Estai balsuos ir mobiliaisiais telefonais

2009 - 01 - 5, Pirmadienis 12:46

Estija rinkėjams dar 2004 metais sudarė galimybę savivaldos, parlamento rikimuose bei per referendumus balsuoti internetu. Tačiau tuo neapsiribota. Prieš pat šventes Estijos parlamentas priėmė dar vieną inovatyvų sprendimą – rinkėjai 2011 metų parlamento rinkimuose balsuos ir mobiliaisiais telefonais.

Įstatymai suteikia teisę rinkėjams per iš anksto balsavimui skirtą terminą elektroniniu būdu keisti savo balsavimą kiek nori kartų. Skaičiuojamas tik paskutinis elektroninio balsavimo variantas. Tačiau tai neužkerta kelio rinkėjui, balsavusiam elektroniniu būdu, rinkimų dieną balsuoti įprastu būdu, t.y. raštu užpildyti balsavimo biuletenį. Tokiais atvejais popierinis biuletenis yra galutinis ir nebekeičiamas rinkėjo pasirinkimas, jis panaikina visus išankstinio elektroninio (mobiliuoju telefonu) balsavimo variantus.

Ne vienas turbūt pagalvoja – pasisekė tiems estams. Savo elektrininį balsą nors ir dešimt kartų gali parduoti skirtingoms partijoms, o vienuoliktą – balsuoti kaip pačiam patinka. Bet gal tokia sistema ir užkirstų kelia „ponioms su perukais“ pirkti balsus, nes galimybė kontroliuoti už ką galutiniu variantu balsavo asmuo mažėja.

Pačių estų vertinimu, tai puiki galimybė rinkėjui pasitaisyti, jeigu jis buvo pasidavęs kieno nors įtakai. Rinkimų įstatymuose įtvirtinta, kad balsuoti iš anksto rinkimų apylinkėse galima tik įstatyme įtvirtintu konkrečiu laiku – nuo 12 val. iki 20 val., o balsuoti elektroniniu būdu ar mobiliuoju telefonu galima 24 val. per parą.

Balsuoti mobiliuoju telefonu galės tik rinkėjai, turintys telefonus su sertifikuota SIM kortele, leidžiančia prieš prisijungiant prie konfidencialios elektroninio balsavimo sistemos, panašios į naudojamą balsuojant internetu, patvirtinti asmens tapatybę. Norėdamas pasinaudoti tokia sistema asmuo turės įsigyti nemokamą ir autorizuotą raktą (chip) savo telefonui.

Lietuva taip pat ruošiasi balsavimui internetu. Įdomu, ar tokia sistema pasiteisins pas mus?
 

Facebook comments:

Komentuoti


75 komentarų | “Estai balsuos ir mobiliaisiais telefonais”

  1. Naivus / 78.56.84.32

    Andriui.O gal jam neblogai pamokėjo už Siesikų daktariuko įskundimą ?

  2. Gediminas ''Andriui'' / 78.60.65.60

    Ar koks tavo vardas iš tiesų, šios bylos viešai aš nekomentuosiu, žurnalistas primelavo ir tiek ir su tavimi apskritai nematau prasmės šnekėti.

  3. Gediminas to 78.60.51.210 Slikui / 78.60.65.60

    Jei tas deginimas būtų nekenksmingas ir nebūtų abejotinų finansinių aspektų tai aš neprieštaraučiau, aš dabar neturiu kada, turiu reikalų, tačiau per paiešką jei įdomu susirask straipsnius šia tema, buvo ir mano peticija , ten yra ir mokslininko nuomonė apie neigiamas šio projekto savybes, tiesiai pasakiu į techninius duomenis aš nesu taip įsigilinęs kaip kiti žmonės kurie kovoja prieš šį projektą, tačiau reikia pradėti nuo to, kad kiek pas mus žmonių rūšiuoja atliekas, o nerūšiuotas atliekas deginti iš viso negalima, tai pavojinga ir kad privati įmonė, šiuo atveju “Rubikonas“ neužtikrins tokio saugumo kaip valstybinė.

  4. Andrius - Gedučiui :) / 88.119.92.9

    …Geduti, norėdamas šiuo sunkiu krisės laikotarpiu (beto įtardamas kad vis dar esi tėvų išlaikomas bedarbis) tave apsaugoti nuo „finasinių netekčių“ (bilinėjimosi išlaidų, taip pat jų padengimo antrai pusei) , kurios gali tave ištikti jei tikrai bandysi įgyvendinti savo viešus grasinimus –

    „…žurnalisto melas, kurį galiu įrodyti, nes jis pats prašė manęs susitikti ir pasišnekėti ir paskui pats atsisakė susitikti ir dėl kitos dezinformacijos ir už šitą piktybinę nusikalstamą veiką, ypatingai meluojant dėl mano sveikatos kaltus asmenis perduosiu į teisines ir kitas institucijas…“

    … dar kartą pacituosiu tau Geduti ištrauką iš tavo minimo straipsnio kurios tu, matyt, taip ir nesupratai dėl visiem aiškių priežasčių ir kurią bandai traktuoti kaip žurnalisto melą -

    „…„Sostinė“ mėgino susitikti su Gediminu. Vilnietis mielai sutiko, bet dieną prieš susitikimą redakciją užpylė telefono skambučių, trumpųjų žinučių ir elektroniniu paštu siunčiamų laiškų lavina. Gedimino teko paprašyti pamiršti jam nurodytus telefonų numerius, elektroninio pašto adresus ir į susitikimą neateiti…“

    … Ar aiškiai supratai paskutinį cituojamą žurnalisto sakinį ? – „..Gedimino teko paprašyti pamiršti jam nurodytus telefonų numerius, elektroninio pašto adresus ir į susitikimą neateiti…“ – Ne ? :)… bandysiu „išversti“ tau į paprastesnę kalbą – žurnalistas teigia, kad po to kai tu ( o tai tikrai labai panašu į tave – ką jau ką – o „spaminti“ tai tu moki) redakciją užknysai visokio būdo „spaminimais“ – žurnalistas pats nusprendė į susitikimą nebeateiti…:) – ar dašuto ? – žurnalistas ir netvirtina, kad tai tu atsisakei ateiti į susitikimą …:) – supratęs su kuo turi reikalų, jis pats apsisprendė su tavim nesusitikinėti…:)

    P.S. Na o visą kitą, tame tarpe ir Steponavičiaus atsiliepimai – tiesa pernelyg švelniai išsakyta lyginant kaip yra ištikrųjų, bet… šventa teisybė…:)

    P.P.S. Prašom, nėr už ką Geduti – už sutaupytus tavo pinigėlius gali man nedėkoti…:)… o geriau pervesk bent dalį jų kokiam labdaros fondui…:)

  5. Slikas / 78.60.51.210

    Gediminai, o kas iš esmės ten blogai tam deginime? Svarbu, kad kenksmingus dūmus sugaudytų.
    Iš esmės, tai yra kitų technologijų deginti atliekas, tik gal tuo atveju neišeitų panaudoti šilumos elektrai gaminti.

  6. Gediminas to 88.222.216.131 / 78.60.65.60

    Dėl teisingumo ministro viskas paprasta, jis susijęs su liberalais, prieš tai dirbo LLRI, Liberalų Sąjūdis neturi nei vieno aukštos kvalifikacijos teisininko, todėl delegavo Šimašių.

  7. Gediminas VILNIEČIAMS / 78.60.65.60

    Mieli vilniečiai,
    visi žinome paprastą Tiesą, kad Sveikata yra brangiausias mūsų turtas, o kad būtume sveiki turime gyventi sveikoje ir švarioje aplinkoje, kiek tai žinoma nuo mūsų priklauso, nes ir taip aplinka užteršta.
    ”Rubicon group” siekia netoli Gariūnų pastatyti Vilniaus regioninės buitinių atliekų deginimo gamyklos projektą, todėl visus raginu protestuoti prieš jį, siūlau siųsti protesto raštus Vilniaus miesto savivaldybės tarybai, kuri turės priimti sprendimą dėl šios gamyklos ir Sveikatos ir Aplinkos ministrams.
    Cituoju straipsnį šia tema, atkreipkite dėmesį į datą , kada pasirašė ataskaitą Paluckas , Kūčių dieną, kai žmonių dėmėsys nukreiptas į šventes…
    ”Patvirtinta ataskaita dėl atliekų deginimo gamyklos

    BNS
    2008 gruodžio mėn. 24 d. 11:53

    Vilniaus savivaldybės Administracijos direktorius Gintautas Paluckas patvirtino vilniečių nepasitenkinimą sukėlusią atliekų deginimo gamyklos poveikio aplinkai vertinimo (PAV) ataskaitą. Tai BNS sakė Vilniaus savivaldybės Tarybos narys konservatorius Vidas Urbonavičius.

    Jo teigimu, G.Paluckui pasirašius bendrovės “Cowi Baltic” parengtą PAV ataskaitą, kurios išvadose teigiama, kad prie Gariūnų turgavietės statyti planuojama gamykla nedarytų jokio poveikio aplinkai, beveik nelieka abejonių, kad dabartinė Vilniaus savivaldybės Taryba leis pradėti detaliojo plano rengimo procedūras.

    Pasak V.Urbonavičiaus, detaliojo plano patvirtinimas atvertų kelią vilniečių protestų susilaukusios atliekų deginimo gamyklos statyboms, kurioms, politiko žiniomis, būtų mėginama gauti 500 mln. litų Europos Sąjungos paramos.

    G.Paluckas BNS patvirtino pasirašęs PAV ataskaitą, tačiau teigė, jog tai tėra vienas iš daugelio gamyklos projekto įgyvendinimo etapų, kurio reikšmės esą pervertinti nereikėtų.

    Anot savivaldybės Administracijos direktoriaus, PAV pritarti dar turės Vilniaus visuomenės sveikatos centras ir Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamentas. Vėliau gamyklos projektas grįš į savivaldybę, kuri turės leisti rengti detalųjį planą, techninį planą bei išduoti statybos leidimą.

    Sudėtingiausias etapas, anot G.Palucko, projekto laukia, kai reikės gauti Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimą, išduodamą įvykdžius tam tikrus taršos prevencijos ir kontrolės sistemų įdiegimo reikalavimus.

    Paklaustas, kodėl nepaisė gruodžio pradžioje prie savivaldybės protestavusių vilniečių reikalavimų planuojamos atliekų deginimo gamyklos poveikį aplinkai įvertinti iš naujo, G.Paluckas sakė tiesiog vykdęs savo pareigą.

    Lazdynų ir aplinkinių Vilniaus rajono bendruomenė kovoja prieš planus statyti atliekų deginimo gamyklą šalia Gariūnų turgavietės metus laiko. Gyventojai kaltina gamyklą statyti norinčius verslininkus tinkamai neatsižvelgiant į padidėsiančią aplinkos taršą ir aplink gyvenančių žmonių sveikatą.

    Vilniaus miesto savivaldybės atstovai yra pripažinę, kad Lazdynų rajone dėl jau dabar šalia rajono veikiančių kelių atliekų perdirbimo gamyklų gyventojai dažniau serga kvėpavimo takų ligomis.

    Gamyklą planuoja statyti bendrovė “Regioninė komunalinių atliekų deginimo gamykla”, netiesiogiai valdoma koncerno “Rubicon Group”.

    BNS”
    delfi.lt

  8. robis to Slikas / 84.32.123.164

    Visiškai teisingai.Gal todėl ir dabartinis seimas žurnalistų purtosi vien dėl to,kad arba ateina padergt žurnalistai į seimą, arba visokios kakadu laidos, kur jo,s manyčiau tikrai ne vieta.
    Gerai,kad prižiūrimi seimūnai,bet blogai kai tai pavirsta tiesiog į niekinimą ir persekiojimą.
    O liettrydžio staripsniai labai parodė kas tai per žmonės už jo stovi.
    Tokius straipsnius kaip rašo lietrydyde valatka,bruveris,ar balsas iš liaudies(prisimenat sssr?), gal ir galėtų parašyt komentatorius iš delfio,kurį paskui prokurorai ima persekiot,be t ne profesionalūs žurnalistai.
    Dabar labai mėgiama tema dergt ant vyriausybės dėl mokęsčių.Sutinku,kad tai ne idealus planas.Tačiau visgi sustaikykim su tuo,kad daugiausia nuostolių turėsim mes-padugnės,ir viduriukas.Ir nieko čia nuostabaus.Priešingu atveju reiktų sukurt išbuožinimo troikas ir siust visokius marketavičius dolomito kast,prieš tai nacionalizavus jų turtą.Bet juk žinote,kad taip nebus.

  9. lexmagus / 195.182.67.187

    Shtai atejo trys karaliai
    Robis, Juozas ir Slikas
    Ir pazere iki valiai
    Daugiau ideju anei sniego

  10. Slikas / 78.60.51.210

    [quote comment="61265"]Nu Valatkos ir liettrydžio strateginis uždavinys nr.1 yra sužlugdyti koaliciją.Jiems už tai valstybininkai komuniagos pinigėlius moka.
    Kad tuo įsitikinti užtenka paskaityti internetinį liettrydį.
    Tokio kampan užspeisto Valatkos urzgimo teko seniai begirdėt.Matai,Kubilius jam asmeniškai biznį gadina su pvm nuolaidų nubraukimu ir papildomų procentukų uždėjimu žurnalistams.
    Aš šioje vietoje būčiau biški mažiau buldozerinis.Tokiems liettrydžiams reikia uždėti išskirtinius 50 proc pvm mokęsčius,kad jie kuo greičiau išdvėstų,nes jie yra destrukcijos skleidėjai Lietuvoje.
    O štai kultūros leidiniams ir rajoninimas laikraščiams lenvatas reikėjo palikti.[/quote]

    Reziume: nepriklausomos žiniasklaidos nėra. Bet kokia žiniasklaidos priemonė yra priklausoma nuo kažko ir vykdo šeimininkų valią.

  11. Slikas / 78.60.51.210

    [quote comment="61266"]Slikas:,,A supratai, bachūrs?“
    Ar čia tas ilgai lauktas pasveikinimas su Naujais ?[/quote]

    Ne, tamsta, čia kaip ir įrodymas, kad svarbiausia gyvenime yra žmogiški santykiai.
    Su Naujaisiais! Linkiu, tamstai, triskart daugiau to paties, ko palinkėjote aplinkiniams. :)

  12. / 217.117.17.242

    [quote comment="61266"]Slikas:,,A supratai, bachūrs?“
    Ar čia tas ilgai lauktas pasveikinimas su Naujais ?[/quote]

    Abudu labai pasikeite ir ne i gera puse, o tiesiai sviesiai – tai visai i bloga, kas yra visai negerai

  13. to Gediminas; Filantropiniai išvedžiojimai / 88.222.216.131

    [quote comment="61239"]
    . . . . Agitavau už konservatorius, tačiau Kubiliaus politika dėl kai kurių klausimų man nepriimtina ir kiek girdėjau ir kai kurie konservatorių partijos nariai ja nepatenkinti, o savo buvusiame komentare minėjau buvusius valdančiuosius, kurie privedė mus iki šios “duobės“, tai yra LSDP ir jų partneriai, įskaitant LiCS[/quote]

    Praėjusios kadencijos Seime „valdančiųjų“ kertiniu akmeniu buvo TS–LKD (konservatoriai), o ta koalicija ne taip senai vadinta „2K“ („komunistai“+ konservatoriai), vadinasi, prie tokios esamos padėties privedė 2K, vienas kurių dabar yra koalicijos dauguma, t.y. – konservatoriai, kurie dabar patys save plaka („buvusi Vyriausyyybėėė kalta“) ir garsiai rėkia, o Šimašiui dar ir Teisingumo minstro postą davė (pamąstyk, už ką; jei sumąstysi, parašyk, nes aš dar neišmąsčiau, bet kiek pamenu, Šimašiaus pasisakymai, mintys ir idėjos buvo pačios žalingiausios Lietuvai).

  14. Joo apie pagalba Ukrainai / 78.60.65.29

    jo … cia tai geras :) savo kiemie dar neapsikuope – o jau i svetima lenda :) matyt bijo praleist eiline proga palot ant didelio ir galingo kaimyno :) o gal tiesiog dujos pas mus vis dar labai pigios? ;) Jauciu Rusija pamacius toki tarpininka tai ne tik Ukrainai bet ir Lietuvai dar labiau kaina uzkels … rekomenduociau Lietuvos isrinktiesiems taip nesusireiksminti ir nekisti nosies i svetimus reikalus … Jie, slavai, patys issispres savo problemas … o mes spreskime savasias.

  15. Andrius / 213.164.101.148

    Delfi – „Klausiamas, ar mūsų šalies pareigūnai neturėtų siekti, kad dujų kaina būtų kuo mažesnė mums, V. Ušackas teigė, jog toks yra komercinis „Lietuvos dujų“ ir Rusijos monopolininkės „Gazprom“ susitarimas. „Tai yra komercija. Viskas. Čia svarbiausia – skaidrumas“, – DELFI tvirtino jis“…

    …Bet užtat uoliai veržiasi advokatauti Ukrainai kad tai nereiktų mokėti tiek kiek mokam mes… nesuprasi čia – ar koncervai kaip magnetas idiotus traukia, ar tiesiog asmenys susidėję su koncervais tokiais tampa…

  16. st.algis / 78.60.36.237

    Slikas:,,A supratai, bachūrs?“
    Ar čia tas ilgai lauktas pasveikinimas su Naujais ?

  17. robis / 84.32.123.164

    Nu Valatkos ir liettrydžio strateginis uždavinys nr.1 yra sužlugdyti koaliciją.Jiems už tai valstybininkai komuniagos pinigėlius moka.
    Kad tuo įsitikinti užtenka paskaityti internetinį liettrydį.
    Tokio kampan užspeisto Valatkos urzgimo teko seniai begirdėt.Matai,Kubilius jam asmeniškai biznį gadina su pvm nuolaidų nubraukimu ir papildomų procentukų uždėjimu žurnalistams.
    Aš šioje vietoje būčiau biški mažiau buldozerinis.Tokiems liettrydžiams reikia uždėti išskirtinius 50 proc pvm mokęsčius,kad jie kuo greičiau išdvėstų,nes jie yra destrukcijos skleidėjai Lietuvoje.
    O štai kultūros leidiniams ir rajoninimas laikraščiams lenvatas reikėjo palikti.

  18. Slikas / 78.60.51.210

    [quote comment="61263"]…nu neblogai Račas su Valatka sudirbo laidoj tą „kubilinę“ koaliciją.. :)… „antikrizininkai“ blyn… reik tuos koncervus vėl į „pogrindį“ varyti …ir kuo greičiau tuo šaliai geriau…[/quote]

    Nu jo. Šilgalis dar bandė savo erudiciją apie biržas rodyti. Matut Zuokas neturi ko pasakyti.
    O gal anas vėl Niujorkan išdūmė, bo su tuo VEKS uodegą prispaudė?

  19. :) / 213.164.101.148

    …nu neblogai Račas su Valatka sudirbo laidoj tą „kubilinę“ koaliciją.. :)… „antikrizininkai“ blyn… reik tuos koncervus vėl į „pogrindį“ varyti …ir kuo greičiau tuo šaliai geriau…

  20. Jz / 78.56.24.61

    “ O sąjungininkai ES taip pat liepia neerzinti Didžiojo brolio.“

    Kolegos, kieno šie kartūs žodžiai?
    Taigi, kad juose irgi tiesa. Deja.

  21. Slikas / 78.60.51.210

    [quote comment="61257"]
    st.algis: Ar tai Gruzija siekia suskaldyti Rusiją, o Rusija imasi kontraveiksmų ?
    Ar aš kalbu apie tai, kad Gruzija siekia suskaldyti Rusiją? O ar ngali būti taip, kad globalistai, pasinaudodami Gruzija, siekia savo tikslų?

    st.algis: Gruzinai laisvuose rinkimuose savo prezidentą išsirinko ir sekančiuose rinkimuose, jei norės, pakeis jį kitu. O kada rusai galės išsirinkti laisvai ? O kas sako, kad gruzinai nemyli rusų ? Nors rusai vadina juos juodašikniais ir kitais negražiais žodžiais.
    O kuom iš esmės skiriasi rinkimai Rusijoje nuo rinkimų Gruzijoje ar Lietuvoje?

    st.algis: Na visgi ne tų pačių. Prūsijoj labai gerai matosi tas skirtumas – tarp rusiškų globalistų ir europietiškų.
    Ar tai norite pasakyti, kad rusai išnaikino prūsus?

    st.algis: Slikai, gal tas tavo nelaimingumas iš ilgesio ? Ilgu motinos Maskvos ir Rusijos platybių ?
    Ar jūsų laimė matuojama atstumu iki Maskvos? Aš tai nelaimingas, kad per Naujuosius metus, laukiant brangiausių pasaulyje fejerverkų ir sulaukus vidurnakčio taip ir neišgirdau nei vieno pašalinio žmogaus pasveikinimo su Naujais (žinot, kaip kartais bažnyčioje palinkime vienas kitam ramybės..). Kaip sakė vienas tarybinis jumoristas, narodu mnogo, a pogovoritj niet s čiem.

    A supratai, bachūrs?

  22. Joo / 78.60.65.29

    robis tai vat ir sakau siemet jokio pelno :) dirbsiu nemokamai, o laisvalaikiu besmegenius grazius lipdysiu ir galvos neskaudes kad dirbau dirbau ir viska reik atiduot – nebus pelno nebus mokesciu :) nebus pelno – maziau islaidausiu (nors ir taip dazniau perku popieriu ir piestukus nei desra) – maziau sumoketo PVM :)

  23. robis to Joo / 84.32.123.164

    Nu ne,įstatymus mes turime gerbti visi.Aš apie tai, kad sumaniai sukantis, galima gerokai palengvint mokęsčių naštą.Patikėkit,aš tikrai negyvenu tam,kad valstybei atiduočiau pinigus.Jų ir taip nemažai paima.Jei reikės,labdarai aš pats usgebėsiu paskirti.
    O dėl menininkų ir perpardavinėtojų…
    Nepaini0kim gal skirtingų sąvokų.
    Jei nori kurti meną, nebūtinai tai atnęš pinigų.
    Jei nori pinigų, tai kurk pinigus.
    Dbar galvoji apie kūrybinį darbą ir blogai kad daug mokęsčiams atiduodi.
    Įsidarbink valytoja ir laisvalauikiu atsiduok kūrybai.
    Arba susuk pusėtiną biznį,kad turėtum laiko nebaržomai kūrybai.

  24. st.algis-Slikui / 78.60.36.237

    Slikas:,,Kas dėl Rusijos, tai planai buvo (gal dar ir neišnyko) ją suskaldyti į kiek įmanoma daugiau respublikų. Taip lengviau jas “paimti”. Kremlius tą supranta ir imasi kontraveiksmų.“
    Ar tai Gruzija siekia suskaldyti Rusiją, o Rusija imasi kontraveiksmų ?

    Slikas:,,gruzinai nėra patenkinti savo Miša. Ir ne rusų jie nemyli, bet Kremliaus.“
    Gruzinai laisvuose rinkimuose savo prezidentą išsirinko ir sekančiuose rinkimuose, jei norės, pakeis jį kitu. O kada rusai galės išsirinkti laisvai ? O kas sako, kad gruzinai nemyli rusų ? Nors rusai vadina juos juodašikniais ir kitais negražiais žodžiais.

    Slikas:,,kai paanalizuoji, kokia nauda mums, lietuviams, iš to, kad nuo TSRS perėjo į ES, tai kažkaip nieko per daug gero ir nėra. Tapome tik savanoriškais vergais, valdomais tų pačių globalistų. “
    Na visgi ne tų pačių. Prūsijoj labai gerai matosi tas skirtumas – tarp rusiškų globalistų ir europietiškų.

    Slikas:,,Bet juk iš esmės laimės tai nėr.“ Slikai, gal tas tavo nelaimingumas iš ilgesio ? Ilgu motinos Maskvos ir Rusijos platybių ?

  25. Gediminas skaitytojams / 78.60.65.60

    Studentai jau rengiasi mitingams.

    ŠMM ministras Steponavičius nekompetetingas kažką gero nuveikti, nes nėra iš viso dirbęs ŠMM srityje ir kaip jį su “rubikonine“praeitimi skyrė iš viso ŠMM ministru?
    Siūlau reikalauti Steponavičiaus atstatydinimo ir kad jį pakeistų į nepriekaištingos reputacijos ir dirbusį ŠMM žmogų.

  26. Slikas / 78.60.51.210

    [quote comment="61220"]Aš viso labo pateikiau pavyzdžius, kaip Rusija stengiasi priglausti žemes, tokias pat neturtingas žaliavomis, kaip ir mes. Atsakydamas, kaip galėjai matyti, Joo suniekinimui, kad, girdi, mes, skurdi šalelė, Rusams nereikalingi. Ir visiškai nesvarsčiau tautų atskirumo ar savitumo ir tuo pagrindu – teisės į savarankiškumą.
    Visos tautos, ir net etnografinės sritys turi teisę į savarankiškumą. Imigrantai (kokie yra osetinai Samačablo), beje, teisės į teritoriją neturi – kaip neturėjo žydai Lietuvoj. Bet valstybės turi pilną teisę ginti savo suverenumą ir teritorinį vientisumą – tarptautinės teisės ribose, suprantama. Osetinai ir abchazai etniškai skiriasi nuo gruzinų. Bet tai jiems neduoda teisės vykdyti Abchazijoj etninį valymą. Beje, Tbilisyje Pietų Osetijos osetinų gyvena daugiau, negu Pietų Osetijoje.
    Jei Rusija vaduoja prispaustas tautas, kodėl ji to nedaro savo šalyje ? Kodėl kariauja nežmoniško žiaurumo karus prieš bandančias atsiskirti respublikas ? Kodėl abchazams negražina šiaurinės Abchazijos su Sočio sritimi ?[/quote]

    Esmė yra globalioje politikoje. Tarp kitko, gruzinai nėra patenkinti savo Miša. Ir ne rusų jie nemyli, bet Kremliaus.
    Kas dėl Rusijos, tai planai buvo (gal dar ir neišnyko) ją suskaldyti į kiek įmanoma daugiau respublikų. Taip lengviau jas „paimti“. Kremlius tą supranta ir imasi kontraveiksmų.
    Žimot, st.algi, kai paanalizuoji, kokia nauda mums, lietuviams, iš to, kad nuo TSRS perėjo į ES, tai kažkaip nieko per daug gero ir nėra. Tapome tik savanoriškais vergais, valdomais tų pačių globalistų. Visa ekonomika laikosi ant dolco, pagrindinės įmonės valdomos užsieniečių, gaminti praktiškai nieko negaminame, gal išskyrus tik rokiškio sūrius.
    Galima paprieštarauti, kad atsirado daugiau galimybių praturtėti. Bet juk iš esmės laimės tai nėr. Turi turto, negerai, aplinkiniai iš pavydo baigia nusprogti, neturi turto, vėl negerai. Kažkoks marazmas.

  27. Jz / 78.56.24.61

    Tie 141 besmegenių mūsų pačių ir išrinkti. Demokratiškai, pagal visas taisykles, tiesa, su tam tikrais mūsiškais nukrypimais…
    Ir pikčiausia, kad , nieko negali padaryti, čia tikrai pagal tą žinomą :

    „Demokratija, kai du vilkai ir vienas avinas balsuoja, kas šiandien bus pietums“

  28. Tikis / 86.100.230.192

    Pone Artūrai, ar ketinate kandidatuoti šiemet į Lietuvos prezidentus? :)

  29. to Joo / 88.119.92.9

    „…kodel meninkas turi dirbti vienodom mokestinem salygom su perpardavinetoju!..“

    … dovanokit už smalsumą ponia (-ele), o jei ne su „perpardavinėtoju“ ?… – tarkim su eiliniu samdomu darbuotoju kuriam iki šiol buvo atskaitomi ne 20 kaip jums, o 27 proc. nuo priskaičiuoto atlyginimo ? (tikiuosi neprieštaraujate, kad „popierinio atlyginimo“ sąvoką lyginu su Jūsų „pajamom“ ? – samdomiem darbuotojam taip pat niekas neleidžia „susimažinti pajamų dydį prieš apmokestinimą“ traukiant į sąnaudas savo pietus, išlaidas transportui ir t.t…. Užbėgdamas už akių kai kurių menininkų mėgstamai pasakėčiai, neva „…o už tai mes neturime socialinių garantijų..“ norėčiau pastebėti, kad už kiekvieną „samdomą“ darbdavys kaip žinote dar mokėjo 31 proc. sodros ir 0,1 proc garant. fondo – atsidėkite iš savo pajamų kas mėnesį po tiek ir, patikėkite, turėsite tikrai žymiai geresnes „socialines garantijas“ nei, atseit, „turi tie samdomi“ :)…… Taip kad mano subjektyvia nuomone – „menininkas“ …ne „menininkas“ – o prieš mokesčius turime būti lygus visi… Kitas dalykas (kuriame tikrai su Jumis sutinku) – klausimas ar tie mokesčiai apskritai teisingi, vertinant valdžios išlaidavimo mąstus ir neūkiškumą – man taip ir neaišku pvz kodėl net krizės laikotarpiu, kai piliečiai raginami (tiksliau verčiami) veržtis diržus ir mažinti asmeninius „biudžetus“ – seimas nesugeba susitalpinti bent jau ankstesnių metų biudžete – net ir tokiu laikotarpiu jiems reikia didesnio… :)… žulikų kraštas…:)… Ai ką čia plėstis – nulipdyti „besmegeniai“ bent jau vaikus linksmintų ir algų neprašytų :)… o jei dar vertintume, kad ir durnų įstatymų nepriiminėtų – aš už „besmegenių“ seimą kur iš sniego, o ne tokių kuriuos turime dabar…

  30. Joo / 78.60.65.29

    [quote comment="61244"]Pasiskaityk Roberto Kyosaki knygas,ten viskas parašyta.
    Ir nebus problemų,tipo dirbu stengiuosi,o valdžia kailį lupa.Lupa,Tik reikia atengtis taip dirbt kad neluptų.
    Geriausiai aišku valdžiai kailį lupt.Tai idžiausiais mastais daro Maximo berniokai.[/quote]
    Imti „juodus“ honorarus? (Na taip va Nedzinskas ima – ir net to neslepia – nu kam deklaruti kazkokius 2 000 lt uz koncerta gautus? :) O gal eiti per visas instancijas, kur tik galima ismaldauti kokia parama, kad bent dali mokesciu susigrazinti? Ar priimti i darba koki 20 papakarlu (kurie issilavimo ir gebejimu poziuriu yra neprastesni uz mane) ir jie dirbs uz duonos kasni, o ash tik pelna skaiciuosiu ir dar toki kad ir mokesciams uztektu ir as galeciau visas svajones igyvendint? O gal tiesiog susiveikti nedarbinguma del esamos ligos ir visa gyvenima veltedziauti uz pasalpa? O gal tiesiog isitaisyti kurnors minkstai valstybes tarnyboje?
    Na bet paskaitysiu Jusu siulomo autoriaus knygas apie turtingus ir protingus, turtingus ir vargshus … Nors esminis klausimas ne tame, kaip as moku ar nemoku tvarkytis savo versle, o esme tame kodel meninkas turi dirbti vienodom mokestinem salygom su perpardavinetoju!

  31. to Klausimelis / 78.56.221.61

    Cia paliestas labai svarbus ir aktualus klausimelis ne tik vienam seimunui Zuokui, bet ir visiems likusiems 140. Jau antra savaite tesiasi baisi karine zydu agresija pries Palestina, labai daug nuzudytu ir suluosintu taikiu Palestinos pilieciu, ne vien „Hamas“ kovotoju, tarpe ju labai daug vaiku. Bombarduojamos net ir mokyklos bei maldos sventoves. Negi musu Seimas nieko negirdi ir nemato?

  32. lexmagus / 195.182.67.187

    P.S. „Imti“ nebuvo turima omenyje imti kyshius ar kazkam tycia kenkti. Cia buvo apie ilgalaike perspektyva ir nuline rizika.

  33. Klausimėlis? / 78.62.12.125

    Darosi neaišku, kur buvo dingęs ar pasislėpęs seimunas Arturas Zuokas pakutiniu metų. Jo blogo kampas ir prieš Kalėdas, ir prieš Naujuosius metus švelniai tariant „simuliavo“. O ir šiandien vengiama esminių aktualijų, o ypač bijama, kaip velniaus kryžiaus, paliesti žydų aneksijos į Šventą Palestinos žemę. Gal kartais kokie gėjai-žydeliai ji jau patvarkė ir pakišo kur po sniego lavina ar po ledu?

  34. lexmagus / 195.182.67.187

    Charakteringas pavyzdys apie Kubiliaus shemekliniu akciju rezultatus:
    http://www.delfi.lt/news/economy/law/article.php?id=19946563

    Racas gal ir uzknisa, bet teisus: bus paimta ish tu, ish kuriu lengviausia paimti.

    Pershasis banaliai geniali ishvada: reikia tapti daugiau tuo, kuris ima, nei tuo, ish kurio imama. Ash kalbu visai rimtai!

    Atejo laikas man kreiptis tauton:
    naivieji mano! NEbukite tokie emocionalus. Bukite racionalus! Ieshkokite teises aktu spragu, darykite viska, kas geriausio jusu gerbuviui. Bukit praktishki.

    Juk del to, kad ishkeiksite koki nors Seimo nari ar valdininka – turtingi netapsite. Ir laimingesni irgi nelabai. Juk turtas yra visai gerai, kai jis jusu. Pinigai yra svarbus tik tada, kai ju nera. Juk taip?;)

    Tad… klestekite ne zodziais, o darbais dabar.

  35. robis to Joo / 84.32.123.164

    Pasiskaityk Roberto Kyosaki knygas,ten viskas parašyta.
    Ir nebus problemų,tipo dirbu stengiuosi,o valdžia kailį lupa.Lupa,Tik reikia atengtis taip dirbt kad neluptų.
    Geriausiai aišku valdžiai kailį lupt.Tai idžiausiais mastais daro Maximo berniokai.

  36. Joo / 78.60.65.29

    Na ideja su besmegianiais isties gera :) as mielai prisidesiu … neziurint i tai kad ta protesto akcija sumanyta mano gimtadienio diena – manau visai smagiai atsvesiu :) taip kaip neshvenciau nuo 1991 metu …
    Lyg siol neturejau net minties prisideti prie protestuojanciu – sakiau neleisiu valdziai taip saves zeminti – eiti prasyti, kad paliktu tai ka uzsidirbu … Nes isties parodoksalu – as kuriu intelektualu produkta (vadinkime taip, nes kuriu savo protu ir rankom), visa gauta suma yra pelnas – nes maisto smegenims ir kremo rankoms negalima nurasyti i islaidas :) o piestukus, dazus ir popieriu nusiperku is asmeniniu lesu, kad paskui nereiktu irodynet VMI, kad sunaudojau 5 kart daugiau popieriaus nei matosi islikusiam rezultate, nes dar yra toks dalykas kaip eskizavimas ir idejos modeliavimas … Atskiro biuro neturiu – paaukojau dali buto (uz tai negavau ir negaunu (pvz kaip nuoma) nei lito, nes negaliu parduoti/isnuomoti savo Ii asmeninio turto) ir irengiau studija – vel gi savo rankom – pirkau tik medziagas ir nedidele dali darbu, kur reikalingos atitikties pazymos. Kelionems naudoju asmenini automobili, uz kuri draudima, piluosi kura ir visas kitas islaidas moku is tu paciu likusiu po visu apmokestinimo pinigeliu – nes man sazine neleidzia kabinti ant imones automobili, kuriuo vaziuojama karta per savaite. Taigi siai dienai nuo gautojo pelno (tai yra visu imones pajamu) moku 20% Pelno mokesti, veliau (kaip minejau maisto smegenimis i islaidas neitrauksi ir drabuziu irgi) dar 15% Pajamu mokesti, norint kad klijentai galetu arbatos atsigert su pyragaiciais is mano (asmeninio) saldytuvo. Dar reikia moket SODRai 9%, ir PSD mokesti, NT mokesti, nes matote naudoju gi NT verslui, nors tas NT tikrai nesukuria produkto – ta pati galeciau daryti parke ant suoliuko … na bet matyt tada suoliuka apmokestintu … Ir kai pagaliau mane pasiekia sunkiai uzdirbtos kapeikos ir begu pirkt sausainiu ir arbatos – o gi cia dar staigmena – susimokekite PVM panele – dar 19% …
    Tai gi per visur gaunasi, kad 60% nuo mano sukurto produkto vertes pasiima valstybe … ta kuri man negali suteikti reikalingos medicinines pagalbos – nes jie neturi tinkamos bazes atlikti tyrimus ir kazkaip man padeti – atvirai buvo pasiulyta kreiptis i Uzsienio klinikas (matyt uz tuos pacius, kas lieka po visu apmokestinimu), kurie tuo klausimu turi ir baze ir patirti. Taigi ipikusi net ligos lapeliu ir pasalpu neimu. O esant reikalui kreipiuosi i privacia medicina… Negavau ir nemokamo aukstojo mokslo – bet tai mano pacios pasirinkimas – galejau pedagoginiame studijot :) butu nemokamas … Jau nekalbu apie tai kad dar vidurineje mokykloje ne viena vadoveli teko paciai pirkti … Negausiu ir pensijos, nes tiesiog jos nesulauksiu – nes valdininkija nesugalvoja kaip asmens tapatybes korteleje ar vairuotojo pazymejime patalpinti irasa, kad negalima suleist jokiu nuskausminamuju … net mano kaimo medikai buvo sugalvoje „gera“ iseiti – ant medicinines korteles didelem raudonom raidem uzrase – „Alergiska daugeliui medikamentu“. Cia ir baigesi visi gydymai net neprasidejus :) o ligoniu kasom as visvien moku :) Na bet nieko :) mano kaimyne ir uz save ir uz mane privaikscioja i poliklinika – ji gi ne alergiska :)
    Na bet nieko isgyvensiu :) kaip sakoma „Tai kas manes nenuzudo – padaro stipresnia“ ir jei valdzia galvoja, kad 60% mano paveikslo nutapo jie – valio :) tegu ima … gal man su jais ir autoryste reiketu dalintis?

  37. Mindaugas / 78.62.77.238

    Kiek minimalių algų sudaro parlamentarų atlyginimas
    Malta 2,4
    Liuksemburgas 3,8
    Vengrija 4
    Nyderlandai 4,4
    Prancūzija 4,5
    Belgija 5
    Ispanija 5,9
    Slovakija 6
    Airija 6, 2
    Didžioji Britanija 6,3
    Čekija 6, 8
    Portugalija 8,1
    Slovėnija 8,8
    Latvija 8,9
    Graikija 10,2
    Estija 12,1
    Lenkija 12,7
    LIETUVA 28.9

    Ar tai normalu? Didinat mokesčius, o sau algų nenorit susimažint? Labai norėčiau išgirst Jūsų komentarą.

  38. Vingių Jonas apie Buratiną / 78.60.72.58

    Pabėgo Arturka į svetimą šali, kur mūsų seimunas, širdis plyšti gali,
    Malvina apverkia savo Buratiną, o Agnei belieka tik pilstyti vyną,
    Francūzai su Lexais pas ją atvažiavę Sorentino kavinėj su čierkomis semia,
    Voliojas pakampėj ir bilietai, kur veda į Varšūvą geležinkeliai.

    Ar Jums reikia bilieto Varšavan, narvely papūga porina savo,
    O ant balkono išėjus į lauką matosi ir Vilnia ledu padengta,
    Sklando per vėja tos liberalios, tokios įdėjos, kur nosinėn dėjos,
    Bet lyg atrodo tai tik snargliai, nes panašu, kad tai karkalai.

    Tad dingo Arturka, palindo po sniegu, kaip kurmis voliojas su liberaliom įdėjom,
    Prieš gėjus žemai nusilenkęs mūs Buratinas tiesiog persilenkęs,
    Šį sykį ne Varšuvon, bet tik po sniegu pasislėpė ten su savo įdėjom,
    Išliski Arturka iš sniego pusnies, nes sniegas nutirps, o valgyt reikės.

  39. Lexmagus / 195.182.67.187

    Zuokas dingo kaip i Seima
    Ir paliko musu sheima
    Sniego seniu milijona
    Suchimycins Vingiu Jonas

  40. Gediminas to 78.60.193.235 / 78.60.65.60

    Liberalų nemėgstu juos pažinęs , LiCS ir Zuoko nuo to laiko kaip jie valdė Vilnių su “Rubikonu“ , o LRLS juos pažinęs asmeniškai, teko man didelė nelaimė būti toje partijoje ir pažinti jos kai kurių vadovų neteisingumą ir veidmainiškumą, Steponavičius jau atvirai man neslepia neapykantos , tai matyti iš “Sostinės“ žodžių, už kurios sieksiu jam teisinės atsakomybės ir už liberalus ar tikrai neagitavau.
    Agitavau už konservatorius, tačiau Kubiliaus politika dėl kai kurių klausimų man nepriimtina ir kiek girdėjau ir kai kurie konservatorių partijos nariai ja nepatenkinti, o savo buvusiame komentare minėjau buvusius valdančiuosius, kurie privedė mus iki šios “duobės“, tai yra LSDP ir jų partneriai, įskaitant LiCS

  41. Vingių Jonas su besmegeniais / 78.60.72.58

    Čia Lexmagas, nors francūzas, gal neblogą mintį siūlo,
    Po pietų varlių prikirtęs, dar burgundiško jis vyno piltas,
    Vietoj pogulio aukojas, piketuoti demionstruojas,
    Kviečia lipdyt besmegenius ir prie seimo statyt senius.

    Vietoj besmegenių nosių gerą morką paaukos jis,
    Dešinė ranka iškelta, o kairė į nosi kelta,
    Dar gerai, kad tik snarglius randa senis nuostabus,
    Nors jie kvepia nelabai, bet blogiau seime matai.

    Mobiliaką prikabinti neužmiršti reikia rimtai,
    Dar apmokyt etiketo besmegenius labai lieka,
    Kur kairė, kur dešinė, įsisavint turi jie,
    Oj, pardon, atsiprašau, gerbti gėjus reikia dar.

    Tad galan tų sniego senių dar kočėlą stumti stena,
    Reikia dar juk ir leidimo, kur per prospektą vadina,
    Ir dienotvarkė griežta, protokolas visada,
    Bufete ir tualete šitie besmegeniai kieti.

    Tiktai reikia paskubėti, sniegas gali tirpti, lieti,
    Vien tik morka gali likti ir kočėlas pasivyti,
    Dar snarglių tikrų upelis primins, kad tai besmegenis,
    O taip norisi tikrų, o ne tirpstančių galvų.

  42. Lexmagus to :) / 195.182.67.187

    VAU! GENIALI MINTIS!

    141 senis besmegenis tikrai galetu priimti geresnius istatymus ir geriau subalansuoti biudzeta. Ir (kas svarbiausia) – nuliaprocentine korupcija:))

  43. st.algis-Jz / 78.60.36.237

    Jz:,,Tas faktas gal ne tiek šokiruoja, kiek parodo, kaip toli Estija pažengusi tikrosios demokratijos link.“
    Manau, tas faktas kalba ne tiek apie demokratiją, kiek apie šalies silpnumą. Mažutė šalis, kurios trečdalis gyventojų yra rusakalbiai kolonistai, nuolat spaudžiama Maskvos – kibernetinis Estijos vyriausybės užpuolimas, Estijos ambasadorės Maskvoje terorizavimas, Rusijos valdžios grasinimai. O sąjungininkai ES taip pat liepia neerzinti Didžiojo brolio.Pagrindinių Estijos sąjungininkų – Suomijos ir Vokietijos vadovai, baigę savo tarnybą, įdarbinami Gasprome, valdomame čekistų.

  44. :) / 88.119.92.9

    …Delfi vienas komentatorius pametė gerą idėją – susirinkti prie seimo ir nulipdyti 141 „besmegenį“…:) – alternatyva dabartiniam seimui ir kogero neblogesnė…

  45. Lexmagus to Jz / 195.182.67.187

    Beveik taip pat toli, kaip ir Amsterdamas?

    Beje zodziu junginys „tikroji demokratija“ skamba argi ne paradoksaliai?:))

  46. Jz / 78.56.24.61

    Estijos teismas dėl nepakankamų įrodymų išteisino Rusijos „Naši“ aktyvistus, sukėlusius riaušes dėl Bronzinio kario paminklo perkėlimo iš Talino miesto centro 2007 metais.
    Tas faktas gal ne tiek šokiruoja, kiek parodo, kaip toli Estija pažengusi tikrosios demokratijos link.

  47. Ross / 206.113.27.240

    Geras straipsnis apie Vilnių -kultūros sostinę http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601088&sid=aUz0B.nsyivY&refer=muse

  48. Eks / 78.60.193.235

    [quote comment="61212"]“Siūloma dar labiau didinti šilumos kainas“, “Beveik pusė Lietuvos įmonių mažins darbuotojų skaičių “ – paskutiniu metu , tokie neigiamos informacijos turinio vyrauja straipsnių pavadinimai ir padėtis iš tiesų rimta.
    Pikčiausia, kad tie kurie privedė iki tokios situacijos, patys nenukentės ir neskurs, o kentėti reikės kitiems žmonėms, netikiu aš ta demagogija, kai viską siekiama suversti pasaulinei krizei, nes ir seniau buvo totalus “bardakas“, masinė korupcija, neekonomiška politika. Už šitą padarytą krizę ir visą žalą padarytą valstybei, už valstybės nuskurdinimą ir skolas turėtų atsakyti buvusieji valdantieji ir visi kurie priiminėjo žalingus ekonominius sprendimus ir ta atsakomybė turėtų būti teisinė. Vieni pridarė, o vidurinysis ir skurdžiai gyvenantis Lietuvos žmonių sluoksnis priverstas atsakyti už jų neteisingumą ir klaidas.

    Absoliučiai neteisinga iš ir taip mažai turinčių žmonių atiminėti dar daugiau, neliečiant oligarchų ir turtingai gyvenančių sluoksnių.[/quote]

    Kiek pamenu, iki rinkimų buvai už „dešiniuosius“ ir liberal„kažkokius“. Turėtumei būti patenkintas valdžios veiksmais – koalicijoje yra tie, už kuriuos agitavai.

  49. st.algis-Joo / 78.60.36.237

    Joo:,,juk ne del Rokiskio surio i Tarybu sajunga patekom, o tam kad vokieciui neatitektume ir butume savotishka buferine zona iki tikrosios Rusijos zemiu“
    Jei rusai būtų norėję buferinės zonos, jie nebūtų jos naikinę Molotovo-Ribendropo sutartimi. Bet būtent buferio pasidalijimas išduoda tiek nacistinės Vokietijos, tiek komunistinės Rusijos veržimąsi į kovą. Buferio valstybės domino ir tebedomina Rusiją tik vienu aspektu – jas užvaldant priartėjama prie tolimesnio grobio. Beje, kas yra ,,tikrosios Rusijos žemės“ ?

  50. lexmagus / 88.223.35.44

    Shiandien nieko doro taip ir neparashet, veltedziai neraliuoti!:))

  51. Joo / 78.60.65.29

    gerb. st. algi jei tais 1944 metais technloginis progresas nebutu apsiribojes katiushom, tai 1000 metu Rusijai Lietuvos nereiketu – juk ne del Rokiskio surio i Tarybu sajunga patekom, o tam kad vokieciui neatitektume ir butume savotishka buferine zona iki tikrosios Rusijos zemiu. O rusifikavo ir po padu laike, nes zinojo, kad progai pasitaikius begsim laisves ieskot pas vokieti ar angla. O tais laikais Rusija (tai kas liko sudorojus Romanovus) tikrai nebuvo tiek stipri, kad galetu laimeti pries susivienijusia Europa (nes naujai valdziai truko issilavinimo, valdymo igudziu, valdoma fizines jegos ir nebutinai blaivaus proto) . Taciau sendiena situacija tiek ekoniminei tiek technologineje srityje yra radikaliai pasikeitusi ir jei Rusijai labai trukdys viena ar kita valstybele – tiesiog sumaigys migiukus ir amen… ilsekites ramybeje ir tada jau NATO netures ko ginti, o pulti uz tai Rusijos neskubes … apsiribos ekonominem sankcijom vieniem kitiems metams … o paskui vel Sarkozi nuosirdziai spaus ranka Putinui …

  52. st.algis-Slikui / 78.60.36.237

    Aš viso labo pateikiau pavyzdžius, kaip Rusija stengiasi priglausti žemes, tokias pat neturtingas žaliavomis, kaip ir mes. Atsakydamas, kaip galėjai matyti, Joo suniekinimui, kad, girdi, mes, skurdi šalelė, Rusams nereikalingi. Ir visiškai nesvarsčiau tautų atskirumo ar savitumo ir tuo pagrindu – teisės į savarankiškumą.
    Visos tautos, ir net etnografinės sritys turi teisę į savarankiškumą. Imigrantai (kokie yra osetinai Samačablo), beje, teisės į teritoriją neturi – kaip neturėjo žydai Lietuvoj. Bet valstybės turi pilną teisę ginti savo suverenumą ir teritorinį vientisumą – tarptautinės teisės ribose, suprantama. Osetinai ir abchazai etniškai skiriasi nuo gruzinų. Bet tai jiems neduoda teisės vykdyti Abchazijoj etninį valymą. Beje, Tbilisyje Pietų Osetijos osetinų gyvena daugiau, negu Pietų Osetijoje.
    Jei Rusija vaduoja prispaustas tautas, kodėl ji to nedaro savo šalyje ? Kodėl kariauja nežmoniško žiaurumo karus prieš bandančias atsiskirti respublikas ? Kodėl abchazams negražina šiaurinės Abchazijos su Sočio sritimi ?

  53. st.algis-Joo / 78.60.36.237

    Ačiū už pamokymus. Visi turi teisę būti laisvi. Tik tai nereiškia teisių į svetimą žemę. Ir teisės užpulti svetimą valstybę. Visgi nenušokim nuo temos- kalbėjot apie tai, kad Rusijai nerūpi tie, kas neturi jokių aktualiausių naudingų iškasenų (dujos, naftos, brangakmenių, aukso). Gruzijos, Moldovos ir 90-tųjų Lietuvos pavyzdžiu norėjau parodyti, kad, visgi, rūpi. Ir ne tik dėl strateginių privalumų ar išteklių, kurių Lietuvoj, vitik, yra. Nėra žemėje tokio lopinėlio, kurio atsirados bent menkiausiai progai nesistengtų priglausti motulė Rusija.

  54. Joo / 78.60.65.29

    st. algi tai norite pasakyti, kad Lietuviams galima but nepriklausomiems, o Osetinams – ne? Jei nezinai tai kazkada osetinai ir savo karalyste turejo (minima dar V amziuje). Kuom jie prastesni uz mus?
    Todel didzh. gerbiamas St. algi siulyciau jums analizuoti informacija, o ne ryti tokiame pavidale kaip ji pateikiama … ne mazas vaikas turetumet zinoti, kad ne viskas auksas, kas aksu zhiba …

  55. Slikas / 78.60.51.210

    [quote comment="61216"]Rusija suskaldė Gruziją beveik iškart po Sąjungos iširimo, taip, kaip ir Moldovą, taip, kaip bandė ir Lietuvą – nes tai, kad tautos drįso atsiskirti nuo motinos Rusijos, pastaroji ir priėmė kaip šokimą į akis. Tipiška plėšiko psichologija.[/quote]

    Kiek žinau, osetinai – tai atskira tauta, ne taip, kaip suvalkiečiai ar aukštaičiai pas mus. Dėl abchazų nežinau, bet gal ir jie nėra gruzinai. Tokiu atveju yra skirtumas tarp Osetijos ir Moldovos.
    Bet kol Lietuva buvo CCCP sudėtyje, bent jau lietuviai buvo vieningesni, susitelkę, kovojo. O dabar kas…

  56. st.algis-Joo / 78.60.36.237

    Rusija suskaldė Gruziją beveik iškart po Sąjungos iširimo, taip, kaip ir Moldovą, taip, kaip bandė ir Lietuvą – nes tai, kad tautos drįso atsiskirti nuo motinos Rusijos, pastaroji ir priėmė kaip šokimą į akis. Tipiška plėšiko psichologija.

  57. Joo / 78.60.65.29

    st. algi jei Gruzija nagu prie Osetijos nekistu tai ir Rusija i akis nesoktu … o dar ir mes uz Gruzijos ginima dar atsiimsime … Kazkada Smetonos laikais privaloma buvo dvi zasis kaledom nusipirkti – siemet velykom bus privaloma po 2 Rokiskio surius nusipirkti :))

  58. Gediminas / 78.60.65.60

    “Siūloma dar labiau didinti šilumos kainas“, “Beveik pusė Lietuvos įmonių mažins darbuotojų skaičių “ – paskutiniu metu , tokie neigiamos informacijos turinio vyrauja straipsnių pavadinimai ir padėtis iš tiesų rimta.
    Pikčiausia, kad tie kurie privedė iki tokios situacijos, patys nenukentės ir neskurs, o kentėti reikės kitiems žmonėms, netikiu aš ta demagogija, kai viską siekiama suversti pasaulinei krizei, nes ir seniau buvo totalus “bardakas“, masinė korupcija, neekonomiška politika. Už šitą padarytą krizę ir visą žalą padarytą valstybei, už valstybės nuskurdinimą ir skolas turėtų atsakyti buvusieji valdantieji ir visi kurie priiminėjo žalingus ekonominius sprendimus ir ta atsakomybė turėtų būti teisinė. Vieni pridarė, o vidurinysis ir skurdžiai gyvenantis Lietuvos žmonių sluoksnis priverstas atsakyti už jų neteisingumą ir klaidas.
    Absoliučiai neteisinga iš ir taip mažai turinčių žmonių atiminėti dar daugiau, neliečiant oligarchų ir turtingai gyvenančių sluoksnių.

  59. Jz / 78.56.24.61

    Įdiegus tokią sistemą pas mus, na maždaug įsivaizduojam…

    Estai įdiegs, nes jie … kitokie.

  60. st.algis-Joo / 78.60.36.237

    Joo / 78.60.65.29 (2009 – 01 – 05, 16:10 ):,,St. Algis uzuodziu paronoja del menamu Rusijos bandymu “tureti” Lietuva. Mastykite logiskai – ka mes turime be Rokiskio surio?! Jokiu aktualiausiu naudingu iskasenu (dujos, nafta, brangakmeniai auksas ir etc), nuo kitamet net savos elektros neturesime :) O gauname per kisene nuo rusu uz tai kad kaikurie pilieciai loja garsiai ir be reikalo ne ton pusen … “
    Pietų Osetija irgi ne ką teturėjo. Joo, jei tau viskas aišku, gal būt esi nepilnai informuota ?

  61. Joo / 78.60.65.29

    Na daug kas cia nediskutuotina :) apie tai gali lietrityj ar delfije skaityti ir komentuoti :)
    Cia diskutuojama tik apie kaimynus latvius ir kaimynus estus :) nes deje apie siu dienu Lietuvos padeti nieko gero nepaprotinsi :)
    PVZ galima butu pakalbeti kodel seimunai nepaisant istatymu vykdo finansines veiklas?
    net gi galima butu diskutuoti biudzeto skirstymo ir surinkimo klausimais – bet deje matyt tai ne musu protams tokios temos :)
    dar galima butu padiskutuoti apie rengiama protesto akcija sausio 16 d.

    na bet tai Zuoko kampas :) lai jis ir sprendzia

  62. Gediminas komentatoriams / 78.60.65.60

    Gerbiami bendratautiečiai, ar jums neatrodo keista, kad Zuokas kaip pagrindinės žinios nededa apie tai , kad ‘ ‘ Vilniaus energija’ ‘ siekia dar daugiau branginti šilumą ? Situacija darosi nevaldoma, tikiuosi Vyriausybė ir Vilniaus savivaldybė nepasiduos tam, juk ir dabar skurdžiai gyvenantys žmonės, ypatingai pensininkai vos išgyvena, tik egzistuoja, gyvenimu čia sunku pavadinti… Girdėjau rimtų įtarimų dėl ‘ ‘ Rubikono’ ‘ įtakos Vilniaus savivaldybėje ir jei paksininkų valdžia nusileis , tai viskas aišku, apie Zuoko laikų VMS praeitį, tai čia jau nereikia komentuoti…

  63. robis to REKK / 84.32.123.164

    Mes pagalvojpme lygiai kaip paglvojote Jūs.
    Iš praddžų pagalvojau,kad tais žodis reiškia tai ką pagalvoji pirmą kart perskaičius.
    Bet įsigilinus į turinio kontekstą, paaiškėja kad ten tikrai ne pirmą kartą pagalvotas žodis turi būt,o visai kitas žodis.
    *****, taip sakant.

  64. Joo / 78.60.65.29

    St. Algis uzuodziu paronoja del menamu Rusijos bandymu „tureti“ Lietuva. Mastykite logiskai – ka mes turime be Rokiskio surio?! Jokiu aktualiausiu naudingu iskasenu (dujos, nafta, brangakmeniai auksas ir etc), nuo kitamet net savos elektros neturesime :) O gauname per kisene nuo rusu uz tai kad kaikurie pilieciai loja garsiai ir be reikalo ne ton pusen … Esame maza nieko neturinti (isskyrus skyles biudzete) tautele, todel zinokime savo vieta ir mokekime prisideinti prie didesniu kaimynu taip, kad naudos is tos kaiminystes turetume … nes kolkas vien nuostuoliai … Nereikalingi mes Rusams net strateginiu poziuriu – ju salis pakankamai didele ir ras ir be Lietuvos kur strateginius ginklus sustatyti – juolab atstumai siais laikais nieko nereiskia … Nemanot, kad visi Rusijos veiksmai tai tiesiog antausiai uz „bloga“ elgesi? Ar jus, melieji, tikites kad mes visi sutoje spjaudysime Rusijos pusen, o jie mus uz tai galveles glostys?

    Del estu „virtualaus“ balsavimo – nezinau kokiame lygije ju pilietiskumas ir morale – bet Lietuvoje priemus toki istatyma atsirastu dosniuju dedziu kurie visus asocialius piliecius telefonais aprupintu, kad tik kelialapi prie lovio gautu …

  65. Vingių Jonas braukia prie urnos / 193.219.128.10

    Taigi, lauke jau lyg šalčiai, o estukai varo sparčiai,
    Internetą namuos turi, dar ir seksą per jį žiūri,
    Ten juk Suomija arti, šiaurės seksas, kaip pirty,
    Tad balsai jų iš pirtelių suomiškų vantų lapelių.

    Jei vanoja tave stora, tai balsuok už valdžią bobų,
    Masažuoja, jei jauna, liberali te bus valdžia,
    Bet, kai Finliandską kamšti, pirties prieangyje glemžti,
    Tai sovietinė valdžia, kaip velniai atgimsta čia.

    Lietuvoj durnelis Jonas nepasitiki tais monais,
    Mobiliaką paskandino kūdroj su varlių kvarkimu,
    O patsai prie urnos traukią, ir balsadiežę užraukia,
    Savo akutes jis gano šalia urnos ten po stalu.

    Kaip koks velnias jis užtaiko, kai ir AMB su Krisia taiko,
    Tad spalvinga palyda, lyg vestuvėse tada,
    Santuokų rūmai garbingi ir balsadiežių nestinga,
    Užsidaręs ten į celę reitinguoti griebi vėlei.

    Vingių Jonas turi balsą ir su AMB renka garsiai,
    Dulsineja paties AMB tuo metu stovi prie lango,
    Šita dama nebebalsuoja, brangiuos kailiniuos pozuoja,
    Ji tenai neregistruota, o su AMB tik nakvota.

    Tad balsuoti Internetu gal ir verta durnių vietoj,
    Galima gerai uždirbti, už kiekvieną balsą rinkti,
    Su peruku ta dama laukia prie namų šalia,
    Bet neviena, gal jų dešimt, kanditai jų paprašo.

    Internetas tcikras dzyvas, seksą ten esi išvydęs,
    Laižosi kaip katinai, ten katytės, avinai,
    Bet kažko jos baisiai skustos, bobų barzdos dingo rūsčiai,
    Tad geriau varyt į pliažą Palangoj kur smėlį vežą.

  66. REKK, / 213.197.129.86

    …o mano kuklia galva esmė štai kame…:)….ne taip svarbu – kaip balsuoti – o už ką…o dar labiau esmė – kad būtų už ką…nes su kiekvienais rinkimais kažkaip siaurėja pasirinkimo ratas …o esmių esmėje, kad ir už ką balsuoji – vistiek išeina….*****:)…nu kaip visad…(o jūs ką pagalvojote?…:)

  67. st.algis / 78.60.36.237

    Rusijos žvalgyba turi atsirą skyrių internetinei žvalgybai ir diversijoms. Jiems labai patiks toks Lietuvos modernizavimas. Jau ir taip turint visur savo darbuotojus. Kaip sakoma, začiem prosto, jiesli možno složno ?

  68. Joo / 78.60.65.29

    Atsiprasau :) komentaras buvo skirtas nesuratusiam Ignui ir kitiems

  69. Rokas Arbušis / 82.135.215.191

    Lietuva ruošiasi balsavimui internetu?
    mandig, ruošėsi, bet dabar nesiruošia. projektas yra, bet dar rudenį skelbta, jog sustabdytas. dėl vienokių ar kitokių machinacijų, politinių rietenų, pinigų etc.
    gal ir gerai. nes tai, ką ketinta padaryti, ne visai tinkama. IT specialistai pataria valdžiai: jei jau darote, tai darykite taip, kad vėliau nereikėtų šimtus kartų taisyti. idėja gera, bet jos išpildymo variantas pasirinktas neteisingas (nesileisiu į technines detales). estiškas variantas kritikuotinas, nepriimtinas. ir, beje, yra valstybių, kurios atsisakė i.balsavimo.
    aš už i.balsavimą. bet tegu įvesta tvarka bus jei ne ideali, tai pavyzdinė ir jos nereikės iš naujo taisyti.
    ar liberalai (ne tik zuokininkai) į tai atsižvelgs? ne mano, o specialistų nuomonę. kuriems niekas nemoka už jos pateikimą, jiems kaip IT saugumo specialistams gėda bus už įvestą sistemą, kurią giria IT kompanijų rinkodaros, o ne tinklų saugumo, vadovai.

  70. Joo to Jz ir kitiems / 78.60.65.29

    [quote comment="61196"]Gal kas galite paaiskinti kaip cia iseina: http://www.lrytas.lt/videonews/?id=12311433121229002403&sk=2/quote

    ko nesupratai? viskas aiskiai ten susakyta – net skaityt nereikia :)
    o seip nuo vakar kapstausi po biudzeta – nes nu va gi nuo nauju padariau save bedarbe tai neturiu ka veikt – tai dar ne tokiu dalyku prikapsciau. Kai baigsiu sudirbinet visus punktus paviesinsiu :) Nes matyt tik tiek ir tetaupo, kad kartais sviesa isjungia iseidami is tualeto… Ir dar zadu isnagrineti visavaldininkiska struktura ir padaromo darbo apimti per menesi (pagal apciuopiamus rezulatus) ir reziumuojant pateikti schema kiek ta darba atlikti uztektu pareigybiu – manau is 60 000 valdininku liks tik 20 000. Zinau kad tusciai paleisiu nemazai asmeninio laiko, bet visgi jei Seimas negali (nezino per kur sumazinti) biurokratini aparata – tai pabandysiu parodyti ir irodyti, kurios pozicijos ateina tik pabut ir algos pasiimt!

  71. kęstutis / 78.62.11.65

    Švedų ekspertai aiškiai prieš šiuos rinkimus pasakė, kad įvesti balsavimą internetu galima, tačiau toks balsavimas bus neapsaugotas nuo totalių klastočių (maskvos naudai). Įdomu, ar pasikeitė balsavimo saugumas dabar ir kaip tai sprendžia estai?

  72. Gvidas / 78.56.100.216

    Negaliu nepakomentuoti tokios temos…. Zinia, kad tik tam tikru partiju „deka“ dar iki siol rinkejai negali balsuoti internetu. O tokia galimybe noretu tureti apie 80% rinkimu teise turinciu pilieciu (Omnitel apklausos duomenimis). Zinia, kad Liberalu Sajudis aktyviai kovoja uz tokia galimybe. Atrodo, kad ir LiCS yra sios idejos salininkai. Idomu, ar dar turime inovatyviu partiju, kurioms nestigtu politines valios priimti toki balsavima. Ka manote Jus, Arturai?

  73. Ignas / 213.197.188.50

    Gal kas galite paaiskinti kaip cia iseina: http://www.lrytas.lt/videonews/?id=12311433121229002403&sk=2

  74. Lexmagus / 195.182.67.187

    Vingiu Jonas kiba durn@s
    Kad nesivelka prie urnos?

  75. Lexmagus / 195.182.67.187

    Mandagumo esme sudaro siekis kalbeti ir elgtis taip, kad aplinkiniai butu patenkinti ir mumis, ir patys savimi.

    /j. de la bruyere/

    P.S. Uz ka jus, verbuojamieji, per artimiausius blefuosite? Ash tai uz Lietuva.