Kas yra laisvė geram šeimininkui? Tai pirmiausiai-teisė į pareigas
2010 - 03 - 10, Trečiadienis 22:17Švenčiant valstybės Nepriklausomybės atkūrimo, taigi ir jos Nepriklausomybės dieną, siūlau susigrąžinti valstybės priklausomybę sau patiems. Jau senokai elgiamės taip, tarsi valstybė mums nepriklauso. Elgiamės su ja taip, lyg tai būtų mūsų laikini namai ar viešbutis. Savo šaly jaučiamės tarsi svečiai, o ne šeimininkai. Kas yra laisvė geram šeimininkui? Tai pirmiausiai – teisė į pareigas. Gal todėl ir norime būti savoj šaly svečiais.
Daugumai vardas „Lietuva“ tapo lyg iškaba, lyg gimdymo namų palatos pavadinimas, kurios neprisimename ne tik tie, kurie ten gimėme, bet ir tie, kurie gimdė.
Kad valstybė priklauso mums, prisimename tik tada, kai reikia aukštesnio namo, erdvesnio sklypo, didesnės išmokos ir išskirtinai mums geresnių gyvenimo sąlygų, trumpai tariant, kai savo sakinį pradedame – „man reikia“. Į valstybę imame žiūrėti kaip į tarnaitę, kuri turi laiku paduoti, laiku iššluoti ir tuo pačiu būti nematoma ir mums netrukdyti.
Taip ir likome su sovietmečio išugdytais įpročiais ir požiūriu, jog tai, kas yra valstybės, yra niekieno. Gal todėl toleruojame tuos, kurie didžiuojasi, prisimindami, kaip jie vogdavo iš anos oficialiai kitiems priklausiusios valstybės ir esą taip kovojo su sistema, dabar tai tarsi dar viena išgalvota rezistencijos forma – „ekonominiai disidentai“. Gal nebevagiame taip iš valstybės, kaip anksčiau, bet ir nepraleidžiame progos ja pasinaudoti ir ją apgauti, nes nesuvokiame savęs kaip valstybės dalies, ir valstybė – tai kažkas svetima.
Yra nemažai garsiai kalbančių valstybės ir jos piliečių vardu, bet tyliai jie gina savo būtį ir savo interesus. Vartojame terminą „valstybininkas“, bet kalbame apie žmones, kurie teturi savą, bet nebūtinai visuotiną valstybės suvokimą.
Kas gi nutiko, kad taip ilgai laukta ir kurta valstybė taip greitai daugeliui mūsų tapo svetima? Kodėl taip lengvai ją palieka, nors vėliau taip sunkiai mažą jos dalelę mėgina susikurti svetur.
Kada išmoksime į valstybę žiūrėti ne kaip į laikiną būstą, o kaip į savo namus, kuriuos patys turime sutvarkyti, turime ne tik pamatyti dulkes, bet ir jas nuvalyti? Kada prisiimsime šeimininko pareigas?
Juk tik tada, kai valstybę suvoksime kaip tikruosius savo namus, kurie mums priklauso, kurie yra mūsų, galėsime didžiuotis tikrąja valstybės Nepriklausomybe. Lengviau yra nemąstyti, jog valstybė priklauso kiekvienam mūsų, nes taip išvengiame atsakomybės už valstybę, kuria turėtų rūpintis mistiniai kiti, bet ne aš.
Kai neturime mums priklausančios valstybės, neturime ir idėjos, kokia ji turėtų būti. Neturime idėjos, kuri valstybę padarytu sava visiems ir kiekvienam. Dar taip neseniai ta bendra idėja buvo nepriklausoma valstybė, bet ją gavę, neišmanome, kaip toliau elgtis, todėl nenorime, kad ji priklausytų tik mums.
Grąžinkime valstybės priklausomybę sau, ir tai bus geriausias atkurtos Nepriklausomybės 20-metų jubiliejaus pagerbimas.


2010 - 06 - 23, 15:33
Artūrai, o kodėl „tokie kaip mes suprantam politikų darbą ,,kaip būvimą prie lovio”, ką? Ką iki šiol darė politikai? Aš tau pasakysiu,- ėmė kyšius, lojo vieni ant kitų, teismus padarė pasityčiojimo iš teisybės institucija, teisėsaugai leido „sunegalėti“ iki absurdo, sveikatos apsaugą nustekeno iki Angolos lygio, tyčiojosi, melavo, lupo nuo paprastų žmonių paskutinį kailį nes suvaldyti korupciją, kontrabandą, „šešėlį“ nėra intereso, nes tai jų klanų verslai, o suvaldyti savo „apetitų“ nebesugebama, „skandino“ vieni kitus, dangstė savo „prisišikusius“ kolegas ir net konkurentus, nes ir tie turi pakankamai kompromatų, todėl nėra kur dėtis, galima būtų vardinti toliau. Ir tu, Artūrai, nebuvai paskutinėse gretose. Todėl niekada nebeturėsi nei visuomenės pasitikėjimo, nei juo labiau palaikymo. Tavasis Taip tėra tau laiptelis prie lovio. Vienareikšmiškai. Bus dar klausimų?
2010 - 06 - 23, 14:07
„sukrėsti esamą politinių partijų sistemą, priversti valdžią ir politinę sistemą keistis iš esmės“
Artūrai, ir vėl durnių ieškai? Kaip tu „ją“ keisi? Kaip tu „ją“ krėsi? Ką tu čia vėl sugalvojai? Šitiek metų prie lovio praleidęs pats esi neatsiejama sistemos dalis, ir tik šalin pavarytas pasišovei „krėsti“ ir „keisti“? Pribrendai?, taip sakant… Nebejuokink. Nebedurnink tų vargšų žmonių, begėdi tu.
2010 - 05 - 10, 16:34
Galima susidaryti iliuzija, kad musu tevynes turtai neissiamiami: viena valdzia voge, paskui kita, paskui atejo trecia, ir vis dar yra ka vogti.
2010 - 03 - 15, 22:07
Ne Lietuva reikia keisti, o viena vienintele jos lastele. Save.
2010 - 03 - 15, 21:05
va, rodos Sliko jei neklystų, nuoroda taip pat labai tamstai į temą apie „klestinčią Lietuvą“ ir džiaugsmingai mekenančius avinus joje… o gal žiūrėk, lašas po lašo teisingos informacijos, ir pažadins, nekurius, lozungais ir valdžiažmogių balabaikom užliūliuotus…
2010 - 03 - 15, 19:23
Zuokai, geriau pasiskaityk ir pagalvok, gal jau laikas nustot pezėt apie šeimininkavimą:
http://www.sarmatas.lt/03/projektas-derunkelizacija-ekonomika/
Tiesiai šviesiai, skant…
2010 - 03 - 15, 18:30
http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversity/97.php?cl_tta_sign=67e3740b08640b4223a63f06c55bddb6
2010 - 03 - 15, 18:26
citata iš tamstos pateikto straipsnio: „…Lietuvos valstybė yra normali ir klestinti … visuotinai pripažinta, jog Lietuva, kartu su Estija ir Latvija, yra vienintelės buvusios sovietinės respublikos, kurios sugebėjo sukurti stabilią demokratinę santvarką…“
Ar tikrai „klestinti“ ? – gal pasidomėtumėt to „klestėjimo“ statistika ? (nebūtinai su šiame blog’e pateikta)… Dar, besidžiaugiančiam „klestėjimu“, bendram išprusimui pateikiu nuorodą į sąvokos „atstovaujamoji demokratija“ (kokią turime ir mes LR) apibrėžimą Vikipedijoje:
http://lt.wikipedia.org/wiki/Demokratija
…siūlau atkreipti dėmesį į šio tipo demokratijos trūkumus ir pabandyti sau atsakyti ar bent vieni iš paminėtų nėra įgyvendinti „klestinčioje Lietuvoje“ ?… ir pabaigai rekomenduoju atkreipti dėmesį į ten pat pateiktus požymius akivaizdžiai liudijančius kuomet demokratija yra, švelniai tariant, „nevisiškai teisinga“ ir tuomet dar kartą savęs paklausti ar tikrai LR galima nemeluojant vadinti „klestinčia“ ?
P.S. Šiaip perdėtas optimizmas nėra blogas dalykas, jei tik netrukdo blaiviai vertinti situaciją, matant trūkumus, ir siekiant juos šalinti, bet tik ne toks bravūriškas oponuojančių užsipuolimas kaip kad tamstos, atsistojus į trečią „Patrijono Bugailiškio Prūdo“ poziciją…
2010 - 03 - 15, 17:24
Mieli amžinai apsiverkę ir apsisysioję nevykėliai („lūzeriai“), kurių prieglauda šitas tinklaraštis yra pasidaręs. Šiaip keista netgi, nes A. Zuokas yra labai labai blogas gyvis, bet lūzeriškumu jo apkaltinti negalėtų niekas, todėl nesuprantu, kas juos čia taip traukia.
Paskaitykite bent jau šitą straipsnį http://www.alfa.lt/straipsnis/10320871/?Ka.Lietuva.pasieke.per.20.nepriklausomybes.metu.=2010-03-15_07-07.
Aišku, viskas yra santykina ir reliatyvu, bet pro ašaras, tulžį, neapykantą Lietuvai ir kitas nuostabias savo savybes visgi pabandykite įžvelgti nors 1 procentą kažko ne tokio šlykštaus toje Lietuvoje.
Ačiū.
2010 - 03 - 15, 8:40
Susizavejima keliantis politiko poelgis:
http://az.atn.lt/straipsnis/49671/garsiam-kompozitoriui-gyvybe-isgelbejo-seimo-narys
2010 - 03 - 14, 8:46
Ar tai tiksli statistika? Kažkaip liūdnai atrodo. @Kuo dziaugiames???:
2010 - 03 - 13, 20:42
Publikuojame konkrečius skaičius, ką pasiekė didieji „patriotai“, Lietuvoje šiam momentui. Tai ne mokslinė analizė – tai kelių valandų bėgyje surinktos 1990-2009 m. statistikos, kurios suprantamos ir prieinamos visiems. Žemiau palyginimui pateikiami duomenys ir apie 1950-1970 m. laikotarpį:
Gyventojų skaičius:
1990 m. – 3723,2 tūkst. (mieste – 2549,4 tūkst., kaime – 1173,8 tūkst.)
2009 m. – 3349,9 tūkst. (mieste – 2240,5 tūkst., kaime – 1109,4 tūkst.)
Gimusiųjų skaičius:
1990 m. – 56,4 tūkst.
2009 m. – 36,7 tūkst.
Nesantuokinių vaikų skaičius:
1990 m. – 3 977
2008 m. (2009 m. kol kas nepaskelbti) – 10 010
Lovų ligoninėse skaičius:
1990 m. – 46,2 tūkst.
2009 m. – 27,4 tūkst.
Gydytojų skaičius:
1990 m. – 17,1 tūkst.
2008 m. (2009 m. kol kas nepaskelbti) – 13,4 tūkst.
Gyventojų sergamumas piktybiniais navikais (pirmą kartą susirgusių skaičius):
1990 m. – 10 043
2008 m. (2009 m. kol kas nepaskelbti) – 16 117
Gyventojų sergamumas tuberkulioze (pirmą kartą susirgusių skaičius):
1990 m. – (tokio rodiklio 1990 m. metraštyje nėra)
2008 m. (2009 m. kol kas nepaskelbti) – 1892
Savižudybių skaičius (100 000-ių gyventojų):
1990 m. – 25,9
2008 m. (2009 m. kol kas nepaskelbti) – 33,1
Registruotų bedarbių skaičius:
1990 m. – (1990 m. tokio rodiklio nebuvo)
2009 m. – 203,1 tūkst.
Užregistruota nusikaltimų:
1990 m. – 37 056
2009 m. – 83 203
Užregistruota nusikaltimų (100 000-ių gyventojų tenka):
1990 m. – 1003
2008 m. (2009 m. kol kas nepaskelbti) – 2325
Bendrojo lavinimo mokyklų skaičius:
1990/1991 m. – 2157
2008/2009 m. – 1415
Jose mokinių:
1990/1991 m. – 525,2 tūkst.
2008/2009 m. – 464,6 tūkst.
Bibliotekų skaičius:
1990 m. – 1885
2008 m. (2009 m. kol kas nepaskelbti) – 1373
Jose dokumentų, tūkst.egz.:
1990 m. – 35 680
2008 m. (2009 m. kol kas nepaskelbti) – 28 224
Informacija is http://leftas.info/kovo-11-osios-proga-tiktai-skaiciai/
2010 - 03 - 13, 11:10
Apreiškimai
Kvailoji kraštosauga
Kol žmogus ne valdžioj, jis puikiai žino, ką daryti, kad Lietuvai būtų geriau.
Vos tik atsiduria valdžioj, kaipmat viską pamiršta ir daro dar blogiau.
Išeina iš valdžios – vėl viskas jam aišku.
Vadinas, tai nėra padėtis be išeities.
Juozas Erlickas
2010 - 03 - 12, 19:59
Taigi kaip dabar bus: JEDG vyks i Rusija pamineti musu okupavimo pradzia?
2010 - 03 - 12, 18:52
Su didžia švente visus!
Va ką radau (istorija):
http://blog.delfi.lt/a.brazaitis/6936/
2010 - 03 - 12, 16:33
http://www.youtube.com/watch?v=ACGXtrXc3f0
2010 - 03 - 12, 15:49
Nepriklausomybei 20 metų.
Bet ar tikrai Lietuva tapo nepriklausoma?
Taip, Lietuva tikrai tapo nepriklausoma. Nuo kadaise klestėjusios pramonės. Nuo gamyklų, gaminusių precizinio tikslumo stakles. Nuo gamyklų, gaminusių sudėtingiausią elektronikos įrangą. Nuo fabrikų, gaminusių lėktuvų juodąsias dėžes. Gaminusių sudėtingiausius grąžtus ar televizorius. Tapome nepriklausomi nuo tekstilės įmonių, ketaus liejyklų. Kokia laimė! Net nuo degtukų fabriko tapome nepriklausomi! Net nuo savo laivyno tapome nepriklausomi! Išdraskėme. Sunaikinome. Supjaustėme.
http://www.respublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/respublikos_redakcijos_skiltis/nykstanti_musu_nepriklausomybe/
2010 - 03 - 12, 10:32
Pakanakamai issami analize,nusakanti kodel ir kur esame siandien.Nustebau,kad kazkas sugebejo tai garsiai pasakyti,bet tai zmogus,zinantis situacija is vidaus. Zinia,diagnozė – pirmas žingsnis į išgijimą.Tik zodzius turetu sekti veiksmas. Truputi pacituosiu:
„Dabar mes iš esmės turime vieną lovio partiją.
Per 20 metų atsirado laisvė ir priklausomybė. Laisvė prisibrauti prie lovio arba pražūti. Dar yra variantas išvažiuoti – tą ir daro kas gali. Kalbu apie priklausomybę nuo to paties lovio – dėl to, kad jei neprieini prie lovio, nesi savam vidiniam rate, tu esi žuvęs. Tu nesutvarkysi pažymos, tu išvis esi bejėgis, kaip Gogolio ar Kafkos romane. Tu eini į teritoriją, kurioje niekas su tavimi nesiskaito.
Tačiau jeigu juos pažįsti, esi vienas iš jų, tame vidiniame rate – tau reikalai susitvarko, tu išgyveni. Partija iš tikro viena – jie gal laidose kapojasi, bet paskui draugiškai skambina vieni kitiems „tu sutvarkai tą, aš tau sutvarkau šitą reikalą“. Jie prieš rinkimus išsisklaido, išskaido jėgas, sena partija įkuria kitą partiją, kuri neva nauja jėga, sukiša savo žmones, kitur infiltruoja.“
Visas straipsnis: http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/rvanagaite-esame-pasiruose-be-suvio-priimti-rusija.d?id=29916643
Fraze: „Kas yra laisvė geram šeimininkui? Tai pirmiausiai – teisė į pareigas“ kiek pamenu buvo mums kalama i galva sovietu laikais.Nereikia kaltinti anu laiku palikimo del siandienos ir teisingo kelio sovietiniai lozungai mums nenurodys. Siandien mums truksta atsakomybes.Atsakomybes uz is sugriauta bei isvogta buvusia stipria industrine valstybe,atsakomybes uz parduota Lietuvos nepriklausomybe uz alaus buteli bei skalbimo miltelius.
I klausima: Kas yra laisvė geram šeimininkui? Atsakyciau: tai pirmiausiai – ATSAKOMYBE uz savo veiksmus.
Tik suprantantis savo veiksmu pasekmes visam ukiui zmogus gali buti geru seimininku,kureju. Besirupinantis greitai isimesti ka nors sau i burna [kisene],viso labo yra vienadiene peteliske,arba net parazitas.
2010 - 03 - 11, 22:13
Su Kovo 11!!!
beveik laiku.
2010 - 03 - 11, 16:52
Kas neskaito komentaru – savo pastebejimu apie Lietuvos nepriklausomybe esme sudedu i viena sakini: su savo egoizmu kovoti yra sunkiau nei su svetimu! Taigi…
2010 - 03 - 11, 16:48
Paskutiniu metu tarp AZ ir kitu rasanciu i interneta, laikrascius minciu apie Lietuvos nepriklausomybe – skirtumu nedaug.
Kaip Andriaus Mamontovo dainoj:
Tu tiek daug paaukojai
Kad galetum tureti
Savo suknista laisve
Nezinai kur ja deti…
Bet visa tai buvo galima numatyti. Dabar mus zudo tas pats banalus – musu paciu egoizmas.
Kaip dziaugemes, kai mus pripazino. Islandija… paskui ir kitos salys. O dabar ar suprantame, pvz, tibetiecius, siekiancius netgi ne visiskos nepriklausomybes, o bent jau savo kulturos ir tradiciju issaugojimo? Tiek visko musu politikai buvo jiems prizadeje…
Musu problema yra pernelyg banali. Jei nors akimirkai pamirstume savo nesibaigiancius poreikius… Et… :(
2010 - 03 - 11, 11:54
Tiesos nemazai pasakyta, kas be ko. Taciau ir tie patys istatymu vykdytojai – savivaldybes, ministeriju darbuotojai – galetu ir tureti pakeisti poziuri i besikreipiancius: ne ziureti kaip i atejusius ismaldos prasyti, o padetu (be kysio) zinodami istatymus ir galimybes ir t.t. Tada ir versla butu imanoma kurti, kai zinai, kad VISI turi vienodas galimybes, o ne tik tie, kurie zino kada ir kam kysi duoti.
Yra niurzgliu, kurie laukia, kol jiems viska ant poliruoto padeklo atnes ir sudes i burna, taciau yra ir norinciu is tikruju kazka kurti, daryti ir kaip tik tie zmones nematydami galimybiu isvyksta.
Seimininkais galim visi buti, taciau ta ‘tvarka’ taip pat skirtingai suprantama ;-)
2010 - 03 - 11, 9:51
„Gal nebevagiame taip iš valstybės, kaip anksčiau“ – nes viskas kas materialu jau isvogta, dabar vagiama musu ateitis.
2010 - 03 - 11, 9:34
Sveiki Arturai, sveikinu su Kovo 11-osios svente! Grazi diena, gera nuotaika. O dar labiau pakele nuotaika, tai , kad radau Delfyje, kad gal kandidatuositi kauno mero posta! Tikiuos, si karta Delfis raso tiesa :) Daug kaunieciu, laukiam cia tokio veiklaus zmogaus, ir su tokia patirtimi. O juk ir Kaunas jum visai ne svetimas, gimtasis krastas, beveik;) Kagi, dar vienas spaudimas tapti meru nuo vieno paprasto zmogaus, kuriam rupi mano Kaunas :)
2010 - 03 - 11, 0:05
Sutinku. Elgiames kaip sveciai norintys nemokamo islaikymo neapibreztam laikui is nezinia kam priklausancio seimininko. Lietuva yra musu namai ir yra musu sazines klausimas kaip mes juos padarysime kuo jaukesniais ir saugesniais. Kokie tie bus valstybes „namai“ priklausys nuo kiekvieno is musu. Pradekime tai daryti kovo 11-ta – labai tinkama data.
2010 - 03 - 10, 23:11
O tai ką siūlote ? … imti ginklus į rankas ? :) – juk valdžią LR jau seniai uzurpavę „partiniai – švogeriniai“ klanai reguliuojami stambiojo kapitalo… Gal kam atrodo, kad galima būtų juos įkalbėti pasitraukti gražiuoju ? :)… Ir nereikia sakyti kad „turime tai ką išsirenkame“ – šitoje bananų valstybėje jau seniai nebėra jokios demokratijos – mes „renkame“ iš tų, kuriuos mums išreklamuoja ir pateikia – taigi iš to pačio stambiojo kapitalo pateiktų, jo lėšom išreklamuotų ir jam priimtinų variantų. Todėl ir stebimės, kad lyg ir renkam kiekvieną kartą koardinaliai priešingus, o vistiek rezultatas tas pats – viskas daroma siekiant užtikrinti stambaus kapitalo interesus… Ir jokio skirtumo ar tie išrinktieji save įvardija konservatoriais, ar socialdemokratais, ar liberalais, ar dar kitaip :) – keičiasi tik spalvos, bet knyslės tai tos pačios – kiaulių…
…Tiem kas sugeba susikurti savo verslą (o sėkmingai sukurti jį nedarant bent jau smulkių įstatyminių pažeidimų ir neinant į kompromisą su sąžine LR praktiškai neįmanoma) ir užtikrinti sau bent kiek sotesnį gyvenimą – tiems lengva nepastebėti šitos valstybės pūliojančių vočių… – jie tiesiog turi galimybę elementarų teisingumą savo atžvilgiu „nusipirkti“ reikalui esant – ir paprasčiau ir greičiau“ir nervų sau nereikia gadinti“… Na o tiem, kurie neturi gabumų savo verslui sukurti (o tokių dauguma) – kurie kas dieną mato ir patyria šitos valstybės dvigubus standartus, neteisybę, pilietinę nelygybę ant savo kailio, o „nusipirkti“ elementarių teisių užtikrinimą (jei jau kitaip neįmanoma, o ir prarastų nervų gaila kovojant su vėjo malūnais) – neužtenka babkyčių – tiem tie valstybės pūliniai oi kaip matomi ir jaučiami… Iš čia ir totalinis nusivylimas… ir ne „pigioj dešroj esmė“… – o „pigioj valstybėlėj“…