Blaivystės vairuotojai, arba įstatymai jų nepaisantiems

2009 - 03 - 26, Ketvirtadienis 10:44

Norėčiau ne tik pakviesti balsuoti dėl siūlymo iki nulio sumažinti leistinų alkoholio promilių kiekį kraujyje vairuotojams, bet ir padiskutuoti dėl tokių įstatymų pataisų tikslingumo.
Juk atrodytų, kad toks reikalavimas yra teisingas ir reikalingas, nes kone kasdien girdime apie gerokai įkaušusių vairuotojų sukeltas avarijas, nors kita vertus dabar galiojanti  0, 4 promilių norma reiškia, kad įkaušusiam nevalia sėsti prie vairo.
Vėlgi siūloma įstatymais pažaboti tuos, kurie jų nesilaikys ir nepaisys taip, kaip nepaisė ir iki šiol veikiančių teisės normų. Gali, kaip sakoma, minusines promiles įvesti, bet neturintis teisių, vairuojantis techninės apžiūros nepraėjusį, o gal ir neregistruotą automobilį, vis tiek važiuos girtas. Juk tie, kurie girti būdami, tapo žiaurių eismo įvykių kaltininkais, kraują buvo gerokai praskiedę alkoholiu, daug daugiau nei galima. Ar galima tikėtis, jog išgirdę, kad dabar draudžiama sėsti prie vairo net tuo atveju, jei nedaug išgėrei vakar, jie paklus ?
Tačiau tūkstančiai žmonių, kuriems taurė vyno yra neatsiejama vakarienės dalimi, restorane to daryti nebenorės. Juk tose šalyse, kuriose alkoholis tėra priedas prie maisto, o ne būtina (jei ne pagrindinė) linksmybių priemonė, girtų vairuotojų sukeliamų eismo įvykių tikrai mažiau nei ten, kur daug draudimų ir dar daugiau alkoholio vartojimo.
Kita vertus, priėmę tokias „nulines“ normas, tiesiog skatinsime daugiau išgerti tuos, kurie vakare restorane išgerdavo taurę vyno, o dabar priversti palikti automobilį, neturės ir „stabdžių“, todėl viena taure apsiriboti nereikės.
Taigi, lyg ir siekiama gerų tikslų, bet įstatymų kūrimas atskiroms piliečių grupėms, nėra būdas kovoti su tų piliečių sukeliamomis problemomis. Kokia nauda iš griežčiausių draudimų, jei yra didžiulė tikimybė, kad nebūsi pastebėtas, taigi ir nebūsi nubaustas.

Facebook comments:

Komentuoti


52 komentarų | “Blaivystės vairuotojai, arba įstatymai jų nepaisantiems”

  1. Vaidis / 79.142.121.121

    Nu parodykit man nors vieną kuris nėra vairavęs iš vakaro buvus baliuj – galvojat neįpūsit. Nuo šios pataisos nukentėtų ir politikai :) Nors taip jiems ir reikia pasakyčiau, bet… įsivaizduokit pagautą girtą Zuoką su 0,1 promilės kraujyje, mat iš vakaro buvo penktadienis. Oi kaip gerai konkurentams, taip pat gerai kaip viešieji pirkimai dabar gerai norint pašalinti kokį valstybės tarnautoją direktorių – visad rasi prie ko prikibti.
    Drausti lengviausia.
    Čia buvo pasakymas „kas žinot geriau – siūlykit“. Taigi – pamenat tokia daina buvo „man patinka važinėtis lėtai, patinka“ ir t.t. arba žasas lauko reklamoje kur kabo ant savanorių žiedo „nebūk žasinas – užsisek“. Štai priemonės. Paverskim nepopuliariu, nemadingu ir visuomenės smerkiamu reiškiniu vairavimą išgėrus, tai bus tikrai veiksmingiau negu draudimai. Beje titule minėta pastaba apie „neišvengiamumą bausmės“ tai irgi turi prasmę.

  2. Rokas / 78.60.219.47

    Man truputį juokinga, norit pasakyt, kad „suvalgęs bulvių ir išgėręs porą stiklinių kefyro gausiu baudą/atims teises?“ O laikas, kaip žinome – pinigai. Manyčiau turėtų būti sumažinta bent iki 0,2 pr0milės.
    Iš dalies sutinku, nes ne kiekvieno žmogaus organizmas priima alkoholį vienodai. Statistika įrodė, kad moteris „apkaukšta“ nuo vieno fužero vyno, o manau tas taip pat neduos daugėlio laipsnių, bet rezultatas bus nuovargis/svaigulys kas prie vairo nėra priimtina. Taigi, per griežtai priimtas šis įstatymas. Aš žinoma nesėdu ir nesedėsiu prie vairo girtas, nes vis dėlto pamastau apie įvykį, kuris gali sužeisti kitą žmogų dėl mano neprotingo sprendimo. Jug gyvybė neįkainuojama! Siūlyčiau pataisyti šitą punktą.

  3. Brigita / 84.63.51.55

    Ak, tegu vazinejasi sau vaikai, jei susizeis, uzsides kita karta galvos, alkuniu apsauga… Bet tegu, juk ne inkubatoriui gyvena. Juolab, tai geriau, nei vogti ar rukyti kokia zole pakampiais…

  4. Jz / 78.56.24.61

    REKK
    Laiko gaila panaršyti po tinklyčios archivą. Kartais mėgstu pažiūrėti, ką tie jaunuoliai išdirbinėja, nors mano ponia gatava visus barti.

    Net jei AZ buvo priešininkas, kad sūnelis ne visada klauso tėvo, gal ir gerai. Normalus, reiškia, vaikis.

  5. REKK to Jz / 213.197.129.86

    …nu jei neklystu – tai tas vajus ir prasidėjo nuo AZ, kad važinėt negalima….na jei neklystu – jei klystu – atsiprašau Artūrai…:)…ir atsiimu žodžius:)
    …nors čia kaip visada – viskas priklauso kur kablelį padėsi…:)
    …nor šiaip tie važinėtojai kai užima vos nevisą aikštę biški knisa…:)…negali praeiti su vaiku, nes nesi garantuotas, kad kuris neužlėks…:)…

  6. Jz / 78.56.24.61

    Na va, nepamenu jau AZ pozicijos šiuo klausimu, kai buvo meru:

    http://www.alfa.lt/straipsnis/10265882/?Zuokiene..neketinu.sunaus.barti=2009-03-27_07-23

  7. Rasals40 metų / 195.182.86.140

    Manau kad tokiu O.oo tolerancijos įstatymu siekiama tik papildyti biudžetą surinktomis baudomis. T.y. alternatyva visuotiniam automobilių mokesčio įvedimui.

  8. voxpopuli / 145.62.32.131

    nemanau kad cia uzslepti kazkokie pikti keslai ar ketinimai ar noras suteikti galimybe policininkams gauti kysiu.. manau kad taip mano neissilavine ir nesugebantys realiai mastyti asmenys. toks siulymas mano nuomone tai zmogaus neabejingumas esamai situacijai ir bandymas kazka siulyti daryti. kazkas turit geresne ideja – prasom!

    nors pati siam siulymui nelabai pritariu. nesu nuolatine vairuotoja bet vistiek turiu nuomone… paprastas pavyzdys: kazkada man labai skaudejo gerkle ir turejau pries pat sesdama uz vairo pasipurksti gerkle vaistais. nei as nuo ju apsvaigiau nei ka.. bet promiliu truputuka tada buvo, nepamenu kiek.. bet buvo. ir jei mane tuomet butu policininkai nubaude, turbut buciau nusivylusi visa teisetvarka nes tikrai jausciausi nekaltai apkaltinta.. ir sumokejus paskutinius studentiskus centus nebeliktu jokio noro ir paspirties teigiamai galvoti apie visa sistema..

    Manau turetu buti palikta tam tikra norma, kuri kartais ir net negerus alkoholiniu gerimu atsiranda zmogaus organizme (nuo pvz vaistu ar ten kitokiu dalyku)… neturiu pakankamai ziniu, kad pasakyciau kokia ji galetu buti… ir mano manymu reiketu kazkaip kovoti su tuo nusistovejusiu mitu, kad „galima isgerti viena bokala alaus“… blogai kad kai kurie po bokalo nebemoka suskaiciuoti (net ir iki vieno)… bet velgi neturiu ideju, kaip ta padaryti :)

    p.s. na ir kas kad USA 0.08? ar mums reikia lygintis i tokia sali, kaip USA? neduok dieve…. labai nenoreciau :)

  9. AVM / 84.32.87.129

    USA-0,08 promiles

  10. Avaaz / 78.60.36.237

    To leaders at the G20 London Summit:
    We call on you to agree a global rescue package that puts people first — to stimulate, regulate and fundamentally reform the global economy, and to invest in a sustainable green recovery.
    http://www.avaaz.org/en/global_economic_rescue/?cl=207984334&v=3085

  11. Monika / 79.132.162.35

    Siūlomi įstatymo pakeitimai atkreips dėmesį tik tų, žmonių, kurie stengėsi nepažeidinėti ir dabar nustatytų taisyklių, tačiau problemos neišspręs ir surinkti daugiau mokesčių taip pat nepadės. Juk svarbiau yra ne nubausti už pažeidimą, bet siekti, kad pažeidimas nebūtų įvykdytas. Šis tikslas labai svarbus dirbant su jaunimu. Kadangi prevenciniam darbui reikalingos lėšos, galbūt būtų naudinga pagalvoti ką suprantame esant jaunimo politika (įvairių programų, naudingų tik valdininkams kūrimą ar nors ir kuklius, bet konkrečius darbus sprendžiant jaunimo problemas). Šiems konkretiems darbams atlikti galima pasinaudoti jaunų žmonių pagalba vieni kitiems. Tam galėtų pasitarnauti aktyvūs jauni žmonės pavyzdžiui, dirbantys nevyriausybinėse organizacijose, ar dalyvaujantys jaunimo grupių veikloje politinėse partijose. Informacijos apie veiklą ar organizuojamus renginius tikrai turėtų būti daugiau ir įvairesnės. Įvairūs už jaunimo politikos įgyvendinimą atsakingi departamentai savo veikloje turėtų labiau atsižvelgti į jauno žmogaus situaciją, o neapsiriboti tik įvairių ataskaitų, lankstinukų ir socialinių pranešimų kuriuos parengus juose pateikiama informacija jau būna gerokai pasenusi, rengimu.

  12. Linas / 86.38.166.177

    Kazkodel i galva persasi viena mintis. Puse europos turi didesnes promiles nei 0,4 bet avaringumas pas jus mazesnis nei Lietuvoje. Taigi tiesiogine isvada is to – kad tipo salyginai girtesni europieciai vazineja saugiau uz salyginai blaivesnius tautiecius. Todel man atrodo ,kad promiliu skaiciaus sumazinimas cia, deja, nepades.

  13. ppl / 87.247.114.89

    Manau cia kita potekste to istatymo yra, atejo sunkus laikai, nera is ko moketi atlyginimus policininkams, o ir pazeideju sumazejo, zmones pradejo taupyti, tai policininkams padaroma didesne terpe korupcijai, juk gyventi tai reikia..

  14. Justas / 213.197.134.162

    O gal reikėtų pareikalauti , kad kelių policijos vadas pateiktų statistiką , kiek vairuotojų , kurių kraujyje rasta nuo 0,2 iki 0,4 promilių padarė avarijų , buvo avarijų kaltininkais , kiek avarijų su žmonių aukomis ? Juk praktiškai kiekvienos avarijos dalyvis privalo „pūsti“ arba duoti kraujo testui . Parodymai fiksuojami protokoluose . Nemanau , kad tai būtų sudėtinga paskaičiuoti .
    Niekada nevažiuoju „įkalęs“..
    Bet jeigu jaučiu , kad „po vakarykščios“ galiu bent truputį įpūsti , ar prieš valandą bokalą alaus išgėręs važiuoju , kaip kiaušinius veždamas .
    Ar butelį alaus išgėręs po pusvalandžio žmogus neblaivus ? Ar 0,3 promilės – jau neblaivus , girtas .
    Kas tai yra blaivumas ? Nuo kada prasideda apsvaigimas , girtumas , „neblaivumas“ ?
    Daugiau pusės Europos leidžia iki 0,5 promilių . Ir nieko .
    Rusai ir lenkai – tik absoliutų nulį . Ar pas juos avarijų mažiau ?

  15. Jz / 78.56.24.61

    Įstatymas įstatymu, bet yra gi kokios ribos. Va, dar – apie Lietuvos įvaizdį:

    Please just tell people, we are normal!

    Prašom tik pasakykite žmonėms, mes esame normalūs!
    ?

  16. Pranelis / 88.222.101.162

    Palikit kaip yra. Dabar pakankamai geros promilių normos, sakyčiau saugios, o tie kas geria dabar ir važiuoja, gers ir toliau, nes jiems dzin net, kad gali prarasti mašinas, gauti didžiules baudas, reiktų sodint po 30d į cypes, gal ramesni butų ir prablaivėtų, bet keli procentai… vienu žodžiu su nuliu niekur neprasisuksit, o tik dar labiau padidinsit kyšininkavimą kelyje, kai dabar ne bet kuris gatavas sugeba ibrukti kysi, tai jei butu nustatoma 0,2 promiles žmogus tiesiog bus priverstas gelbėtis kyšiais.

  17. Grybitologas to Jz / 88.223.36.12

    Sed lex, Juozai, sed lex.

  18. Jz / 78.56.24.61

    Mūsų kvailumui ribų nėra

    http://www.alfa.lt/straipsnis/10265818/?Neblaiviai.i.tvora.ivaziavusiai.politikei..15.tukst..litu.iseitine.kompensacija=2009-03-26_15-46

  19. Beprotybes Metas to sausarankis / 78.60.65.29

    Na nustebinote gerbiamasai :) „Man jis – stiprybė, kurios dėka susipažinau su labai daug įdomių žmonių, užmezgiau pažinčių, patyriau aibes linksmų nuotykių ir bajerių, šimtus kartų prisijuokiau iki ašarų, nusiėmiau didžiules krūvas gyvenimo stresų (sutaupydamas pinigus vaistams ir galvos daktarams :), pasakiau daug teisingų (nebūtinai malonių) žodžių tiems, kam blaivus galbūt pasigėdindavau ar netgi pabijodavau ir t.t.“
    Patikekite gerbiamasai :) visa tai galima pasiekiti ir geriant zalia arbata :) Net ir nusiimti gyvenimo stresa. Tik reikia moketi ja gerti :) O tai musu tautele viska geria kaip degtine :) Makt ir iki dugno per viena karta :) O jei vakrelyje kuris svecias arbata ar sultys gurksnoja iskart susirupina – gal apsirgai? ;)

  20. Sausarankis / 217.117.18.50

    Alkoholis – nebūtinai silpnybė, jeigu su jo vartojimu neturi problemų.
    Man jis – stiprybė, kurios dėka susipažinau su labai daug įdomių žmonių, užmezgiau pažinčių, patyriau aibes linksmų nuotykių ir bajerių, šimtus kartų prisijuokiau iki ašarų, nusiėmiau didžiules krūvas gyvenimo stresų (sutaupydamas pinigus vaistams ir galvos daktarams :), pasakiau daug teisingų (nebūtinai malonių) žodžių tiems, kam blaivus galbūt pasigėdindavau ar netgi pabijodavau ir t.t.
    Vieni pliusai :)
    Bet labai daug kam alkoholis yra ne tik silpnybė, bet ir tragedija – to aš neneigiu.

  21. REKK to Grybitologas / 213.197.129.86

    …promilės alkocholizmo nesumažins…aš kiek gėriau tiek ir toliau gersiu – svarbiausia žinojimas – kada ir kiek…:)…esmė yra mūsų tautelę šviest ir mokint kad nebūtina kiekvieną kartą prisibaliavot, kad veidu į vinigretą:)…dažniausiai užtenka poros bokalų, taurių ar stiklelių…:)…
    p.s…kefyro pora litrų perdaug…:)

  22. Grybitologas to robis / 195.182.67.187

    Tai apie pedikus gal irgi turejo diskutuoti tik „patyre vilkai“? :P

    ****

    Ish tiesu nuostabu, kiek imantriu argumentu galima atrasti siekiant pateisinti viena ar kita savo silpnybe :) Bet kazin ar tos cinizmo kaukes pades apsaugoti visuomene nuo ligu, nelaimiu ir nusikalstamumo?

    Net ir begalines tolerancijos isikunijimas Arturas Zuokas shiandien nekonstruktyvus.

  23. Sausarankis / 217.117.18.50

    Kodėl nesuvokiu?
    Viską aš suvokiu.
    Atsižvelgiant į jūsų ankstesnį komentarą, panašu, kad būtent jūs nesuvokiat, jog leistinos 0,4 promilės – dar ne tautos genocidas ir grėsmė jos išlikimui :)

  24. Sausarankiui / 78.59.203.143

    Man dzin, kiek tų promilių bus, bet nedzin, kad ir pats nesuvoki alkoholio žalos sau ir visuomenei. Kai žmogus bus supratingas, tai nereikės ir įstatymų su promilėm ir pan. Tad, ne apie tai čia diskutuoti reiktų.

  25. Beprotybes Metas to ppl / 78.60.65.29

    Jums gerbiamasai, 0,4 gal ir neturi, o kitam turi – kiekvieno organizmas skirtingai isisavina ir reguoja i alkoholi.
    Alus pietu pertraukos metu irgi mano manymu nera sveikintinas dalykas. Juk po pietu grizhes i darba busite kuri laika dar apsvaiges. Jei esate kontorinis tai gal dar ir nieko … bet jei chirurgas sumanytu per pietu pertrauka pries operacija maktelt bokaliuka (pvz. kad rankos nedrebetu) ar Jus drasiai eitumete pas ji operuotis?
    Kas del prietaisu patikimumo, tai manau uztektu palikti 0.2 promiles, isvengiant nesusipratimu. O ir 0.3 alaus galetumete isgerti nedrasiai, jei jau toks butinas poreikis.

  26. ppl to Beprotybes Metas / 84.15.61.17

    Taip dar uzdrauskime vairuoti dėvint aukstakulnius :) arba isvis uzdrauskime moterims vairuoti, nes jos daznai veidrodelius ne pagal paskirti naudoja.
    Esme jog ar nulis promiliu ar 0.4 itakos vairavimui tai neturi, tai kam drausti? tam kad drausti?
    Gerai tarkim pietu metu, isgeriu bokala alaus, klausimas ar po darbo pas mane bus visiskas nulis ar ne? ar turiu gryzti su taksi? ar pirkti brangiai kainuojanti prietaisa tam kad pasitikrinti ? Geriau reiktu patikrinti ar iniciatoriai nieko bendra su alkotesteriu prekyba neturi

  27. robis / 84.32.123.164

    Čia aplamai diskutuot turėtų tik patyrę vilkai,t.y tie kurie jau beveik išlakė šiek tiek daygiau negu pusę bačkos alkoholio,kurie sugebėdavo bent mėnesį ištvert alinantį šnapso maratona.
    Kitų,t.y nepatyrusių nuomonės panašios į vaikinuko pažaidusio skrydžių simuliatoriumi ginčą su senu lakūnu..
    Alkoholis yra blogis,tačiau daliai didžiajai visuomenės be jo išsiverst sunku.
    Kas turi potraukį girtas sėst už vairo,tas ir sės,ką tu jam besakytum.
    Turi būt įstatymai realūs.Pagavus bent 3-ajį kartą neblaivų,teises atimt visiems laikams+kaliūzės realios 5-metį padovanot,kad turėtų laiko permastyt gyvenimą.
    Per tą laikotarpį kaliūzėje reikia realiai perplaut smegenis ir 5 metų kaip tik tam užtektų.
    Na jei nepadėtų,po eilinio karto penkmetį vėl garantuoti.
    Jokių debiliškų baudų pin. ir pan.
    Įstatymas turi atitikti realų gyvenimą-ir veikti.
    O tie 0,4 proomilės,rugsėjo pirmosios draudimai,laikymas mašinoje tik uždengtoje taroje yra debiliški įstatymai,kuriuos kurė debiliška valdžia.
    Tai progai norėčiau seimui palinkėti legalizuot lengvuosius narkotikus ir prostituciją.
    Padidėtų įplaukos į biudžetą,kas leistų kompensuoti mažėjančias įplaukas už alkoholį.

  28. Grybitologas / 195.182.67.187

    Zuokineje apklausoje atsakymas, kuriuo pritariama promiliu draudimui skamba visai absurdiskai: „Taip, girtų vairuotojų nebeliks.“ :))

    Galima gincytis del promiliu, bet kam tie tendencingi ishkraipymai? Panashu i frustruota populizma, kurstoma zutbutinio noro ishlysti ish reitingu lenteles dugno :)

  29. robis / 84.32.123.164

    O aš už tai kad uždraustų šnapsą,bet leistu grybus ir marichuaną rūkyt…

  30. Beprotybes Metas / 78.60.65.29

    http://www.lrytas.lt/-12380650881236692927-girta-prie-vairo-s%C4%97dusi-uostamies%C4%8Dio-valdinink%C4%97-gaus-20-t%C5%ABkstan%C4%8Di%C5%B3-lit%C5%B3-i%C5%A1eitin%C4%99-kompensacij%C4%85.htm

    o vat toki pavyzdi rodo mums valdininkyja … kuri, bent jau mano manymu, turetu rupintis kad visi gyventu „pagal istatymus“, kad juos ne tik zinotu, bet ir ju laikytusi … Pavyzdis viska pranokstantis – vairavimas isgerus, avarija, kisininkavimas … Papeikima jai duociau griezta, o ne iseitine kompensacija …

  31. Beprotybes Metas / 78.60.65.29

    Na as irgi buciau uz visiska promiliu nuli vairuojant. Pvz. as net muzikos neisijungiu vairuodama, kad neblaskytu demesio :) klsusausi tik navigatoriaus ir sveiko proto :)
    Kalbant apie promiles, kurias neva prisuka vaistai – gerbiamieji juk nieks negeria valerjono seip sau. O jei reik gert valerjona tai ner ko ir prie vairo sestis. Apie paminetus viduriu lasus galeciau pasakyti ta pati. Kad paskui netektu perdaug dairytis ieshkant WC zenklo :)
    Kalbant apie lietuviu meile automobiliams – ji mane kartais sokiruoja. Jei nueiti iki punkto B yra greiciau nei nuvaziuoti (aciu Dievui kolkas automobiliams atviri ne visi keliai), kazkodel brolis lietuvis visvien griebia raktelius ir vaziuoja … ir kartais visai ne blaivo proto…
    Kadangi musu seime tapo iprasta priimineti keistus, kartais net absurdiskus istatymus, siulyciau pagalvoti ir apie kita istatyma – Gyveni Pasilaiciuose – tai ir dirbk Pasilaiciuose arba bent jau gretimame rajone. O jei jau taip nesigauna – prasau naudotis visomeniniu transportu, arba i darba veztis ir kolega is Justiniskiu. Paskaiciuokime kiek dirbantis Kirtimuose ir gyvenantis kokiame Perkunkiemyje ar Jeruzaleje sugaista laiko, sugadina oro ir kelio dangos. Gryztant prie temos dar galima paskaiciuoti kiek uzauga autoivykio tikimybe.

  32. Sausarankis / 217.117.18.50

    P.S. tam/tai, kuris kreipėsi į alkoholikus.
    Aš nenoriu, kad lietuvių neliktų. Aš noriu 0,4 promilės normos, teisės vežiotis savo mašinoje savo alkoholį kur noriu ir kada noriu bei teisės nusipirkti butelį rugsėjo pirmąją ir neraudonuoti prieš tuos kelis mus beaplankančius turistus, kurie kažkokiu neįsivaizduojamu būdu Lietuvą vis dar pasiekia ir rugsėjo 1-ą nori išgerti Senamiestyje alaus…
    Pagaunat skirtumą? Jei ne – stokit į bendrą tikėjimą su tuo sektantu, kuris čia vis keičia savo nikus.

  33. Sausarankis / 217.117.18.50

    Rezultatai buvo iš šiame puslapyje esančios apklausos, kurioje mielai sudalyvavau.
    O jeigu realiai tokių draudimus teišpažįstančio mąstymo runkelių, megztųjų berečių, paksistų, grybauskaičiųlogiškųjų ir panašių veikėjų yra 55 procentai, tuomet Lietuvai dar ne laikas vadintis pažangia šalimi.
    Bet nieko, jis ateis. Taip kad – į sveikatą :)

  34. Jz / 78.56.24.61

    „P.S. Kuo toliau, tuo labiau įsitikinu, kad Seimo nariams daug svarbiau yra “pasirodyti” nei dirbti.“

    P.P.S. Veiksmingiausia- Kaka2 ir dviračiais.

  35. Politikieriams / 78.59.203.143

    Kada zuokai ir kiti politikieriai baigs šū dą malti ir pradės valdytį šalį iš esmės, kaip priklauso?

  36. Alkoholikams / 78.59.203.143

    Alkoholis yra viena iš tautos genocido priemonių. Ar norit, kad lietuvių tautos meliktų?

  37. ppl / 84.15.61.17

    Ne nu ir vel turiu sutikt su Zuoku vaikinuku :)

    Nuline norma nieko nepakeis. Tik suteiks galimybe mentams spekuliuoti, alkotesteriui kas puse metu reikia atlikti metrologine patikra, ji sukalibruoti, ir t.t. blogai sukalibruotas ir visiskai blaiviam zmogui gali parodyti 0.01 promile, o kas paneigs jog tai gali tapti vieta spekuliacijoms?

  38. Nurimes / 195.182.69.120

    Įstatymo pataisos yra tiesiog būtinos…

    Nesvarbu, kad jos nieko iš esmės nepakeis, kad tai bus tik dar vienas draudimas dėl draudimo, bet…

    Bet pataisų rengėjai ir kiti balsuotojai „už“ galės pasirodyti nuožmiais kovotojais už žmonių saugumą keliuose, pasidės pliusiuką prie aktyvumo statistikos Seime…:)

    P.S. Kuo toliau, tuo labiau įsitikinu, kad Seimo nariams daug svarbiau yra „pasirodyti“ nei dirbti.

  39. Jz / 78.56.24.61

    Manau, lai lieka tie 0,4, juk taip yra normaliame pasaulyje?
    O rugsėjo 1- šnapselis tik knaipėse, bet užtat tądien – amžiaus super kontrolė. Koks nors visuotinas reidas visur, kad nepardavinėtų bent jau mokinukams. Toks pabrėžtinas, pamokomasis su baisiomis baudomis ir t.t.

  40. REKK to Grybitologas / 213.197.129.86

    …tada reikai tolkio dalyko kaip tyrimų- kaip kiek tų iki 0,4 adarė avarijų bendrame skaičiuje – ir matysime ar tos kelios promilės dalis lemia ką nors ar nelabai…:)

  41. Grybitologas / 195.182.67.187

    Shlapiakojis: „Na, visa laimė, kad tokių kaip grybologas yra tik 8 procentai :)“

    Kas cia dabar per nesamone??? „Lietuvos ryto“ 2009 m. kovo 4 d. apklausa:

    „Kaip vertinate siūlymą, kad prie automobilio vairo būtų leidžiama sėsti tik nė lašo alkoholio neragavusiems vairuotojams?
    2009-03-04
    Teigiamai. 6667 (55%)
    Tai – nesąmonė. 1727 (14%)
    Leidžiamas alkoholio kiekis kraujyje turėtų būti bent 0,2 promilės. 3676 (30%)
    Man tai nerūpi.678 (11%)“
    http://www.lrytas.lt/?view=3&id=28

    P.S. Visa laime, kad tokiu, kaip Shlapiakojis – tik 14 procentu (kaip ash – net 55 procentai:))

  42. Sausarankis / 217.117.18.50

    Grybui logui – būtinai šiandien išgersiu į tamstos sveikatą bokaliuką alaus ir sėsiu už vairo :)

  43. Grybitologas to S-rankis / 195.182.67.187

    Ne, neuztenka:P

  44. Sausarankis / 217.117.18.50

    Na, visa laimė, kad tokių kaip grybologas yra tik 8 procentai :)
    Jokių nulinių promilių! Ir taip jau visokių valdžios pusdebilių puritoniškų nesąmonių per akis Lietuvoj.
    Pvz., grasinimas renovuotis namus, kitaip pabrangins šilumą. Draudimas vežti „praimtą“ alkoholį automobilyje. Noras laisvoje rinkoje reguliuoti antkainius. Rugsėjo pirmosios draudimas, kurį iš viso galima į pasaulinį nesąmonių muziejų padėti. Ir t.t…..
    Gal užtenka?

  45. Grybitologas to REKK / 195.182.67.187

    P.S. Kas istatyme parashyta, tai visada dzin, bet keliu policijai tas dzin yra irgi dzin :)

  46. Grybitologas to REKK / 195.182.67.187

    Nu, o tai kaip tevai vaikus aukleja? Negalima reishkia negalima! Kaip tu mazam vaikui pasakysi „suneli, gali pazaisti lauke, bet tik saikingai“? :)

    Cia labai jau subjektyvus man tas tavo „tiems kuriems jūra iki kelių – dzin kiek tame įstatime parašyta“… Mano pozicija: nulis promiliu ir apvalus tashkas! :)

  47. REKK to Grybitologas / 213.197.129.86

    …..nesutinku – žinok jei jau kablys – tai niekas nesutrukdys…:)…patirtis…:)…čia esmi kalba apie tuos kurie visgi sugeba save kontroliuoti…o tiems kuriems jūra iki kelių – dzin kiek tame įstatime parašyta…nes niekaip nerandu preteksto, kad vakarodamas negaliu tos taurės vyno suvartot…;)…nes kol vyksiu gal ir bus ten kokie 0,1…:)
    …ir atsargiai su tomis šviežiomis sultimis…priklausomybė baisus dalykas….:)

  48. Grybitologas to REKK / 195.182.67.187

    (Tarp kitko) degradavau iki svieziu morku, obuoliu, apelsinu ir burokeliu sulciu :((

  49. Grybitologas / 195.182.67.187

    Nesutinku! Riba tarp „bishkio“ ir „nebishkio“ – slidi, kaip karpis.

    Praktika rodo, kad musu tauta stabdziu gal niekada ir neturejo. Analogishkai su smegenimis. Todel reikia grieztai: arba nieko, arba salin rankas nuo vairo. „Bishkis“ sudaro precedenta „kabliui“.

  50. REKK, / 213.197.129.86

    …manau reiktų palikti ta 0,4 – tie kurie save kontroliuoja ir gerbia aplinkinius – nesės girtas už vairo, todėl neleisti vakarojant išgerti taurę vyno ar aluas bokalą yra kvailoka – nes jik tada gali parodyti0,1…:)…ir bauda ir t.t….juk kai padaro girti avarijas – tai būna ne 0,5 ar 0,7 – o daug daugiau – ir kažin ar tas įstatimas jiems ką nors reikš…čia kaip visada nukentės tik tie kurie ir taip jo laikosi….na mūsuose priimtina, kad priimami įstatymai sudaro būtent tiems kurie jų laikosi, o ne tiems kurie pažeidinėja….:)…
    …nu ir čia tenka sutikti su Artur, kad jei aš vakarodamas per dvi -tris valandas išgerių tarkime taurę vyno ir po tosėdų už vairo – nemanau, kad tampu pavojingas….:)…bet jei priims tokį įstatimą – man stbdžiai bus nuimti ir aš jau palikęs savo plieninį žirgelį galėsiu pilti daug daugiau….:)…na pagal įdėja čia įstatimas alkocholio gamintojams…:)…nu tiek…o per pietus tik kefyras gerbiamieji…:)

  51. Vincas / 195.182.66.242

    Aišku yra suprantama, kad yra geriau ,,nulinė“ norma, bet pažvelkite į tokius realius dalykus, kad tie kurie gėrė už vairo tai ir gers, kol įstatymo ranka nepakiš kojos, o kitiems kurie šiaip per vakarėlį išgeria vos vieną butelį alaus ir visą vakarą tenka išvežioti visus šventusius tai didžiulis minusas. Jau ir taip padaugėje yra miestuose policijos organizuojamų reidų… Gal geriau pagrieštinti baudas už neblaivių vairuotojų vairavimo prasižengimus, atpiginti alkotesterių kainas (tada visi žinos ar galima vairuoti ar ne).
    Beje tas įstatymas, kur nuo 22 val nepardavinėti alkocholinių gėrimų nemanau ar veiksmingas, greičiau apkarpyta yra alaus daryklų pelnas, nei jis veiksmingas, nes tie kurie nori išgerti išgers, nes visi apsiperka iki 22 val ir švenčia, greičiau priimkite pataisas dėl 22 val nepardavinėjimo ir sugriežtinti nepilnamečiam parduodančių pardavėjų nuobaudas…

  52. Comrade / 88.222.216.131

    Kad vairuotojas kraujyje turi turėti 0.00 – absoliuti nesąmonė.

    Valerijono tinktūra, vidurių lašai, kai kurių saldainių rūšys yra spirituoti. Suvalgei kokius 4 saldainius ir nebegali vairuoti?

    0,4 promilės tikrai nėra auotįvykių priežastis. Tos autoavarijos būtų padarytos ir be „promilių“. Niekada nejaučiau jokių problemų vairuoti automobilį išgėręs 0,5ltr nestipraus alaus – nesu padaręs autoavarijų, pravažiavęs ženklus ir pan.

    Tie, kurie „varė“ virš 0,4, varys ir toliau, o daugelis žmonių nukentės.