmeniniu. Visi pasaulio miestai, skyrę didelį dėmesį viešajam transportui, jo tvarkai ir keleivių gerovei, šiandien yra patogūs gyventi, svetingi svečiams ir naudingi verslui.

Dar 2003-2006 metais Vilnius, norėdamas pagerinti visuomeninio transporto kokybę konkurso būdu, pirko šiuolaikiškus troleibusus bei autobusus, su kondicionieriais, šildymo sistema, dvigubais langais, buvo rengiamos patogios stotelės ir informacinė sistema, elektroninis bilietas. Tuo metu buvo pradėtos diegti ir specialios juostos viešajam transportui, kad juo važiuojantys žmonės nestovėtų transporto spūstyse.

Kitas žingsnis kurį miesto valdžia turėtų žengti – ne vienkartinis, o valandinis bilietas, koks yra taikomas daugelyje Europos miestų. Būtent nuo tokios viešojo transporto tvarkos reikėtų pradėti gerinti keleivių važiavimo sąlygas.

Vilniaus miesto ir valstybės subsidijos transportui, lyginant su kitais Europos miestais, nėra didelės. Be jokios abejonės, valstybės indėlis į tai turi būti taip pat ženkliai didesnis, būtina sumažinti ir PVM tarifą.

Kokybiškas ir visuomeninis transportas tokiame mieste kaip Vilnius yra būtinybė, o ne prabanga, kuri leidžia taupyti laiką, šimtus milijonų kelių peržiūrai ir, be abejo, mažina kamščius, padaro miestą patogų gyventojams ir svečiams.

Pagarbiai,

„TAIP“  judėjimo pirmininkas
Artūras Zuokas

Facebook comments:

Komentuoti


26 komentarų | “Naujoji viešojo transporto tvarka – nepatogaus miesto ženklas”

  1. Rimas / 195.182.69.29

    Aš taip pat už įlipimą pro priekines duris.
    Nenagrinėjant vėžėjų funkcijų ir panašiai, tai buvo geresnė tvarka: mažiau stumdymosi, mažiau dvokiančių bomžų, daugiau elementarios tvarkos.
    Dabar įlipus reikia iškoti/grūstis/prašyti kad kas nors malonėtų bilietėlį pažymėti, visi blaškosi tarp durų… o kur dar sėdintis koks visas išdidus bomžas(-ė) su savo manta ir šviežiu š..do aromatu

  2. Julius Steišūnas / 86.100.241.179

    Sveiki mere,

    sakykit kodėl tapo primiršta autotramvajaus idėja? Juk nereiktų bėgių tiesti, o būtų talpi ir moderni transporto priemonė?

  3. Egidijus J. / 212.122.93.74

    Pone Zuokai, tokia tvarka nesukelia jokio diskomforto, svarbu tiesiog šiek tiek pamąstyti pirmąsias savaites, kur lipti. Tik tiek.

  4. AURIMAS / 84.240.59.40

    LABAS RYTAS,NAUJOJI SISTEMA GAL UŽIMA DAUGIAU LAIKO,BET TUO PAT METU JI ŽENKLIAI SUMAŽINA BE BILIETO VAŽIUOJANČIŲ KELEIVIŲ SKAIČIŲ,SUMAŽINA NORINČIŲ NUVAŽIUOT UŽ AČIŪ ASOCIALIŲ ASMENŲ SKAIČIŲ.RUDENĮ MANAU BUS PRIDĖTA DAUGIAU LAIKO,PRIDĖTA TRANSPORTO IR VĖLAVIMAS BAIGSIS.MOKĖT TURI VISI.AŠ,KAD IR NE UŽ TOKĮ PATOGŲ,BET UŽ SAUGŲ IR PATIKIMĄ VISUOMENINĮ TRANSPORTĄ.

  5. justinas-neygalusis / 78.60.247.215

    pasakysiu viena vilniaus viešasis transportas greit praras daly keleivių jeigu
    iš jių tai yra mūsų tyčiosis yra grynas absurdas kad autobusuose ir troleibusuose
    įra nuimti visi komposteriai o paliktas komposteris tik prie vairuotuojio kuris
    y tave zvelgia lyg y koky nusikaltely mazdaug kad atseit aha zuikis be bilieto
    man toks dalykas ne prie širdies kai dar pamatai nervuota troleibuso arba autobuso vairuotuojia tau zymintis bilieta

  6. / 78.60.247.215

    @Artūras Zuokas:

    Vartotojai turi siekti, kad teikiamos paslaugos būtų kokybiškos ir patogios’. Viešųjų paslaugų teikėjas turi galvoti apie patogumą vartotojui, o ne pasalugos teikėjui. Čia esminis požiūrių skirtumas. Įlipimas pro priekines duris (kiekvienas viešojo trasporto specialistas pasakys) yra ne paslaugų kokybės gerinimas, o bandymas padidinti keleivių apmokėjimo už bilietus kontrolę. Čia vėl gi požiūrių skirtumas -teigiama, kad 70 proc. žmonių yra sąžiningi, koks 20 proc. nemoka už bilietą (nulemia aplinkybės) nes tiesiog neturi pinigų, o koks 10 proc. piktybiški sukčiai. Tai gi ,Lietuvoje įprasta, kad sprendimus valdžia priima orentuodamasi kaip sugaudyti tuos 10 proc. sukčių, bet kartu pademonstruoja požiūrį ir apsunkina tų 70 ir 20 proc. gyventojų gyvenimą. 70 proc. sąžiningų žmonių stovėjimas eilėje prie priekinių durų yra kolektyvinė bausmė. Toks mano požiūris ir nuomonių skirtumas.
    Įlipimas pro priekines duris dažniausiai taikomas tada, kai dalis visuomeninio trasporto nėra ,,vieno bilieto sistemos dalyvis”, priemestiniuose maršrutuose, kai atsiskatoma grynaisias vietoje arba kai keleivių srautai nedideli.
    Yra ne vienas galimas būdas spręsti esamas visuomeninio transporto problemas, bet tam reikia daugiau pastangų ir darbo.

    Neygalusis-justinas Gerbiamas buves Vilniaus Mere Artūrai Zuokai Palaikau jūsų šią mintį šiandien vaziavau 19 maršruto troleibusu Pašilaičiai-Antakalnis esu nepatenkintas Naujiuojiu Vilniaus Meru Viliu Navickumi Vienintelis Bilietu Pasizymejimo Komposteris yra prie Vairuotuojio Kabonos ir tai ylipus y Viešajį Transportą esi akylai stebimas Vairuotuojio Lyg Banditas turi skubiai jiam matant ir primigtynai reikalaujiant zymetis bilieta šiuo atvejiu pasijunti lyg šuo debilo kailyje tai grynas zmogaus teisių ir orumo pazeidimas.

  7. / 78.60.247.215

    @Artūras Zuokas:

    Vartotojai turi siekti, kad teikiamos paslaugos būtų kokybiškos ir patogios’. Viešųjų paslaugų teikėjas turi galvoti apie patogumą vartotojui, o ne pasalugos teikėjui. Čia esminis požiūrių skirtumas. Įlipimas pro priekines duris (kiekvienas viešojo trasporto specialistas pasakys) yra ne paslaugų kokybės gerinimas, o bandymas padidinti keleivių apmokėjimo už bilietus kontrolę. Čia vėl gi požiūrių skirtumas -teigiama, kad 70 proc. žmonių yra sąžiningi, koks 20 proc. nemoka už bilietą (nulemia aplinkybės) nes tiesiog neturi pinigų, o koks 10 proc. piktybiški sukčiai. Tai gi ,Lietuvoje įprasta, kad sprendimus valdžia priima orentuodamasi kaip sugaudyti tuos 10 proc. sukčių, bet kartu pademonstruoja požiūrį ir apsunkina tų 70 ir 20 proc. gyventojų gyvenimą. 70 proc. sąžiningų žmonių stovėjimas eilėje prie priekinių durų yra kolektyvinė bausmė. Toks mano požiūris ir nuomonių skirtumas.
    Įlipimas pro priekines duris dažniausiai taikomas tada, kai dalis visuomeninio trasporto nėra ,,vieno bilieto sistemos dalyvis”, priemestiniuose maršrutuose, kai atsiskatoma grynaisias vietoje arba kai keleivių srautai nedideli.
    Yra ne vienas galimas būdas spręsti esamas visuomeninio transporto problemas, bet tam reikia daugiau pastangų ir darbo.

  8. Donatas / 80.240.1.146

    O buvo taip:
    Važiuoju troleibusu, šalia atsisėda turbūt operatyvinis darbuotojas. Mąstau, kaip reikės jį sulaikyti. Privažiuojam mano stotelę. Keliuosi, o dėl nupjauto dirželio nukrenta rankinė, kurioje tebuvo pasas …

  9. Pranas / 84.15.33.154

    Gerb. p. Zuokai, gerbkite, prašau, lietuvių kalbą ir po žodžio „pagarbiai“ nedėkite kablelio: http://www.vlkk.lt/lit/3938.

    Pagarbiai

    Pranas

  10. pastebejimas / 84.32.219.110

    Siaip tai sutinku su Jumis, kad reikia gerinti visuomenini transporta, bet nauja tvarka, jeigu tik keleiviai bus supratingi, yra labai gera ir reikalinga. Kadangi Jus nevazinejate visuomeniniu transportu, tai neturite galimybiu palyginti siuos du etapus: iki liepos 15 ir po liepos 15. Manau, kai visi keleiviai bus supratingi ir paruose visus reikalingus bilietelius ir dokumentus pries ilipant, tai ir ilips zmones greitai ir patogiai

  11. Vytautas / 88.223.36.12

    Siandien vaziavau ir isitikinau, kad tikrai patogu. Visi tvarkingai eilute prazygiuoja, na gal bisku uztrunka, kol vienas kitas pazymi vienkartini, pas vairuotoja bilietus perka – labai nedaugelis.

    Ir kontrolieriu maziau bus, kurie, sutikime, kartais primena Rembo su Terminatorium (ne pats maloniausias vaizdas ne vien zuikiams).

    Islipantieji ir ilipantieji nebelipa vieni kitiems per galvas… Is ko cia Arturas bando ispusti muilo (galbut savo reitingu?) burbula – niekaip neaisku. Gal per mazai bendravo su Londono ir Niujorko merais?

  12. robis / 84.32.123.164

    Ar žinot kaip dar ne tokiais senais tarybinias laikais maskvoje autobusuose būdavo įrengti bilietų pardavimo automatai.Tiksliau automatais pavadinti sudėtinga:)))
    Būdavo įlipi,pats atsiplėši bilietą,pats įmeti kiek nori kapeikų(ar neįmeti) ir važiuoji kiek nori.
    O dėl dabartinės tvarkos labai daug vėjo keliama.Na uždirbs daugiau autoparko savininkai,vairuotojams tikrai daugiau nemokės.
    O žmonėms manau su laiku didelio skirtumo nebus(kai įpras)
    Beje dar vienas superefektyvus būdas.
    Pinočeto laikais zuikius tiesiog šaudydavo vietoje.Įtin efektyvu.

  13. Biga / 78.34.98.218

    Nauja tvarka mano manymu naudinga ir vezejui ir keleiviui. O spaudoje pasirodes straipnis, kad nauja tvarka naudinga vairuotojui, nes jis nuo to gaus daugiau pinigu mano manymu yra kvailas.
    Taip, jis gaus daugiau pinigu ir kas? Negi gaila? Jis vezdamas tiek zmoniu prisiima atsakomybe uz ju gyvybes, turi ziureti tvarkos transporte, kelyje ir dar aptarnauti kelievius parduodat bilietus. As skaitau, kad jie uzsitarnauja ir didesnio atlygio.
    Galbut problema ne tame, kad ivesta nauja tvarka, o tame, kad kazkas kitas galetu pasipelnyti?
    Man negaila, kad jie is naujos tvarkos tures daugiau pinigu. Bus duagiau tvarkos, bus daugiau transporto priemoniu ir dazniau vazines autobusai.

  14. Adomas / 82.39.56.151

    Artūrai, visa tai, ką rašote – Jūsų nuomonė. Dauguma čia komentavusių su jumis nesutinka. Dauguma balsavusių Delfi apklausoje – taip pat. Tokia įlipimo tvarka yra netiesioginis paslaugų kokybės gerinimas, padedantis užtikrinti švarą ir tvarką visuomeniniame transporte bei leidžiantis surinkti daugiau pajamų, kurios gali virsti investicijomis į kokybės gerinimą. Taip, tokia tvarka vežėjui naudingesnė, negu ankstesnioji, tačiau, mano supratimu, iš to taip pat laimės ir keleiviai.

  15. Uni / 86.100.229.242

    Klaikus popsas. Zvonkė ir tai gražiau dainuoja.

  16. Artūras Zuokas

    Vartotojai turi siekti, kad teikiamos paslaugos būtų kokybiškos ir patogios’. Viešųjų paslaugų teikėjas turi galvoti apie patogumą vartotojui, o ne pasalugos teikėjui. Čia esminis požiūrių skirtumas. Įlipimas pro priekines duris (kiekvienas viešojo trasporto specialistas pasakys) yra ne paslaugų kokybės gerinimas, o bandymas padidinti keleivių apmokėjimo už bilietus kontrolę. Čia vėl gi požiūrių skirtumas -teigiama, kad 70 proc. žmonių yra sąžiningi, koks 20 proc. nemoka už bilietą (nulemia aplinkybės) nes tiesiog neturi pinigų, o koks 10 proc. piktybiški sukčiai. Tai gi ,Lietuvoje įprasta, kad sprendimus valdžia priima orentuodamasi kaip sugaudyti tuos 10 proc. sukčių, bet kartu pademonstruoja požiūrį ir apsunkina tų 70 ir 20 proc. gyventojų gyvenimą. 70 proc. sąžiningų žmonių stovėjimas eilėje prie priekinių durų yra kolektyvinė bausmė. Toks mano požiūris ir nuomonių skirtumas.
    Įlipimas pro priekines duris dažniausiai taikomas tada, kai dalis visuomeninio trasporto nėra ,,vieno bilieto sistemos dalyvis“, priemestiniuose maršrutuose, kai atsiskatoma grynaisias vietoje arba kai keleivių srautai nedideli.
    Yra ne vienas galimas būdas spręsti esamas visuomeninio transporto problemas, bet tam reikia daugiau pastangų ir darbo.

  17. Uni / 86.100.229.242

    Zuokas groja klaikų popsą. Popsas užkniso juodai!

  18. Jz / 78.60.16.117

    Neturiu nuomonės, nes dabar viešuoju transportu sodan nebevažinėju. Manau, AZ taip pat, nors tai nereiškia, kad jis gali neturėti pasiūlymų ir – juo labiau – nuomonės.

  19. justinas-Neygalusis / 78.60.247.215

    Pritariu Gerbiamam Artūrui Zuokui naujiosios Vilniaus Viešojio transporto taisyklės
    pazeidzia mūsų keleivių teises reikia imtis kitų priemonių be bilietų vaziuojiančių
    zuikių gaudymu dazniau daryti keleivių kontrolierių reidus ir bausti keleivių kontrolės autobusiuke baudomis jias išrašant su policijios pareigūno pasirašytu protokolu
    taip pat dazniau daryti didelius reidus tose vietose kur daugiausiai būna vaziuojiančiūjų be bilietų tai gerai kad dar vasara ir nešalta lipti y viešajį transportą
    pro priekines duris ir kol nera didelių zmonių spūsčių o kas bus kai po vasaros masė zmonių stovės sustojimuose? mano manymu Vilniaus Meras padare per skubota ir
    neprotingai apgalvotą sprendimą ir didelę klaidą. Taip pat Kreipiuosi y Vilniaus Merą Navicką su Prašymu jiog jeigu ysigaliojio tokios taisyklės padaryti išimtį Neygaliųjų Centrų Auklėtiniams kadangi visada turime ir mėnesinius Bilietus ir pazymėjimus būtumėme yleidinėjiami per vidurines duris o ne trypčioti prie priekinių durų su Ligotomis kojiomis bei kad 4 ir 31 maršruto autobusai sustotų prie mūsų Neygaliųjų Centro „Mes Esame“ Naujiojioje Vilnioje kad mums nereikėtų kirsti pavojingos gatvės uz zalgirio gatvėje esančio autobusų ziedo kur nuolatos einame per gatvę su baime kad toje gatvėje galime būti arba partrenkti arba suvazinėti dideliu greičiu lakstančių lengvūjių mašinų vairuotuojių Dėkui uz išklausymą ir dėmesį,

  20. vilnietis / 86.38.180.61

    va čia su A.Zuoku nesutinku. Mano nuomone ko reikia vt: 1. patogus susisiekimas (vilniuje to nėra – į gretimą mikrorajoną reik važiuoti per centrą). 2. nedidelė kaina (vilniuje tam trūksta bilieto ne už įlipimą, o už laiką – valandą, dieną) 3. švara, saugumas (vilniuje to nebuvo, bet padarius įlipimą tik per priekines, tikiu, kad ir bomžų sumažės, ir chuliganų, ir tų „stribų“ būrių – žemo lygio kontrolierių).
    Taip, kad už pirmą žingsnį link geresnio vt tik paploti galima, o ne pasipiktinimo laiškus rašyti. O dėl gražesnių stotelių ir bilietų, tai visa tai ok, savo laiku, kai padaryti svarbesniu darbai. bet kol to nebuvo, tai ir vt populiarumas neauga. Geriau savo laiku reikėjo spausti ‘Susisiekimo paslaugas’, kad maršrutus pergalvotų. Kokia prasmė kalbėti apie tai jog tramvajus viską išgelbės kai toks mažas ir trumpas miestas – lygiai tą pačia sistemą galima buvo pritaikyti su esamom transporto priemonėm: ilgesnieji autobusai pervežtų greitai ir tolimais maršrutais (tramvajaus atitikmuo), trmpesnieji išvežiotų trumpesniais, o mikroautobusai išvežiotų po mikrorajoną, į kaimyninį nuvežtų. dabar kažkokia nesąmonė: transporto priemonės, kurios turi papildyti viena kita, tarpusavyje konkuruoja ir ‘vagia’ vieni kitų keleivius.

  21. Vytautas / 88.223.36.12

    5:0 A. Zuikio is „Taip“ nenaudai :)

  22. Mindaugas / 217.150.114.243

    Manau, kad ponas A. Zuokas itin klysta. Gyvenu Londone, kur, išskyrus ilguosius „bendy buses“ (tokių nėra daug), visada įlipama tik per priekines duris ir vairuotojas visada patikrina keleivio bilietą, o jei reikia, nepradėjęs važiuoti jį parduoda įlipančiam keleiviui. Jei atsiranda gudruolių, kurie įlipa ne per priekines, autobusas paprasčiausiai stovi ir nepajuda iš vietos, kol minia keleivių drąsuolio neišprašo lauk.

    Tokia tvarka patogi ir vairuotojams (nereikia dirbti už kasininką važiuojant) ir tvarkingiems keleiviams. Specialiai sakau „tvarkingiems keleiviams“, nes zuikiams, aišku, tokia sistema ne itin patinka. Prie viso to – bus užtikrinta, kad autobusas bus saugesnis, nes sutikite – asocialūs ir į kriminalą linkę žmonės kur kas mažiau linkę pirkti bilietus, vadinasi tokių autobusuose bus mažiau.

    Sutrikimai, kilę dėl naujos sistemos, yra normalus dalykas. Praeis kelios dienos ar savaitės ir vėl viskas važiuos savo ritmu.

    O naujovės, kaip valandinis bilietas ir kt. ateis savo laiku.

  23. Adomas / 128.240.229.68

    Gerbiamas buvęs Vilniaus mere,

    studijuoju magistrantūros programoje Anglijoje – čia visuose autobusuose veikia būtent tokia tvarka. Maža to, kai kuriuose miestuose važinėjantys autobusai ir teturi tik vieninteles priekines duris. Ir nieko – niekas nenumiršta, nevėluoja ir nepasimeta. Esate visiškai teisus, kad reikia gerinti Vilniaus viešojo transporto paslaugų kokybę. Mano supratimu, ši programa – teigiamas žingsnis būtent ta linkme, o visi nesklandumai – laikini.

  24. Vytautas / 88.223.36.12

    Dabar tai nei po vienu Arturo Zuikio zodziu nepasirasau…

    http://img686.imageshack.us/img686/4288/tikpropriekines.jpg

  25. bzhyk / 84.240.20.219

    o man nauja tvarka patinka … nors tai gal ir prievartinis žmonių kultūrinimas, bet manau, kad nuo tokios tvarkos viešojo transporto klientai tik sąmoningesni darysis.
    Mane labai nervindavo kai norėdavau išlipti, o atidarius duris pamatydavau, kad senyvo amžiaus moteriškės jau užgulusios duris ir veržiasi lipti į vidų.

    Dabar tvarkingai išlipi, niekas po kojomis nesimakaluoja.

  26. Biga / 78.34.222.136

    Perkeliau savo komentara cia:

    As manau tai visai nebloga ideja, kad iliptu po priekines duris, o isliptu pro galines. Kaip tik trumpiau uztruktu procesas: vieni islipa pro vienas duris, o kiti ilipa pro kitas ir visa tai vyksta vienu metu, laipinimo laikas butu dar trumpesnis! Vokietijoj irgi taip, bet mazesniuose miestuose. Didmiesty manau tai labai nepraktiska, nebent keleiviai mastytu kartu. O ‘auklejimas’ manau yra tiesiog pradzioj reikalingas, butu reikeje pradziai dar viena kita darbuotoja leisti padeti vairuotojui. Manau, kad per daug reikalaujama is vairuotojaus: kontrolierius, aukletojas, vairuotojas…