Pilietybės klausimus turi spręsti tauta, o ne dvi partijos

2007 - 08 - 29, Trečiadienis 11:03
  Naujo politinio sezono pradžia bus pradėta senų problemų sprendimu, ir bene svarbiausia iš jų – Lietuvos pilietybės klausimas. Jau nebe vienerius metus trunkantys ginčai tarp interesų grupių, politikų ir institucijų kol kas nedavė jokių rezultatų, išskyrus pačius ginčus ir dar vieną progą populistiniams pareiškimams.
     Aš ir mano partijos kolegos nuosekliai gynėme lietuvių teisę turėti savo šalies pilietybę, gynė teisę išsaugoti savo šalies pilietybę ir tiems, kurie dėl tam tiktų gyvenimo aplinkybių turėjo jos atsisakyti.  Tačiau esame ir už tai, kad pilietybės klausimai būtų sprendžiami taip, kaip to reikalauja pagrindinis šalies įstatymas ir nepritars tam, kad šie klausimai būtų sprendžiami partiniams susitarimais.
      Man nesuvokiami ir nepateisinami yra solidžių partijų lyderių mėginimai tarpusavio susitarimas apeiti ne tik Konstitucinį teismą, bet ir jo ginamas Konstitucijos nuostatas.  Priminsiu, kad Konstitucinio Teismo pirmininko Egidijaus Kūrio nuomone, pagrindiniame šalies įstatyme įtvirtintą tik vienos pilietybės nuostatą su retomis išimtimis galima pakeisti nebent referendumu. Politikams bei Lietuvos pilietybę norintiems išsaugoti mūsų tautiečiams toks aiškinimas gali nepatikti, bet tokia yra tikrovė, ir su ja privalome skaitytis.
      Man keista, kad konservatorių lyderis Andrius Kubilius nevengia netgi viešų žodinių išpuolių prieš Konstitucinio teismo pirmininką, nemanau, kad tokios rimtos partijos pirmininkas nesuvoktų, kad taip jis griauna pasitikėjimą viena svarbiausių mūsų valstybės institucijų, ne tik E. Kūriu.
      Negaliu pateisinti ir to, kad konservatoriai visomis išgalėmis bando išvengti referendumo, kurio metu Lietuvos piliečiai išsakytų savo poziciją dėl Lietuvos pilietybės, neabejoju, kad dauguma Lietuvos žmonių sutiktų su dvigubos pilietybės principu. Kad referendume galėtų dalyvauti balso teisę turintys žmonės čia, Lietuvoje, ir toli nuo jos, būtina kuo greičiau sutvarkyti elektroninio balsavimo sistemą ir nuostatus.
     Ir būtent šiems dviems dideliems darbams – referendumo rengimui ir elektroninio balsavimo įvedimui – turėtų susitelkti visos partijos visuomeninės organizacijos ir interesų grupės.
     Mane asmeniškai žeidžia konservatorių lyderių išvedžiojimai, esą žmonės nedalyvaus referendume, ir dvigubos pilietybės klausimas liks neišspręstas. Kodėl demonstruojamas toks nepasitikėjimas ir net nepagarba rinkėjams ? Šis klausimas aktualus visiems mums, nes kone kiekvienas mūsų turime šeimos narių, giminių ar artimųjų, kurie šiuo metu gyvena ne Lietuvoje, bet nori išsaugoti pilietines sąsajas su savo kraštu. Todėl esu tikras, kad šis referendumas įvyktų, ir būtų sėkmingas.
      Keistai elgiasi ir premjeras, kuris vardan nuolat nestabiliai stabilios Vyriausybės linkęs pritarti konservatorių siūlymams, nors jie ir prieštarauja pagrindiniam šalies įstatymui.       
      Todėl siūlau ruoštis referendumui, suvienyti partijų pastangas ir pradėti viešą diskusiją, kodėl mūsų nedidelei šaliai reikia  Konstitucijos pataisos dėl pilietybės, įtraukti į aktyvų dalyvavimą bei balsavimą referendume ir mūsų tautiečius, kurie šiuo metu dirba bei gyvena užsienyje. Pagaliau galima priimti referendumo įstatymo pataisas, kaip buvo tai padaryta per referendumą dėl pritarimo stojant į Europos Sąjungą, nustatant, kiek žmonių turi dalyvauti referendume, kad jis būtų laikomas įvykusiu. Bet spręsti šį klausimą turi visa Lietuva, o ne dvi partijos.     
    

Facebook comments:

Komentuoti


49 komentarų | “Pilietybės klausimus turi spręsti tauta, o ne dvi partijos”

  1. O ką pasakytų Konstitucija? / 193.219.147.203

    Valstybės Kostitucijoje griežtai apibrėžtos ne tik Valstybės piliečių teisės, bet ir pareigos. Labai įdomų, kokias pareigas antrai valstybei turėtų užsieniečiai, kaip jie mokėtų mokesčius Sodrai ir t.t.?

  2. Andrius B. / 213.190.46.52

    …O man vistiek nesuprantama "dviguba" pilietybė – juk tai ne šiaip titulas, o visdėlto ir lojalumo konkrečiai valtybei ir jos interesams deklaracija… Kaip galima būti lojaliu, tarkim, dviem tarpusavyje konfrontuojančiom valstybėm ? kad ir iškylus būtinybei vykdyti valstybės ginimo piliečio pareigą ?… Manau, kad išseiviams iš Lietuvos ir jų vaikams turėtų būti palikta teisė bet kada susigrąžinti LR pilietybę, atsisakius kitos…Bet leisti turėti papildomai, kaip "atsarginį variantą", devalvuojant pačia pilietiškumo sampratą – nederėtų… Gal ir nevykęs pavyzdys, bet visdėlto – kaip galima būti vienu metu abiejose komanduose varžybų metu ? – gali rinktis – arba žaidi už tuos, arba už anuos, bet vienu metu tik už vieną komandą…

  3. REKK to Taigi / 195.182.77.199

    Turiu prisidėti prie Nurimusio, kad galutinį apsisprendimą lems formuluotė – labiau gal linkęs sakyti taip, bet tik, kad ta pilietybė nebūtų dalinama į kairę ir dešinę. Viską lems kokios jos suteikimo sąlygos. Tad telieka laukti, kas ir kaip.

  4. REKK, / 195.182.77.199

    Na ir užstalės kompaniją žiūriu Artūrai renkate – pilietininkai, paulauskininkai – nors kai pagalvoji – koks gi skirtumas – juk visi ale taip panašūs ir vienodi…:)…juk ne įdėjos ir ideologijos svarbu – o valdžia. O valdžią imant čia jau tik makiaveliški vyražai reikalingi:)
    Kuo tarkime konservai su socdemais skiriasi – nelabai jau kuo:) – tai galėtų 2KK psidalinti valdžia ir valdyti, kaip Algirdas su Kęstučiu…:)
    P.S…ateinančius metus laukia tokia smagi pasiutpolkė – žiūrėsim kieno kojos ir plaučiai geresni:)

  5. Nurimes - to - Taigi / 195.182.69.120

    Kaip balsuoti per referendumą (jei toks bus)?
    Labai sunkus klausimas… Man didelę įtaką turės klausimo Referendume formuluotė. Jei matysiu/manysiu, kad dviguba pilietybė faktiškai taps norma (ar beveik norma) – balsuosiu prieš…

  6. Nurimes - p. A. Zuokui / 195.182.69.120

    2007-08-29 17:22:00
    Sutinku su Tamsta ir pripažįstu, kad nuosekliai domitės pilietybės klausimu.
    Nežinau Jūsų motyvų (tarkim jie tikrai tik teisiniai), bet vis tiek džiugu, kad pakeitėte nuomonę ir dabar esate už referendumą.
    Kaip esu sakęs anksčiau, manau, kad šį klausimą turi spręsti ne dvi , trys ar penkios partijos, o tik Tauta, nes jis yra itin svarbus bei turėsiantis ilgalaikių, o gal net negrįžtamų, pasekmių…
    Bent mano nuomonės dėl referendumo būtinumo visiškai neįtakojo KT sprendimai ar išaiškinimai…
    Kaip jau sakiau – itin svarbius klausimus turi spręsti (be abejo ir prisiimti atsakomybę)ne vien politikai, o Tauta. Beje, tą sako LR Konstitucija :
    ,, 9 straipsnis
    Svarbiausi Valstybės bei Tautos gyvenimo klausimai sprendžiami referendumu.“

  7. ... / 82.135.173.183

    Pilietybė suteikia tam tikras privilegijas – apie jas čia bandoma diskutuoti. Tačiau piliečiai turi ir prievolių savo valstybei. Štai čia ir iškyla klausimas – kaip galima būti "dviejų ponų tarnu" ir abiem įtikti? Sakykim, pvz., Izraelis skelbia karą Lietuvai (atrodo, kapinių prie sportrūmio klausimas veda to link:) – tai kaip žmogui elgtis – būti litvaku ar tik žydu? Tai aišku, hiperbolė :), bet dviprasmiškų situacijų tikrai būtų labai daug, juk, kaip rodo patirtis, mūsų seimų sukurti įstatymai turi daugybę "skylių", kuriomis naudojasi gerus advokatus turintys sukčiai. Taigi, jei norim apsunkinti ir be to nelengva mūsų gyvenimą nustekentoje Tėvynėje – dalinkim pilietybę į kairę ir dešinę.

    AZ teiginys: "…kur aš siūlau suteikti pilietybę kitų tautų piliečiams, mes kalbame, visų pirma, apie žmones, kurie turi šaknis Lietuvoje, kurie gyvena kitose šalyse, bet išlaiko ryšius su Lietuva" – tikrai neaiškus.
    Pirma, ką reiškia "kitų tautų piliečiai"?
    Antra, šaknis Lietuvoje turi (ta prasme – čia seneliai gimę?) ir kitų tautybių atstovai (dažniausiai, žydai), kurie ir ryšius palaiko, ir nuolat stebi, kas kur ir ką. Matyt, dėl jų čia visas vajus. Nes jei iš tikro būtų rūpinamasi dabartiniais ekonominiais emigrantais – lietuviais, ne nuo pilietybės reiktų pradėti.

  8. Kuklusklanas, / 195.14.183.108

    Šiandien noriu visai nekukliai paklausti:), Artūrai ten kas jūsų partijoje "suminkštėjo", kad dalį pilietininkų nusprendėte su Henriku priimti? Toks įspūdis, kad pamokų su perbėgėliais ir marginalais vis mažai ir mažai. Ar ir jau patys norite tapti marginalais? Kažko tai ta jūsų pragmatinė išmintis man jau par daug pragmatinė…:)…bet čia jūsų problemos – mano už ką balsuoti (poto mano problemos gali virsti jūsų – žiūrėk kaip čia mes susieti…:)..
    P.S…o dėl pilietybės – pirmiausia kaip žmonės viską normaliai išsvarstykite, apgalvokite visus variantus, pasekmes, naudą ir t.t…o po to priiinėkime sprendimus – ir tik referendume…

  9. Dina / 81.29.17.192

    Balsavimas internetu patiktų,nes labai mėgstu internetą.

  10. Dina / 81.29.17.192

    Manau,koreguoti Pilietybės įstatymą reikėtų {pav.užsienyje gimęs lietuvių pilietybę turinčių tėvų vaikas nebūtų automatiškai įpilietinamas kitos valstybės},bet pavedus tik referendumui spręsti, galime gauti visai nelauktus rezultatus.Nepatiko AZ užsipuolimas Kubiliaus,reikėtų kaip nors subtyliau.

  11. Slapinas to Gabriel / 84.32.57.93

    {"noriu pastebeti, kad kazkodel su mano mintimis sutinka kiti blogo diskusiju dalyviai,"}

    Labai sveikinu:) Dziaugiuosi tokia neispasakyta Tamstos sekme:) Ir pavydziui labai labai…

    {"o vienas Jus joms priesinates, bandydamas ibrukti savasias."}

    Nu, kad visai ne:) Kalbate tarsi noretumete mane uz kazka arestuoti:)

    P.S. Turiu viena kuklu pastebejima – Jus ir Nurimes esat abu labai panasus. Nei vienas nenorite GYVENTI SIA DIENA;)

  12. tikras lietuvis / 88.119.62.71

    Balsavimas internetu – tai toks pat globalistų( Lietuvos priešų ) išmįslas ,kurio griebiamasi tam,kad ,nepaisant visuomenės(nes balsų bus tiek,kiek reikės),prastumti valdantiesiems reikalingus sprendimus.

  13. tikras lietuvis / 88.119.62.71

    Jokių dvigubų pilietybių negali būti,nes tai bus dvigubi standartai:Lietuvos gyventojai Lietuvą kurs,o gimtinėje negyvenantys naudosis mūsų darbo vaisiais.Be to,dviguba pilietybė atvertų pandoros skrynią ,nes Lietuvą užplūs įvairaus turto reikalautojai ir tokiu būdu Lietuva dar kartą,kaip ir po 1990 metų,būtų nusiaubta ir nusmukdyta.

  14. Gabriel to Andrius / 88.119.72.72

    Del elektroninio balsavimo. Tai laikinas populistinis sprendimas, kuris turi dvi puses:

    1. Tai, kaip tauta suvokia elektronini balsavima.
    2. Tai, apie koki balsavima kalba valdzia.
    3. Nei viena, nei kita nera aisku, todel bandysiu trumpai paaiskinti:
    Elektroninis balsavimas, apie kuri kalbama siuo metu ir del kurio LRV yra priemusi sprendimus, o ju pasekoje paskelbtas konkursas, kuriame dalyvauja dvi RsV bendroves, yra ne kas kita, kaip balsadeziu pakeitimas masinomis-kompiuteriais, kurie leistu nuejus i balsavimo apylinke/apygarda nuspausti mygtuka suvedus savo asmens koda ar pan. Taciau jis nera tiek efektyvus, kad sutaupytume kalnus pinigu. Tiesiog balsuojant tokiu budu negalima butu suzymeti, pavyzdziui, zodziu JUOZASIMBRASAS, skaiciukais ir kiekvienam balsuojanciam liepti pazymeti taskeliu po skirtinga raide (sitaip padaromas balsavusiu asmenu registras, todel nebalsuoti arba balsuoti uz kita kandidata tiesiog neimanoma, jei nenori buti atstumtas). Trumpai tariant tas balsavimas, apie kuri kalbama turetu uzkirsti kelia balsu pirkejams, nes jei ir bus perkami balsai, nebeliks galimybes irodyti, koki balsa atidavei ji pardaves. Taciau cia velgi yra labai slidu, nes reikalingas grieztas prieziuros mechanizmas ir t.t. Kadangi tai vyks pirma karta, tai neebejotinai, sustreikavus technikai ar iskilus papildomiems klausimams bus patenkama i keblias situacijas, kurias gales vertinti tik teismai.

  15. Gabriel / 88.119.72.72

    gerbiamasis, Slapinai, atsakydamas i prie vakar dienos temos pradeta musu diskusija, noriu pastebeti, kad kazkodel su mano mintimis sutinka kiti blogo diskusiju dalyviai, o vienas Jus joms priesinates, bandydamas ibrukti savasias.

    O del pilietybes suteikimo klausimo kitose salyse gyvenantiems lietuviams as nepritariu Arturui, todel ir nediskutuoju placiau sia tema. Esu isitikines, kad sukurus dvigubos pilietybes suteikimo pagrindus, socialinemis Europos Sajungos, kuriai priklauso salis, gerovemis ir privalumais ims be atvangos naudotis buve lietuviai, kurie gyvena Rusijoje ir kitur. Neisvengiamai prasides atvirkstiniai procesai, kuriu Landsbergio Lietuva taip saugojosi.

    Kita vertus, Arturas yra liberalas, todel jo isvardinti argumentai nepaneigia mano issakytos minties del gresmiu.

  16. Slapinas / 84.32.57.93

    Na, man tai priimtina, Audriau. Tauta – tai reiskia taip pat ir as, o tai – geras zenklas:) Kita vertus jokiom dviem partijom balsu neuztektu pakeisti Konstitucija…

    Taciau as dar noreciau akcentuoti – yra ir daugiau opiu klausimu. Paleiskime juos visus per viena referenduma ir daug ka issiaiskinsim.

    Man sakau: pirmoje eileje tada – rinkimai pagal asmenybe, o ne pagal sarasus. Nu, ir kas cia blogo, kad dvipartine sistema gausis? O tautines mazumos savo regionuose irgi savus issirinks:) Reitingavimo sistemos efektas, mano akimis, nelabai ka duoda is esmes…

  17. Going thru. / 82.135.192.20

    Pilietybės klausimas yra tik maža kakžkokio komplekso dalis.
    Gal blogo šeimininkas galėtų pradėti diskusiją paskutinės "Komsomolskaja PravDA!" numerio , platinamo Lietuvoje, tema apie Mažąją Lietuvą?

  18. Audrius / 78.58.68.238

    Taip, tai būtų skaidriau. Bet iš principo – "Pilietybės klausimus turi spręsti tauta, o ne dvi partijos".

  19. Taigi, / 88.118.37.31

    gūdžiais išvystyto socializmo metais skaičiau lenkų žurnalisto straipsnį apie Kuveitą. Jo piliečiai susirgę sloga, gali vykti gydytis kad ir Šveicarijon. Valstybė apmokės. Jei pilietis pasodino medį, valstybė ne tik apmoka išlaidas, priveda laistymo sistemą, bet dar ir moka algą už priežiūrą.
    Už mokslą bet kurioje pasaulio mokykloje ar universitete apmoka valstybė, negana to- dar moka ir tėvams, kad tokį vaiką išaugino.
    Dar ten visokių privilegijų buvo aprašyta.
    Bet visos jos – tik piliečiams. Šalyje jų tik trečdalis ar penktadalis, kiti gyventojai, nors ir arabai- bet ne piliečiai.

    Vienas kraštutinumas yra.

  20. Slapinas / 84.32.57.93

    Aha. Tai vat kodelgi reikia referendumo – keisime Konstitucija. Aisku, gali keisti ir Seimas didele dauguma, bet jau tos partijos kai susitars, tai neduok…

    O kad Konstitucini teisma reikia gerbti – tai faktas. Aisku, buna, kad ir paspekuliuoja tie garbingieji ponai, bet tai nereiskia, kad galime juos numsuti i uzribi.

    Kubilius su Kirkilu tegu geriau pasvarsto apie Konstitucijos keitima, o ne apie mazesnes balsu daugumos reikalaujanti istatyma. Butu garbingiau ir skaidriau…

  21. Slapinas to Audrius / 84.32.57.93

    :D Gerai, as apie jas pagalvosiu…

  22. Audrius / 78.58.68.238

    Kodėl gi ne? Norėčiau išgirsti keletą priežasčių. Svarių. ;)

  23. Slapinas / 84.32.57.93

    :)Kol kas, kaip ir sakiau, balsuociau NE, turbut todel, kad esu pernelyg zadnas ir uztai mane reikia aukleti:)

  24. Audrius / 78.58.68.238

    Elektroninis balsavimas yra puiki mintis. Kita vertus, tai galėtų būti terpė elektroniniams sukčiams veikti.

  25. Audrius / 78.58.68.238

    Taip, pritariu Artūrui. Visgi norėtųsi, kad kalbos neliktų kalbomis, nors nemanau, kad ši ar kita viriausybės įves šią įstatymo pataisą… Čia turėtų keistis ne dalies visuomenės, o visos visuomenės požiūris, mentalitetas… Tai kas įaugę kraujyje (vertybės, nuostatos ir pan.) nėra laikini dalykai ir jie tikrai nesikeis metų ar netgi dešimtmečių bėgyje. Išvada: pagaliau tai, kas tikrai reikalinga visuomenei gali būti įgyvendinta tik pasikeitus kelioms kartoms (būsimų) politikų. O laukti tikrai nereikia, reikia siekti…

  26. Taigi, / 88.118.37.31

    labai panašu, kad referendumas bus. Nes ten tie Kubiliaus bene 7 atskiri atvejai kažkuom primena Šiaulių šlepetes. Ši būtų pernelyg didėlė…net ne cukriniams.

    Bet kaip tame referendume balsuoti- neišneša galva.
    Kolegos, kaip balsuosite ir kodėl?

  27. Slapinas to Daugridas / 84.32.57.93

    Man tai patinka Matulo iniciatyvos, jis nera, kaip Jus pasaket, antialkoholikas, kadangi buti alkoholiku tai nera norma.

    Mes juk savo ruoztu nesakome, kad kova su narkobizniu vykdo antinarkomanai. O alkoholis, mediku duomenimis, yra silpnas narkotikas.

    Be to, yra irodyta, kad alkoholis neigiamu padariniu nusikalstamumo augimui nesukelia.

    Yra populiaru manyti, kad jeigu nori pabegti nuo streso, butina isgerti. Taciau per pagirias paskui vis tiek tenka atsigriebti keleriopai. Kitaip sakant, tai yra vienas is budu atideti skola…

  28. Ignorant / 84.15.115.93

    Ot, jeigu partija pasiulytu savivaldybems pasatatyti ar irengineti butus ir juos legvatinemis salygomis parduoti/isnuomoti is uzsienio griztantiems lietuviams (juk truksta darbo jegos , ar ne?), ot tada net man, neismanelei, nekiltu itarimo, kad tokias idejas padiktavo uznugaris…:)

    Ale nekreipkit demesio i neismananciu DIDZIOSIOS POLITIKOS sapaliones:)

  29. ignorant / 84.15.115.93

    Toks partijos lyderio rupestis istremtaja tautos dalimi begal sujaudino. :) Taciau butu gera suzinoti TIKRUOSIUS MOTYVUS, kurie gal but pasislepe kazkur uznugaryje, tarp partijos remeju:)
    <<Gudruoli, nurodykite, kur aš siūlau suteikti pilietybę kitų tautų piliečiams, mes kalbame, visų pirma, apie žmones, kurie turi šaknis Lietuvoje, kurie gyvena kitose šalyse, bet išlaiko ryšius su Lietuva.>> Tikrai gudru! Na, tai gali buti ir Rusijos armijos kariskiai, ir litvakai…
    Idomu, ar Lietuvos zemes supirkineti ne Lietuvos pilieciams dar vis draudzia Lietuvos istatymai? O bolotiruotis i seima? Jei Lietuvos vyriausybe jau pavargo nuo valdzios nastos, tai pats laikas butu susigrazinti litvakus…, bet pries tai reiktu Gugenheima pastatyti:)
    Et, nekreipkit i mano replikas demesio – as tik politine neismanele:)

  30. Daugirdas / 85.206.186.101

    A.Zuoko pareiskimas spaudai del pilietybes sprendimo budu, ginant konstitucines nuostatas ir
    meginimus griauti sias konstitucines nuostatas , atrodo solydziai bendrame rentininku ir antiakocholiku ,Matulo tipo,veikimo atbuline eiga , politiniame kontekste.Tai neabejotinai
    taiklesne veika, negu Lics iniciatyvos Lietuvoje didinti svestinu laisvadieniu skaiciu .

    A.Zuokas sakydamas , kad “ DAUGELIS Lietuvos zmoniu sutiktu su dvigubos pilietybes principu“,
    desto isankstine nuomone, nors problema nera tokia paprasta.Kodel?, ogi todel , kad pilietybe ne
    vien tik teises, bet ir isipareigojimai. Ar taip jau “ogulniai“ visi verti gauti antra pilietybe?

    Nuskriausti lieka niekur neisvyke Lietuvos pilieciai, kodel jie lieka su viena pilietybe,o rusakalbiai
    Lietuvos pilieciai ims reikalauti antros Rusijos pilietybes,tipogi ir lenkai.
    As pavyzdziui imciau kovoti del galimybes isigyti antros GUERNSEY /GGY/ pilietybes.

  31. Slapinas / 84.32.57.93

    Nu jo – dziugu skaityti:)) Kam referendumas rupi, o kam – Falosofija:) Nu, sakau, gal ir delto dalyko surenkim koki referenduma:)

    Referendumas – tik surinkimais. Be to, akivaizdu, kad yra ir daugiau svarbiu referendumo nusipelniusiu klausimu. O pats svarbiausias is ju butu rinkimu sistemos reforma. Reiktu balsuoti vien tik uz kandidatus, o ne uz jokias partijas. Priesingu atveju puse praeina tokiu, kai vargu ar didziai gerbiamas Kestutis Masiulis…

    Deja.

  32. FC / 193.219.51.234

    A jo, kaliegos… jeigu jau LICS’as priims pas save tokia iškilią asmenybę kaip H. Žukauskas…nu nu…:)))

  33. Unikali Falų kolekcija / 193.219.139.164

    Sigurduro Hjartansono muziejuje Husavike (Islandija) pristatyta kolekcija, kurią sudaro 195 įvairių gyvūnų Falai. Muziejaus įkūrėjas ketina papildyti ekspoziciją ir žmogaus lyties organu.
    http://www.DELFI.lt
    2007 rugpjūčio mėn. 28 d. 17:45

  34. Paulius_A... / 87.247.114.249

    Dabar po naujienos su pilietininkais kilo keletas minčių:

    1. Artūrai, ar tikrai juos priimsite atgal (ar ne atgal) į partiją?
    2. Ar bet kokie išverstakailiai laukiami LiCS gretose? Ar išverstakailis turi būti su kažkokiu bagažu, kad galėtų didžiuotis LiCS nario bilietu?

    Tikiuosi, kad LiCS užtrenks duris perbėgeliams. Lai kuria naują partiją: Politinių Išverstakailių Garbės Lygą pavyzdžiui.

  35. Šaukštai po pietų / 193.219.139.164

    Gerbiamas buvęs Meras, šiandiena svajojantis tapti Premjeru, A.Zuokas galėjo siūlyti referendumą kartu su mero rinkimais, gal ir jo reitingai būtų kiek aukštesni. O dabar vien tik referendumas per daug brangiai atsieitų Lietuvos piliečiams. Tai gal buvęs Meras-milijonierius galėtų pats ir finansuoti referendumą, kad tik ir Vilniaus mieste.

    "Surengti referendumą, jei jis vyksta ne kartu su rinkimais, kainuoja apie 14 mln. litų. 9 mln. litų reikia vien rinkimų komisijų atlyginimams.
    Eglė Digrytė, http://www.DELFI.lt
    2007 rugpjūčio mėn. 29 d. 09:49"

  36. Justas Staniulis / 213.164.108.136

    egle, turėtumėt žinoti, kad Konstitucijos aiškinimas įeina į išskirtinę Konstitucinio teismo kompetenciją. Tai apie kokių įgaliojimų peržengimą kalbame? O Konstitucijos laikytis privaloma ir „tautos išrinktiems atstovams“.

  37. Visad pravers vyresnis brolis / 193.219.139.164

    Viena mergina Vokietijoje du mėnesius nepastebėjo mieganti ne su savo mylimuoju, o su jo broliu, skelbia žiniasklaida. 26 metų Manfredas S. (Manfred S.) tokios gudrybės ėmėsi, nes buvo labai nepatenkintas savo penio ilgiu.

    Vyras prieš lytinį aktą visada išjungdavo šviesą ir trumpam dingdavo vonioje. Tada į kambarį ateidavo ir su jo drauge mylėdavosi dvejais metais vyresnis brolis.

    ELTA
    2007 rugpjūčio mėn. 29 d. 13:04

  38. Geležinė logika / 193.219.139.164

    "Pilietinės demokratijos partijos Vilniaus skyrius iš šešių dešimčių narių neteks daugiau kaip pusės: šie traukiasi į Liberalų ir centro sąjungą."
    Tai suprantama, nes Vilniaus mero rinkimai pademonstravo, kad ši Pilietininkų, atskilusių nuo kniaziaus Ogurkich, partija neturi pasitikėjimo Vilniaus mieste.

  39. Gudrus ėjimas / 193.219.139.164

    Artūro Zuoko pastangos dėl dvigubos pilietybės suteikimo kitų tautybių piliečiams, pakenkiant Lietuvos interesams, gudrus seno lapino ėjimas šachmatų lentoje. Taip jis nori patraukti į savo liberalių pažiūrų partiją kitataučius, kurių ypač daug nuskilusioje nuo kniaziaus Ogurkich Pilietininkų partijoje, kuriem dviguba pilietybė ypač aktuali.

  40. Aišku, kaip dieną / 193.219.139.164

    Dviguba pilietybė turi būti tik lietuvių kilmės asmenims, išlaikiusiems Lietuvių kalbą ir tradicijas. Tai būtina, kad jie vėl galėtų sugrįžti į Lietuvą.
    Kitų tautybių Lietuvos piliečiai, bei jų palikuonys, išvykę į savo etninę tėvynę, arba susiradę sau tėvynę svetur, turi netekti Lietuvos pilietybės. Nes, palikus jiems antrą Lietuvos pilietybę, prasidėtų spekuliacijos Lietuvos nekilnojamuoju turtu.
    Juk nei vienoje padorioje pasaulio valstybėje nesuteikiama pilietybė nežinantiems tos šalies kalbos, tradicijų, istorijos ir t.t.

  41. egle / 81.62.24.116

    pasitiketi Konstituciniu teismu gali tie, kurie neskaito ju nutarimu. Paskaicius poros paskutiniu metu, iskaitant ir nutarima del pilietybes, pasitikejimas mazeja su kiekvienu naujai perskaitytu sprendimu. Kaip teisingai sako K. Girnius, musu demokratine santvarka virsta niekam neatskaitingo teismo teismokratija… ir ne referendumo klausimas siuo atveju turi buti analizuojamas, o E Kurio igaliojimu ir kompetencijos ribos bei KT kisimasis i tautos isrinktu atstovu darba.

  42. Emilija / 87.74.80.167

    Aš siūlyčiau referendumo metu, jei toks būtų, kartu paklausti ar žmonės sutinka, jog aukštasis mokslas būtų mokamas :D
    [Vakar žiūrėjau "Sicko" ir nors šiaip filmas yra apie sveikatos sistemą, konkrečiai - JAV ir lyginama su kt. šalimis; vienoje filmo vietoje autorius sako, kad tauta turi būti sveika ir išsilavinusi, ir kad JAV tarsi siekiama, kad ji tokia nebūtų, nes tokius lengviau valdyti. Patiko mintis, ypač apie išsilavinimą...]

  43. Tai kur dar tie lietuvių kilmės asmenys gali prisiglausti / 84.32.56.190

    jei ne Lietuvoje

    Lenkijos Konstitucinio Teismo pirmininkass susitikinėjo daug kartų su E. Kūriu kol pasiekė, kad dviguba pilietybė nebūtų tik lietuvių kilmės asmenims. Nors Lenkijoje yra ir Karta poliaka ir t.t.

    Toliau bendravimas su lenkais kaip ir išblėso.

  44. Italas / 83.72.68.225

    Siek tiek Zuokas nusikalbejo pavadindamas konservus rimta partija.
    Lietuvoj nera partij, tai pseudopartijos su pavadinimais.

  45. ... / 82.135.173.183

    Dėl vakar pavakario aktualijos – kad libsąjudis reikalauja iš AZ padėti mandatą mainais už palaikymą verčiant dabartinę VMS valdžią.
    Šioje situacijoje yra tiesiog neįtikėtinai paprastas, bet keliais aspektais efektyvus sprendimas. Tik abejoju, kad libcentro derybinė grupė jį atras – juk parodė savo strateginius negebėjimus dar mero rinkimų metu, kai tereikėjo pasinaudoti laisvoje rinkoje elementariausia verslo priemone: jei tau labai labai reikalinga tam tikra prekė – pasiūlyk už ją kiek daugiau, negu siūlo kažkas kitas. Jau rašiau, jog rinkimų įkarštyje, kai libsąjūdis blaškėsi visą dieną nenuspręsdamas, prie ko prisijungti – prie libdemų ar prie libcentro – tereikėjo pasiūlyti jiems daugiau negu libdemų siūlytą vicemerą – atiduoti ketvirtą ar penktą pagal svarbą respublikoje mero postą ir dauguma būtų kitokia. Ir nebūtų tiek aistrų perdarant planus, keičiant sprendimus ir ieškant pozicijos bei opozicijos nuodėmių. Ir, kas svarbiausia, netektų p.Vainienei žemintis, vis tik kažkodėl einant dirbti į vietą, kuriai, jos plačiai nuskambėjusiu teigimu, „ji per gera“.

  46. Nurimes / 195.182.69.120

    AZ jau ne pirmą kartą rašo pilietybės tema – 2007-08-16 ir 2007-07-04 ir 2007-03-01.
    Bet kokios transformacijos… Minėtose straipsniuose net neužsimenama apie referendumą, netgi priešingai – 2007-07-04 temoje ,,Skubūs darbai Seimui“ AZ rašo:
    ,,Juk kaip rodo apklausos beveik 9 iš 10 Lietuvos žmonių pritaria tam, kad dviguba pilietybė būtų įteisinta. Tad kokių dar motyvų reikėtų Seimo nariams, kad tai taptų pirmos svarbos klausimu, kurį ir reikėtų svarstyti skubos tvarka, nes kasdien ne vienas Lietuvos pilietis susiduria su dilema dėl savo ir savo vaikų ryšių su Tėvyne.“
    Turbūt tikrai rinkimai…
    P.S. Aš tai nuosekliai už referendumą…

  47. Slapinas / 193.219.10.124

    Tiesa… jeigu referendumas vyktu kartu su rinkimais (Seimo, Prezidento), tai pritarciau tokiai idejai.

    Bet kaip balsuociau – nezinau. Nes labai skaudu, kai pilietybe tampa bilietu visokiems piniguociams, neturintiems su Lietuva praktiskai nieko bendro, pro Vakaru valstybiu sienas.

    Taigi viskas priklauso nuo kriteriju – kas vertas, o kas – ne? Kaip apibrezti, kaip atskirti?

    Siaip dviguba pilietybe nera nekomplikuotas dalykas. Praktiskai, tuomet atsiranda ir triguba, keturguba, penkia… Tai gal apskritai tada pilietybe, kaip tokia nebereikalinga?

    Greiciausiai balsuociau pries visgi… Nors "uz" irgi yra svorio.

  48. Slapinas / 193.219.10.124

    Na, manau, kad pilietis yra ne tik tas kuris gimes Lietuvoj, bet ir tas, kuris prisideda prie valstybes kurimo, moka mokescius. Tai yra toks, kuris yra faktinis pilietis, o ne vien formalus.

    Sutikciau, kad reiketu suteikti pilietybe tokiems, kaip J.Mekas ir kitiems, kurie yra pasizymeje arba kad ir budami uzsienyje dirba Lietuvai, pvz., moka Lietuvai mokescius.

    O kitiems – nelabai siulyciau suteikti.

    Nepamirskime, kad buta labai daug piktnaudziavimu Lietuvos pilietybe, o tai yra tikru tikriausia nepagarba mums kaip valstybei. Ypatingai Rusijos verslininkai ir tie, kuriu neisileidzia Vakaru valstybes, budavo uz visokius nuopelnus pamaloninami…

    O referendumas – vargu, ar zmones i ji susirinks. Kiek pas mus buvo ivykusiu referendumu? Ta del Sovietines armijos isvedimo, tai atsimenu, o kiti…

    Tuo labiau, kad balsuotu jame tik tie, kurie pilietybe jau ir taip turi.

  49. REKK, / 195.182.77.199

    Kada rinkimai į Seimą?:)…a. kitų metų rudenį, bet anksti kėlęs nesigailėsi:)…
    Į temą – noriu trumpai – yra įstatymai (kokia kokybė čia kitas reikalas:) ir jų reikia laikytis, amžinas bandymas jusos kaip nors apeidinėti ir ypač iš tokių aukštų politikų pusės, tik dar daugiau įneša teisinio nihilizmo ir nepasitikėjimo dvasios.
    Kitas dalykas sutinku – reikia pasitikėti tauta – net jei ji prabalsuos neigiamai (kuo nelabai norėčiau tikėti) ar neateis balsuot (bet juk daugeli šita problema liečia) – toks tautos pasirinkimas – kad ir koks būtų – ji reikėtų gerbti. (užtenka, kad konservai jau preziderntą nori rinkti eime – tipo tauta nepatikima, o ką Seimą renka "patikima" tauta?:).
    Vieša diskusija, nuomonių dėstimas tikrai manau duotų rezultatų – o susitarimų ‘tarp kažko" apeinant tautą ir taip jau užtektinai…
    P.S…ne taip jau trumpai gavosi…:)