Korektiška, bet ar teisinga?
2009 - 10 - 15, Ketvirtadienis 9:59
Perskaičiau vakar Vladimirio Bukovskio, žinomo kovotojo su komunistine diktatūra, žmogaus teisių gynėjo, seniai gyvenančio Didžiojoje Britanijoje mintis apie toleranciją, korektiškumą ir žodžio laivę.
Pasak V. Bukovskio: Vakarus apėmusi politinio korektiškumo manija kelia grėsmę žodžio ir mąstymo laisvei. (plačiau http://tinyurl.com/BukovskyTolerance )
V. Bukovskis, kuris kažkada buvo ištremtas bei psichologiškai naikinamas Sovietų Sąjungoje, kurios valdžia jį išleido į Vakarus mainais į garsųjį Čilės komunistą Louisą Corvalaną, ne pirką kartą kalba apie tai, kad tolerancija dažnai tampa suprantama, kaip tolerancija vienai vyraujančiai nuomonei, kurios ginčyti nevalia. Jį kritikuoja, kartais ir negailestingai, bet, aišku, jog Vakaruose, skirtingai nei Sovietų Sąjungoje už tokios „netolerantiškos“ pozicijos turėjimą nebaudžia ir į psichines ligonines neuždaro.
Bet jo išsakytos mintys verčia susimąstyti, ar tikrai esame tolerantiški, ar tik mėginame nutylėti problemas.
„Cenzūra, kurią įvedė “politinio korektiškumo” gynėjai“ – sako V. Bukovskis, - apsaugo juos nuo dialogo. Jeigu aš su jais ginčyčiausi, tai susitvarkyčiau su jais per keletą minučių. Bet kas gi man leis?“
Deja, ir Lietuvoje atsiranda požymių, jog tolerancija kartais tiesiog dangstomasi, o kai kurie asmenys ar jų grupės tampa nekritikuojamais ir nebaudžiamais. Štai ir Seime, vardan politinio korektiškumo – dar viena atmaina – kažko nepasmerkėme, nors elgesys ir nusižengimai neturėjo nieko bendro su tolerancija. Tiesiog buvo nuspręsta, kad bausti bus politiškai nekorektiška, nes ir kiti ne šventieji.


2009 - 10 - 17, 11:13
Monika,
viskas, ko taves prashiau, tai be reikalo prie manes nesikabineti. Ne veltui apie moteris sakoma „pati musha, pati rekia“ :)
2009 - 10 - 17, 10:34
Britai
Kažkada Virtualogas manęs prašė nerašyti komentarų ir netrukdyti jam, todėl dabar tiesiog daug skaitau. Gero savaitgalio
2009 - 10 - 17, 9:35
Klaviatura uzhstrigo… :)
2009 - 10 - 17, 8:16
Brittai,
ir aš nežinau :)
Tai priežodinis personažas, jei būtų buvęs, mes tada sprechintume ir nebūtų jokių problemų su Lt šriftu.
2009 - 10 - 16, 22:25
Siaip pastebejau, kad dingo visos komentatorES… Kur visos moteriskes pasidejo?
Tiesa, nepeikit, jei rasau be nosiniu, tasku ir bruksniu, neturiu lietuviskos tastaturos arba tiksliau tektu ilgai ieskoti…
2009 - 10 - 16, 22:21
Jz
Kas tas slubas su schmeißer’iu? As suprantu ka tai reiskia, bet kas ta reali persona? Gal tai kaip vokieciai sako, Lücke (tarpas) mano bendram issilavinime…
Bet zinau, kad mums jo verkiant reikia…
2009 - 10 - 16, 19:04
Taigi, viršūnė – negi tarp tų teisėjų vieni kumečiai, kuriems būtina paaiškinti, jog tai, kad jei į tave kreipiamąsi ytin pagarbiai, net Jūsų kilnybe, tas įpareigoja.
Net jei būtų nušauta pusė jų ir – tik už priimtus nuosprendžius, teisėjai paprasčiau neturi teisės rodyti baimės. Gali privačiai- po antklode, pasiguosti, o ryte eiti į darbą pakelta galva.
Tie visi įvykiai ir reakcija į juos – kažkokio šėtoniško plano dalys. Tikslas- kad išeitų žmonės į gatves, nepadės jokios vandens patrankos, tik kas iš to?
Ir to šlubojo su šmaizeriu irgi nėbėr…
2009 - 10 - 16, 15:43
Ash tai daugumai Lietuvos politiku ir valstybes pareigunu leisciau vieshai kabeti tik su antsnukiais :)
2009 - 10 - 16, 14:25
Dauguma Lietuvoje jauciasi antzmogiais, o ypac politikai, net siutas ima… Cia mano pastebejimai is paskutines viesnages teviskej. Tik nedidele dalis zmoniu taip nesijaucia, labai ne daug…
2009 - 10 - 16, 13:45
Daugiau nei keista, kad teisėtvarkos organai užuot taisę klaidas, jas pastoviai kuria.
Paklausius Garnelienės ir Valantino iš jų sklinda tokia arogancija, kad apsaugok Viešpatie.Matyt tai įgimta.Jaučiasi esą antžmogiai, virš pilkos žmogelų masės.
ir baisiausiai nustemba, kad teisėjo mantija ne neperšaunama liemenė:)
Tokie veiksmai tik dar labiau padidina teisėsaugosi r visuomenės priešpriešą.
Tai blogai net ir piaro požiūriu, aš jau nebekalbu apie elementarų žmogiškumą.
2009 - 10 - 16, 13:30
Garneliene, matomai, preziumuoja, kad nei vienas teisejas daugiau vaiku neprievartaus, o jei ir prievartaus, tai prokurorai tinkamai atliks savo darba ir tevui neprireiks rodyti vaikui ju nuotrauku.
2009 - 10 - 16, 13:26
Tai čia Garnelienė dėl savęs pasistengė.Kas matė jo feisą-neužmirš per amžius.
2009 - 10 - 16, 12:50
Nuo shiol mus teis begalviai:
http://www.delfi.lt/news/economy/law/po-zudyniu-kaune-teisejai-sleps-savo-veidus.d?id=24777787
2009 - 10 - 16, 11:35
…šiuokart sutinku su Jz – politikas turi išlaikyti tam tikrą status quo – situacija nėra tokia vienareikšmė ..
…blogiausia yra tai kad visuomenė nebepasitiki nei teismais, nei teisėtvarkos institucijomis – dabar bet koks sprendimas ar nutartis gali sukelti visuomenės pyktį…
…nežinau ar reikia ar ne vokiečio su tuo daiktu:)…bet kad Lietuvoje egzistuoja tarpžinybinės kastos ž- tai faktas…
…ir mūsų draugiškai kaimynei mes įteikiame į rankas nuostabiausias kortas – juk jai tereikia pasistengti sudaryti dar viena kitą panašią situaciją, kad visuomenė sprogtų ir išeitų į gatves….kažin ar tada padėtų nepermatomi langai…..
…patys savo rankomis pasodiname save ant parako bačkos ir dar iteikiame šalia stovinčiam degtukus….
…o pedofilus reikia persekioti – tai faktas….
2009 - 10 - 16, 11:11
Stebina ir st.algis – negi jam nedaeina, kad skirtingiai nuo mūsų – virtualių ir dar pasislėpusių po slapyvardžiais, AZ yra ne tik blog’o šeiminykas , bet dar ir VIEŠAS ASMUO?
Čia jau taikytinas principas „non licet bovi“- Kas leidžiama Jupiteriui – neleidžiama jaučiui“ tik, o retas atvejis – atvirkščiai :)
Kaip ir perdėtas politkorektiškumas – tai irgi diskriminacija, tik atvirkščiai.
Kedžio gaila, visais atvejais, net jeigu paaiškės, kad jis super mafiozas, o tas teisėjas- aniuolas. Ką turi jausti tėvas paskelbdamas viešumai šitokius dalykus… Saugok, Viešpatie.
2009 - 10 - 16, 10:48
Aš irgi dar kartą persiskaičiau rusų mokslininko , fiziologo Ivano Pavlovo 1918 metais pasakytą kalbą , kurią jis pasakė Nobelio premijos gavimo proga .
Kalba pavadinta „Apie rusų protą“ .
http://www.newcontinent.ru/original/pavlov.htm
Dauguma rusų ją vadina rusofobiška .
Nors nuo kalbos paskymo praėjo jau 91 metai , bet , manau , jinai aktuali ne tik rusams , bet ir mums , lietuviams .
Aktuali šiandien , čia ir dabar .
Matyt labai ilgai gyvenome su rusais vienoje valstybėje , turėjome tą pačią valdžią , tuos pačius mastytojus ir politikus .
Ar aš neteisus ?
2009 - 10 - 16, 10:32
I Arturo „balta“,
Galiu ish dalies sutikti su Arturu tame, kad dabar biznis daromas ish visko absoliuciai, nesirenkant nei zhodzhiu, nei taikinio. Kaip pvz., Trydrytis aprashineja visas imanomas „neatmestas versijas“.
Tipo, kad Kedys galejo buti mafijos parankiniu ir t.t. Nors ir ezhiukui akivaizdu, kad musu prokuratura yra mafija, neleidusi skalbti aukshto teisejo munduro.
Juozui,
ir ne, ir taip. AURIMAS nervina, o robis ar rinkejas – kazhkaiptai normaliai man.
Pvz., rusiskame torrent’u portale draudziama rasyti latynica. BET!!! Tuo paciu jie indeda nuoroda i kita puslapi http://www.translit.ru (pastarasis ypatingai palengvina gyvenima ir apsaugo nuo pirsto issinarinimo pergjunginejant tuos tupus shriftus).
Lietuvisams iki ju dar toli:(
2009 - 10 - 16, 9:52
Vytautai,
prie sienos tik pastatyčiau, na gal komandą – „Taikyk!!!“ duočiau. Manau, to pakaktų. Tada prireiktų ne tik nosinių :(
Jei rimtai, tai tas rašymo būdas nervina, nes nesuvokiu – kam ir kodėl. Pats SMS rašau „sveplai“, nors yra jau programos rašyti nešveplai, bet tai nepatogu, reikia daugiau maigymo, kantrybės, laiko – žodžiu to , ko trūksta.
Dabar gi – rašai – 5 ženklai, rashai – 6 ženklai, taigi … nedaeina ir vsio.
Juk ir patį nervina AURIMAS, RAŠANTIS VIEN DIDŽIOSIOMIS RAIDĖMIS IŠTISUS TEKSTUS ar rinkėjas ir robis,rašąs,kablelius,taškus,tarpelius ignoruodamas :)
Nors svarbiauia ne forma, bet šiame žaibiškai besivystančiame (besiritančiame?) pasaulyje kai kur reikia būti nuosekliais konservatoriais, net naftalininiais.
2009 - 10 - 16, 8:40
Kai kurie blogo komentatoriai ir toliau atkakliai siekia, kad išdėstyčiau savo poziciją dėl garsiausio pedofilijos skandalo, tačiau tikrai neketinu jungtis į bendrą triukšmą, nes esu tikras, kad triukšme dingsta esmė.
Pakartosiu, jog teisėsaugos veiksmus iki to laiko, kol, matyt, pavėluotai buvo imtasi rimto tyrimo, vertinu kaip neatsakingus ir neprofesionalius.
Deja, gerai nevertinu ir daugumos žiniasklaidos priemonių veiksmų, nes susidaro įspūdis, kad šios temos eskalavimas tapo konkurencijos objektu ir išlikimo rinkoje kabliu. Kuomet kai kurių laidų vedėjai tuo pačiu tonu kalba apie tikrą tragediją ir tariamus kai kurių mūsų „įžymybių“ skandalus, tai atrodo kaip pasityčiojimas, o ne noras suprasti tiesą.
Manau, kad geriausia, ką dabar galima padaryti – išreikalauti, jog byla būtų atskleista iki galo, ir paaiškėtų ne naujos versijos, o tiesa.
2009 - 10 - 16, 8:33
…ne visi galvojantys yra disidentai…:)…bet galvojantys kitaip nei viešoji opinija leidžia galvoti – t.y. vėl nustatoma, kurios mintys yra geros, o kurios ne….įdomiausia, kad neatitinkačios „demokratinės“ krypties (idomu, kad dažnai visuomenėje „demokratinė“ kryptis , yra mažumos kryptis:) mintys išvadinamos homofobinėmis, fašistinėmis, diskriminacinėmis ir t.t…taip įvedant cenzūrą žmogaus savimonei ir nuomonei…arba dainuok chore, o jei nenori – tai solo, bet tik tarp savo keturių sienų….:)
2009 - 10 - 15, 23:24
V.Daujotis. Kauno įvykiai. Įstatymo viršenybė – kam?
Po kruvinų įvykių Kaune įvairios visuomenės grupės, atskiri asmenys reikalauja, kad atsistatydintų generalinis prokuroras ir kiti prokurorai, kurie per metus nesugebėjo ištirti, o gal ir vilkino tyrimą dėl D. Kedžio pareikštų kaltinimų. Matyt, baimintasi, kad tyrimo metu gali pasirodyti, kad vyksta ne nusikalstamo pasaulio veikėjų išpuoliai prieš teisėsaugą, bet pasitvirtina D. Kedžio kaltinimai pedofilija aukštiems valstybės pareigūnams.
Tačiau atsistatydinimas savo prašymu nėra nuobauda. Akivaizdu, kad prokuratūra neatliko savo tarnybos pareigų. Dėl to nebuvo ir tikriausiai nebus tinkamai išaiškintos visos tragiškų įvykių aplinkybės, buvo nužudyti žmonės, o Lietuvos teisėsaugos sistema galutinai prarado visuomenės pasitikėjimą. Vien tik prokurorų atsistatydinimas būtų paprasčiausias viešas pasityčiojimas iš žmonėms ir visai valstybei padarytos milžiniškos žalos.
Prokurorų veiksmai h ttp://w ww.delfi.lt/news/ringas/lit/article.php?id=24744891
2009 - 10 - 15, 21:55
Zuokas dvi dienas mąstė, ką čia tokio parašius, kad nereiktų pasisakyti apie pedofilų valdžią.
Pasmerkti – politiškai nemandagu. O svarbiausia, kad ir nesaugu.
Ginti – jau gali būti irgi nesaugu.
Geriausia nutylėti. Bet taip, kad paskui būtų galima sakyti, kad kovojau. Ir tiktų bet kuriai pusei.
Bukovskis tam labai tinka. Antikomunistas, bet peikia Vakarus. Gina tradicines vertybes, bet atstovauja mažumas.
2009 - 10 - 15, 17:10
„Štai ir Seime, vardan politinio korektiškumo – dar viena atmaina – kažko nepasmerkėme, nors elgesys ir nusižengimai neturėjo nieko bendro su tolerancija.“
Nusizengimo slepimas,toleravimas yra kitas nusizengimas.Dar labiau nutolote nuo „sventuju“,kitaip sakant,ivykdete tarnybini nusizengima,nevykdete savo pareigu.Giliau pasiknisus BK paaisketu,kad tarnybiniu pareigu neatlikimas tam tikrais atvejais uztraukia baudziama atsakomybe.Nezinau,ar visiems „sventiesiems“ tai taikoma?Prokurorams tikrai taikomi tokie istatymai,del seimunu abejoju…
Del galvojanciu skirtingai nei minia [disidentu] klausimu nekyla.Turejome cia toki pavyzdi,kazkas pagalvojo ir uzdraude zurnaliugoms seimo tualete filmuoti.Pasekmes zinomos.
V.Bukovskis nurodo tokio „korektiskumo“ pasekmes:
„Trumpiau tariant, tai rimta ideologija, kuri prisidengdama politinio korektiškumo iškaba bando sugriauti mūsų visuomenę. Kuo blogiau mažumoms, tuo geriau jų lyderiams: bus ką ginti.“
Taigi,patys savo rankomis griauname savo namus,kad itiktume keletui „gamtos klaidu“ Juk zinome,kad pati gamta sunaikina netikusius ar nevykusius savo kurinius [homikai nesidaugina naturaliu budu],bet egzistencijos issaugojimo instinkta jie turi,tad stengiasi dauginti i save panasius,veikdami silpnus zmoniu protus.
O stai sitie zodziai:
„Nikolajus Bajevas, vienas iš Rusijos gėjų lyderių, pareiškė, esą V.Bukovskis ne liberalas.
“Šiuolaikiniai Europos LIBERALAI pasisako už nacionalinių sienų panaikinimą, už visų Europos ir pasaulio valstybių integraciją. Šiuolaikiniai liberalai yra kosmopolitai. Jie feministai, gėjų draugai, politiškai korektiški“ – paskelbė užsienio fondų pinigais išlaikomas N.Bajevas.“
Dar karta patvirtina mano teigini,kad visas partijas reikia nedelsiant nusalinti nuo valstybes valdymo,rinkimu.Jos galetu egzistuoti kaip bendraminciu klubas,bet jokiu rinkimu,jokiu rinkiminiu sarasu ar pan! Juk „politiskai korektiskos“ partijos mums duobe kasa.
P.S. tos trys bezdziones labai nekorektiskos.Akis isverte ziuri,ausis istempe klauso.Ir nieko nesako,tarsi tyciojasi is musu. Viena turetu buti uzsidengusi akis,kita uzsikimsusi ausis,trecia uzsiemusi burna.Bet cia senoves rytieciu reikalavimai.Ko gero musu dienu aktualija geriau atspindi sitokia poza,t.y. nemalk liezuviu be reikalo :-)
2009 - 10 - 15, 16:18
I Juozo pastebejima, galimai verta atskiros temos:
А в тридцать три Христу… (Он был поэт, он говорил:
„Да не убий!“ Убьешь – везде найду, мол.)
Но – гвозди ему в руки, чтоб чего не сотворил,
Чтоб не писал и ни о чем не думал.
V.Vysockis
2009 - 10 - 15, 15:58
JZ. Jūsų pastebėjimas gali būti vertas atskiros temos:
Bukovskis -amžinas disidentas – anksčiau USSR, dabar UK.
Ir tai tik dėl to, kad galvoja.
Taigi galvojantys yra amžini disidentai ?
2009 - 10 - 15, 15:57
…Virtualogai – tu dabar prie sienų atsargiau vaikščiok…:)…o tai nežinai kada Juozas bumtels išvestas iš kantrybės tavo nosinių nerašymo…:)
…o senutei Europai prasidėjęs Elzhaimerys – ji per savo tolerancijos-liberalizmo-ir visų kitų izmų, kurie įsivaizduotinai sudaro demokratiją – pamiršo savo šaknis ir pradžią – iš kur ji atėjo ir kokia ji buvo….noras įtikti visiem (labiau sakytina tiems kas garsiai rėkia ,kad jų laisvės varžomos) – ją padarė bedantę – mžuma dulkina daugumą, o jei ši bando spyriotis – išvadina fobine ir nedemokratiška….:)))….
2009 - 10 - 15, 15:48
Taigi, tataigi, AZ vėl surado išties dėmėsio vertą temą. Tik kas iš to, kad aptarsime ją čia- koks tuzinas…
Bukovskis -amžinas disidentas – anksčiau USSR, dabar UK. Ir tai tik dėl to, kad galvoja.
Rašytojas Eduard’as Limonov’as po Vakarų tremties įkūrė Nacionalistinių bolševikų partiją- tie dar parodys kas ir kur.
Senutė Europa vaizduoja, kad snuduriuoja patogiame fotelyje su viskio stiklu…
Vokietijos policija turi bene kelių šimtų savo piliečių- musulmonų sąrašą – jame tik tie, kurie tikrai praėjo karinius mokymus Al Qaidos stovyklose.
P.S. Pastatyčiau kelis nosinių nerašytojus prie sienos ir būtų tvarka. Iškart, be agitacijų :(
2009 - 10 - 15, 15:16
Geriau būti neteisiam su banda, nei teisiam pačiamsu savimi. Taip ar panašiai citavo vieną ekonomikos guru gerbiamas LB ekspertas Kuodis. Tai išties veikia ekonomikoje, dažnai politikoje.
O MANYJE?
2009 - 10 - 15, 13:50
Va, del cenzuros tai pritariu. Visiskai padrikai atliekama. Vienur leidziama rasyti keiksmazodzius, kitur – trinama astresne, nors ir normine kalba isdestyta mintis. Vieniems – leidzhiama rasyti (budu Copy/Paste) paklodes, kitu – vienas sakinys netinka.
Tai tikrai yra LAAABAI nekorektishka!
2009 - 10 - 15, 13:00
…robio ketureilis sulaukė cenzūros….labai nekorektiška..:)))
2009 - 10 - 15, 12:39
P.S. Gerai, kad lenkai nori suteikti Kedzhiui politini prieglobsti. Labai tolernatishki zhmones, ash ten emigruosiu.
2009 - 10 - 15, 11:17
Man kiti komentatoriai, ypatingai Juozas, labai netolerantiski del to, kad nevartoju nosiniu:)
Niekas nera gerai, kai per daug sureikshminama. Paradoxas gaunasi: jei esi visiems tolerantiskas, turi toleruoti ir netolerancija. Kovotojai uz tolerancija kartais pasidaro arsesni uz pati Hitleri.
2009 - 10 - 15, 10:46
…atsiprašau už klaidas…:)…kažko tai klaviatūrą striginėja – atgyveno – eisiu pirkt naujos…:)
2009 - 10 - 15, 10:38
…na va Artūrai – ir patsai vynioji žodžius į vatą..:)reikėjo parašyti – nepasmerkėme to ar anos:) ar to ar ano veiksmo…:)…o dabar vėl užuolankos…:)…
…o kad nusistovėjusi praktika kalbėti viską tik korektiškai – tai nesamonė – surado tokį net terminą – politinė bendravimo kultūra -tipo nors ir žinau, kad tu esi šūdžius ir tavo veiksmai amoralūs, neterisingi ir t.t.- bet susitikęs turiu sakyti, kad viskas o.k..arba ura ten šiokių tokių nesklandumų…:)..nes neduok SDie neįžeist preišais esančio jausmų – nors jis paskutinė atmata…:)….
…labai atsiprašau – už tokį tolerancijos ir viešos erdvės teršimą teršimą savo nesupratingumu…:)))