,,Darom 2010’’-du : Nacionalinė idėja-Visi už Lietuvos ekonomikos pasiekimus (papildyta video)
2009 - 11 - 26, Ketvirtadienis 9:40Įsivaizduokime, kad kiekvienas politikas, valstybės tarnautojas ar pareigūnas kasdien atvyksta į darbą, žinodamas, kad nuo jo darbo efektyvumo ir rezultatų priklausys ne tik valstybės, bet ir jo asmeninė gerovė bei ateitis. Ne teoriškai žino, jog jis privalo būtų suinteresuotas ekonomikos skatinimu ir biurokratizmo mažinimu, o yra praktiškai ir asmeniškai už tai atsakingas.
Valstybės institucijose dirba apie 78 tūkstančiai tarnautojų ir pareigūnų, dar apie 2 tūkstančiai Lietuvos piliečių yra įvairaus rango politikai Savivaldybių Tarybose ir Seime.
Kaip pasiekti, kad kiekvienas jų mėnesio pradžioje atsidarytų Finansų ministerijos ar Statistikos departamento tinklapį ir pasižiūrėtų, kaip vykdomas valstybės ar savivaldybės biudžeto surinkimo mėnesio planas.
Ir tai nėra taip sudėtinga, tereikia pakeisti valstybės sistemoje dirbančių asmenų mėnesinių priedų ir priemokų skyrimo tvarką, ją griežtai susiejant su nacionalinės ekonomikos pasiekimais, kuriuos geriausiai atspindi kasmet tvirtinamas valstybės ir savivaldybių biudžetas.
Pagal dabar galiojančius įstatymus valstybės tarnautojo darbo užmokestį sudaro: pareiginė alga, priedai, priemokos, apmokėjimas už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties bei viršvalandinį darbą ir budėjimą. Priedų ir priemokų suma negali viršyti 70 procentų pareiginės algos. Taigi, vieną iš šių sudėtinių pareiginės algos dalių reikia susieti su valstybės biudžeto pajamų plano vykdymu. Taip pat būtina pakeisti Seimo ir Vyriausybės narių, merų užmokesčio struktūrą, kurio viena dalis pastovi, o kita kintama, priklausanti nuo valstybės biudžeto įvykdymo, BVP augimo ir bedarbystės rodiklių.
Kokie būtų tokių pakeitimų rezultatai ?
Pirma, biudžeto pajamų plano vykdymas taptų aiškiu rodikliu, skiriant priedus ir priemokas, kurios sudaro daugiau nei pusę mėnesinio atlyginimo. Jei pajamų planas įvykdytas, yra ir priedas, jei metų biudžeto pajamų planas viršytas, tuomet jau yra pagrindas ir realūs pinigai premijoms (vadinamajam 13 atlyginimui).
Antra, valstybės tarnautojams būtų pagaliau aišku, kad jie yra neatsiejama nacionalinių ekonomikos pasiekimų dalis, ir kad nuo jų profesionalumo ir greitų sprendimų priklauso valstybės ir savivaldybių biudžeto pajamos, o kartu ir jų pačių atlyginimo dydis. Taip ženkliai sumažintume biurokratizmą, nes savivaldybės ar ministerijos darbuotojas būtų suinteresuotas išduoti verslininkui leidimą ar reikiamą pažymą ne rytoj, o šiandien. Tarnautojus būtų tiesiogiai suinteresuotas, kad žmogus kuo greičiau pradėtų dirbti ir pradėtų mokėti mokesčius į biudžetą.
Trečia, pagerėtų biudžeto planavimo kokybė, ir padidėtų spaudimas politikams, atsakingiau planuoti pajamas ir ypač išlaidas.
Ketvirta, gerai dirbantys valstybės tarnautojai taptų aktyvesniais bei reiklesniais savo kolegoms ir ypač politinio pasitikėjimo asmenims, nes niekas nenorėtų kentėti dėl neveiklių ministrų ar partinių kadrų, kurie tik gauna atlyginimus, bet neįdeda jokio indėlio į nacionalinę ekonomiką.
Penkta, gal tai ir yra ta Nacionalinė idėja, kuri suvienytų visus. Turime suvokti, kad kiekvienas ne teoriškai, o praktiškai esame atsakingas už Lietuvos ekonomikos pasiekimus. Iki šiol tai geriau suprato ,,žmonių Lietuva’’, kuri labai pikta ant ,,valdžios Lietuvos’’ dėl šios išlaidavimo, biurokratizmo, korupcijos ir savęs premijavimo tik už tai, kad tokia yra.
Pasikartosiu, šiuo ekonominio sunkmečio laikotarpiu neturėtume leisti, kad ir toliau formuotųsi dvi Lietuvos – „valdžios“ ir „žmonių“. „Valdžios“ – tai ta, kuri dirba valstybės tarnyboje, ir yra garantuota, kad darbo užmokestį kas mėnesį ras savo banko kortelėje. „Žmonių“ – tai ta, kuri dirba privačiame sektoriuje ir sukuria 73 proc. darbo vietų bei 82 proc. visos valstybės BVP, bet kuriai niekas nėra garantuota.
Šie iškalbingi skaičiai turėtų kabėti ant sienos kiekviename valstybės tarnautojo ar politiko kabinete. O ant stalo turėtų būti lentelė, rodanti, kokie yra valstybės ir savivaldybių biudžeto plano įvykdymo skaičiai, nes būtent nuo šių skaičių priklausys, ar bus iš ko mokėti priedą prie atlyginimo.


2010 - 10 - 03, 15:29
Pradžiai užtektu ir asmeninės kiekvieno valdininko atsakomybės už priimtus sprendimus.
Nes nuo dabartinės kolektyvinės atsakomybės, jau tikrai bloga.
2010 - 09 - 22, 10:01
sutinku visu 100%
2009 - 12 - 18, 15:19
SIS LAISKAS ISSIUNTINETAS I VISAS UZSIENIO SALIU ATSTOVYBES.
As Vladas Lukosevicius, kreipiuosi i visas uzsienio atstovybes su pagalbos prasymu. Pries mane ir mano vaikus jau 10 metu vykdomas valstybinis teroras, kuri organizavo ALGIRDAS KATKUS, buves LRS nacionalinio saugumo ir ginibos komiteto pirmininkas. Jo nurodimu buvo organizuoti 3 pasikesinimai nuzuditi mane, 1999m., 2003m., ir 2008m. (po visu siu pasikesinimu buvai operuotas). Pries mano 3 mazamecius vaikus buvo organizuoti nusikaltimai, jiems nekarta buvo grasinama susidorojimu. Del visu siu nusikaltimu as nekarta kreipiausi i LRGP, i LRS zmogaus teisiu komiteta, i LRS vaiko teisiu kontroliere, kreipiausi ir i LR seimo narius, bet jokiu priemoniu nebuvo imtasi. As kreipiausi i LR Prezidenta V. Adamku su pareiskimu, kuriame isvardinau aukstu valstybes pareigunu nusikaltimus ir pateikiau irodymus, bet tyrimai nebuvo atlikti. Su panasiu skundu as kreipiausi ir i LR Prezidente D. Grybauskaite, bet tyrimai nepradeti. AS SAVO SKUNDUOSE ISVARDINAU AUKSTU VALSTYBES PAREIGUNU NUSIKALTIMUS, UZ KURIUOS JIE BUVO PAAUKSTINTI PAREIGOSE, JEI TAI SMEISTAS JIE TUREJO PILNA TEISE KREIPTIS I TEISMA, BET NE VIENAS NESIKREIPE, TIK BUVO ORGANIZUOTI UZPUOLIMAI.
Neseniai Lietuvoje nuskambejes pedofilijos skandalas, kai D. Kedis negalejo apginti 4 metuku prievartaujamo vaiko, tai maza dalis nusikaltimu kuriuos nebaudziamai vygdo iskrypeliai, sadistai Lietuvoje . Lietuvoje as kreipiausi i visus laikrascius ir televizijas, man buvo pazadeta, kad paviesins mano pateiktus faktus su visais irodymais, bet viskas buvo uzciaupta. Tik po visu kreipimusi pasikartodavo uzpuolimai, kuriuos prokurorai uzciaupdavo. As kreipiausi, kad buciau iskviestas liudininku saugumiecio Paciuno nuzudymo byloje, kuris buvo ismestas per langa Breste, po sio kreipimosi buvau uzpultas su peiliu, as suspejau prisidengti su ranka nuo peilio, po operacijos nevaldau 4 kaires rankos pirstu. Prokurorai tai traktavo kaip nedideli chuliganizma. As turiu surinkes daug irodymu apie 3 teiseju nusikaltimus, su siais irodymais kreipiausi i LRGP, bet tyrimus atsisake atlikti. Jei imanoma, isplatinti sia medziaga demokratinese salyse busiu dekingas, gal tik po to Lietuvoje kas nors pasikeis. AS KREIPIUOSI I VISAS UZSIENIO SALIU ATSTOVYBES SU PAGALBOS PRASYMU, NES MAN IR MANO 3 MAZAMECIAM VAIKAM GRESIA RIMTAS PAVOJUS. VLADAS LUKOSEVICIUS. Vilnius. Tel. 867704339.
2009 - 12 - 18, 15:18
GAL LAIKAS SUŽINOTI APIE SAVIVALDYBĖS IR R. ŠALAŠAVIČIŪTĖS NUSIKALTIMUS PRIEŠ VAIKUS KURIUOS BANDO NUSLĖPTI LRGP
Mano vaikams pastoviai buvo grasinama susidorojimu, jiems grasindavo vaikų motina RIMA ANDROSOVA, bet jos nusikaltimus bandoma nuslėpti. 2004m. po grasinimų vaikui ji neteisėtai buvo apgyvendinta „Vaiko ir Motinos Pensione“, apie tai žinojo ir direktorė N. Dirsienė, bet viską slėpė, kodėl pas ją nebuvo iškarto paimtas vaikas ? Pensione R. Androsova užpuolė svetimą vaiką net 2 kartus, mušė ir grasino nužudyti, šie faktai irgi nuslėpti. Vėliau vaikam pastoviai buvo grasinama susidorojimu, buvo daužomi langai, televizoriai. Apie tai žinojo ir vaiko teisių inspektorė R. Valančienė, bet viskas buvo slepiama.
2006m. Gretimame savivaldybės socialiniame būste neteisėtai buvo apgyvendintas provokatorius GRIGORIJ ULEVIČ. Šio buto savininkas GINTARAS BERTULIS neteisėtai buvo perkeltas į svetimą socialinį butą „PILAITĖJE“, o jo bute buvo apgyvendintas G. ULEVIČ, kuris pradėjo terorą prieš mane, ir kuris vyko net pusantrų metų. Aš buvau sumuštas net 4 kartus, buvo sumušta jau 4 mėnesį nėščia mano sugyventinė. Tik po skundo į STT, provokatorius buvo iškeldintas, o į savo butą sugražintas G. BERTULIS. (tyrimai neatlikti, viską bandoma nuslėpti).
2007.10.19. vaiko teisių inspektorė R. Valančienė atvykusi pas mus į namus, pagrobė mano dukrą Virgą Lukoševičiūtę, be jokios priežasties, kai motinos nebuvo namie. Taip pat ji bandė pagrobti mano sūnų Virgį Lukoševičiu 2006m. bet jai nepavyko. Aš kreipiausi i R. Šalašavičiūtę net 3 kartus, bet jokių paaiškinimų negavau. TAI KAM BUVO PAGROBTA MANO DUKRA ? TOKIEM PEDOFILAM KAIP USAS, AR FURMONAVIČIUS ? GAL PAKOMENTUOS ŠIUOS FAKTUS ŠALAŠAVICIŪTĖS PAVADUOTOJA MONIKA URMONIENĖ, O GAL PATI MOTINA RIMA ANDROSOVA ? KURIOS BŪTŲ JĄ PARDAVĘ JEI NEBŪČIAU GRYŽĘS IŠ VOKIETIJOS, O GAL PATI ŠALAŠAVIČIŪTĖ NORI PAKOMENTUOTI ?
2007.11.06. ir 2008.02.05. aš kreipiausi į LRS Žmogaus teisių komitetą, ir įrodžiau, kad LRGP slepia nužudymus, ir nusikaltimus prieš vaikus. (bet tyrimai neatlikti).
Čia aprašyta labai maža dalis nusikaltimų, kurie organizuoti ALGIRDO KATKAUS, kad nuslėpti prokuroro BIRŠTONO, saugumiečio POCIŪNO nužudymus, ir 3 pasikėsinimus nužudyti mane. (GAL PAKOMENTUOS ŠIUOS FAKTUS LRGP ?)
Kad nuslėpti visus šiuos nusikaltimus savivaldybė kreipėsi į teismą, kad atskirti vaikus nuo manes. (GAL PAKOMENTUO ŠIUOS FAKTUS TEISĖJA RENATA KASIMOVIENĖ ?)
TAI KIENO INTERESUS GINA R. ŠALAŠAVIČIŪTĖ, VAIKŲ AR IŠKRYPĖLIŲ KURIE ORGANIZUOJA NUSIKALTIMUS PRIEŠ VAIKUS ? AŠ PASIEKSIU, KAD TAVE TEISTŲ KAIP ŠIŲ NUSIKALTIMŲ BENDRININKĘ, ATSAKYSI UŽ MANO VAIKŲ AŠARAS.
VLADAS LUKOŠEVIČIUS. Rašykite, atsiūsiu medžiagą. Tel. 867704339. email: vl55755@gmail.com
P.S.
R. ŠALAŠAVIČIŪTE TAU REIKIA BIJOTI NE D. KEDŽIO, NE MANĘS, TAU REIKIA BIJOTI VAIKŲ KURIE PATYRĖ NUOSKRIAUDAS, IŠ KURIŲ BUVO PASITYČIOTA. JEI TU BENT KIEK NUSIMANAI VAIKŲ PSICHOLOGIJA, TURĖTUM ŽINOTI, KAD VAIKAI IŠ VAIKNAMIŲ NEPAMIRŠTA NUOSKRIAUDŲ, JIE VISKĄ LAIKO SAVYJE, IR UŽTENKA MAŽIAUSIO POSTUMIO IR VISKAS IŠSILIEJA. O TAU ATEIS ATPILDO VALANDA. BET ŽINOK, KAD BAISIAUSIA NE BAUSMĖ , O JOS LAUKIMAS
2009 - 12 - 07, 17:43
Liuks idėja.
Išplėtojimui yra aiškus kelias – E. Goldratto TOC teorija. Pvz.: knyga „Kritinė grandinė“.
Kelios praplėtimo mintys pagal TOC:
Valdininkas turi žiūrėti į savo darbą, kaip į didesnės sistemos dalį: sistemos dalis -verslas neša pinigus į biudžetą, todėl verslui valdininkai turi sukurti geras sąlygas.
Valdininkas turi žinoti, kas sistemai yra geriau ir taip elgtis.
Valdininko darbas turi būti matuojamas ir skaidrus.
Na o dabar drumstame vandeny valdininkai daro ką nori.
2009 - 12 - 01, 12:00
Mano manymu, šiuo laikotarpiu ir ne tik, reiktu visiškos ASMENINĖS atsakomybės už priimtus sprendimus bei istatymus. Dabar valdžioje egzisuoja laikinumas ir nepakaltinamumas. Todėl ir į viską žiūrima labai atsainiai ir „bile kaip“. Valstybės taranautojai sėkmigai grįžo į „visagalių“ pozicijas, o mes smulkieji verslininkai, stambieji ir visi kiti vėl sekmingai grįžtame į prašytoju būsena: jei galite, apmokėkite(ir nustatai nuoširdaus tarno veidą) už suteiktas paslaugas…
2009 - 11 - 30, 6:23
Povilai, dėkoju už pastabas, mano e-mail :arturas@zuokas.lt.
@Povilas Kuprys:
2009 - 11 - 29, 21:41
Sveikas Arturai, kiek nusivyliau, kad Valstybės ir savivaldybių valdymą galima taip supaprastintai pateikti. Nemanau, kad tik šios ir tik tokios priemonės pakeistų esmą situaciją į tokią, kuri tenkintų valstybės tarnautojų ir valsybės bei daugumos žmonių poreikius. Panagrinėjus kokių 20 Europos Sąjungos šalių ir jų savivaldybių daromus veiksmus krizinei situacijai įveikti, pamatytume, kad nėra ir negali būti vienos ar dviejų ar penkių priemonių, kaip siūlote. Šis populistinis jūsų aiškinimas yra tik jūsų nuomonė, kurią taikant praktikoje ištiktų dar gilesnė krizė. Žinau, kad siūlyti yra sudėtingaiu, negu kritikuoti siūlymą. Pavyzdžiui, Olandijos vyriausybei pasiūlius 50 % sumažinti valstybės tarnautojų (pirmiausia ministerijose) atlyginimus, padėtis po šio siūlymo praėjus keliems mėnėsiams nustojo blogėti. Savivaldybininkų nebereikėjo nei perspėti. Austrijos vyriausybei nacionalizavus visus savivaldybių žinioje esamus taupomuosisu ir kitokius bankus, padėtis stabilizavosi. Italijos provincijos išmokėjo po kelis tūkstančius pinigų bedarbiams, kad susirastų darbo – nieko nepadėjo. Manau, kad Lietuvoje pirmiausia reikia makroekonominių ir mikroekonominių veiksmų integruotos programos. Parašyčiau daugiau, bet norisi tiesiai pačiam į jūsų dėžutę parašyti, nesinori viešai, nes jaučiuosi nepatogiai, kaip mokinys, aiškinatis mokytojui, kaip šis turėtų mokyti. Pasakykite savo dėžutės el.adresą, brūkstelėdamas man laišką į Briuselį duotu adresu.
2009 - 11 - 29, 20:18
Ką facebook`e veikia zuokas? Gal šika? Ar girtas griuvinėja?…
2009 - 11 - 29, 12:01
Labai atidžiai susipažinau. Iš pradžių net nepatikėjau. Perskaičiau dar pora kartų – ką gi, Artūrai, oranžinio dviračio idėjos dar gyvuoja !
Visiška utopija…
2009 - 11 - 28, 11:34
Graži idėja…
2009 - 11 - 28, 10:54
Labai Tamstos siauras požiūris į pareigas. Atseit aš dirbu, gaunu algą ir niekas nuo manęs nepriklauso. Tik jeigu koks avralas – tada jau man duokit didesnius priedus nei priklauso. Tokia sistema verstų konkuruoti, veržtis į geriau apmokamas vietas savo gabumų, iniciatyvumo dėka, o ne pažinčių dėka. Kodėl Balbieriškio seniūnas negali savo veiklos bare susidūręs su kokia problema ir apibendrinęs – pasiūlyti keisti kokį įstatymą ir net projektą pasiūlyti? Ar geriau jam sėdėti tyliai ir džiaugtis ramia tarnyba ir garantuotu kasmetiniu priedu už gerą tarnybą (t.y. už tai, kad nieko neatsitiko ir viskas ramiai praėjo).
2009 - 11 - 27, 20:11
[...] A. Zuoko kampas virtualioje erdvėje » Archyve » ,,Darom 2010”-du … [...]
2009 - 11 - 27, 16:54
…Naivus požiūris. Negalima suvulgarinti valstybės vien iki ekonominių sntykių. Valstybė ne UAB’as, o valstybės tarnyba tikrai nėra neatsiejama nacionalinių ekonomikos pasiekimų dalis.
…Kokią tiesioginę įtaką biudžeto pajamų plano vykdymui turi kad ir teisėjas, jo padėjėjas, teismo posėdžių sekretorė, CMS tarnautoja, registruojanti gimimus, ar VSAT pareigūnė, Vilniaus oro uoste tikrinanti bėgančių iš Lietuvos bendrapiliečių pasus, arba kokio atokaus balbieriškio seniūnas? Neturi jokios, nors savo funkcijas, tikėtina, vykdo labai pareigingai. Tai kodėl turėtų savo pinigine atsakyti už tai, ko neįtakoja?
…Valstybės tarnyba – tai ne tik detalusis planavimas, statybos leidimų išdavimas, viešieji pirkimai etc. pelningi dalykai :))) (Nors tokie neturėtų būti). Tarkime, teisėsaugos institucijose per ekonominį sunkmetį vien dėl augančio nusikalstamumo ir asmenų savitarpio įsiskolinimų labai padidėja darbo krūviai. Logiška, kad šios sistemos valstybės tarnautojams (statutiniams ir nestatutiniams) krizės metu tenka dirbti žymiai daugiau. Pvz., mano darbo krūvis ’08/’09 metais padidėjo apie 1,5 karto. Kartu su augančiu darbo krūviu turėjo didėti ir darbo užmokestis. Deja, jis nuo ’09 metų pradžios tik mažėjo ir, sakoma, dar mažės.
…Priminsiu, kad gerovės metais valstybės tarnautojų darbo užmokestis toli gražu neaugo taip sparčiai, kaip privačiame sektoriuje, ir apie poreiki teisingai dalintis anuomet kažkodėl niekas nekalbėjo. Valstybės tarnyba prisimenama tik dabar, kai reikia iš kažko atimti.
…O dar kai palygini savo darbo užmokestį su analogiškas funkcijas vykdančiu kokiu vokiečiu… Šiaip reikėtų kalbą pradėti būtent nuo klausimo, kodėl mūsų valstybės tarnautojas, atlikdamas identiškas funkcijas, gauna keleriopai mažiau už savo kolegą vokietį, prancūzą, airį etc. Pažymėsiu, kad tūlas verslininkas Lietuvoje tikrai gyvena nė kiek ne prasčiau už savo užsienio kolegas. Tai kaip čia yra, kad vienus už tą patį darbą pasiekia toks pat atlyginimas, o kitus – keleriopai mažesnis? Seimas veik per du dešimtmečius to sureguliuoti nepajėgė. Dabar traukinys jau nuvažiavo.
…Žodžiu, kad demotyvuoti valstybės tarnautojus Lietuvoje padaryta labai daug, jei ne viskas, kas įmanoma. Tad gal jau užtenka tų „pastangų“, tiesiog leiskite valstybės tarnybai ramiai užbaigti savo dienas kartu su pačia valstybe.
2009 - 11 - 27, 12:54
Manau, kad valstybės tarnautojai neturi vadybinių sugebėjimų bei patirties, o tai yra didžiausia mūsų šalies problema. jie nesupranta nei už ką gauna atlyginimą, nei kaip pakeisti tvarką ir padėti asmeniui. Juk įstatymai ne visuomet yra teisingi, o valstybės tarnautojai turi padėti juos keisti, bei taip pat teikti pasiūlymus tiek įstaymus ruošiančioms tiek priimančioms institucijoms. Nėra politinės kultūros Valstybės tarnybose, o tik biurokratija. Juk įstatymus ir be valstybės tarnautojo galima pasiskaityti. jie nesugeba atsakyti į klausimą ir išspręsti problemos konkrečiai. Jie tik cituoja įstatymų straipsnius. Už ką jiems tas premijas mokėti aplamai ir kuo jie geresni už bedarbį, kuris aktyviau už valstybės tarnautoją reiškia savo mintis ir stengiasi keisti tai, kas yra blogai valstybėje. Valstybės tarnautojai , kol nebus skaičiuojamas atlyginimas nuo kponkrečių jo pareigas atliktų veiksmų, nieko nevertas. Kodėl vadybininkas komercinėje įmonėje turi uždirbti procentus darbaviui, o tarnautojas mano manymu taip pat turi uždirbti procentus visuomenei bei valstybei. Kaip tai padaryti, kad viskas būtų įvertinta pinigais, gali parodyti tik bendri rodikliai. Šiuo metu matosi tik Valstybės skolos.
2009 - 11 - 27, 9:26
Man garažo sobutilnikas Vytautas, fanatiškas konservatorius, prieš kurį megztosios beretės – nekaltos panelės vakar labai paprastai išaiškino kamine čia reikalas:
Taigi Zuokas perleidžia vietą žmonai, nes anai gręsia cypė.
Va, paprastai ir ūkiškai aiškiai. Net ne sąmokslo teorija. Įdomiausia, kad tas ponas Vytautas internete nesilanko.
Biški esu ceitnote, tai internete neskaičiau jokių komentarų.
2009 - 11 - 27, 9:09
..nu ką jau čia dėl tos buvusiosios…:)..bala jos nematė…:)…
2009 - 11 - 27, 8:45
Betgi ir musu buvusia virshininyke nuteise… :))
2009 - 11 - 27, 8:05
…tiek debatų dėl nieko…:)…na atsistatydino Artūras…tai dabar pasakykyte kaip asmeniškai kaip tai kiekvienas pajautėte?:)…nu aš pagalvojau – „o“..:)…o po to pagalvojau – „įdomu ką veiks?“:)…nu o po to – „o koks mano reikalas ir koks man skirtumas?“:)…ir po to šituo klausimu jau nieko nebegalvojau…:)…yra daug malonesnių veikų:) ir apmastymų, nei kedenti Artūro gyvenimo duknas…:)
…pats atsistatidino – pats lai ir tesikapsto…:)))
2009 - 11 - 27, 0:31
Esu sužavėta ir pakerėta. Mikkelio Futtrupo smuku! Neseniai grįžau iš „Smuiko magijos“ koncerto Šv.Kotrynoje – nepakartojama! Apskritai, kiekvieną kartą iš Kotrynos pareinu labai geros nuotaikos. Tai va ir noriu padėkoti AZ, kad būdamas meru įrengė tokią puikią koncertų salę. Ačiū, Artūrai :).
2009 - 11 - 26, 21:41
Letapedziai deja… neturi Kedzio, bet turi dirbancius prokurorus. Ir aplenkem, ir nelabai.
http://www.delfi.lt/news/daily/crime/buves-vaiku-gynejas-kaltinamas-pedofilija.d?id=26149901
2009 - 11 - 26, 20:28
Brittai,
kuriai apsuko galvą:
http://www.eyeconart.net/blog/wp-content/uploads/2009/05/klimt_kiss.jpg
P.S. Bučinys – The Kiss
Ogiusto Rodeno ir Gustavo Klimto.
2009 - 11 - 26, 20:24
Brittai,
kuri apsuko galvą:
http://www.museum-replicas.com/images/productimages/small/Rodin-Kiss-red.JPG
2009 - 11 - 26, 19:13
Va pažiūrėkit Lietuvos radijo pramonės istoriją w.zenonas langaitis. Pamatysite kiek Lietuvos inžinieriai buvo sukūrę ir ne per tokį ilgą laiką. Nuostabių eksponatų yra. Savo rinkoje tai buvo tikrai konkurencingi gaminiai. O dabar kas…chemijos pramonė ir žemės ūkis. Su tokia ekonomika jokio proveržio iš paskutinės vietos ES patvoryje tikrai nebus.
2009 - 11 - 26, 18:59
Na pradžiai nors vidaus rinkoje konkuruoti, kad importo mažiau pirkti reiktų. O tai dabar tik kuras, trąšos, plastiko granulės ir cigaretės. Va ir visas eksportas.
2009 - 11 - 26, 18:43
Pramone dar ne viskas, reikia eksporto, nebent mes kaip ir sovietu sajunga galime viska patys pasigaminti :) O kad galetume eksportuoti, musu produktai turi buti konkurencingi, bet kaip gali konkuruoti, kai pas kaimyna lenka pagaminti produkta kainuoja trecdaliu maziau.
Lietuviai gali konkuruoti nebent pigiomis prostitutemis, bet ir tai .. viesbuciai brangus..
2009 - 11 - 26, 18:06
Nieko konkretaus nepamačiau Jūsų komentare. Reiškia viskas gerai, kad nieko nereikia keisti? Tik kitus į tas pačias kėdes susodinti? Juk šitokia lietuviška realybė. Dabar tiltus, paštą, telegrafą, geležinkelius ir paštą jau perėmė naujoji valdžia. O kas toliau? Ūkio ministerijoje pažiūrėkite kokia struktūra ir kokie kadrai. Ko Lietuvai trūksta pirmoj eilėj? Fabrikų nors kokių, kad žmonės turėtų darbą ir neemigruotų. Bus darbo klasė – bus ir specialistams darbo, bus ir paklausa prekybininkams, maitinimo kavinėms ir kitai aptarnavimo sferai. Kas iš to, kad proletarai išvažiavo, o ,,žynių ekonomikos“ specai ir valdininkai liko? Be pramonės nereikalingos nei technologijos nei paslaugos. Štai kelių likusių fabrikų pardavimai krito perpus – jau krizė ant Lietuvos. Ta krizė jau 20 metų, negi šiltose vietose sėdintiems Kirkilo laikais rojus atrodė Lietuvoj? Juk tai laikina situacija buvo, kol buvo bankų pinigų.
2009 - 11 - 26, 16:17
Vokieciai pasitiki savo valstybe (Staat), jei del kazko susitarta, tai taip ir bus padaryta. Manau, kad LT niekas politikais nepasitiki ir nera tikri, kad susitarimo bus laikomasi arba kad ju sumoketi mokesciai nepateks i politiku slaptas kisenes. Ar klystu? Manau ir lietuvaiciai negailetu pinigu, jei butu tikri, kad jie bus tinkamai panaudoti projektams…
2009 - 11 - 26, 16:02
Jz
Na man bernelis ne apsuko, bet as berneliui… :D
2009 - 11 - 26, 15:18
Atsakymų ir čia nėra:
http://www.lrytas.lt/?data=20091126&id=akt26_a1091126&sk_id=99&view=2
2009 - 11 - 26, 14:56
Pritariu Robiui,
tik kad net ne ant veršių, o tikrų avinų sėdi tie mūsiškiai valdantys kumečiai.
V.,
Info iš SAVAITĖ SU TV Nr.45, tiesa – nerimtame skyrelyj – Kuriozai :)
Gaila, jaunajai mūsų Brittai, matyt, bernelis koks galvą apsuko…
2009 - 11 - 26, 12:38
Labai geras pavyzdys su vokieciais :) Visai atitinka aksioma: „Uzdirbkime pinigus kaip kapitalistai, panaudokime juos kaip socialistai.“
Jeigu Juozo informacija tikrai faktas (Lietuvoje gyvenant tuo patiketi sunkoka…), tai yra labai geras zhenklas. Reishkia kai kurie zhmones supranta, kad tik dirbdami bendram labui, gali buti patys laimingi :)
Tikrai neitiketina! Vokieciai yra ishmintingi savanaudzhiai, o dauguma lietuviu – durni savanaudzhiai :)
2009 - 11 - 26, 11:39
Juozai, vokietukų turtuoliai supranta kas turtus jiems sunešė ir supranta kad ant parako statinės sėdi.
Pas mus turtuoliai galvoja j, kad ant veršių galvų sėdi (kas iš dalies tiesa), ir kad nieko nebus.
Jie netgi vandens patranką įteisins ir nusipirks:)))
Juokdariai.
Gali būti kad išbėgti kaip Smetonai per upelį galima ir nespėti tiesiog.
2009 - 11 - 26, 11:14
Neįtikėtina, o mums tiesiog nesuprantam vokiečių turtingųjų iniciatyva.
Jie pasirašė peticiją, kad jiems būtų padidinti mokesčiai, net paskaičiavo, jog jeigu dvejus metus mokėtų 5 procentų dydžio turto mokestį, Vokietija gautų 100 milijardų eurų, kuriuos būtų galima skirti socialinėms ir ekonominėms programoms.
Tai ne mūsų turtingieji, tik ir taiką ką nugviešti nuo bet ko, kad tik sau, kumečiai…
2009 - 11 - 26, 10:16
„Taškas-nurimusiam / 82.135.242.225
2009 – 11 – 25, 15:27
Gerai, o ką Tamsta siūlote? Nieko nekeisti Lietuvoje?…“
Gerbiamasis, vėl naudojate politikų nuvalkiotus štampus…
Kai politikai negali įrodyti/pagrįsti savo siūlymų naudingumo/teisingumo, tada jie, stengdamiesi užgniaužti kritiką, meta neatremiamą (jų manymu) argumentą: Ką siūlote? Nieko nekeisti? Ir etc.
Štai ką aš jiems ir Jums galiu pasakyti.
1. Jei galima nekeisti – nekeiskime.
2. Jei būtina keisti – keiskime, bet tik į gerąją pusę. Jei neesame tikri dėl pakeitimų – įsiklausykime, apsvarstykime, devynis kartus pamatuokime ir tik tada „kirpkime“…
3. Net jei kritikuojantis neturi gero pasiūlymo – anot politikų, kritikuoja nekonstruktyviai- tai nedaro blogo siūlymo geru…
O dabar gaunasi taip, kad šiandien priimam sprendimą, rytoj jį taisom, poryt taisom vakarykščius pataisymus, o dar po kelių dienų pripažįstam, kad (cituoju klasiką) – choteli kak luche, poluchilos kak vsegda (norėjom kaip geriau, gavosi kaip visada)…:)
Ir kas bjauriausia… Tie siūlytojai, kurie mušėsi į krutinę, kad viskas bus gerai, kad jų pasiūlymas puikus kaip niekur nieko siūlo naujas nesąmones, nes už buvusias niekas niekaip jų nenubaudžia…
2009 - 11 - 25, 18:23
Prieš kiekvienus rinkimus žmonės klausinėja vieni kitų, už ką balsuosi, kokią ideologiją rinksies? Tai naivu. Tokius klausimus gali uždavinėti tik konceptualiai neraštingi žmonės. Reikia suprasti, kad visos Ideologinės valdžios atšakos formuojamos vieno ideologinio centro, todėl turinio prasme tos ideologijos yra vienodos. Būtent dėl to nėra jokio ideologinio skirtumo tarp tų partijų, kurios tik imituoja ideologinę kovą. Ačiū Dievui, žmonės tai jau pastebėjo. Iš tikrųjų jokios kovos nėra. Visos žinomos partijos, tame tarpe ir Seime esančios, veikia griežtai apibrėžtose Biblijinės valdymo koncepcijos ribose, kiekvienai iš jų vadovaujant vieningai Konceptualiajai valdžiai. Ir kova tarp tų partijų tėra, viso labo, tik kova dėl teisės būti kuo arčiau tos Konceptualiosios valdžios, nes kuo arčiau jos būni, tuo didesni arbatpinigiai byra. Ir tada supranti, kodėl buvo parduota Mažeikių nafta, kodėl mokami 5 mln. litų už penkis AE reikalingumo „studijos“ puslapius, kodėl leidžiama užsienio bankams manipuliuoti VILIBOR‘u. Kartu reikia suprasti, kad tas buvimas „arčiau“ Konceptualiosios valdžios nereiškia, kad tu esi tos valdžios dalis. Tu esi tik lėlė, tavim tik manipuliuojama. Jie yra tik tarpininkai tarp Konceptualiosios valdžios centro ir Lietuvos valdžios struktūrų.
2009 - 11 - 25, 15:27
Gerai, o ką Tamsta siūlote? Nieko nekeisti Lietuvoje? Juk atbilda atidunda jaunoji alkanų, įsiutusių ir basų jaunųjų verslininkų karta (Žiemeliai ir kt), kurie supirks ir sugriaus tą kas liko visiškai. Juk 20 metų gyvenam iš ko? Iš ,,sovietinės“ ekonomikos parceliavimo pajamų. Dar kelis metus pagyvenom virtualioje-liberalioje ekonomikoje ekonomikoje su skolintais iš bankų milijardais. O ekonomikos jokios naujos taip ir nesukūrėm – tik darbo jėgą emigracijon išvarėm.
2009 - 11 - 25, 15:05
taškui
Va kaip viskas paprasta… Tik „pririšai“ dalį algos prie BVP ir viskas išsisprendė… Net „otkatai“ išnyktų…
Visas pasaulis galvoja, kaip nukirsti korupcijos Hidrai galvą, o „ taškas“ ėmė ir paprastai išsprendė problemą…:)
Tikrai žmogus vertas Nobelio premijos…:)
Tik turiu viena abejonę… Iš praktikos žinau, kad žmogus apie sudėtingą problemą kalbantis lozungais, siūlantis kategoriškus, vienareikšmiškus ir etc. sprendimus, paprastai pasirodo esantis visišku diletantu svarstomuose klausimuose…:)
Beje, esate neoriginalus… Vis atsiranda daug šaukiančių, kad reikia išvaikyti esamą Seimą, surengti priešlaikinius rinkimus, o po to tai jau bus – cituoju Tamstą : „Ateitų nauja kadencija, kurioje jau nebebūtų verslo statytinių, kurie proteguoja savo rėmėjus.“.
Visa bėda, kad po eilinių rinkimų, vėl tą pačią giesmę giedam…:)
2009 - 11 - 25, 14:30
Nesuprantu: kas cia paskutinem dienom ant Lietuvos pasidare? Tai Seimo narys atsisako mandato, tai mano buvusia virshininke nuteisia uzh gerus darbus:
http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/vvkt-vadove-nuteista-del-piktnaudziavimo-ir-klastojimo.d?id=26091667
Vos tik susiruoshiau ish zuokas.lt isheiti – ishkart atsiranda peno diskusijoms. REKK, gal tu zhinai, kas cia do kataklyzmos? :)
2009 - 11 - 25, 14:12
Na o kuom blogai, jei pusė seimo sėdėtų cypėje? Ateitų nauja kadencija, kurioje jau nebebūtų verslo statytinių, kurie proteguoja savo rėmėjus. Yra gi sąžiningų žmonių, kurie negali patekti į valdžią dėl ribotų finansų. Juk ateitis priklauso jaunajai kartai. Jeigu niekas nesikeis – jinai perims šią korupcnę-otkatinę praktiką ir Lietuvoje beliks tik valdininkai ir pensininkai Lietuvoje. O pensininkas iš pensijos mokės pajamų ir sodros mokestį:)) O lietuviška produkcija brangesnė nes daroma daug atvejų iš atsivežtinės žaliavos, didelis biudžetinis aparatas – 0,5 mln/1 mln privačia sfera, buvo brangi darbo jėga. Va pagrindinės priežastys brangumo. Bet ką čia šnekėti, jei pagrinde lietuviškos produkcijos pagrindas – kuras ir cheminiai produktai iš rusiškų žaliavų. Krito paklausa dėl didelių kainų – krito biudžetas per pusę. Va kokiu aspektu krizė atsiliepė Lietuvai. O tie balansavimai su vartojimo mokesčių didinimu nieko neduos – tik sumažės vartojimas ir tuo pačiu surinkti planuojamas biudžetas.
2009 - 11 - 25, 14:07
Taigi, be Zuokas laukia „provalas“, bus blagai, tcikrai tas galas,
Abonentinė gaidelė atsiranda tik antram plane,
Verslas žada jau merdėti, kad tik ne imtu smirdėti,
Ir „otkatai“, tie velniai, nuokalnėn darden blatnai.
O kas gal pakeist Artūrą, jau labai fainą bachūrą,
Aišku Agnė jo žmona, „perestrojkės“ ta dama,
Sovietų laikais pakvipo, tai šeimos ranga juk šita,
Tad Čekuolis gal rimčiau, bet kad jam Azerbaidžane lyg riebiau.
Jau Čekuolis surimtėjo, Casino savo „raskladūškę“ jis sudėjo,
Kortomis daugiau nelošia, ant ruletės virė košę,
Virė, virė košę – bobos atsilošę, o tarp jų lyg vyras,
Tikras tas pipiras, bet ne tas ciūcelis, kur nuo tilto galis.
Tad eilė dar laukia, galiūnai patraukia,
Žydrūnas rimčiausiai Seimui tiktų aiškiai,
Jis galingas ir žvalus, viską jis pakels tiesus,
Net ir angelą Užupio jis pakels, jei yra ūpo.
Bet dar darosi neaišku, ar galiūnui ne truks raiščiai,
„Silač Bambula podnial tri stula i krovat,
No spički on ne smog podniat,
Da razrešit li emu žena v Seimas bufete – ved zima“.
2009 - 11 - 25, 13:44
Saunuolis Zuokas del mandato, gerbiu:)
2009 - 11 - 25, 13:39
@Nurimes – Taškui:
Na kaip statutinis pareigūnas neįtakoja BVP? :) pvz sienos apsaugos tarnyba, jie ten ir dabar gauna premijas už pagautus subarikus, ir imti kyšį jiems tapo perdaug rizikinga ir nauda permaža. Ši sistema nėra sena, ir efektyvumą padidino labai smarkiai. Čia aišku ne Lietuvos politikų nuopelnas, o ES prispaudė su šiuo reikalu. O pagautas subarikas Lietuvos BVP didina nei daug nei mažai, maždaug 10000Lt (akcizai ir t.t.). O dabar įsivaiduokit, jei tyrėjai ir prokurorai gautų premijas už sėkmingas bylas dėl valstybės turto grobstymo? Nesvarbu jog pusė seimūnų sėdėtų, bet tvarka būtų.
Dar man labai įdomus dalykas, kodėl visuomet lietuviškas produktas brangesnis? Ar tai neūkiškumas, ar kalti gamybos eigoje sumokami mokesčiai?
2009 - 11 - 25, 13:24
Dina Dina,
Zuokas labai teisingai kalbėjo (kažkuriame TV reportaže) sakydamas jog verslas niekada neinvestuos, kai nežino kas bus po metų, todėl toks pasakymas jog reikia palaukti 2010 pabaigos ir tada spręsti, yra trumparegiškas. Investicijos tikrai daromos ne metams ir ne dviems (išskyrus tam tikrus atvejus), ir tu man pasakyk kaip verslininkui priimti sprendimą, planuoti pajamas, išlaidas, jeigu jis negali prognozuoti valdžios veiksmų, Kubiliaus PVM pakėlimas nuo 19 iki 21 jau buvo fiasko, nes prieš tai žadėjo jog mokesčiai nekils. Tai kaip tokia valstybe galima pasitikėti?
Išvis iš kaikurių seimūnų kalbų susidaro toks jausmas, jog svarbu kažkaip teoriškai sulipdyti šių metų biudžetą, visiškai negalvojant kas bus po metų ar dviejų, nors realiai turėtų turėti bent 5 metų planą į priekį. Todėl principą jog šiandien galvojam kokie bus mokesčiai 2011 palaikau visomis keturiomis. Tik gaila jog dauguma politikų nesupranta, jog mokesčius generuoja konkurencingas verslas, jei Lenkijoje užauginti kiaulę dėl mažesnių mokesčių du kartus pigiau nei Lietuvoje, tai nereiškia jog mes surinksime du kartus daugiau mokesčių, tai reiškia jog mes neturėsim tokios ūkio šakos kaip kiaulininkystė (čia tik šiaip pvz.). Jei gerokai didesnė mūsų kaimynė taiko lengvatas (ES sienų uždaryti neleidžia), tai mes turim dvi išeitis, arba sunaikinti tą ūkio šaką, arba taikyti tokias pat lengvatas. Panašu jog Kubilius pasirinko pirmą išeitį… O sunaikinta ūkio šaka reiškia krūvą naujų bedarbių, nesunku ir paskaičiuoti jog vienas dirbantis (tarkim už minimumą) pavirtęs bedarbiu valstybei kainuoja minimum ~1000Lt/mėnesį (bedarbio pašalpa+netekti mokami mokesčiai). Tai ar gali man kas pasakyti ar atliko kas analizę ūkio skaitinimo kaina vs bedarbių išlaikymo kaina?
2009 - 11 - 25, 13:18
Na kodėl tas turi būti darbo sutartyje parašyta? Tai supras pats valdininkas, jei jo algos kintama dalis priklausys nuo valstybės bvp. O politikai irgi iškart pajustų, jei alga būtų surišta su bvp. Be to sumažėtų ir išnyktų otkatai valstybės tarnyboje. Juk jei davei otkatą už kokį leidimą netinkamą – kita tarnyba gerai dirbdama (teisėsauga) pasodins iškart į šaltąją. Gydytojai stengtųsi greičiau, pigiau ir geriau išgydyti piliečius, mokytojai, dėstytojai išmokinti geresnius specialistus. Va kaip alfa informuoja Lietuvoje žemė ir nekilnojamas turtas atpigo 35 pr, o Vilniuje net 50 pr. Va kur ir matosi liberalios arba otkatinės ekonomikos saulėlydis.
2009 - 11 - 25, 13:07
Matomai, neatidžiai skaitėte komentarą… Aš nesakiau, kad „valdininkų darbas neįtakoja bvp“, aš sakiau, kad „nemažos tarnautojų dalies“… Reikia nepamiršti, kad ne visi AZ paminėti 78 tūkst. darbuotojai išduoda leidimus verslui, gali įtakoti procesų, galinčių lemti BVP augimą, spartinimą ar lėtinimą… Jie yra techniniai darbuotojai, net ne visada turintys aktyvų ryšį su išore… Žinoma, neneigiu, kad dalies tarnautojų veiksmai tiesiogiai ar netiesiogiai įtakoja BVP… Be to, manau, kad jų įtaka BVP, palyginus su politikų įtaka, yra labai labai maža…:) Ūžtelėjo politikai naktinę mokesčių reformą ir BVP pasmerktas „smigti“, nepriklausomai ką ten biurokratai bedarys, kokius produktus pirks ir etc. Beje, įdomiai atrodytų darbo sutarties punktas pirkti vietinę, kad ir brangesnę produkciją…:))
2009 - 11 - 25, 13:00
geri pasiulymai
2009 - 11 - 25, 12:49
Kad valstybės tarnybos dirbtų Lietuvos žmonėms efektyviai, reikalingi 2 dalykai:
1. Organizacinė struktūra, kuri užtikrintų interesantų ir institucijų, o taip par it institucijų tarpusavio komunikaciją. Turiu galvoje ir aiškias procedūras, ir aiškius įgaliojimus, ir sprendimo teisės viršenybę.
2. Motyvavimo sistema, kuri priverstu valstybės tarnybos darbuotojus daugiau dirbti ir labiau galvoti savo priimamų sprendimų efektą. Labiausiai paplitusi ir kogero veiksmingiausia motyvavimo atzvilgiu atlygio sistema, taip vadinama „pay for performance“, butent tai ka siandien siulo A.Zuokas.
P4P visada siejama su vienu ar kitu sekmes rodikliu (KPI – key performance indicator), pvz. siuo siulomu atveju – valstybės ar savivaldybės biudžeto surinkimo rodikliu. Tokios motyvavimo sistemos efektyvumas labai susijes su pasirinktu KPI. Siūlomu atveju jis skatina didelę vertę kuriančias veiklas ir eliminuoja vertės nekuriančias veiklas, tačiau turi labai didelį nepriklausomą komponentą. Čia visa bėda! T.y. valdininkas negali įtakoti biudžeto surinkimo vienas pats, tai priklauso nuo komandinio valdininkų įvairiose valstybės institucijose darbo. Geriausiu atveju būtų galima rištis pre šio KPI tam tikru procentu, pvz. institucijų vadovai didesniu, žemesnio rango specialistai mažesniu. Kita dalis visgi turėtų būti susieta su tam tikros pareigybės funkcijomis ir jų vykdymo kokybe.
Visas šis pamastymas veda prie to, kad į motyvavimo problemą nereikia žiūrėti supaprastintai. Tačiau idėja sveikintina, būtų šaunu jei LiCS pavestu ją įstatymo projektu seime.
2009 - 11 - 25, 12:04
Aš ne visai į temą,bet apie aktualijas, pasitraukimą.
Palaukit, ar AZ būtų nesitraukęs , jei būtų pasiūlymus priėmę?Tokios iškeltos sąlygos atsiduoda paauglės pasitikrinimu „ar mane jis myli, ar nemyli,jei man pritars ,tada reiškia myli“. Kodėl taip galvoju, ogi todėl, kad nesuprantu 2011 metų aktualijų.Ateis 2010 metų pabaiga tada matysis, gal viskas pasikeis ir nebus tokių skaudulių.Ką tikrai suprantu,tai kad čia tas pretekstas, kuris prideda orumo trenkiant tas sunkias duris.Būti vienu iš 141 nėra lengva ypač kai visuomenė visus juos vienodai lygina su žeme. Noriu,kad Agnė eitu į seimą,ji darbšti,kantri, iškęs.
2009 - 11 - 25, 11:39
Siulau daugmazh toki sekancios temos pavadinima:
„Lietuvos Respublikos Seimas be Arturo Zuoko: KAIP GYVENSIMA TOLIAU?“
2009 - 11 - 25, 11:16
http://www.youtube.com/1ALISH#p/c/0A9CF58121EA80DA/0/A0JqQyl09zQ
Idomu ?
2009 - 11 - 25, 11:07
Kodėl manote, kad valdininkų darbas neįtakoja bvp? Geras, paslaugus valdininkas rodys iniciatyvą reikalo sprendime, todėl pagreitins procesą, o ne stabdys. Be to jis gali per vartojimą skatinti savo gamintojus, pirkdamas vietinę, kad ir brangesnę produkciją – juk nuo bvp priklausys ir jo alga?
2009 - 11 - 25, 11:01
Idėja nebloga. Tokia ekonomika jau nemažai laiko funkcionuoja Singapūre. Minimali alga 5000 dolcų, o viešojo sektoriaus pajamos priklauso nuo šalies ekonomikos pasiekimų. Ir visa tai šalyje, kuri dalį teritorijos atsikovojo iš jūros, o gėlą vandenį 100 pr. importuoja. Bet čia nesiriša su Hayeko ir A.Smito teorijomis, kuriomis aklai vadovaujasi LLRI ir Lietuvos liberalai:)). Gal laikas atsibusti ir pakeisti ideologijas, tuo labiau kad Nobelio premijas gavo socialinės reguliuojamos ekonomikos teoretikai, o laisvos rinkos apologetai buvo pripažinti beviltiškai pasenę ir netinkantys XXI amžiuje. Vakar R.Šimašius visai nusišnekėjo diskutuodamas dėl pensijos kaip nuosavybės per BTV. Diskusijoje girdamas proporcinius mokesčius pažymėjo, kad paskutiniu metu proporciniai mokesčiai, buvę tik Baltijos valstybėse, jau plinta ir kitose šalyse (Slovakijoje). Atseit mes aplenkiam laiką ir esam modernesni:)). Bet palaukit, o gal dėl to ir esam ES dugne dėl proporcinių mokesčių, gal dėl jų turtingesni žmonės prisiėmė kreditų likusiam gyvenimui?
2009 - 11 - 25, 10:34
Aš jau senai laikausi tos minties, kad valdininkų alga procentaliai priklausytų nuo valstybės surenkamo biudžeto finansinių rodyklių.
2009 - 11 - 25, 10:06
Galiu pasakyti tvirtai, kad ie AZ siūlymai pilstymas iš tuščio į kiaurą. Kodėl? ogi pasiskaitykite straipsnį:
http://www.atoveiksmis.lt/index.php?option=com_content&view=article&id=61&Itemid=68
Viskas priklauso tik nuo žmogaus dorovės. Visi darbai susiję su žmogaus pasaulėžiūra. Galima daug šnekėti apie moralę, ir t.t., bet jei tavo tikslas yra gyventi kitų žmonių sąskaita, tai tavo tirkieji veiksmai nesutaps su teikiamais čia makaronais. Paprasčiausiai kalbant, yra meluojama (blogis slepiamas), o tas melas atsiskleidžia per veiklos rezultatus, kuri susijusi su tikslu. Tikslai, jų įgyvendinimą formuoja pasaulėžiūra, kuri susijusi su dorovės lygiu.
O kokie AZ darbai ir kokiu tikslu jie buvo daromi, abejonių, manau, nesukelia. Išvadas pasidarykite patys.
2009 - 11 - 25, 8:45
Mane, Arturai, taip suzhavejo vakarykshtis Jusu poelgis, kad nusprendzhiau shiryt Jus dar karta… pasveikinti! :)
Ar buvo bent vienas, kuris atsake tooOOokios fainos kedes su nepertraukiamu apshildymu? :) Bravo!
Dabar norisi nueiti i Seimo sale ir sushukti likusiems kaip per koncerta:
„PAKARTOT! PAKARTOT!“ :)
2009 - 11 - 25, 8:33
Anksčiau Jūs tvirtinote, kad partija skyrusi/delegavusi ministrą į LRV yra atsakinga už tą sritį, nors vis kratėtės atsakomybės už visos Vyriausybės bei valdančios koalicijos darbą… Dabar, kaip suprantu, teigiate, kad ir tos atsakomybės nėra… Dar galėčiau suprasti, jei būtų buvę teikti atitinkami teisės aktų projektai, o LRS ar LRV būtų juos atmetę…
Siūlymas „pririšti“ atlyginimą prie BVP, mano galva, nėra teisingas, nes:
1. Nemažos tarnautojų dalies geras/blogas darbas niekaip neįtakoja BVP augimo/smukimo…
2. Politikų sprendimai ar reikiamų sprendimų nepriėmimas, lemia BVP smukimą, nepriklausomai nuo to kaip dirba tarnautojai… Taigi, būtų keista mažinti atlyginimą tarnautojams dėl politikų darbo broko…
3. O Jūsų teiginys, cituoju:
„Ketvirta, gerai dirbantys valstybės tarnautojai taptų aktyvesniais bei reiklesniais savo kolegoms ir ypač politinio pasitikėjimo asmenims, nes niekas nenorėtų kentėti dėl neveiklių ministrų ar partinių kadrų, kurie tik gauna atlyginimus, bet neįdeda jokio indėlio į nacionalinę ekonomiką.“
Gali sukelti tik šypseną… Įsivaizduoju… Ateina koks nors Virtualogas pas Ministrą ir „nudrožia“ jį už blogą darbą…:) Jei Ministras per mėnesį ar bent ketvirtį nepasitaiso, tai Virtualogas jį atleidžia iš darbo.:) Susimaišiau, o gal ministras jį atleidžia?:)
2009 - 11 - 25, 7:52
O lia lia,mergaites… Precedento Lietuvos padangeje neturejes ivykis.
Pastarosiomis savaitemis per tv ziurejau keleta laidu,kuriuose dalyvavo AZ.Stiprus jo pareiskimai,kaltininku del susidariusios padeties ivardijimas rode,jog bresta ivykiai.Svarsciau kokie? Vyliausi,kad kazkas bandys padeti atsikratyti Lietuvai tokios valdzios ir tokio seimo… Gal ir klydau. Bet akivaizdu,jog kazkieno interesu susidurimas islenda i pavirsiu.Kazkas smogia panaudodamas visas valdomas pajegas.Manau,kad administracine byla Agnei – ne sutapimas. [juk daugelis is musu gauna galybes pasiulymu keisti telefono paslaugu tiekeja,pirkti kazka,o emailai is viso uzgrusti visokio reklaminio spamo,bet del to niekas bylu nekeltu,net jeigu milijona pareiskimu parasytum] Vadinasi kazkas kryptingai stengiasi eleminuoti netinkamus.Sistema gina save,cia stipriausiai isvystyta jos funkcija.Nebutina mums zinoti,nuo kokiu A,AZ veiksmu,noru ta sistema ginasi,bet akivaizdu,jog ginasi jinai desperatiskai,nesiskaitydama su priemonemis. Kaip ir rezonansines bylas tirinat,ne aplaidumas,ne kompetencijos stoka,bet galingas sistemos issisaugojimo instinktas suveikia.
Isvada: norint pasikeitimu Lietuvoje,nepakanka pakeisti kelis siandien nepatinkancius asmenis.Keisti reikia sistema,su visais jos ciuptuvais,tarnais,tvarkomis bei paprociais.
2009 - 11 - 25, 3:25
Arturai,
Nenusileiskite iki Kubiliaus lygio. Tikrai esate daug geresnis politikas ir strategas. Net neabejoju, jog Jusu ketinimai daug rimtesni atsisakyti seimo nario mandato nei Kubiliaus ketinimai palikti premjero posta, jei nebus pasirasytas biudzetas.
Suprantama, kad Jums pirmieji sios kadencijos metai buvo gana itempti, taciau manau kad esate pakankamai stiprus ir uzsigrudines, jog pakeltumete sendieninius sunkumus ir dar pakovotumete uz Jums balsus atidavusiu rinkeju interesus. Galbut nesulaukiate tinkamo palaikymo kolegu tarpe, taciau paskutinieji Jusu pasiulymai susilauks tikrai didelio pritarimo eiliniu pilieciu tarpe – o ju nuomone manau Jums turetu buti daug svarbesne uz tu kurie vakar pasake „Ne“ jusu siulymams.
Jei visgi rimtai pasitrauksite is Seimo nariu gretu – vis dar esate laukiamas Vilniaus mero poste ;) arba visgi kurkite ta geraja partija – dabartinio seimo kadencija bus gerokai trumpesne (juk jie nedaro isvadu). O parengus gera ir motyvuota programa bei turint gera pilietini palaikyma ziurek ir dauguma gausite – nesurakintom rankom ir geroje komandoje dirbti daug lengviau!
2009 - 11 - 25, 1:34
Skiepijiesi-sveikiname! Dalyvauji eksperimente…
http://www.ozonas.lt/uploads/block5/OzonasNr152008_11_26.pdf
2009 - 11 - 25, 1:32
VACCINE FOR NO REASON
http://www.nomorefakenews.com/archives/archiveview.php?key=3670
2009 - 11 - 24, 23:47
Oi Tomai, Tomai, vis bandote savo vagą arti. Pritariu, kad Generalinėje prokuratūroje betvarkė, kaip ir daug kur kitur. @Tomas Dapkus:
2009 - 11 - 24, 23:24
Pono Valantino klausimu
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2009-11-24-tomas-dapkus-pono-valantino-klausimu/35883/comments#list
2009 - 11 - 24, 23:09
1.Kad tarnautojų alga turi būti tiesiogiai priklausyti nuo surinkto biudžeto, tai aišku, bet reikia papildomos motyvacijos skatinant konkurenciją tarp tarnautojų.
2. Nieko nepasieksim, jei nepasieksim, kad Saugumas tikrai dirbtų šaliai, o ne nežinia kam.
3. Nieko nepasieksim, jei visi, nusižengę įstatymams, bus nubausti pagal įstatymus. Tuo griežčiau, kuo aukštesnėse pareigose nusikalsta.
4. Kiekvienas, turintis pilietybę, turi jausti, kad valstybė juo rūpinasi. Net kai jis prasižengia. Už ypatingus prasižengimus pilietybę teismas gali atimti.
5. Visi valstybės valdymo patobulinimai turi sudaryti sistemą ir būti paskelbti partijos rinkiminėje programoje, o ne padrikai ir prie progos.
2009 - 11 - 24, 22:33
man kilo klausimas – o kodėl pasitraukiate? Žinoma viską skaičiau „delfyje“, bet ar kaprizai suveikė? ar tikrai nusibodo dirbti, kai niekas neklauso tavo nuomones ir daro nesamones, nes kitaip „nusišausiu“ (taip teigė vienas užsienio laikraštis)? o galbūt p. Artūrai per greitai pasikarščiavote? o kodėl pvz. nesiekiate suburti seime stiprios komandos – ir versti tą didžiausią „užsispirelį“? -atsisėstumėte į jo kėdę, manau valstybėje didesnė tvarka būtų… nebijokite atsakomybės ir ekitės drąsiai (bent jau toks man visada atrodėte)…
beje, ką veiksite jei vis dėlto išeisite?
2009 - 11 - 24, 22:29
Sveiki,
Seniai zaviuosi jusu veiklumu, trykstancia energija ir daugybes nauju minciu generavimu. Noriu jums palinketi stiprybes ir kantrybes sioje kovoje su vejo malunais. Tai, kad siandien davete ultimatuma seimui arba/arba tik parode jusu stiprybe ir seimunu silpnuma. Panasu, kad seime siuo metu yra daug daugiau susirupinusiuju, negu dirbanciuju
2009 - 11 - 24, 22:17
Andriau, ačiū už teisingus pastebėjimus, kurie didžia dalimi sutampa su mano nuomone ir savijauta. Nenoriu prarasti dalį savęs ir tapti tokiu, kuriam viskas ,,dzin“ , gauni alga ir vaidini, kas viskas OK. Veide ,,rūpestis“ Lietuva ir pilstymas iš tuščio į kiaurą. Mandatas suteikiamas veikimui, o ne būvimui.
2009 - 11 - 24, 21:46
Tas pasitraukimas tai
Arba bėgimas iš skęstančio laivo, arba Kubiliaus sugebėjimo tartis epogėjus :D
2009 - 11 - 24, 21:39
noriu pastebėti, kad nervinės lastelės neatauga ;) sveikesnis gyvenimas laukia
2009 - 11 - 24, 21:36
Na, čia tai bent- aš tik dabar išgirdau apie atsistatydinimą.
Manau, pasikarščiuota.
Būna.
2009 - 11 - 24, 21:23
… na galima tik pasveikinti palikus tą kiaulių irštvą – ten ilgesnį laiką bebūnant būtų tik grėsmė ir pačiam degraduoti… Gal ten dar ir liko koks vienas kitas padorus, bet šiuo metu jų pastangos ką pakeisti yra bergždžios, tad kogero pasitraukimas tokiems geriausia išeitis…
P.S. Mano galva, pačiam gal net reikėtų pasitraukti iš LiCs ir kurti naują politinę jėgą – keistai atrodo asmens, turinčio neeilinį potencialą telkti ir organizuoti, buvimas eiliniu nariu partijoje, ir juolab, vadovaujamoje dabar, deja, tik eilinės pilkos vidutinybės…
2009 - 11 - 24, 21:13
Sveikinu… manau, kad seime kažko keitimas yra tas pats, kaip daužyti galvą į sieną :D o pvz toks pasiūlymas kaip pakelti darbo našumą nepraeitu ne pro kur…
2009 - 11 - 24, 20:45
manau Jusu atsistatydinti sprendimas teisingas !!! su tokiais seimo nariais kalbeti kaip su pliku pesiotis !!! kai kambaryja yra 100 kvailiu like 41 realiai pakeisti nieko negali … sekmes darbuose !!!
2009 - 11 - 24, 20:38
Nustebau, šiandien pamatęs Jūsų pareiškimą dėl atsistatydinimo… Suprantu, kad kažkokie sprendimai turi būti priimami tokiais atvejais kai yra nesutarimai tarp koalicijos partnerių, tačiau argi galima taip imti ir atsisakyti mandato? – juk tai ne paslaugų sutartis, o rinkėjų pasitikėjimas, kad Jūs sieksite to, ką Jums patikėjo rinkėjai. Jei negalite atlikti savo pareigų kaip tautos patikėtinis valdančiojoje daugumoje, tai savo pareigas turite atlikti būdama stipri opozicija tam kam Jūs nepritariate.
Nejaugi p.Zuokas pasiduoda? O gal tiesiog atsibodo?
2009 - 11 - 24, 20:29
Klausimux. Ar Zuoko rankinis laikrodis tikrai kainavo 14 tūkstančių litų?
2009 - 11 - 24, 20:14
as manau kad jusu idejos saunios,bet kaip sakoma vienas karys lauke ne karys….stiprybes jums jusu darbuose
2009 - 11 - 24, 19:56
Netinka toks budas, vot pvz Kubilius zino tik viena buda kaip surinkti mokescius, tai juos kelti kelti ir kelti. Turint galvoje jog auksciausiuose postuose sedi zmones su IQ ~ 60 (pvz. Baukute), tai jie kito budo ir nesugalvos. Reiktu tiesiog atlikti tyrima, kokiose savivaldybese gyventojai labiausiai patenkinti valdininkais, ir 10 geriausiai pasirodziusiems rajonams leisti issimoketi premijas. Inestu sveikos konkurencijos :) O 5 blogiausiai pasirodizusiuose rajonuose atleisti merus :D
2009 - 11 - 24, 19:55
SVEIKINU! Labai protingas ir efektyvus zhingsinis. Tiems, kurie neskaito „Mikes Pukotuko nuotykiu“ ir nenori buti sistemos statybine medzhiaga, LRS’e veikti nera ka.
Jusu vietoje, Arturai, buciau tai padares priesh vienerius metus.
Lietuvoje politika yra uz mus numatyta ir suplanuota. Geri pasiulymai tinka nebent romano siuzhetui. Nedraudzhiama nebent noreti.
Tikiuosi, kad ir shiame bloge po Jusu pasitraukimo bus daugiau PERSPEKTYVIU temu, skirtingai nei shiandienine :)
Pagarbiai,
Virtualogas
2009 - 11 - 24, 19:29
Sveiki,
ar pasitraukęs iš Seimo galvojate sugrįšti į Vilniaus tarybą? Ar tai įmanoma?
Ačiū
2009 - 11 - 24, 18:20
@Andrius:
Manau,kad sitos mintys tiksliausiai atspindetu padeti po tokios atlyginimu skaiciavimo tvarkos ivedimo.Tuo labiau,veiklesnis asmuo,pamates,kad biudzetas nesurinktas,nors jis dirbo daug ir dorai,sekanti menesi nekres tokiu „kvailysciu“. Dirbs,kaip ir visi,bandos principu,o pats tyliai zvalgysis,kaip prisidurti prieda is salies.Nebutinai teisetai…
Neabejoju,kad biudzetininku visi atlyginimai turetu remtis i viena atskaitos taska,tam tikra pinigu suma.Be abejo,jie bus skirtingu dydziu,kurios nusakytu „kategorijos“.Ir VISKAS!!! Jokiu kvalifikaciniu grupiu,jokiu priedu,jokiu uzsleptu durstymu ir kitokiu „fokusu“,kada gauna viena,bet turi du [tris ar daugiau]
Tam kardinaliai reikia keisti istatymus.Valstybes smigimas i bedugne turetu skatinti biurokratinio aparato mazejima bei ju atlyginimo isskaidrinima.
Kasdieniniai biudzeto surinkimo stebejimai sukurtu situacija,analogiska siandienos bedarbiu pasirinkimui,kas geriau,ar dirbti uz minimuma,ar gauti pansaus dydzio bedarbio pasalpa?
2009 - 11 - 24, 17:59
@Jz:
Nesupykite,ponai,paistalai ten,eilini karta eiliniai paistalai [gal del honoraro parsyti ] Straipsnyje yra vienas teiginys,kuriam pritariu besalygiskai: „valdžia visiškai nesuinteresuota juos susigrąžinti – dar užims jų patogius krėslus“ citatos pabaiga,bet toks valdymo stilius egzistuoja visame pasaulyje.
Labai tiksliai stripsnio esme nusake stai sitas protingo zmogaus komentaras:
„Geriausias tipiško sovietinio mąstymo pavyzdys — atrasti priešišką „klasę“ ir paskelbti ją visų nelaimių kaltininke“ citatos pabaiga.
2009 - 11 - 24, 17:52
Gerbiamam Nurimusiam,
Valstybės tarnautojų atlyginimo tvarką įmanoma pakeisti tik esant Vyriausybės vadovo stipriam palaikymui ir koalicijos pritarimui Seime. Premjero G.Kirkilo vadovavimo laikotarpiu tokios valios nebuvo, kaip prisimenate, vyriausybei vadovavo mažumos koalicija. Dabar yra stipri dauguma, tikiu, ir politinė valia stiprinti valstybės tarnybos darbą, susieti atlyginimą su rezultatais. Mano siūlymas yra paprastas ir lengvai įgyvendinimas.
Kaip matote, savo kalboje aš nevartoju žodžio ,,valdininkai”. Valstybės tarnyboje yra labai daug gerų žmonių, yra ir prastų, tačiau su jumis sutinku, kad politikai gana dažnai demoralizuoja valstybės tarnybą ar tiesiog jai deramai nevadovauja.
Tai ne PR , o tai realūs darbai pagal savo galimybes.
2009 - 11 - 24, 16:18
Apie dvi Lietuvas
Lyginant su dešimties mėnesių biudžeto pajamomis 2008 metais, per 10 šių metų mėnesių į biudžetą surinkta 23,7 proc. mažiau pajamų. Savivaldybių biudžetų padėtis dar prastesnė.
Lietuvoje šių metų rugsėjį, palyginti su 2008 m. rugsėju, naujų pramonės užsakymų apimtys sumažėjo 42,4 proc.
Klausimas. Kiek TURĖJO sumažėti valdymo sektoriaus atlyginimų fondas?
Atsakymas. Mažiausia apie 30 proc.
Bet valstybės biurokratija pasakė: geriau mes praskolinsime šalį , bet savo gyvenimo kokybės neaukosime. Ir be mūsų yra ‘“žmonių Lietuva“ – tegul ji ir aukojasi. O mūsų pravalgytas skolas tegražina vaikai, anūkai ir proanūkiai.
Kada dėdės iš TVF pasakys, kad biudžeto deficitas negali viršyti 7 proc? Mūsų politikai gražūs ir taip negražiai kalbėti gėdijasi.
Pagarbiai
Valdas K.
2009 - 11 - 24, 16:06
Turiu keletą klausimėlių.
1. Ar tiesą žmonės šneka, kad už viešojo administravimo ir valstybės valdymo sistemos reformą yra atsakinga VRM?
2. Ar ne paskalos, kad minėtą ministeriją nuo 2006 m. valdo LiCS deleguoti ministrai?
Ir klausimų klausimas:
3. Ar mokate ką nors žmoniškai daryti, žinoma, apart piaro?
P.S. Aš jau net neklausiu, ar ne gėda politikams dėl visko kaltinti biurokratiją, nors daugumoje atvejų patys politikai kalti…
2009 - 11 - 24, 14:19
kada vyriausybė pradės įtakoti bankus, o ne bankai įtakoti vyriausybę, tada krizė ir pasibaigs.
tai apie ką šnekama yra ne meškerės davimas, o karymas, karpymas ir karpymas, kuris šiuo atveju niekur nebenuves, tik į dar gilesnę krizę.
Man susidaro toks įspūdis, kad greitaii motyvuoti nebebus ko.Tolumoje šviečiasi bankrotas Lietuvai.
Kol verslui nepradės eit pinigai, kol neatsigaus verslas, kol nesumažės mokęsčiai, kol nepradės mokėt mokęsčių ,tol melšim bergždžią karvutę.
Reikalingos įtin revoliucinės permainos- visų pirma – bankų kontrolė.
Dabar Lietuvos bankas ,pataikaudamas komerciniams bankams didžiaja dalimi ir nulėmė krizės sunkumo laipsnį.Et, ką čia berašyt, tiek jau prirašyta.
Įšvada viena.Vyriausybė- politiniai impotentai.Jie bejegiai aprat situacijos pabloginimo ką nors pakeist.
2009 - 11 - 24, 11:30
Dienos citata:
„Iš tikro, ko reikia politikams, tai ne išradingumo, kuriant naujus dizainus, o ryžto, priimant sprendimus, mažinančius valdžios įtaką žmonėms ir jų veiklai.
Kad ekonomika būtų žvali ir guvi, reikia, kad žmonės nebijotų imtis ekonominės veiklos…
… Teisės aktai, kurie didina reguliavimus, įveda naujus, tiesiog turėtų būti uždrausti…“
Rūta Vainienė
P.S. Čia gerbiama Rūta kalbėjo apie mokesčių „dizainerius“, kalbant apie viešojo sektoriaus naują motyvavimo sistemą – ji, be abejo, BŪTINA.
Valdas K.
2009 - 11 - 24, 10:25
Klausykit, gerbiami genialiu ideju autoriai ir palaikytojai! Baikit bajerius!
Vos spejau pasidzhiaugti, kad uzh nieko neveikima darbo birzha moka puse to, ka gaudavau gamindamas ivairia valstybes rashliava. Netrukus perskaitau, kad jau greitai max. gausiu tik 650 Lt.
Taigi, nusprendzhiau visgi ieshkotis darbo, nors tai buvo ir labai sunkus sprendimas… vienas sunkiausiu mano gyvienime. Planuoju – valstybes tarnyboje. Dabar jau Seimo narys AZ agituoja itraukti tarnautojus i kazhkokias neaishkias shemas… :)
Kaip dukart pashautas zuikis jauciuosi :) Taip nesazhinynga! Reikalauju fair play!
O jei rimtai, tai pritariu, nes priemoku vis tiek, matomai, negausiu. Nors labiausiai turbut reiktu ivesti skaidria ju skirstymo sistema. Nes dabar tai gauna tie, kurie prie istaigos valdzhios arciau prilenda.
2009 - 11 - 24, 10:06
P.S. Nacionaline idėja vadinti biurokratų apmokėjimo tvarką gal kiek per skambu.
Nebent, jei kas sugebėtų įkalti kiekvienam kumečiui, pirmiausia seimūnams, į galvą:
- Kito kelio nėra. Už mūsų praraja. Trauktis tiesiog nėra kur. Ginkime antrąją Lietuvos respubliką.
2009 - 11 - 24, 9:55
Labai geros mintys. Net keista, tie dalykai yra tiesiog elementarūs, padiktuoti sveiko proto – ūkiški, taip sakant. Dar reiktų atlyginimus pririšti prie ko nors – vidutinio ar minimalaus atlygio ir taškas. Ai, ne – dar supaprastinti valstybės tarnautojo atleidimo procedūrą.
Pone Artūrai, be abejo, pasiūlymams bus daug kritikos, kaip kad ir Andriaus komentare – apie plėšimasį ir neįtakojimą. Tas tiesa, neišvengiamai bus tokių darbo vietų ir pavyzdžių. Tad:
Antuanas de Sent-Egziuperi buvo vienas pirmųjų pašto lakūnų. Jiems algą mokėjo tik už skrydžius. Lėktuvai tais laikais lijant neskraidydavo, taigi ir algos pašto lakūnai negaudavo. Lakūnai savo vadui piktinosi:
-Norim skraidyti, betgi lietus ir jūsų pačio sukurtos taisyklės neleidžia. Tai neteisinga. Kodėl taip darote?
-Kad nenorėtumet lieaus, ponai lakūnai.
2009 - 11 - 24, 9:28
Gerbiamas Artūrai,
Cituoju Jus:
„Taigi, vieną iš šių sudėtinių pareiginės algos dalių reikia susieti su valstybės biudžeto pajamų plano vykdymu.“
Idėja gera. Ji paremta aiškiu supratimu, kad viešasis sektorius kuria pridėtinę vertę, ir atlygis už darbą turi priklausyti nuo darbo rezultatų. Universalus (nors ne pats geriausias) matas TARNAUTOJŲ (ne valdžios) sektoriaus darbo kiekio ir kokybės matas – BVP prieaugis (nuosmūkis).
TAČIAU. Pasakykite tiesiai. Ar pasiūlyta darbo užmokesčio nustatymo schema -tai Jūsų asmeninis požiūris, ar kažkokių kompromisų ieškojimas.
Jei norime realiai pakeisti TARNAUTOJŲ sektoriaus atlygio už darbą esmę – neprisiriškime prie esamos išbalansuotos, protekcionistinės, tarnautojų pačių sau sukurtos sviestu sviestuotos darbo apmokėjimo sistemos su išpūstais 70 proc. ir kitomis nesąmonėmis. Esu sutikęs ministerijų koridoriuose neprasiblaivančių veikėjų „uždirbančių“ tūkstančius už tai, kad mažina BVP ir didina bedarbystę.
Taigi, kaip reikia elgtis.
1.Pvz. Savivaldybės šių metų dešmties mėnesių biudžeto pajamų planą įvykdė 73,5 proc. Būtina:
1.Bendrą atlyginimų fondą sumažinti 73,5 proc.
2. Panaikinti disproporcijas tarp atskirų savivaldybių, nustatant maksimalius darbo užmokesčio fondus (proc. nuo biudžeto pajamų plano vykdymo).
3. Sukurti naują motyvacinę darbo užmokesčio sistemą.
2 Pvz. Daliai įstaigų pateikti testą, kiek jos prisideda prie valstybės biudžeto pajamų didinimo, BVP augimo ir/ar bedarbystės rodiklių gerėjimo. Garantuoju, aptiksime, kad dalies įstaigų darbo užmokesčio fondą reikia mažinti 75 proc., o dalies įstaigų darbo sustabdymas sunkmečio sąlygomis net pagerintų šalies ekonominius rodiklius ir padidintų konkurencingumą.
Kas trečias – ketvirtas jaunas žmogus šalyje neturi darbo. Politikų rankose galimi sprendimo variantai:
1. Pasinaudojant milžiniška konkurencija darbo rinkoje per trumpą laiką KELIS KARTUS padidinti našumą viešajame sektoriuje.
2. Imituoti veiklą ir galutinai palaidoti darbščių gabių žmonių viltis kažką pakeisti ir ilgam susieti savo planus su tėvyne.
Štai čia būtina Nacionalinė idėja.
Atleiskite, gerbiamas Artūrai, „sudėtinių pareiginės algos dalių kaitaliojimas“ NĖRA nacionalinė idėja. Jūsų pastangas kažką pakeisti MŪSŲ liūne sveikinu.
Pagarbiai
Valdas K.
2009 - 11 - 24, 8:31
Andriui ir BeMe,
-galima pavadinti ,,kolektyvine atsakomybe“ arba vadinti ,,Nacionaline idėja“, nes nuo visų mūsų kryptingo judėjimo priklauso ir BVP, ir valstybės biudžeto pajamos.
-Atvirkščiai -priedų priklausomybė nuo valstybės biudžeto pajamų vers racionaliai mąstyti, kad šešėlis būtų mažesnis, kad verslo sąlygos būtų geresnės ir būtų mažiau biurokratijos. Dviejų dalių Seimo narių apmokėjimo sistema padidintų parlamentinę kontrolę ir norą daugiau gilintis į ekonominius, socialinius ir darbo santykius.
2009 - 11 - 24, 0:57
Nerealiai gera ideja, Arturai. Tik ar nebus biudzetu planas vykdomas per mokesciu didinima?
Savaitgali vienoje laidoje Simonyte paminejo, kad apie 30% verslo yra seselyje (Kiti teigia, kad seselininku yra apie 50%). Tad man kylo ideja – gal vertetu sumazinti mokescius (bent tuos kurie tiesiogiai susije su darbo uzmokesciu) tais paciais 30%?. Gal tai butu rimtas paskatinimas verslo legalizavimui? Ir filosofiskai mastant biudzetas neturetu nukenteti. Juk verslas sedi seselyje ne del to kad reikia moket mokescius, o del to, kad jie yra nepakeliamai dideli. Apie 42% darbo uzmokesci0 pinigu skyriami mokesciams. Sumazinus mokescius 30%, mokestine dalis sudarytu apie 3o%. T.y. arba darbuotojas gautu 12% didesni atlyginima ir tais paciais 12% daugiau isleistu rinkoje. Galima ziureti ir is kitos puses – sutaupyti 12% nuo 8,4 darbo vietu galetu sukurti dar viena lygiavercia darbo vieta, kurios 30% DU visvien pasiektu biudzeta. Grubiai skaiciuojant – tai 10% daugiau darbo vietu – automatiskai maziau bedarbiu, mazesnis poreikis socialines paramos ismokoms. Turint mazesnius mokescius – geresnes salygos uzsienio investicijoms. Na bet tai tik mano nekompetetinga nuomone…
Nemaziau nustebino ir Jusu, Arturai, siekis isakytas laidoje Savaites komentarai mazinti verslo liudijimu kainas. Verslo liudijimai Lietuvos ekonomikos neisgelbes – nes tai laikina legalaus darbo forma. Manau reiketu skatinti ilgalaikiu smulkiu verslu kurimasi (grazu paziureti, kai kokioje Anglijoje ar Italijoje verslas perduodamas ir vystomas is kartos i karta – net smulkus verslas tose salyse yra pakankami stabilus ir turintis savo tradicijas bei svori tu saliu ekonomikoje). Lietuvos gi verslas neturi tradiciju, testinumo ir garseja tyciniais bankrotais arba kitokiomis machinacijomis – jis neturi isliekamosios vertes. Ir sioje vietoje ne vien zmoniu godumo ir greitu pinigu manijos problema, bet ir mokestines sistemos ir verslo salygu stabilumo nebuvime. Kadangi nezinai kas bus ryt, tai maximalia nauda bandai gauti sendiena. Net Lietuvos biudzetas yra sudaromas be zvilgsnio i ateiti – tai ka kalbet apie versla? Nustokime gyventi sia diena ir pradekime kurti grazesne ir saugesne Lietuvos ateiti!
2009 - 11 - 23, 23:48
…Labai didelio efekto nebūtų – juk tai ta pati „kolektyvinė atsakomybė“… Galu gale kiekvienas valdininkėlis matytų, kad asmeniškai jo plėšymasis absoliučiai neįtakoja „visos valstybės BVP“ ir kam tuomet plėšytis kai kiti „padėję“ ?… manys – „ar negeriau pasirūpinti savimi imant pakyšas“ ir t.t… Jei žmonės būtų labai kolektyviai atsakingi, tai gal ir kolchozai sovietmiečiu klestėtų, bet deja…
…Reikia sugalvoti kaip susieti su asmenine kiekvieno valdininkėlio atsakomybe…
P.S. Kitą vertus ir tai būtų vistiek geriau negu nieko – valdininkėliai bent jau premijų ir priedų negautų, o vogė, vagia ir vogs vis vieną tiek pat – papildomos išmokos tam tai tikrai įtakos neturi – čia jau kaip kiaulėms – kuo daugiau mato, tuo daugiau norisi…
P.P.S. Gerai būtų pradžiai bent seimūnų algas pririšti prie šalies minimumo – tarkim – iki kokių dviejų – trijų minimalių… Tuomet bent oficialiai būtų išlaikomos proporcijos – kai liaudžiai geryn, ar blogyn – tai ir „liaudies tarnui“ atitinkamai… Ir tikrai seimo kokybė nieko neprarastų – juk kad ir jūs AZ tikrai už dabartinę seimo nario algą kokioje nors privačioje struktūroje nedirbtumėt ? … o čia visdėlto ckant – „tarnystė liaudžiai“ – savimeilės ir ambicijų patenkinimas (aišku – geriausiu ir rečiausiu atveju) ir t.t…. O dabar ir algos kosminės kaip „ne prie krizės“ ir vistiek toks įspūdis, kad debilavoti susirinkę … Teisingai kažkur rašė – prisigyvenom iki to, kad net medicininius patarimus kaip gydytis nuo gripo dalina kažkoks geodezistas čarli- čaplikas… apie šalies ūkį ir ekonomiką pamokslauja tipelis nustekenęs savo verslą ir išplovęs vogtą iš valstybės turtą… jau nekalbant kad priešaky visos tos betvarkės stovi bukas fizikos laborantas, įsitikinęs, kad ekonomikoje taip pat galima pritaikyti fizikinį „dviejų susisiekiančių indų“ principą – neva „kiek čia nurėši, tai ten būtinai tiek pat atsiras“ …
2009 - 11 - 23, 22:29
Gal pagalbinė medžiaga čia:
http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/vmite-nepriklausoma-ltsr—ne-metafora-bet-realybe.d?id=26002241
2009 - 11 - 23, 22:08
Geras, paprasta ir suprantama, visi dirba ir jei uždirba, tai ir gauna. Būtų sulygintos visų pusių galimybės, ir valdininkai ne kavą pastoviai virtų, o darbą dirbtų. Tik manau, kad Seimas už tokius siūlymus tikrai nebalsuos.