Turėkime drąsos pripažinti klaidas ir jas ištaisyti, tvirtinkime ilgalaikę strategiją, kad išvengtume visuotinio bankroto

2009 - 07 - 30, Ketvirtadienis 11:38

 Didesnis nei didžiausi Lietuvos pesimistai prognozavo bendrojo vidaus produkto (BVP) kritimas – ne tik objektyvių išorinių aplinkybių, bet ir Permainų koalicijos sprendimų pasekmė.  Turime rasti savyje drąsos tai pripažinti ir imtis neatidėliotinų veiksmų klaidoms taisyti.  Turime peržiūrėti biurokratinius ir buhalterinius sprendimus, kurie slopina dirbančių žmonių veiklumą, motyvaciją ar skatina juos trauktis į šešėlinę ekonomiką.
   Lietuva jau skelbiama Europos Sąjungos ekonomikos pokyčių antirekordininke, ir tikimasi, kad mūsų padėti galėtų pakeisti nebent dar blogesni Latvijos rodikliai, kurie bus paskelbti šiek tiek vėliau.
 Kaip jau buvo skelbta, antrą šių metų ketvirtį BVP, palyginti su 2008 m. antru ketvirčiu, sumažėjo 22,6 proc., todėl  kai kurių valstybės pareigūnų mėginimai aiškinti, jog to esą galėjome tikėtis, o padėtis yra kontroliuojama man atrodo kaip noras neigti realybę. Galėčiau teigti, kad šiame didesniame, nei tikėtasi, yra  ir šešėlinės ekonomikos dalis, nes kaip mes ir prognozavome, didėjant mokesčiams, tai bus neišvengiama.,
 Pagrindinė šių dienų Lietuvos problema yra ne biudžeto deficitas, o bedarbystė, kurios padarinius kol kas švelnina tik vasara. Bet nedarbo poveikį jau pajuto daugiau nei 200 tūkst. Lietuvos žmonių, ir darbo vietų kūrimas turi tapti absoliučiai svarbiausiu uždaviniu.     
   Vyriausybei ir Seimui reikia ryžtingų sprendimų ir aiškios idėjinės lyderystės. Pagrindiniai uždaviniai mokesčių sistemoje būtų:
1. Sukurti ilgalaikę mokesčių strategiją, kaip Premjeras bei Vyriausybė dar birželio mėnesį žadėjo koalicijos partneriams ir visuomenei. Tik patvirtinta ilgalaikė mokesčių strategija, o ne  atskiri atsitiktiniai mokesčių keitimai, sukurs sąlygas verslui planuoti ateitį, o bankams – pagrindą paskolų rinkos atgimimui. Bankai šiuo metu tiesiog negali išduoti ilgalaikių paskolų verslui, nes nežino, kokius mokesčius ir kada turės mokėti verslo įmonės.
2. Nuo kitų metų pradžios atsisakyti pelno mokesčio, nes tai leistų verslui plėstis, atsisakyti sąnaudų papildomiems buhalteriniams skaičiavimams. Kartu būtų galima mažinti ir Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) valdininkų skaičių, palaipsniui apjungiant VMI ir SoDros struktūras.
3. Peržiūrėti pridėtinės vertės mokesčio (PVM) struktūrą, ir nors nebuvo pritarta mūsų siūlymams įvesti trijų tarifų PVM, reikia sukurti tokią sistemą, kuri skatintų daugiausia PVM sukuriančių ūkio šakų plėtrą ir investicijas į jas.
4. Jokių naujų mokesčių ir jokių kalbų apie galimą jų įvedimą, o tai reiškia – jokio nekilnojamojo turto mokesčio ir jokių kitokių pastangų rankioti įvairiausius nuolat išgalvojamus  mokesčius, kartu didinant skaičių biurokratų, kurie tuos mokesčius turėtų rinkti.
  Tikros ir ilgalaikės permainos būtinos valstybės valdyme. Taip, pirmas žingsnis žengtas, mažinant valstybės aparato išlaidas, tačiau kol kas naikinami tik popieriuje egzistuojantys  jis neduos naudos, jei nebus tolesnių veiksmų, todėl būtina sukurti naują ir efektyvią valstybės tarnautojų apmokėjimo sistemą.
1. Šiuo metu valstybės tarnautojo atlygį lemia trys sudedamosios dalys – pagrindinis atlyginimas, kvalifikacijos koeficientai ir priedai, kurie dažnai sudaro nuo 30 iki 70 procentų viso atlyginimo. Valstybės tarnautojo atlyginimo dydis  turėtų būti siejamas su finansiniais ir ekonominiais valstybės ir savivaldybių rodikliais, tuomet valstybės tarnyboje dirbantys žmonės būtų suinteresuoti, kad gerai sektųsi verslui ir žmonėms, kuriantiems BVP. Tuomet valdininkas nesiųstų į ilgiausios eilės pabaigą žmogaus, norinčio išsiimti patentą ar pradėti verslą.
2. Siūlau priedus mokėti tik tokiu atveju, jei Savivaldybės ar valstybės ketvirčio biudžeto pajamų planas yra pilnai vykdomas. Vadinamuosius tryliktus atlyginimus mokėti tik tuomet, kai metinis biudžetas yra vykdomas su kaupu. Jei biudžetas yra nesurenkamas, nebūtų mokami ir priedai, kadangi valstybės tarnautojų veikla neprisidėjo prie biudžeto surinkimo.
  Tai tik dalis siūlymų, kurie, manyčiau, yra būtini, nes jeigu rudenį Seimui vėl bus pasiūlyti tik eilinio mokesčių didinimo ir išlaidų mažinimo serija, mūsų laukia dar blogesni rodikliai. Juk dabar dar susidaro įspūdis, jog situacija yra geresnė, nei skelbia oficiali statistika, tik todėl, kad nemažai verslo vyksta šešėlyje, bet rudenį išseks ir šis pajamų šaltinis. Kalbos apie naujus mokesčius ir griežtas akcijas ekonomikos rodiklių ir žmonių situacijos nepagerins ir darbo vietų nesukurs.
   Buvau prieš daugelį jau priimtų sprendimų, bet tuomet buvo tvirtinama, jog bus galima peržiūrėti, ieškoti geresnių, manau, metas tai daryti dabar. Priešingu atveju tariamas valstybės biudžeto gelbėjimas gali tapti mūsų pačių rankomis sukeltu visuotiniu bankrotu.

Facebook comments:

Komentuoti


42 komentarų | “Turėkime drąsos pripažinti klaidas ir jas ištaisyti, tvirtinkime ilgalaikę strategiją, kad išvengtume visuotinio bankroto”

  1. Antibanditas / 88.223.24.10

    .peticijos.lt/visos/2772
    Ši mūsų peticija tai kvietimas ignoruoti atidaromą prekybos centrą “ OZAS“ . Mūsų žiniomis jis, kaip ir Siemens arena bei vandens parkas pastatytas ant politiko A-Zuoko ( žinomas kaip ABONENTAS) ir dar keletos politikų pagalba iš VALSTYBĖS įžūliai pavogtos (už dyką gautos žemės) žemės ant Ozo kalvos. Tai šimtai hektarų, kuriuos teisėtai privatizavus, Vilniaus miestas ir Lietuva galėjo gauti pajamas, kurių dabar taip trūksta mūsų vargstančiam miestui ir Lietuvai. Ozo sklypo afera buvo spjūvis viesiems mums į veidą ir pavyzdys, kaip Lietuvoje mafijai ir aferistams, susijungus su politikais galima finansuoti savo klanus ir likti nenubaustiems. Aferos tyrimas numarintas tik dėl to, kad į aferą nusikaltėlių buvo sugebėta įtraukti daugumos stambių partijų atstovus. NEPIRKIME prekybos centre OZAS, nes šie aferistai vis dar Lietuvoje ir iš mūsų uždirbtų pinigų tikėtinai toliau finansuos KORUPCIJĄ, šešėlinį verslą ir kitų Abonento lygio politikų papirkimą. Būkime vieningi, parodykime, kad Tauta ne kvailiai ir ras apsipirkti ir kitų vietų, nepriklausančių iš mafijos kilusiems oligarchams! Persiuskite draugams.

  2. Maisto bankas » Archyvas » Laikas veikti / 79.98.24.9

    [...] jau dabar asocialūs pijokėliai nesudaro nė dešimtadalio paramos maistu gavėjų. Ekspertai ir politikai įspėja, kad nesuvaldyta ekonomikos krizė gali pavirsti gilia socialine [...]

  3. Asta / 212.117.11.229

    Manau, kad „Sodra“pirmiausiai turėtų suburti investavimo specialistų komandą, kad galėtų padidinti surenkamų pinigų kiekį. Tą patį galima pasakyti ir apie visas kitas mokesčius administruojančias institucijas. Ekonomikos istorija rodo, kad pinigai nuolat nuvertėja, o jų kiekis didėja, tik… „Sodra“ ir VMI susirenka, sau atlyginimus išsimoka ir pastatus susistato, o mano pensijai nieko nelieka… Nes šiandieninis 100 Lt bus vertas 50 ct mano pensijos, ir atitinkamai neturėsiu už ką duonos nusipirkt… Kodėl įmonės stengiasi išauginti ir išaugina savo vertę, o valstybė ir valstybinės institucijos sugeba tik į skolas ir bankrotus įlįsti? :(

  4. ilgius / 194.176.44.194

    socialinius sunkmečio padarinius pašalinti bus sunkiausia, ir jų atgalinis poveikis ūkio raidai, demokratijai gali būti ilgam įkalinantis ten, kur nenorime būti. Pagarba AZ už aktualias įžvalgas.

  5. bajoras / 81.7.89.181

    http://www.respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/barteris_uz_parkavima/

  6. Virtualogas robiui / 88.223.36.12

    Cia Roko bendrininkas ir sugyventinis? Nu, tikrai faini vyrai! :)

  7. beprotybes metas / 78.60.120.201

    Arturui Zuokui

    tai sakote nera sukurta sistema surinkti NT mokesti? o kas cia Jusu manymu? http://www.registrucentras.lt/masvert/paieska_un.jsp

    ar tik ne „Statinio mokestinės (bazinės) vertės paieška pagal unikalų numerį“ Tame paciame tinklalapyje galime rasti ir betkurio NT unikalu numeri pagal ardresa – tereikia pasinaudoti nemokama rc siuloma paslauga pagal sekancia nuoroda
    http://www.registrucentras.lt/ntr/p/

    Daugumos Seimo nariu NT adresai yra visiems gerai zhinomi, todel pasinaudojus sia sistema nesunku pamatyti ir NT mokestine verte ir tada pasidaro labai aisq kodel Lietuvoje vis dar nera ivesta visuotinio NT mokescio. Beje panagrinejus keleta savivaldybes protokolu maciau kaip dosniai reikalingos imones yra atleidzhiamos nuo NT mokescio. Negi savivaldybem nebereikia pinigu? skolos nesmaugia ir etc?

    p.s. visai nenustebsiu jei jau ryte shis mano komentaras bus pashalintas…

  8. robis to Virtualogas / 84.32.123.164

    Na Rokui Žilinskui mašiną vairuoja jo Saulė-Markas:)))

  9. robis to beprotybes metas / 84.32.123.164

    Gerai pavarei, ypač su naujuoju menu:)
    O ką.Po kelių skirtingų vermuto butelių galima drąsiai apvemt drobę ir tiesiai į šiuolaikinį meno centrą,Galbūt netgi nauja tapybos rūšis užgimtų.Ir po kiek metų žiūrėk Tavo kolekciją Vilniaus savivaldybė nupirktų už keletą milijonų litų.

  10. beprotybes metas / 78.60.120.201

    Nesuprantu kaip taip galima nuvazhineti apynaujus automobilius, kad remontas tiek kainuotu. Pati vairuoju apynauji automobili – tfu tfu tfu, bet remontavau per 3 metus tik viena karta (bet remontas tekainavo apie 1500 Lt ir ne kur garazhe, o firminiame atutoservise). Kasmetine apzhiura kai nuodugniai patikrina viso automobilio bukle irgi net tukstancio nesiekia. Be to juk nauji automobiliai dar ir kazhkokias garantijas turi… netikiu kad seimunu mashinos senesnes nei 5 metai…

    Beje man nemazhiau uzhkliuvo Arturo Zuoko kanceliarinems prekems ishleista suma – net 711,03. Gerbiamas Arturai, man priesh 5 metus ishradingi zhmones padovonojo 100 pieshtuku „Slava Trudu“ – mielai su jumis jais pasidalinciau, nes bijau kad per visa savo gyvenima net puses nesunaudosiu. O tada gal ir kanceliarines ishlaidos Jusu nebutu tokios dideles. Nes tiek kiek Jus leidziate sau ishleisti kanceliarinem prekem gauna nemazha dalis pensininku ir turi uzh tuos pragyvent visa menesi ir uzh maista ir uzh pieshtukus ir uzh telefona ir vaistus susimoketi. Net neisivaizduoju kokias kanceliarines reiktu pirkti, kad per menesi susidarytu tokia suma, nes ash per puse metu tiek vos sugebu ishleisti pirkdama prabangu akvarelini popieriu, paveikslu poremius, parncuzhishkus dazhus tapybai ir kitokias meno prabangos prekes – aisq galeciau tiesiog apvemti drobe, kaip dabar populiaru shiolaikineme mene … bet visgi man mielesni tradiciniai menai).

  11. štolcas / 213.226.144.205

    šiaip jau kriminaliniam nusikaltėliui artūrui zuokui geriau būtų keletą metelių paplaukiot savo jachta po Adrijos jūrą (nesiūlau pilvu aukštyn Nerimi, nors jei tai kada nors atsitiktų, esu tikras, kad visuomenei būtų nuo geriau), kad žmonės primirštų jo nusikalstam veiklą. dabar gi, nors mintys lyg ir teisingos, bet šias idėjas diskredituoja vien tai, kad jas siūlo a.b.onentas, teistas už KORUPCINĮ NUSIKALTIMĄ

  12. Virtualogas / 88.223.36.12

    Atsargiai, Arturai, neuzsiraukit ant reporterio Edgaro Kishkio. Pastarasis kelis Jusu darbo kolegas jau pripelengavo:
    http://www.lrytas.lt/videonews/?id=12490575621247100439&sk=1

  13. Monika / 213.164.114.111

    Siūlymas priedus valstybės tarnautojams mokėti tik tokiu atveju, jei Savivialdybės ar valstybės ketvirčio biudžeto pajamų planas yra pilnai vykdomas, aiškus ir reikalingas. Tačiau įdomu, ar visų valstybės tarnautojų atlygis iš tiesų yra sudarytas iš visų trijų straipsnyje minimų sudedamųjų dalių. Ar siekiant taupyti nenukentės gaunantys tik pagrindinį atlyginimą, nes įvairių priedų skyrimas dažnai priklauso ne nuo darbuotojo, bet nuo vadovo požiūrio ir asmeninių savybių.

  14. Rinkejas / 212.59.6.119

    Citatos is interneto:
    1.Investicinio banko „Evli Bank“ grupė, veikianti Baltijos ir Šiaurės šalių regione, per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 26 mln. eurų (apie 89,7 mln. litų) pajamų.
    Šiuo laikotarpiu „Evli“ grupė uždirbo 4,4 mln. eurų ikimokestinio pelno, t.y. 3,1 mln. eurų daugiau nei pirmąjį praėjusių metų pusmetį“

    2.“Bankas „Snoras“ pirmąjį šių metų pusmetį uždirbo 24 mln. litų neaudituoto pelno. Banko akcininkų nuosavybė pirmąjį pusmetį išaugo beveik 5 proc“

    Na ne tokie jau mazi skaiciai.Aisku,nemaza to pelno dalis gauta Lietuvoje.Ar cia tik tuscios pagyros?

  15. Virtualogas / 88.223.36.12

    Ach, tai va kam buvo skirtos Zuoko telekomunikacines ishlaidos:
    http://whatson.delfi.lt/news/people/article.php?id=23371638

    Viskas aishku! :))

  16. Rinkejas / 212.59.6.119

    @Artūras Zuokas:

    Todėl ir sakau, kad reikia ilgalaikės mokesčių sistemos, kurios būtent ir nėra.

    Visi su tuo labai sutinka.Ilgalaikes,tuo paciu suprantame – kitokios.Deja,siandieniai sprendimai yra ne kuriantys,bet griaunantys.Itariu,kad ponas Kubilius yra realistas,ramiai gyvena skolon ir laukia,kol atskris marsieciai ir pades isspresti kylancias problemas.
    Puikiai zinome,kokiose vietose siandien kotiruojama Lietuva savo galimybemis pradeti nauja versla.Kas tokiomis salygomis rysis investuoti ir pradeti kazka naujo?O juk nieko kito nelieka,tik rasti naujus ar prisiminti senai uzmirstus senus,atrodziusius neperspektyviais,verslus.
    Jokia mokesciu „kosmetika“ neisgelbes,ko gero nelieka nieko kito,kaip nuo nulio pradeti kurti mokesciu sistema,o ten ir atsijoti verslus „a la dujotekana“ [monopolinis prekybininkas] ir firmas,sukuriancias realius produktus.Tuo paciu keistinas visas valstybes valdymo,kontroles aparatas,uztikrinant tik gyvybiskai svarbia kontrole [pvz: darbo sauga,aplinkosauga,nesudetinga finansine atskaitomybe,teisetvarka ir pan]

  17. Jz / 78.56.159.87

    AZ „daugumos įmonių pelnas ? Simbolinis, jei iš viso yra“

    Simboliai, “DAUG“ ar „mažai“ – indėnų šneka. Reikia kokių tai konkrečių skaičių.
    Nesiginčiju, gal ir taip, bet būtų aiškiau, jeigu kas pasakytų:
    * pelno mokesčio pernai surinkta tiek ir tiek mln. Lt
    *tai sudaro tiek ir tiek procentų nuo …

    Ai, ką aš čia. Juk tai elementarūs dalykai.
    Arba skaičių neturit – tada esat avantiūristai , labai švelniai kalbant.
    Arba – st.algis teisus, kaip ir visada.

  18. robis / 84.32.123.164

    P.S
    Taipogi ir s1skaitas-faktūras.Darysim reviziją!

  19. robis / 84.32.123.164

    Sąskaitų čekius I STUDIJĄ!!!!

  20. Klausimas / 86.100.229.242

    Zuokai, gal galima detaliau apie šią išlaidų sumą?
    „Telekomunikacijų ir interneto paslaugos 3017,25″

    Kokias telekomunikacijas ir internetą naudojate, kad tokia didelė suma gaunasi?

  21. Virtualogas / 195.182.67.187

    O ka su transporto priemone veiket – kur vaziavot? Gal pas mergas, kad tiek kuro prideginta? ;)

  22. Virtualogas / 195.182.67.187

    Sakot, viesai skelbiamos… nagi nagi? Ogi shtai:

    Artūras Zuokas
    Banko sąskaitos aptarnavimas, pavedimų mokesčiai 4,50
    Kanceliarinės prekės 711,03
    Pašto prekės ir paslaugos 196,50
    Seimo nario vizitinių kortelių ir kitos informacijos pagaminimas 148,75
    Telekomunikacijų ir interneto paslaugos 3017,25
    Transporto priemonės eksploatavimas (kuras, tepalai ir kt.) 1499,40
    Viešosios informacijos rengėjų teikiamos paslaugos 728,28

    Hm… labai modernias turbut telekomunikacijas tamsta naudojat ;)

  23. Artūras Zuokas

    Klausimui. Ataskaitos kaip naudojamos parlamentinei veiklai skirtos lėšos yra viešais skelbiamos. Mano taip pat. Žiūrėkite: http://www3.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=6227&p_d=86763&p_k=1
    AstRai: Dujotekanos veikla yra blogiausias pavyzdys, kalbant apie pelnnus, nes tokia bendrovė pelnosi, nesukurdama produkto. Tokių bendrovių reguliavimas yra atskira tema, beje apie tai esu ne kartą čia rašęs. Žiūrėkite:
    http://www.zuokas.lt/2009/03/03/pavojingos-naujienos/
    http://www.zuokas.lt/2007/03/23/auksciausio_lygio_blefas/
    http://www.zuokas.lt/2007/03/21/zaidimai_viesumu_ir_zala_valstybei/

  24. AstRa / 78.60.140.9

    AZ. „Ar geriau, kad iš gauto pelno verslininkas kurtų darbo vietas, diegtų naujas technologijas, taigi kurtų ir pridėtinę vertę, ar geriau, kad gautas lėšas atiduotų mokesčiams?“ Pelnas, kuris atgal investuojams įmonės plėtrai jau yra ne pelnas, o investicijos. Naujų technologijų diegimas – gerai, jei jos būtų, bet jos irgi išskaitomos iš pelno. Taigi, investuokim, diekime. Bet jei pelnas yra panaudojams atostogoms Kanarų salose arba reikiamiems politikams finansuoti, tai jau geriau jis būtų atiduodamas valstybei.
    Pas mus yra tendencija -užsidirbti didelius pelnus išnaudojant darbo jėgą, arba perparduodant kitų pagamintą produkciją ir be jokių naujų technologijų, be jokių investicijų. Pavyzdys Dujotekana. Iš kur jos milžiniški pelnai? Ką ji gamina? Tai va, nuo tokių pelnų tegul ir moka 30 proc. valstybei, o valstybė padės tiems, kurie pvz. renovuos namus.

  25. beprotybes metas / 78.60.120.201

    Arturai, jei pelnas simbolinis tai ish ko kurti naujas darbo vietas, kurios ipatingu mokesciu deka kainuoja nemazhus pinigus? Nupirkti darviena kompiuteri ir stala arba statybine mentele nekainuoja dideliu pinigu. Bet idarbinus dar viena zhmogu 50% pinigu skirtu jo algai sendiena reikia sumoketi ne darbuotojui, o i kasa. Kiek suprantu Jusu zhmona turi nuosava versla – paklauskite prie progos kiek nuo darbuotojui skirtos algos viso yra sumokama mokesciu ir kiek jai ish viso kainuoja viena darbo vieta ir kas gi tie leidziami atskaitymai. Suprantu, kad valstybei yra patogiau atsisakyti mokescio, kuris duoda mazhiausiai naudos.
    NT mokesti jau nepirmus metus moka verslas – reishkia sistema yra. Ir ta pati sistema galetu rinkti ir visu privaciu asmenu NT mokesti. Tiesiog velgi manau, kad tas mokestis neparankus valstybes „vairuotojams“ tiek tikriems, tiek uzhkulisiniams…

  26. Klausimas / 86.100.229.242

    Zuokai, išleidote 6300 Lt parlamentinei veiklai skirtų pinigų.
    Gal galite papasakoti kokiems pirkiniams išleidote šiuos pinigus?

  27. Artūras Zuokas

    Sakykite, o koks dabar yra daugumos įmonių pelnas ? Simbolinis, jei iš viso yra. Todėl reikia mąstyti ne apie tai, kiek dar paimti iš dirbančių ir kuriančių, o kaip skatinti juos plėsti savo veiklą. Ypač dabar. Ar geriau, kad iš gauto pelno verslininkas kurtų darbo vietas, diegtų naujas technologijas, taigi kurtų ir pridėtinę vertę, ar geriau, kad gautas lėšas atiduotų mokesčiams ?
    Pajamos, kurios galėtų būti gaunamos iš dabar taip atpigusio NT nebūtų didelės, bet joms surinkti, suskaičiuoti būtų sukurtas naujas valdininkų aparatas, kurį reikėtų išlaikyti. Jeigu norime įvesti NT, reikia atsisakyti kitų mokesčių, nes šalyse, kuriose toks mokestis yra, visai kitokia bendra mokesčių sistema.
    Todėl ir sakau, kad reikia ilgalaikės mokesčių sistemos, kurios būtent ir nėra.
    Ir pilnai sutinku su teigiančiais, jog labai svarbus yra pastovumas, o dabar turime nesibaigiančias staigmenas .

  28. Rinkejas / 212.59.6.119

    Kaip jau pastebejo AstRa visi sie pasiulymai naudingi tik konkretiems asmenims ir kenksmingi valstybei.Klaiku matyti tokius valstybes „vadovu“ sprendimus.Is kur toks vienadienis mastymas?Nejaugi priimantys tokius sprendimus [Ku&co] tikisi sau susigriebti tiek,kad uzteks ju visam likusiam gyvenimui?Nejaugi jie ketina valstybes pragyevnima [egzistavima] apmoketi skolintais pinigais,o dali gaunamu palukanu uz paskolas isideti sau „uz gerus darbus“??? Zinome,kad valstybes biudzetas surenkamas atskaitant visokius mokescius is zmoniu darbo uzmokescio.Pelno mokestis,muitai,kiti mokesciai sudaro mazaja biudzeto dali [jeigu yra kitaip,pateikite tai faktais ir skaiciais] Dirbanciu sumazejo katastrofiskai,tad kas mokes mokesius?
    Kritikos susilauke valstybes tarnautojo atlyginimo struktura,deja tarnautoju ir kitu is biudzeto gaunanciu atlyginima darbuotoju skaicius neuzkliuna.O gal reiketu pradeti nuo iki didziulio burbulo ispusto viso valstybes aparato???Ir kardinaliai ji sumazinti.Atsisakyti prezidenturos,sumazinti seima,galima iki 41 tiesiogiai renkamo nario ir taip toliau… Siulymas sujungti mokesciu inspekcija ir sodra – absurdiskas.Kur taip pasaulyje yra,kad mokescius surenkanti institucija butu bendra su socialines reikmes uztikrinancia?Suprasciau pasiulyma sujungti mokesciu inspekcija ir muitine,tai dvi strukturos,totaliai viena kita dubliuojancios,daug kur pasaulyje jos neiskirtos.
    Pasiulymas del metiniu premiju [tryliktas atlyginimas] skamba kaip pasityciojimas.Kada valstybes biudzetas buna ne deficitinis???
    Noras galutinai uzdusinti eilini dirbanti zmogu isduoda nora valdyti viska.Tik uzspeitas i kampa,dirbantis sausai duonai bus klusnus ir lengvai valdomas,juo manipuliuojant bus galima nudirbti daug „geru darbu“ Ir siukstu,kad nors maziausias plaukas nenukristu,kad nei vienas centas nebutu atskaitytas nuo „stambiuju“ firmu [tikriausiai yra konkretus pavadinimai] savininku… Jokiu pelno,NT ir kitokiu mokesciu,is kuriu issilaikko civilizuotos salys,ivesti Lietuvoje negalima.

  29. Anti / 78.60.158.6

    @Pastovumas:

    manyciau, kad dabar zmones labiausiai gasdina nepastovumas – o kas bus jei dar pakels mokescius, neteksiu darbo… Reikia, kad ta nors ta betvarke nusistovetu ir viskas pradetu teketi tiesia vaga, kad zmones apsiprastu su esama situacija, o ne su nerimu laukti eiliniu permainu, kas tapo jau kasdienybe :(

    Būtent, pastovumas labai svarbu. Tada žmonės gali pradėti priiminėti tinkamus, pamatuotus sprendimus. Bet šitai nepriimtina globalistams, todėl toks bardakėlis ir yra.

  30. Anti / 78.60.158.6

    Pagrindinė problema ne bedarbystė (tai tik politikierių veiklos rezultatas), o tai, kad politikierisi neturi jokios Lietuvos, kaip Valstybės, vystymosi, gyvavimo strategijos arba tas, ką jie mano turint, yra nieko vertas.

  31. Pastovumas / 81.7.94.121

    manyciau, kad dabar zmones labiausiai gasdina nepastovumas – o kas bus jei dar pakels mokescius, neteksiu darbo… Reikia, kad ta nors ta betvarke nusistovetu ir viskas pradetu teketi tiesia vaga, kad zmones apsiprastu su esama situacija, o ne su nerimu laukti eiliniu permainu, kas tapo jau kasdienybe :(

  32. beprotybes metas / 78.60.120.201

    Ash siulau neskubeti nurashyti NT mokesti. Jis gali buti ishties naudingas miestui. Manau reiketu apmokestinti visa NT, o surenkamas leshas naudoti aplinkos tvarkymo darbams. NT mokestis ateityje ishprestu daug problemu kylanciu tarp vienu ar kitu bendraturciu grupiu – daugiabuciu gyventojai neapsisprendzia del renovacijos, kiemu irengimo, nuosavu namu kvartalai nesutaria kas turi moketi uzh gatves ishasfaltavima ir daugybe kitokiu problemu, kurias padetu ishpresti NT mokestis. Nes dabar uzh tai kas uzh „tavo valdu ribu“ nenori atsakyti niekas. Todel ir grozhimes nutriushusiais fasadais, duobetais saligatviais, netvarkingais krumynais, pamazhu dingsta net gelynai – per beveik 20 nepriklausomybes metu zhmones taip ir nesuprato, kad tai ju aplinka, ju miestas, ju nuosavybe … Ir jei zhmones nenori savo noru prizhiureti savo aplinkos – reikia daryti tai ivedant privaloma mokesti, nes jei situacija nesikeis, tai miestu veidas „sens“ labai greitai ir jau jokie Valdovu rumai ar Guhengeimai negalesi paslepti nutriushusiu ir atgyvenusiu ishtisu kvartalu…

  33. st.algis / 78.56.100.18

    Tuoj Zuokas pasiūlys atsisakyti valstybės. Taip mūsų komjaunuoliai supranta liberalizmą. Kad tik man ir mano draugams nereikėtų niekam nieko mokėt – štai mūsų ilgalaikė strategija. Nors būtent turčius ir reiktų truputį nugręžti, o smulkiuosius verslininkus – atlaisvinti ir paskatinti.

  34. AstRa / 78.60.140.9

    Nesuprantu kodėl tik premjeras žadėjo koalicijos partneriams ir visuomenei – sukurti ilgalaikę mokesčių strategiją…
    Ar premjeras koalicijos partneriams žadėjo ir pelno mokestį kitąmet panaiknti ir PVM ir dar ir dar.

    O ką žadėjo koalicijos partneriai premjerui ir visuomenei? Tik kritkuoti?
    Įdomu, kaip ir kuo koalicijos partneriai žadėjo Sodros biudžetą užkamšyti?
    Kartais ilagalaikės strategijos nepasitvirtina. Juk motinystės išmokų ir pensijų jau nėra iš ko mokėti rytoj.

    Dėl nulinio pelno mokesčio, tai čia labai panašu į Stašaičio [buvo toks liberalus
    verslininkas] nusišnekėjimus.
    Jz įdėjo gerą info apie pelno mokesčius. Švedijoje pelno mokestis irgi rodos 31 proc., Norvegijoje 25 proc. Iš tos info aiškėja, kad kuo aukštesnio išsivystymo lygio šalis, tuo pelno mokestis didesnis, o ne atvirkščiai.

    Ką dar siūlo Zuokas? Jokio NT mokesčio. O juk Šimonyte jau ruošiasi įvesti visuotinį turto deklaravimą. Tai kam tas deklaravimas? Manau, kad pasiruoštų NT mokesčio įvedimui.

    Dėl permainų valstybės valdyme -jokių išlygų. Ir tų tryliktų atlyginimų negali būti iš mokesčių mokėtojų pinigų, nei premijų, nei priemokų. Valdininkas -tarnautojas turi tarnauti gerai už atlyginomą. Jei tarnauja blogai -pakeisti yra kuo. Ypač dabar. Atlyginimus būtų gerai paskelbti Internete.

    Tai tokios mintys apie „ilgalaikę strategiją“

  35. minde / 194.176.44.194

    arturai,
    seniai laukiau tavo programinio pranesimo – panasaus turinio ir tikejausi…..Baisu tik tas, kad nesimato alternatyvos, kuri galetu ka nors pakeisti dabartines daugomos, dominuojamos konservatoriu, supratime…….Manau, jei svorio centras pasissuktu i liberalu puse, tai taptu sansu, sansu, kuri kazkada vykusiai isnaudojo vilnius….Tik kad tie liberalai siaubingai komplikuotos asmenybes, negalincios buti kartu….

  36. beprotybes metas / 78.60.120.201

    Virtualogui

    Na kitasyk skaidysiu i deshimt :) tiesiog nesedziu prie kompo visa diena. Bet kai prisedu tai ir parashau viska ka galvoju vienu kartu ir vel begte prie stakliu – matote mano darbas nera „send/receive“ pobudzio … ash kaip ir produkta kuriu ;)

  37. Virtualogas / 195.182.67.187

    Kazkoki jau bishki per ilga komentara cia ikalet…

  38. beprotybes metas / 78.60.120.201

    Pelno mokescio panaikinimas neispres problemos, kuri vis auga su kiekviena diena. Problema yra ta, kad darbuotojas tampa darbdaviui tiesiog perbrangus. Juk tai tik pasakymas, kad darbdavys moka sodrai, o pajamu ir PSD moka darbuotojas. Visus mokescius nuskaitomus nuo algos moka darbdavys, o darbuotojas pasiima kas lieka po visu mokesciu. Todel kol nebus sumazinti pajamu ir sodros mokeciai, tol vokeliai bus labai paklausi preke. Mano manymu reiketu pelno mokesti palikti arba grazinti 15% dydi. O sumazinti mokescius susijusius su darbuotojo atlyginimu, nes tai ir yra dydziausia problema.
    Kas turi versla, puikiai supranta kas yra leidziami atskaitymai. Todel didzhioji dalis investiciju ir taip yra verslo „sanaudos“. Todel pelno mokescio naikinimas tikrai neispres darbo vietu trukumo ar legalizavimo klausimo.
    Be to reiketu sumazinti su smulkiu verslu susijusius mokescius. Jau vien tik tai, kad smulkus verslininkas gyvenime negaus valstybes uzsakymu (o tik valstybe yra dosni ir niekada nesidera del kainos kokia ji bebutu auksta). Visi nevalstybiniai uzsakymai vikdomi su minimaliais antkainiais, o dabartinem salygom daznai ir uz savikaina vien tik tam kad nebutu ishstumsti ish rinkos. Ir apie joki pelna shiom dienom net nera kalbos – svarbu issilaikyti ir nebankrotuoti.
    Dar noreciau atkreipti demesi i privalomuosius mokestinius minimumus individualiu imoniu savininkams. Sendien turime situacija, kai net nieko neuzdirbadams turi moketi SODROS ir PSD mokesti, nes istatymai sako, kad smulkusis verslininkas privalo ishsimoketi sau minimum 800 lt kas menesi. Ish ko issimoketi tuos 800 Lt jei nera pelno? Visi darbuotojai atleisti, savininkas pats plusha ishsijuoses kaip trys viename bandydamas ishsaugoti imone (uzhisidirbti bent tiek kad butu ish ko padengti veiklos sanaudas – nuoma, elektra, sildymas, telefonas, NT mokestis, kuras ir etc.). Ir net nieko neishimokedamas sau privalo kas menesi dar sumoketi i VMI „kasa“. Ish kokiu pinigu? Pasiimti paskola? Juokinga iki asaru. Geda prisipazhinti, bet uzh mane shiemet mokescius moka vyras. „N“ kartu buvo kilusi mintis kaip ir daugelis tiesiog likviduoti imone ir tiesiu taikiniu i darbo birzha per daug nesukant sau galvos … O ten jau atsiimciau savo tiek metu moketus mokescius – pasalpa (dar visai neseniai dirbau idomu darba su dar idomesniu atlyginimu – tad pasalpa butu maximali), mokymai ir kitokios malonios lengvatos. Bet aciu dievui mano principai neleidzia taip elgtis – nesu pratusi eiti lengviausiu keliu. Juk pati turedama versla ir zhinodama realu mokesciu procenta zhinau, kad eidama i darbo birzha nuskriausiu ne valstybe ir net ne antikrizinio plano autoriu, bet dar bent truputi kvepuojancius verslus. Juk kai neuzhteks pinigu mano pasalpai valdantieji vel ramia sazhine ilys i verslo kishene ir pasiims kiek reikia…

    O viso sendieninio haoso priezhastis yra super populistine socialine politika. Atimt ir padalint. Bepigu dalint, kai nesavom rankom uzhdirbta… Va ir vakar smesciojo straipsnis – zhadama kompensuoti jau ne tik shildymo ishlaidas, bet ir elektros. Na shildyma dar suprantu – nuo centrinio sildymo nepabegsi – kiek atsiuncia saskaita tiek ir mokek. Na bet elektra gi jei netrupi uzh ka amoket – nu tai buk mielas taupyk. Nenustebsiu jei ryt atsiras pasiulymu del kompensaciju uzh mob. ryshi ir kabeline. O ish kokiu visa tai pinigu? … Ish tu kur galetu eiti dar papildomiems darbuotojams samdyti … o tenka nesht i kasa… kartais atrodo, kad bedarbiu armija auginama samoningai … klausimas – kam?…

  39. Jz / 78.56.159.87

    Pelno mokestis ES senose šalyse narėse vidurkis 30 proc., o naujai įstojusiose ES šalyse vidurkis nesiekia 20 proc. Lietuvoje pelno mokestis pats mažiausiastiek iš ES šalių, tiek ir iš šalių kandidačių ir tesiekia tik 15 proc. ES šalyse pelno mokesčio vidurkis yra du kartus didesnis -32,5proc..Tokiose šalyse kaip Danija, Didžioji Britanija pelno mokestis siekia 30proc., o Vokietijoje viršija38proc. Artimiausias Lietuvai yra pelno mokestis Airijoje – 16 proc. Šiuo metu Europos Konvente vyksta diskusijos dėl pelno ir pridėtinės vertės mokesčio suvienodinimo visoms šalims narėms.

    Duomenys pasenę, bet tendencijos, manau, išliko. Kas čia ekonomikos džiunglėse išmanot, nes AZ vistiek neatsakys

  40. Jz / 78.56.159.87

    „2. Nuo kitų metų pradžios atsisakyti pelno mokesčio, “

    Ar Jūs čia rimtai?

  41. Valdas K. / 193.227.102.26

    Dienos sakinys:

    „Galima prisiminti vadinamąją „Napoleono pašalpą“, kai žmonės buvo verčiami iškasti griovius, o po to juos užkasti, tik siekiant aprūpinti juos tam tikrais pinigais už darbą ir sumažinti suirutę“.

    J. Rojaka.

    Visiškai pritariu, gerbiamiems Artūrui ir Jekaterinai, kad pagrindinė šių dienų Lietuvos problema yra ne biudžeto deficitas, o bedarbystė.
    Delsimas yra pražūtingas. Reikia pradėti „kasti“.
    Stebina vyriausybės neveiklumas, neadekvatus realybės suvokimas ir valios trūkumas.

    Pagarbiai

    Valdas K.

    P.S. Verta paskaityti šios dienos Delfyje straipsniuką „Ko TVF reikalauja iš Latvijos.“

  42. Virtualogas / 195.182.67.187

    Shita tema jau daug prikalbeta… galima ir toliau postringauti, bet kas ish to? Aishku viena: valstybe dabar valdo tikrai ne tie, kurie butu pajegus suprasti paprastu zmoniu situacija.

    Kaip tame Liapiso Trubeckojaus dvieilyje:

    Slyzhyl Govrila biurokratom
    Govrila biurokratom byl

    Ir jiems visai dzin progresyviosios Valdo K. ir Arturo Z. idejos… Vadinasi, tos idejos visai neprogresyvios, o man kaip individui verta pagalvoti, kaip paciam efektyviai „prasisukti“.

    Paziuresim, kas laimes spora del akcizo dyzeliokui :) Ar pavyks irodyti Kubiliui, kad jis yra Kubilius? Idomu, kuo baigsis, idomu…