Prezidente, raginu Jus vetuoti ,,Sodros ‘’ įstatymą ir grąžinti jį Seimui tobulinti
2009 - 12 - 17, Ketvirtadienis 15:34Šiandien šį laišką išsiunčiau į S.Daukanto aikštę.
Gerbiama Jūsų Ekscelencija , ant Jūsų darbo stalo laukia sprendimo du svarbūs Seimo priimti dokumentai – 2010 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas bei Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto 2010 metų rodiklių patvirtinimo įstatymas.
Suprantama, vertinant sudėtingą valstybės ekonominę situaciją, gerų ir visiems priimtinų sprendimų nėra. Tačiau gerbiamą JE raginčiau nepasirašyti ir vetuoti priimtą ,,Sodros’’ biudžeto įstatymą ir skubiai pareikalauti, kad LR Vyriausybė visgi principingiau ir toliaregiškiau pažiūrėtų į savo parengtą bei Seimo patvirtintą dokumentą.
Neabejoju, kad Jūs taip pat matote ne vieną galimybę, kuri tikrai egzistuoja, kaip efektyviau panaudoti esamus valstybės finansus ir padėti žmonėms.
Atkreipsiu Jūsų dėmesį tik į keletą svarbių patvirtinto ,,Sodros’’ biudžeto detalių.
Pirma: neteisingas sprendimas sumažinti bedarbio socialines išmokas iki 650 litų per mėnesį.
Gerbiama Prezidente, Jūs puikiai žinote, kad nedarbas drastiškai auga kiekvieną savaitę, ir šiuo metu darbo neranda beveik 260 tūkstančių Lietuvos piliečių. Nedarbo socialinio draudimo minimali išmoka yra tik 350 Lt, o maksimali – 1041 Lt. Negalima užmiršti, kad skirtingus atlyginimus gaunantys žmonės mokėjo skirtingas ,,Sodros’’ įmokas, ir šiandienos bedarbiai, kitaip nei teigia kai kurie politikai, nėra vien tinginiai. Turime pripažinti ir prisiimti kaltę, kad nedarbas – pirmiausia ekonominės situacijos, valdžios sprendimų ir neveikimo pasekmė. Ir iš 260 tūkst. bedarbių, kurių skaičius tik auga, dauguma yra darbštūs žmonės, turintys šeimas bei finansinių įsipareigojimų. Jie prarado darbą ne dėl nuo savęs priklausančių aplinkybių. Socialinio bei nedarbo draudimo išmokų mažinimas proporcingai, kas atitiktų konstitucinį solidarumo principą, būtų bent jau sąžiningesnis sprendimas.
Antra: neapgalvotas ir vargu ar teisėtas Seimo sprendimas sumažinti dirbančių pensininkų pensijas. Daugelio Jums jau žinomų argumentų nekartosiu, tik paminėsiu kelis. Minėtas įstatymas atima pensininkui teisę užsidirbti gyvenimui ir pasmerkia tik ,,išgyvenimui’’. Puikiai žinome, kad dabartinių pensijų dydis pensininkui suteikia tik ,,išgyvenimo’’ galimybę. Vyresnio amžiaus žmonėms darbą praktiškai susirasti neįmanoma, o dirbtinis dirbančių pensininkų stūmimas iš darbo rinkos tik dar labiau pasunkins sudėtingą Lietuvos verslo situaciją. Dauguma dirbančių pensininkų yra puikūs techninių ir inžinerinių profesijų specialistai, kuriems, deja, dabartinė švietimo sistema neparengė deramos pamainos. Darbo rinka neteks kvalifikuoto personalo arba įmonės privalės didinti atlyginimą, kad šiuos žmones išlaikytų.
Taigi tai – dar vienas smūgis verslui, kuriam neišvengiamai padidės gamybos ar paslaugų kaštai. Parinkti pensijos mažinimo koeficientai yra neteisingi, todėl suteikite savo ,,veto’’ teise Seimui ir Vyriausybei galimybę pasitaisyti.
Būtų neteisinga, jei Jus tik raginčiau išlaikyti didesnes socialines išmokas, kartu nepasiūlydamas pajamų šaltinių. Taigi vienas labai konkretus pasiūlymas, kuris priklauso tik nuo Vyriausybės kompetencijos ir protingumo kriterijų, susijęs su Energetikos ministro vienasmeniais sprendimais. Šių sprendimų kaina – beveik 200 milijonų litų, kuriuos Seimas po Jūsų ryžtingo ,,veto’’ galėtų panaudoti žmonių socialinei gerovei.
Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija lapkričio 23 d. svarstė elektros energijos, kurią būtina supirkti 2010 metais, teikiant viešuosius interesus atitinkančias paslaugas (toliau – VIAP), kainas. Pagal Energetikos ministerijos planuojamą scenarijų 2010 metais VIAP biudžetas centralizuoto šilumos tiekimo sektoriui sieks apie 126 mln. Lt. Už šią sumą visi Lietuvos gyventojai nusipirks 1,05 TWh elektros energijos, arba tik apie 12 % metinio kiekio už kainą, kuri lygi 18,65 ct/kWh. Apie 2,5 karto didesnį elektros energijos kiekį (2,5 TWh) Energetikos ministerija verčia pirkti iš AB „Lietuvos elektrinės“ (toliau – LE) už kainą, kuri yra 29,31 ct/kWh. Kitaip sakant, VIAP biudžetas LE siekia net 733 mln. Lt, žinant, kad LE yra pati neefektyviausia elektrinė, prarandanti daugiau nei 60% nupirktos energijos gamtinių dujų ar mazuto pavidalu. Toks primetamas sprendimas būtų lyg ir logiškas, jeigu nebūtų kitų alternatyvų – bet jų yra. Visų pirma, VIAP kvotų skirstymo tvarka yra daugiau nei ydinga, kadangi metinis kiekis paskirstomas remiantis ne ekonominio naudingumo, o keistais politiniais kriterijais.
Jūsų Ekscelencija, esate ekonomikos ir finansų profesionalė, todėl pateikiu šį siūlymą skaičiais. 2010 metais vidutinė gamtinių dujų kaina sieks 800 Lt už tūkst. Nm3, o mazuto kaina bus artima gamtinių dujų kainoms, vertinant pagal energetinę vertę. Taip pat darome prielaidą, kad kuro balansą sudarys 50 % gamtinės dujos ir 50 % mazutas. Vidutinė 2010 metų apyvartinių taršos leidimų (toliai – ATL) kaina bus apie 50 Lt/ATL. Įvertinant auščiau pateiktas prielaidas ir priimant 38 % elektros energijos gamybos bendrąjį efektyvumą bei skirtą VIAP kvotą (2,5 Twh), LE turės apie 137 mln. Lt grynųjų pajamų, atėmus išlaidas kurui ir ATL, kurios siekia apie 566 mln. Lt. Kitaip tariant, norint užtikrinti LE pastoviųjų sąnaudų padengimą, netgi įvertinant naujojo bloko statybą, reikia garantuoti 137 mln. Lt grynąjį pajamingumą. Siekiant užtikrinti LE „būtinąjį“ grynąjį pajamingumą, siūlomas toks scenarijus. Priimkime, kad LE techninis minimumas 150 MW energetiniams blokams siekia apie 40 %. Vieną kartą ir visiems laikams Valstybinė energetikos inspekcija turėtų duoti ekspertinę išvadą apie tai, koks gi iš tikrųjų yra tas LE techninis minimumas, kadangi ši sąvoka dažnai naudojama kaip koziris derybose su politikais ir netgi Kainų komisija. LE dirbant minimaliu apkrovimu, per metus būtų pagaminama apie 0,5 TWh elektros energijos. Galiojant aukščiau pateiktoms prielaidoms dėl kuro ir ATL kainų bei įvertinant mažesnį energijos gamybos efektyvumą dirbant minimalia apkrova – 33 %, reikėtų LE gaminamos elektros energijos kainą padidinti iki 54,66 ct/kWh, kad būtų garantuotas 137 mln. Lt grynasis pajamingumas. Iš pirmo žvilgsnio, tai – įspūdinga kaina, tačiau visi suprantame, kad energijos tiekimo patikimumas kainuoja, todėl LE turi būti gyvybinga energetikos įmonė, tačiau galimai mažesniais kaštais.
Taip pat analizėje daroma prielaida, kad 0,9 TWh kiekį pagamins centralizuoto šilumos tiekimo įmonės už tą pačią 18,65 ct/kWh kainą, likęs 1,1 TWh kiekis bus importuotas už vidutinę 14 ct/kWh kainą. Pasirinkę šį siūlomą scenarijų, gauname, kad sumažinus iki minimumo elektros energijos gamybos kiekį LE ir išnaudojant centralizuoto šilumos tiekimo įmones bei sąlyginai pigų elektros energijos importą, per metus galima būtų sutaupyti beveik 138 mln. Lt, o didėjant kuro kainoms, efektas tik didėja, pavyzdžiui, gamtinių dujų kainai priartėjus prie 900 Lt už tūkst. Nm3 ribos, ekonominis efektas būtų apie 187 mln. Lt.
Siūlomo scenarijaus įgyvendinimas turi ir daug kitų teigiamų aspektų, susijusių su šilumos kainos sumažėjimu, nes pastovieji kaštai būtų išdalinami didesniam pagamintos elektros ir šilumos energijos kiekiui, o dėl didesnio energijos gamybos efektyvumo būtų fiziškai mažiau teršiama gamta, energijos tiekimo patikimumo atžvilgiu energijos gamyba būtų labiau išskaidyta.
Šiuos skaičiavimus Jums ar Jūsų patarėjams gali patvirtinti energetikos specialistai arba pasiaiškinti ir pats Energetikos ministras.


2009 - 12 - 20, 12:38
Na, tiek to negaminsiu „paklodes“, nors ir geras:
http://www.erlickas.eu/proza/troleibusine-novele/
2009 - 12 - 20, 12:22
Britta,
paradoksas, bet Erlickas tikrai gerai dainuoja. Tai iš pradžių jo tos dainos (melodijos) labai vienodos. Ir jo tonacija- rimtai nepakartojama.
Gaila, internete neradau dainos, kaip jis sutiko Naujus metus gruodžio 28 -tąją dar sovietmečiu, ten tokia humoristinė girtuoklėlio, nuo jos ir pradėjo dainuoti.
Dabar gi pro tą humorą prasiveržia gal net pernelyg rimti dalykai.
2009 - 12 - 20, 9:37
@Artūras Zuokas:
Deja, kai kurie cia tik tam tikslui ir lankosi…
O uzh lango ish tiesu pasakishkai grazhu:)
2009 - 12 - 20, 9:01
@Britta:
O tu? Klausimas retorinis.Ir be atsakymo aišku, kad nesugebi :)
2009 - 12 - 20, 0:23
Ei, nesipykite , nes už lango greit kalėdos.
2009 - 12 - 20, 0:01
Stiklinė / 213.226.144.242
2009 – 12 – 19, 23:09
Tikrai, uz ka kovojom?
Sugebi ka nors daugiau nei rasyti idiotiskus komentarus…?
2009 - 12 - 19, 23:50
Tu Stikline teisingai darai, kad asmenishkai priimi.
2009 - 12 - 19, 23:09
Tikrai, uz ka kovojom?
Tikrai ne uz tai, kad dabar kazkokia Brita ish Vokietijos mums shuda ant galvu pastoviai piltu.
2009 - 12 - 19, 23:04
Rita tiesiai i deshimtuka:)
2009 - 12 - 19, 22:20
Jz
Gera daina… Prasminga…
2009 - 12 - 19, 21:35
Britta:
„O siandien… deja, bendru tikslu nerasta… o jei ir yra, tai jie dazniausiai neigyvendinami…“
Reikia kažko iš vis naujo:
http://www.youtube.com/watch?v=vyOqn0krLz8
2009 - 12 - 19, 20:35
Aha. Ish pradzhiu kovojom. Gavom, ko norejom. Dalinomes ir shiaip ne taip pasidalinom.
Taip ir neliko to bendro tikslo. Didziausia jega yra nuosirdus tikejimas, o ne turtai.
Dabar esame shiuolaikiniai pasikele pragmatikai. Kad ir kaip bebutu keista, mums itin sunku moraliskai paremti panasaus likimo tautas, kaip cecenai ar tibetieciai.
2009 - 12 - 19, 19:52
Yra, tik nera ka sakyt…
Na nebent, kad ziurejau siandien per Phoenix vokiska reportaza apie Baltijos kelia, Nepriklausomybes atgavima, rusiskus tankus ir ju aukas… Eilini karta nubraukiau asara nubraukti del tu, kurie drasiai stojo pries tankus… Taciau pazvelgus i siandienine Lietuva kyla klausimas del ko jie kovojo…? Prisiminiau, kaip tautieciai kadaise buvo vieningi, turejo bendra tiksla ir jo sieke… O siandien… deja, bendru tikslu nerasta… o jei ir yra, tai jie dazniausiai neigyvendinami…
2009 - 12 - 19, 19:19
Ar yra dar gyvu? :)
2009 - 12 - 19, 11:59
Liberalcentristų frakcija sumažėjo, todėl gal reikėtų atimti iš jų vieno ministro postą. Mesdamas Seimo nario mandatą, A.Zuokas išdavė savo paties partiją.
Tikrai gaila liberalcentristų, nors ką žinai gal ir gerai, kad apsivalė nuo tokių nesąžiningų žmonių kaip Zuokas. Jis palikoSeimą , nes nematė tiesioginės naudos sau.
Buvęs šios partijos lyderis Artūras Zuokas sužaidė tokį „gudrų“ protesto žaidimėlį, kad dabar jam turėtų užsitrenkti visos politikos durys (liks tik „Kakadu“?).
2009 - 12 - 19, 11:45
Apreiškimai
Šventinis optimistinis
Yra tipų, tvirtinančių, atseit dabar jau taip blogai, kad blogiau būt nebegali.
O aš sakau: nepraraskim vilties.
Valdžia ta pati… Ir žmonės tie patys… Kas gi sukliudys?
Juozas Erlickas
2009 - 12 - 18, 16:23
Rytas, ofisas. Visi ofiso darbuotojai laksto, baldus stumdo, su liniuotėm
atstumus matuoja. O kampe stovi sena bobutė, ofiso valytoja, žiūri į šitą
sambruzdą ir nieko nesupranta kas čia vyksta. Galiausiai bobutė neištvėrė ir
prabilo:
- ką čia vaikai veikiate, kam tuos baldus stumdot?
Personalo vyresnioji vadybininkė bobutei atsako:
- Žinai bobute, mes Čia visus baldus dabar perstatysim pagal „feng shui“ ir
tada visiem pasidarys geresnės darbo salygos, visi pradės našiau dirbti,
efektyvumas padidės, pardavimai pakils ir mūsų įmonės krite ekonominiai
rodikliai vėl atsigaus.
Bobutė pažiūrėjo į jaunimą ir tarė:
-Šitame pastate aš dirbu valytoja jau visa savo gyvenimą, prieš karą čia
buvo viešnamis. Tai va, kai viešnamio pajamos krisdavo tai jie lovų nestumdė
iš kampo į kampą. Jie iškarto kurv@s keisdavo.
2009 - 12 - 18, 15:16
SIS LAISKAS ISSIUNTINETAS I VISAS UZSIENIO SALIU ATSTOVYBES.
As Vladas Lukosevicius, kreipiuosi i visas uzsienio atstovybes su pagalbos prasymu. Pries mane ir mano vaikus jau 10 metu vykdomas valstybinis teroras, kuri organizavo ALGIRDAS KATKUS, buves LRS nacionalinio saugumo ir ginibos komiteto pirmininkas. Jo nurodimu buvo organizuoti 3 pasikesinimai nuzuditi mane, 1999m., 2003m., ir 2008m. (po visu siu pasikesinimu buvai operuotas). Pries mano 3 mazamecius vaikus buvo organizuoti nusikaltimai, jiems nekarta buvo grasinama susidorojimu. Del visu siu nusikaltimu as nekarta kreipiausi i LRGP, i LRS zmogaus teisiu komiteta, i LRS vaiko teisiu kontroliere, kreipiausi ir i LR seimo narius, bet jokiu priemoniu nebuvo imtasi. As kreipiausi i LR Prezidenta V. Adamku su pareiskimu, kuriame isvardinau aukstu valstybes pareigunu nusikaltimus ir pateikiau irodymus, bet tyrimai nebuvo atlikti. Su panasiu skundu as kreipiausi ir i LR Prezidente D. Grybauskaite, bet tyrimai nepradeti. AS SAVO SKUNDUOSE ISVARDINAU AUKSTU VALSTYBES PAREIGUNU NUSIKALTIMUS, UZ KURIUOS JIE BUVO PAAUKSTINTI PAREIGOSE, JEI TAI SMEISTAS JIE TUREJO PILNA TEISE KREIPTIS I TEISMA, BET NE VIENAS NESIKREIPE, TIK BUVO ORGANIZUOTI UZPUOLIMAI.
Neseniai Lietuvoje nuskambejes pedofilijos skandalas, kai D. Kedis negalejo apginti 4 metuku prievartaujamo vaiko, tai maza dalis nusikaltimu kuriuos nebaudziamai vygdo iskrypeliai, sadistai Lietuvoje . Lietuvoje as kreipiausi i visus laikrascius ir televizijas, man buvo pazadeta, kad paviesins mano pateiktus faktus su visais irodymais, bet viskas buvo uzciaupta. Tik po visu kreipimusi pasikartodavo uzpuolimai, kuriuos prokurorai uzciaupdavo. As kreipiausi, kad buciau iskviestas liudininku saugumiecio Paciuno nuzudymo byloje, kuris buvo ismestas per langa Breste, po sio kreipimosi buvau uzpultas su peiliu, as suspejau prisidengti su ranka nuo peilio, po operacijos nevaldau 4 kaires rankos pirstu. Prokurorai tai traktavo kaip nedideli chuliganizma. As turiu surinkes daug irodymu apie 3 teiseju nusikaltimus, su siais irodymais kreipiausi i LRGP, bet tyrimus atsisake atlikti. Jei imanoma, isplatinti sia medziaga demokratinese salyse busiu dekingas, gal tik po to Lietuvoje kas nors pasikeis. AS KREIPIUOSI I VISAS UZSIENIO SALIU ATSTOVYBES SU PAGALBOS PRASYMU, NES MAN IR MANO 3 MAZAMECIAM VAIKAM GRESIA RIMTAS PAVOJUS. VLADAS LUKOSEVICIUS. Vilnius. Tel. 867704339.
2009 - 12 - 18, 15:15
GAL LAIKAS SUŽINOTI APIE SAVIVALDYBĖS IR R. ŠALAŠAVIČIŪTĖS NUSIKALTIMUS PRIEŠ VAIKUS KURIUOS BANDO NUSLĖPTI LRGP
Mano vaikams pastoviai buvo grasinama susidorojimu, jiems grasindavo vaikų motina RIMA ANDROSOVA, bet jos nusikaltimus bandoma nuslėpti. 2004m. po grasinimų vaikui ji neteisėtai buvo apgyvendinta „Vaiko ir Motinos Pensione“, apie tai žinojo ir direktorė N. Dirsienė, bet viską slėpė, kodėl pas ją nebuvo iškarto paimtas vaikas ? Pensione R. Androsova užpuolė svetimą vaiką net 2 kartus, mušė ir grasino nužudyti, šie faktai irgi nuslėpti. Vėliau vaikam pastoviai buvo grasinama susidorojimu, buvo daužomi langai, televizoriai. Apie tai žinojo ir vaiko teisių inspektorė R. Valančienė, bet viskas buvo slepiama.
2006m. Gretimame savivaldybės socialiniame būste neteisėtai buvo apgyvendintas provokatorius GRIGORIJ ULEVIČ. Šio buto savininkas GINTARAS BERTULIS neteisėtai buvo perkeltas į svetimą socialinį butą „PILAITĖJE“, o jo bute buvo apgyvendintas G. ULEVIČ, kuris pradėjo terorą prieš mane, ir kuris vyko net pusantrų metų. Aš buvau sumuštas net 4 kartus, buvo sumušta jau 4 mėnesį nėščia mano sugyventinė. Tik po skundo į STT, provokatorius buvo iškeldintas, o į savo butą sugražintas G. BERTULIS. (tyrimai neatlikti, viską bandoma nuslėpti).
2007.10.19. vaiko teisių inspektorė R. Valančienė atvykusi pas mus į namus, pagrobė mano dukrą Virgą Lukoševičiūtę, be jokios priežasties, kai motinos nebuvo namie. Taip pat ji bandė pagrobti mano sūnų Virgį Lukoševičiu 2006m. bet jai nepavyko. Aš kreipiausi i R. Šalašavičiūtę net 3 kartus, bet jokių paaiškinimų negavau. TAI KAM BUVO PAGROBTA MANO DUKRA ? TOKIEM PEDOFILAM KAIP USAS, AR FURMONAVIČIUS ? GAL PAKOMENTUOS ŠIUOS FAKTUS ŠALAŠAVICIŪTĖS PAVADUOTOJA MONIKA URMONIENĖ, O GAL PATI MOTINA RIMA ANDROSOVA ? KURIOS BŪTŲ JĄ PARDAVĘ JEI NEBŪČIAU GRYŽĘS IŠ VOKIETIJOS, O GAL PATI ŠALAŠAVIČIŪTĖ NORI PAKOMENTUOTI ?
2007.11.06. ir 2008.02.05. aš kreipiausi į LRS Žmogaus teisių komitetą, ir įrodžiau, kad LRGP slepia nužudymus, ir nusikaltimus prieš vaikus. (bet tyrimai neatlikti).
Čia aprašyta labai maža dalis nusikaltimų, kurie organizuoti ALGIRDO KATKAUS, kad nuslėpti prokuroro BIRŠTONO, saugumiečio POCIŪNO nužudymus, ir 3 pasikėsinimus nužudyti mane. (GAL PAKOMENTUOS ŠIUOS FAKTUS LRGP ?)
Kad nuslėpti visus šiuos nusikaltimus savivaldybė kreipėsi į teismą, kad atskirti vaikus nuo manes. (GAL PAKOMENTUO ŠIUOS FAKTUS TEISĖJA RENATA KASIMOVIENĖ ?)
TAI KIENO INTERESUS GINA R. ŠALAŠAVIČIŪTĖ, VAIKŲ AR IŠKRYPĖLIŲ KURIE ORGANIZUOJA NUSIKALTIMUS PRIEŠ VAIKUS ? AŠ PASIEKSIU, KAD TAVE TEISTŲ KAIP ŠIŲ NUSIKALTIMŲ BENDRININKĘ, ATSAKYSI UŽ MANO VAIKŲ AŠARAS.
VLADAS LUKOŠEVIČIUS. Rašykite, atsiūsiu medžiagą. Tel. 867704339. email: vl55755@gmail.com
P.S.
R. ŠALAŠAVIČIŪTE TAU REIKIA BIJOTI NE D. KEDŽIO, NE MANĘS, TAU REIKIA BIJOTI VAIKŲ KURIE PATYRĖ NUOSKRIAUDAS, IŠ KURIŲ BUVO PASITYČIOTA. JEI TU BENT KIEK NUSIMANAI VAIKŲ PSICHOLOGIJA, TURĖTUM ŽINOTI, KAD VAIKAI IŠ VAIKNAMIŲ NEPAMIRŠTA NUOSKRIAUDŲ, JIE VISKĄ LAIKO SAVYJE, IR UŽTENKA MAŽIAUSIO POSTUMIO IR VISKAS IŠSILIEJA. O TAU ATEIS ATPILDO VALANDA. BET ŽINOK, KAD BAISIAUSIA NE BAUSMĖ , O JOS LAUKIMAS
2009 - 12 - 18, 14:10
Nesu shioje srityje didelis asas, tai nezinau, apsimoka statyti vidaus rinkai ar ne. Kita vertus turetu buti kitu alternatyvu – hidroelektrines, vejo jegaines. Gal ir tai neapsimoka, bet tikiuosi, kad ateityje naturalios technologijos tobules ir atsiras ivairiu galimybiu.
Patirtis rodo, kad vienintelis progreso stabdis – didziuju korporaciju interesai. Shtai BMW jau sukure elektromobili, su vienu ikrovimu nuvazhiuojanti 240 km. Jeigu kas anksciau tuo butu rimtai uzhsiiemes, nuvazhiuotu gal ir 1000 km.
2009 - 12 - 18, 13:53
@Virtualogas:
Tai kad man rodos statymo kaina nedaug skiriasi ar statyti galingesne ar mazesne.
Dar vienas dalykas yra, jog Lietuvoje bus statomas prancuziskas arba kanadietiskas reaktorius, kurie yra gerokai brangesni nei rusiski. Tai mes niekad nebusim konkurencingi lyginant su Kaliningrado ir Baltarusijos AE. Ir ar nesigaus taip, jog vietos vartotojai tures subsidijuot AE, tam kad Lietuviska elektra butu konkurencinga eksporto rinkose. O vien vietos rinkai tikrai neapsimoka statyti AE.
Manau tikrai svarstytinas variantas prisijungti prie Kaliningrado AE statybu, ir investuoti i elektros tiltus su vakarais, ir lygiai taip kaip mes butume priklausomi nuo elektrines, rusai butu priklausomi nuo musu elektros jungciu. Taip apeitume ES nuostata del rusisku reaktoriu, ir turetume pigesnes energijos. O energetini sauguma uztikrintu jungtys su vakarais, ir baltarusiu AE.
2009 - 12 - 18, 11:34
…nors gal pakaks ir tos triubos prie Neries Vilniaus centre – musu valdzhios debilumo ir genialaus mokesciu moketoju pingu investavimo simbolio.
2009 - 12 - 18, 10:03
Ash tai siulyciau statyti Atomine elektrine grynai tik vidaus poreikiams (su tam tikru pletros rezervu, jeigu tie poreikiai veliau ishaugtu). Prie tokios politines beleberda, kaip pas mus, priimti efektyvius ilgalaikius sprendimus nerealu.
Vieni prastuminejo liuta, kiti ji dusino… Rezultatas: sugaistas laikas ir finansiniai nuostoliai. + ta pati grazi ateities vizija fantaziju pavidale.
2009 - 12 - 18, 0:35
Italian Supreme Court Decision Signals Sovereign Resistance to European Overreach
By Piero A. Tozzi, J.D.
(NEW YORK – C-FAM) A little-publicized decision by Italy’s Constitutional Court last month may have significant implications concerning the direction of Europe, strengthening national sovereignty as a bulwark against transnational overreach by European institutions. It also signals the continued importance of national constitutions, despite the entry into force of the Lisbon Treaty earlier this month.
In Sentenza N. 311, the Italian Constitutional Court stated that where rulings by the European Court of Human Rights (ECHR) conflict with provisions of the Italian Constitution, such rulings „lack legitimacy.“ Sources close to the Italian judiciary told the Friday Fax that the decision was intended as a warning that activist rulings by the Strasbourg-based ECHR overstepping jurisdictional boundaries will not be given deference.
Sources point to the timing of the decision, which followed an early November ECHR ruling, Lautsi v. Italy, directing that crucifixes be removed from the Italian classroom. The Italian government is appealing that decision to the full Grand Chamber.
According to Roger Kiska, European legal counsel for the Alliance Defense Fund, Lautsi is flawed on a number of grounds, including overreach – the ECHR is not a constitutional court – and its disregard for „the cultural sovereignty of each Member State.“ The Constitutional Court decision – which deals with civil service matters entirely unrelated to the crucifix case – signals that Italy may be prepared to break with the ECHR if it were to lose its appeal.
Kiska also notes that the ECHR recently heard arguments in the case A, B, & C v. Ireland, which involves a direct challenge to Ireland’s constitutional protection of unborn life. The Italian court decision could embolden Ireland’s Supreme Court in the event of an adverse decision.
Underlying the debate is the question of what role „subsidiarity“ will play in post-Lisbon Europe. Subsidiarity is the notion that decisions are best made at the local level closest to the people affected by them, guaranteeing that national norms and values will not be overrun by top-down-dictates.
Observers note that the foundational documents of a united Europe – the 1957 Treaties of Rome establishing the European Economic Community – enshrine the concept of subsidiarity, and a protocol to the Lisbon Treaty states that European institutions shall „ensure constant respect for the principles of subsidiarity and proportionality.“
By asserting that Italy’s Constitution is the final word when confronted with decisions by transnationalist bodies, the Constitutional Court is drawing a line in the sand similar to that drawn by the United States (US) Supreme Court in 2008, when it rejected a directive from the World Court in The Hague as incompatible with the US Constitution.
Italy has two High Courts – one dealing with constitutional issues, and a second, the Corte Suprema di Cassazione, which is the court of final resort on all issues other than those with constitutional implications. The ECHR, a Council of Europe body, is distinct from the European Court of Justice, which is the European Union’s highest court.
http://www.c-fam.org/publications/id.1537/pub_detail.asp
2009 - 12 - 17, 23:29
Protingiau būtų Ignalinoje statyti vieną bendrą – priimant kompanijon Rusiją ir Baltarusiją.
Ir tai būtų logiška ne tik ekonominiu, bet ir ir politiniu aspektu.
2009 - 12 - 17, 22:09
Jau rašiau savo bloge, kad Rusija elektrinę stato su tikslu pardavinėti eletrą į rytus ir vakarus , ir mes tiesdami kabelį į Švediją bei Lenkiją padėsime jiems tai įgyvendinti už savus pinigus. Tikėkime, kad trazito kaina padengs investicijas per artimiausius 50 metų.
http://www.zuokas.lt/2009/11/10/atomine-tema-arba-kuo-tikinetiki-lietuvos-pareigunai/
@/dev/brain:
2009 - 12 - 17, 21:53
@Jz:
Dabar reikia tikėtis jog lenkai bus tikri patriotai, ir neleis naudoti savo elektros jungčių tranzitui, o mes kalsim babkes iš tranzito :)
2009 - 12 - 17, 21:47
to robis
na ABCnews tik pirmieji pranešė, o vėliau ir washington post, bei kiti. O jei skaitytum ne tik lietuvišką spaudą, tai matytum jog niekas nerašo „įtariamai buvo“, visi rašo „buvo“. Dar tokia organizacija kaip Amnesty International taip pat mažai abejoja. Aišku visus gali apkaltinti bendradarbiavimu su FSB, bet tai kvailai atrodys :) Dėl tokių kalėjimų Lenkijoje ir Rumunijoje taip pat niekas neabejoja, bet tų šalių vyriausybės to fakto nepripažino. Tik dabar klausimas ar Lietuva netaps pirmąja krekžde.
Tik va tie nauji gandai, dėl pinigų. Labai jau šaltinis nepatikimas. Gali būti tai tik sensacijos vaikymasis.
2009 - 12 - 17, 21:26
@/dev/brain:
Pats įdomumas tame, kad viskas maišoma savomis rankomis.Apie ČŽV kalėjimus niekam neįdomu buvo, išskyrus ABC kanalą,Grybauskaitę ir rusus.Patys uoliai puolėme ant savęs šūdus drabstyti+ta proga išmetinėt neįtikusius pareigūnus.Ir dar labai didelis klausimas,ar jie neįtiko dėl savo blogai atliekamų pareigų, ar vyksta organizuotas valymas.Organizatoriai matyt ne Lietuvoje sėdi.
Jei dar pridėjus Kazimiros naujos prorusiškos partijos sukūrimą bei aibę smulkesnių dalykų(Lietuvos vežėjų blokada ir Grybauskaitės požiūris į tai), tai ne koks vaizdas susidaro.
2009 - 12 - 17, 21:16
Rusai nejuokauja, deja.
http://www.alfa.lt/straipsnis/10305132/?Rusija.Lietuvai.pateike.ataskaita.del.atomines.elektrines.Kaliningrade=2009-12-17_19-30
2009 - 12 - 17, 20:32
Skaitau vis žinias ir tikrai atrodo, jog Kalėdos stebuklų metas :D Tai CZV kalėjimas, tai Malakauskas out, tai Laurinkus kaip šuo išmestas, o dabar dar gandai apie grynuosius žalius įvežtus į Lietuvą, CZV kalėjimų laikais :D
Atrodo esam tokia maža šalis, o tiek skandalų, ir dar kvepiančių gana rimtais kvapais.
2009 - 12 - 17, 20:21
Kadangi neturiu patarėjo, tai nelabai supratau. Ten perdaug skaičių, užtektų gal kokių 7 ir būtų aiškiau.
Va, greit tuos skaičius visi žinosim, tada įsitikimsim į kokį absurdą mus įvarė tie Briuselio biurokratai su niekaip nepaaiškinamu Ignalinos AE uždarymu – pasirašyta ir basta.
2009 - 12 - 17, 20:17
Vingiu Jonai todel kad nekilnojamo turto mokestis paprastai yra skirtas reguliuoti NT rinkai, kad nebutu burbulu, o ne surinkti pajamoms. NT mokescio reikejo dar kokiais 2005, dabar butu galima ji mazinti, ir taip atgaivinti NT rinka :)
2009 - 12 - 17, 19:01
„Rytoj, penktadienį, gruodžio 18 d., Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė su darbo vizitu išvyksta į Kopenhagą, kur dalyvaus 15-oje JT bendrosios klimato kaitos konvencijos šalių narių konferencijoje ir 5-oje šalių konferencijos sesijoje, kuri laikoma Kioto protokolo šalių posėdžiu“.
Taigi, Jos Ekscelencija praktiškai neturi net pakankamai laiko, kad įsigylinti į gerbiamo A.Zuoko, kad ir labai geranoriškus, bet labai jau supainiotus pasiūlymus dėl sodros biudžeto.
Suprantama, kad pensininkų ir bedarbių alinimas amoralus, bet lygtai nerandama kitų milijardinio deficito Valstybės biudžeto skylių užkaišimo šaltinių.
Deja, kažkodėl ponas A.Zuokas nesiūlo Valstybės biudžeto papildymo įvedant nekilnojamojo turto mokestį.
2009 - 12 - 17, 18:34
Vat pabūsiu ateities spėjiku.Manau kad JE bus dėjus ant šio laiško.Kodėl?Todėl kad ji dažnai mėgsta dėti neaiškindama motyvų.Čia toks putino sindromas veikia.
Be to pastarosiomis dienomis ji atrodo labiau užsiėmusi kadrų valymu nei biudžetu.
Iš viso, man ji kažkaip nekelia pasitikėjimo.Bet tai jau kitokios diskusijos tema.
2009 - 12 - 17, 18:30
Istiesu ir su mokesciais pas mus nesamone padaryta, kodel dirbantis pagal autorine moka ~30% sumoj, o pagal darbo sutarti ~40%. Manau reiktu apmokestinti pajamas, nesvarbu kokiu budu jos gautos, o cia dabar skriaudzia ta kuris dirba pagal darbo sutarti. O tai prasideda visokie plovimai per patentus ir t.t. Ivesti visuotini pajamu deklaravima kasmetini, ir baigtusi nesamones. Dabar pas mus mokesciu progresyvumas gaunasi pagal uzdirbimo buda, o ne pajamas :)
2009 - 12 - 17, 17:54
Valio.
Tiktai realaus efekto prasme, manau, bus eilinis shauksmas tyruose…
2009 - 12 - 17, 17:11
Jega!
2009 - 12 - 17, 16:20
Čia kaip matematikos uždavinys :D Siūlyčiau taikyti simpleksų metodą jam spręsti, taip gausime optimalius kiekius. Tik pradines sąlygas reikia gerai sudėlioti :)
O jei rimtai, tai čia kyšo dujotekanos ausys, po šiais sprendimais, taigi nuo dujų suvartojimo tiesiogiai priklauso jų pelnas. Galbūt tie patys ir pasirūpino jog renovacijos planas būtų kuo blogesnis, kad tik neveiktų.
2009 - 12 - 17, 16:06
Oho, gerb. Zuokas pavarė metalo. Argumentai geri, o pateiktas pavyzdys dėl 200 milijonų tiek sudėtingas, kad net įtikina. Gal ir išgirs Prezidentė. Žiūrėsime, iki pirmadienio liko nedaug.