Privatus investuotojas ir poliklinikos

2006 - 06 - 29, Ketvirtadienis 10:00
Nepriklausomi Europos ekspertai pripažino, kad Lietuvos sveikatos apsaugos sistema yra blogiausia tarp visų Europos Sąjungos šalių, patyrusiems ekspertams turbūt antrintų ir dauguma Lietuvos žmonių, išskyrus nebent tuos, kurie jau dabar naudojasi išimtinai privačiomis medicinos paslaugomis.
   Įdomu ir tai, kad tarp tų kriterijų, pagal kuriuos buvo sprendžiama apie sveikatos apsaugos būklę, yra ir jos prieinamumas. Išeitų, kad Lietuvoje, kurios įstatymai lyg ir garantuoja prieinamą ir nemokamą gydymą, žmonės negauna nei vieno, nei kito. Puikiai žinome istorijas apie tai, kokius žygius dauguma žmonių turi atlikti, norėdami patekti pas poliklinikų gydytojus.
  Žinant situaciją, tiesiog sunku suprasti argumentus tų, kurie tikina, kad sistema veikia ir nereikia jos keisti. Aišku, kad dalis problemų kyla dėl netinkamai vykdomos sveikatos reformos, dėl nepakankamo įstaigų finansavimo, dalis – dėl valdymo išmanymo stokos. Savivaldybė, kaip miesto poliklinikų steigėja, negali likti nuošaly ir nori padėti poliklinikoms rasti būdų, kaip pagerinti ir darbo sąlygas, ir paslaugų kokybę. Todėl buvo nutarta samdyti konsultantus, kurie išaiškintų, kokios yra galimybės ir alternatyvos, pertvarkant poliklinikų darbą.
 Tačiau vos pradėjus darbus, jau pradėta gąsdinti poliklinikų privatizavimu, medikų atleidimu iš darbo ir t.t., nors kol kas buvo atliekama tik galimybių studija. Sprendimą įsileisti privatų investuotoją į poliklinikas turėtų (ir gali) priimti tik Vilniaus miesto taryba. Vakar Taryba pritarė pirmajam šio proceso etapui. Privatus investuotojas dirbts pagal viešojo ir privataus kapitalo principą. Sutartimi privačiam subjektui galėtų būti suteikiama teisė laikinai vykdyti tam tikras funkcijas ir teikti paslaugas, kurias iki tol vykdė viešasis sektorius, išlaikant viešojo sektoriaus nuosavybę ir kontrolę, o privačiam sektoriui prisiimant sutartyje numatytas teises, pareigas ir rizikas.
 Toks principas neturi būti painiojamas su privatizavimu (nei veiklos, nei turto, nei nuosavybės).  Privatizavimo metu privatizuojamas objektas negrįžtamai perduodamas privačiam subjektui. Paprastai parduodama už pinigus, tačiau Lietuvos praktikoje būta privatizavimų už simbolinį litą, o ir primokant privatizuotojui. Teisine prasme žiūrint, toks bendradarbiavimas nėra ir net negali būti laikoma „įžanga“ į privatizavimą. Greičiau priešingai, nes  potencialus veiklos (turto, nuosavybės) pardavimas yra atidedamas.
  Panašu, kad nežinantys žmonės tiesiog bijo, o geriau išmanantys gąsdina juos, taip rinkdami politinius balus ar siekdami populiarumo. Sąmoningai ar dėl neišmanymo nutylima ir tai, jog tai, kąs dar tik siūloma Vilniuje svarstyti, jau sėkmingai įgyvendinta Šveicarijoje, Austrijoje, Danijoje ir kitose šalyse, tarp kurių yra ir ES narystės dar tik siekiant Rumunija.
  Kai kuriems politikams pasipriešinimas naujovėms yra tapęs vieninteliu būdu atkreipti į save dėmesį, kitiems –proga gąsdinti žmones savo oponentais, blogiausia, kad sunku surasti tokių, kurie kritikuodami siūlytų alternatyvą.
  Esu tvirtai įsitikinęs, kad viešojo ir privataus kapitalo partnerytė yra geras būdas spręsti ne vieną valstybės problemą.     

Facebook comments:

Komentuoti


98 komentarų | “Privatus investuotojas ir poliklinikos”

  1. Slikas Nurimusiam / 85.206.184.37

    Pritariu tamstai, bet kompetetingų ir sąžiningų žmonių tikrai yra, tik, matyt, jie nėra vadovai, kurie galėtų tokią pat politiką varyt ir VMS.
    Klanizmas klesti.

  2. Nurimes / 195.182.69.120

    Turbūt visiems, ir be ES ekspertų aišku, kad SAM ir savivaldybės visiškai nesusitvarko su problemomis, esančiose sveikatos apsaugos sistemoje.

    ,, Esu tvirtai įsitikinęs, kad viešojo ir privataus kapitalo partnerytė yra geras būdas spręsti ne vieną valstybės problemą." A.Z.

    Pritariu visu 100, bet su sąlyga, kad ta partnerystė sąžininga ir skaidri.
    Va čia ir kyla abejonės dėl galimo noro ,,pasišildyti" rankas, bederinant viešą ir privatų interesą. O rezultatas (neduok Dieve) gali būti toks, kad turėsim dar prastesnį medicininį aptarnavimą negu dabar.
    Be to neesu tikras ar SAM ir savivaldybių darbuotojai, net norėdami viską padaryti gerai ir be ,,otkato", sugebėtų tai atlikti net ir konsultantams padedant. Beje kas yra susidūręs su konsultantais, tas žino kaip jie dirba ir kokius rerzultatus pateikia…

  3. REKK to Slikas / 195.182.77.199

    Na nesitykėjau, kad ten tokie nepalaužiami kadrai renkasi. Ir jei konservų tokia didesnė dauguma (ypač viršūnėje), tai nei tai partijai nei mūsų Lietuvėlei iš jų pusės nieko gero negresia:).Ir kaip visada kitame pamato aguonos dydžio purvo taškelį, o kad patys ką tik iš š… (pardon:) išlipo nepastebi.

  4. Slikas to REKK / 85.206.184.37

    Nu kaip tau konservuota Numatanti? Negi ten jie visi tokie? Jaučiasi "vtiordaja partijnaja zakalka".

  5. REKK to Na, o, bet, tačiau / 195.182.77.199

    Jokių problemų – už reanimuotas smegenis visada pairyžęs atsiligint:). Nu tik laiką ir vietą teks suderinti;)

  6. OOOFm to Matas / 84.32.56.250

    >…atvėskime truputį.<

    Ačiū už pastarosiomis vasaros dienomis itin prasmingą palinkėjimą ;-)

  7. anarchy / 82.135.152.54

    tau atskaitos variklis įsijungė, jei ne šunis, tai tave medžiosiu

  8. anarchy / 82.135.152.54

    Jūs šūdvaisos kosėkite, bet inete pradedama akcija KILL_ZUOKAS tiesiog meninė akcija

  9. Slikas Andriui B / 85.206.184.37

    Nu geras, liuks nuorida. Reikės konservus su šešiatūkstantininkais panervuoti. Ot skaistuolių kompanija, narcizai kažkokie.

  10. Na, o, bet, tačiau / 85.206.203.19

    Skelbiu konkursą… ODĖ raidei Z…

    Ir nemaišykit – jokių A.Z. , o raidė Z

  11. Na, o, bet, tačiau / 85.206.203.19

    To REKK

    Nepyk, broli, bet tie lietuvaičiai biskį BE-E-E… :-)

    O už funkcionuojančias smegenis teks pastatyti… :-)

  12. anarchy / 82.135.152.54

    Dabar paprastas klausimėlis, kaip ten dėl tvarkos aplink namus: pvz kažkas sumano ir verčia senas lovas, unitazus ir kita šūdą aplink namus, tai mane domina kur galima kreiptis kur tokius pederastus kaimynus susemtų ir uždėtų geras baudas. Jei man atsakysite, tai dar galvosiu, kade esate puse velnio. O jei ne, tai patys žinote.

  13. Slikas to Be vardo / 85.206.184.37

    Visiškai teisingai pastebėjot. Va čia yra kita problemos dalis. Čia yra tų "streikų" pagrindinis motyvas.

  14. Be vardo / 85.206.113.241

    Taip sutapo, kad kaip tik šiandien lankiausi poliklinikoje, taip kad tema yra aktuali. Pati esu jauna ir nemėgstu vaikščioti pas gydytojus, tik kartais reikia pažymai dėl darbo arba kaip šį karta, asmens sveikatos pasui. Esu prisirašiusi į centro poliklinką, o anksčiau buvau Šeškinės . Kadangi mano gydytoja anoje buvo daugiau negu prasta, o pas mano nuo vaikystės mėgiamą dabartinę šeimos gydytoją jau nėra vietų, nes daugelis veržasi būtent pas ją, teko pakeisti polikliniką. Pasisekė – pakliuvau pas gerą gydytoją. Bet ji jauna, perspektyvi ir galės išeiti iš valdiškos poliklinikos į privačią arba išvažiuoti į užsienį. Pasiklausius kitų žmonių – paaiškėja, kad kai kurie yra pakeitę jau ne po vieną gydytoją arba dėl blogos gydymo kokybės, arba, jeigu daktaras jaunas – dėl to, kad žmonės išeina, ten kur daugiau moka. Taip kad, mano nuomone, reikia siekti ne tik pritraukti investutojus, bet ir gydytojus aukštesniais atlyginimais ir darbo sąlygomis. O tai, neduok die, ateis diena, kai poliklinikose teks darbuotis tiem patiems investuotojams, arba neišmanėliams.

  15. Slikas Andriui B / 85.206.184.37

    Radau.

  16. Andrius B Slikui / 88.118.149.98

    sorry – nesu kompiuterastas :) – reikia uzeiti adresu http://www.tsajunga.lt/, tuomet atsidariusiame lange su naujienomis, apacioje ieiti i archyvus ir ten rasti straipsnio " A. Kubilius: galimos trys išeitys iš susiklosčiusios situacijos" komentarus. Komentatorių "Andriaus" ir "numatanti" diskusija

  17. Andrius B Slikui / 88.118.149.98

    http://www.tsajunga.lt/index.p hp?-102266649

  18. Dar Matui / 85.206.184.37

    Buvusiems Vyriausybės nariams Sigitui Kakčiui, Rimantui Didžiokui ir Antanui Bartuliui nebereikės atsakyti už galimą piktnaudžiavimą tarnybine padėtimi, 1999 metais pasirašant bendrovės "Mažeikių nafta" akcijų perleidimo sutartis su JAV bendrove "Williams International Company".
    Vilniaus apygardos teismas penktadienį nutraukė jų baudžiamąją bylą, nes prieš tris savaites suėjo baudžiamosios atsakomybės senaties terminas. Tokiu atveju baudžiamasis procesas pagal įstatymus tampa negalimas.
    Nors dabartinis Baudžiamasis kodeksas piktnaudžiavimui tarnybine padėtimi nustato 8 metų senaties terminą, teismas nutraukdamas bylą taikė senąjį, 1961 metų redakcijos Baudžiamąjį kodeksą, dar galiojusį inkriminuotų veikų metu. Šis kodeksas numato 5 metų senaties terminą. Pagal teisės principus baudžiamąją veiką padariusiam asmeniui turi būti taikomos palankesnės normos.
    Trys pagrindinės sutartys dėl amerikiečių investicijų į vieną didžiausių šalies įmonių – "Mažeikių naftos" koncerną – buvo pasirašytos 1999 metų spalio 29-ąją. Kaltinamajame akte nurodyta, kad investicijų sutartis su "Williams" ir ją lydinčios sutartys tarp valstybės kontroliuojamų įmonių buvo ekonomiškai naudingos "Mažeikių naftai", bet nenaudingos "Klaipėdos naftai" ir "Lietuvos geležinkeliams". Šios įmonės turėjo daryti tarifų nuolaidas "Mažeikių naftai", todėl jos abi 1999-2002 m. laikotarpiu iš "Mažeikių naftos" gavo apie 86 mln. litų mažiau pajamų.
    Pagal Baudžiamojo kodekso 228 straipsnio 1 dalį už inkriminuotus nusikaltimus buvusiems Vyriausybės nariams teismas galėjo atimti teisę dirbti tam tikrą darbą, skirti baudą, areštą arba iki ketverių metų laisvės atėmimo bausmę.
    Tačiau, suėjus 5 metų senaties terminui, nutraukti procesą teismo prašė ir valstybės kaltinimą palaikęs Generalinės prokuratūros prokuroras Sigitas Verseckas, ir visi trys kaltinamieji bei jų advokatai.
    Pro

  19. Matas / 82.135.172.62

    Slikui
    atvėskim truputį. Šiandien Petrinės, jau paskutinės birželio dienos. Lyrinis nukrypimas:

    Iš kur tas ulbėjimas smuikų ir fleitų?
    Iš kur tas svaiginantis širdį andante?
    Kad tik nenutiltų, kad tik nepraeitų
    Taip greitai birželio simfonijos šventė!

    Tačiau ta naktis taip trumpa nematytai!
    Dar žvaigždes zenite sužibti nespėjo,
    O paukščiai jau brėkštanti sveikina rytą,
    Ir topolių lapai guviai sušnarėjo.

    O aš dar nenoriu nei saulės, nei ryto.
    Nenoriu, kad sutemų burtai praeitų.
    Nurimus širdis visą amžių klausytų
    Birželio simfonijos smuikų ir fleitų.

    Vincas Mykolaitis Putinas

  20. OFM to Centas / 84.32.56.250

    Vaikystėje buvau užkietėjęs "ragatkininkas" :-)

  21. Slikas / 85.206.184.37

    Didžiausia Lietuvos problema yra klanizmas. Dar didesnė problema nekompetetingas klanizmas.

  22. Centas to OFM / 85.206.235.118

    Taiklu.

  23. Slikas Andriui B / 85.206.184.37

    Nurodyk tikslesnes kordinates

  24. LIETUVIAIS,ESAME MES,GIME ! / 82.135.176.30

    Nuo Nepriklausomybės Vyriausybė girdė tautą…
    Vilija Blinkevičiūtė nesukūrė Socialinės Apsaugos,darbininkus išvaikė o vaikus išvarė į gatvę,Šeimas nuskurdino,bet nori būtį (ministre).
    Vyriausybė draudžia Rugsėjo 1-ją apribotį alkoholio prekybą,Seimas balsuoja.
    Virgis Valentinavičius daro atranką Prezidentui,kas turi būtį Patarėju,turint
    ant delno Seimą ir Vyriausybę,kai ES nuo jų nusisuką o Rusijai jie irgi nusibodo.Pradedama eskaluoti Prezidentūra ir Prezidentas.Kritikuojama net
    Dalia Grybauskaitė.
    VRM ir Teisingumo ministerijos apgultos DP,ir tik dabar normalūs Teisėjai
    turi Prezidento petį,Prezidento Vardą ir tik dabar jie gali pasijūstį savo Valstybėje,jeigu ne Prezidentas su Komanda, tai ne tik Teisėjai,bet išvis
    nebūtų jokių kalbų.Trys B + 1B mums diriguotų toliau.
    Rimantas Šimanėlis sudegino Diplomą,gerai padarė.Reikia atkūrtį Profesorių
    vertinimą,jų pasirengimą,kad STUDENTAI juos vertintų,atkūrtį studentijos
    Dvasią.Universitetai – STUDENTAMS !

  25. Slikas Matui / 85.206.184.37

    Nu tai taip ir gaunasi, kad, neva, kaltų nėra. Vieni leido Wiljamsui ant MN šildytis, kiti leido EBSW Lietuvą išgrobstyti. Nu nenuteisė nieko (neva), vadinasi viskas OK, nors liko tūkstančiai indėlininkų be indėlių, sužlugdyta pramonė. Ir taip kiekvienąkart, kai tik kas nors prie lovio pripuola: konservai susi šiko, socdemai susi šiko, darbiečiai susi šiko. Bet visur kaltas Zuokas.

  26. musėlf / 84.32.56.250

    >…ar tikrai žmonija…<

    Jinai žino, kad nenori šito žinoti.

  27. Centas to OFM / 85.206.235.118

    Iš Jūsų atsakymo sintezuojasi nauja prielaida- ar tikrai žmonija žino ką daro. :)

  28. Andrius B Slikui / 88.118.149.98

    malonu Slikai matyti tave vis dar neabejingą politikos "užkulisiams" :)
    Gal kartais norėtum paskaityti konservatorių partijos narės nuo 1993 m. viešai deklaruojamą tautinę nesantaiką ir antisemitizmą oficialioje Tėvynės Sąjungos interneto svetainėje ? Beje – solidaus amžiaus konservatorė – 50 metų (jei nemeluoja). Atsimenu, kad mokėjai nustatyti komentaro autoriaus koordinates :) Ot gražu būtų jei pasirodytų, kad tai kokia Juknevičienė :)
    Na, jei bus įdomu tai TS svetainėje, archyve, sraipsnio: " A. Kubilius: galimos trys išeitys iš susiklosčiusios situacijos" komentaruose. Komentatorių – "Andrius" ir "numatanti" diskusija :)

    P.S. Atleiskite A.Z. , kad esu priverstas pareklamuoti konservatorių svetainę jūsų puslapyje – ne iš blogos valios, skant :)

  29. OOO For musėlf to Centas / 84.32.56.250

    >ar ne per daug tie žmonės įsiteisino save dievais.<

    Per daug.

  30. Matas>Slikui / 82.135.172.62

    Tai va, kai vieną kartą prokuratūra mini 750 mln.Lt nuostolį, o kitą kartą-1,5 mlrd. Lt, tai jau čia kažkas netvarkoj. Kol neišaiškino tikro nuostolio, ir kada tas nuostolis padarytas ir kas dėl to kaltas -tegul mažiau šneka. Kai mato, kad konsrevatorių reitingai kyla, tai visada prasideda šnekos apie MN nuostolius. Mes apie MN sandėrį per mažai žinome -tai viena. Antra-ta sutartis buvo padėta seimūnams susipažinti, bet niekas nieko blogo joje neįžiūrėjo. O gal nežiūrėjo, nes nesuprato. Aš tomis šnekomis netikiu. Kitas dalykas, kodėl turėtų už tai sėsti Kaktys- buvęs savivaldybių reikalų ministras. Jis pasirašė tą sutartį tik kaip įgaliotas asmuo. Nei jis ją- MN protegavo, nei sutartį aprobavo. Sakai, įstatymai buvo sukurti specialiai šiai kompanijai. Gal būt.
    O ar kas pasimokė iš to. Kai dabar reikėjo MN parduoti vėl kūrė įstatymus specialiai kokiam tai pirkėjui. Ir per tuos pardavimus vis kieno nors galvos krenta. Nenoriu veltis į diskusiją dėl super svarbių dalykų, prie kurių nė vienas iš mūsų nėra arčiau sėdėjęs. Bet LL polemika man nepriimtina.

  31. JONAS ŽAIBAS / 213.190.41.170

    ŽMOGUS – IŠ KAULŲ IR MĖSOS.
    JAM DUONOS REIKIA IR TIESOS.
    VALDŽIA YRA. TAUTOS NĖRA.
    NES JI – GYVENIMO KARE.
    PADUOKIT ZUOKĄ BE PIPYRŲ
    IR V. KUDIRKOS ŠVARIĄ LYRĄ.

  32. Miestas yra musu / 85.206.76.93

    Idomu-kas ir kiek- konkreciai, gavo otkata uz ,,Mazeikiu nafta,,,dovana,, tai vertinga.

  33. Centas to TS / 85.206.235.118

    Esate "vaikščiojantis kompiuteris". Susigalvojote, kad žmonių protai yra "kompiuteriai", susigalvojote "bylomis" vadinti žmonių žinias, ir pagal Jus smegenys dirba kompiuterio principu.

    O Jūs tik pagalvokite koks kompiuteris kada nors sugebės galvoti apie galvojimą arba bijoti mirties?

    Ir vis dėlto visiškai Jus suprantu.

    Tačiau nepaisant žmogaus proto svarbos aš noriu temą Jums pastatyti ne kokioje metaforoje protas atrodo svarbesnis, o kas svarbiau gyvenime:
    protas ar kūnas?

    Jūs kiek suprantu už proto svarbą, siekinat žinių, dvasios, gėrio.

    Aš už kūno svarbą, siekiant materijos, pinigų, laimės (tegul ir kitų sąskaita).

    Kas yra tas protas, protai prieš tuos, kurie pirmieji įsiteisino turtus arba pirmieji pasiskelbė karaliais? Nė už jokį idealą savo turto vargšams neišdalinsite, greičiau rasite šimtus faktų kodėl jie patys kalti.

    Pvz. Skęstančiųjų gelbėjimas yra jų pačių reikalas.

    Jeigu gimtumėte šeimoje, kuri būtų viso miesto nekenčiama, o miestas būtų uždaras, šeima neturėtų pinigų nes kiti nesidalintų, jūsų niekas nemėgtų, ar jaustumėtės "kompiuteris" besidalinantis žiniomis su kitais "kompiuteriais"? Greičiau atsisuktumėte į žmonių moralę ir pasakytumėte ar ne per daug jie sau leidžia karaliauti, ar ne per daug tie žmonės įsiteisino save dievais.

  34. Dar Matui / 85.206.184.37

    "Williams" istorija Lietuvai tikrai buvo tokia nesėkminga. Įstatymai buvo sukurti specialiai šiai kompanijai, visa verslo rizika užkrauta ne jai, o mūsų valstybei. Gal iš tikrųjų prokuratūra susekė kažką slaptai kenkusį Lietuvai? Ir turėjusį materialios naudos iš to kenkimo? Juk kažkaip suskaičiuota ir "Williams" vadovavimo metu padaryta žala. Vienąkart prokuratūra mini 750 mln. Lt nuostolį, kitąkart – 1,5 mlrd. Lt.

  35. Miestas yra musu / 85.206.76.93

    Ka konkreciai tures geresnio Naujosios Vilnios ir Pasilasiciu gyventojai?Ar reikes moketi uz konsultavima ir gydyma ? Atsakyma prasyciau pateikti,, be vandens- tik makaronus,,

  36. OOO F m / 84.32.56.250

    Manau, kad šiuolaikinė sveikatos apsaugos sistema yra labai priklausoma nuo pacientų kiekio. Štai imtų ir sumažėtų negaluojančių skaičius perpus! Ar išvengtume tuomet medikų streiko? Atsakymas: teisingai – ne, neišvengtume. Nes darbo vietų proporcingai aišku, kad nepadaugėtu. Apie vaistinių preparatų kompanijų suklestėjimą visiškai kalbos nebūtų ir apskritai: nieko "gero" nebūtų. Taip kad nesulauksit nei vienas! Dar, sakyčiau, rankas bučiuosite, kad jums yra leidžiama sirgti.

    Kitas dalykas – liaudies daktarai arba taip vadinami ekstrasensai. Kol visas medicinos chemikų elitas braškina savo galvas vaistų nuo AIDS beiškant, ekstrasensai realiai gydo. Ir būna, kad sėkmingai. Aišku, nepatarčiau bet kuriam stebūkladariu besiskelbiančiam išsyk visas šeimos santaupas atiduoti, tačiau su gera gerų pažįstamų rekomendacija – būkite labai drąsūs! Beje kai kurie ekstrasensai tik aukas priima ir tiek, kiek aukojama, ne daugiau. Efektas gerokai lenkia medicinos potencialą ir net daugiau nei lenkia. Pats tuo įsitikinau. Ant savo kailiaus, kai sakoma, ške.

  37. Matui / 85.206.184.37

    Antradienį driokstelėjo perkūnas iš giedro dangaus, t.y. iš prokuratūros. Po saugumiečių atėjo laikas pasirodyti ir prokurorams – "Mažeikių naftos" byloje jie pateikė įtarimus buvusiam valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministrui Sigitui Kakčiui bei jo kolegai buvusiam susisiekimo ministrui Rimantui Didžiokui. Oi, tuoj mirsiu iš juoko – naujas anekdotas: "Ministras Lukiškėse!" Net pats Generalinis netiki, kad iššvaistytas milijardas litų sugrįš į valstybės biudžetą, turbūt niekas netiki, kad bus nuteisti ir buvę ministrai.

  38. Slikas Matui / 85.206.184.37

    Apie kokias palūkanas čia šnekat. Prokurorai teisme aiškiai nurodė: nuostolis dėl MN "pardavimo" Wiljams yra (tiksliai nepamenu) 800 000 lt. Nenuteisė Kakčio su Didžioku tik dėl senaties (oficiali versija). Tai nesuprantu, ką ten galit pateikti?

  39. x / 85.206.115.234

    d-e-b-i-l-a-s !

  40. JONAS PP IŠ JONAVOS / 213.190.41.170

    PONE MERE,
    AR JŪSŲ RŪSTI KOVA DĖL VALDŽIOS IŠPIRKS NEBLOGAI ATRODANTĮ VILNIŲ? ARA JŪSŲ NERVINĖ AUKA PATEISINS MAKEVELIZMĄ, VEIKIANČIUS ŠEŠĖLINIUS TURTUS IR VAIKŲ, VAIKAIČIŲ BEI PROVAIKAIČIŲ DVASINĮ SAUGUMĄ?
    GALI BŪTI TAIP, KAD JŪS, INTELEKTUALAS, SUSIKIRTOTE SU "SKAISČIA VIDUTINYBE," KURI YRA ŠUO ANT ŠIENO, O TAS TURI DAŽNIAUSIAI VILKO ILTIS?
    TAIP GALI BŪTI, NES JONAVOJE, MANO TĖVŲ JAUNYSTĖS MIESTE, MAŽIAU DEBILŲ NEGU KITUR.
    KITA VERTUS ALKANA ŠUNS ESYBĖ SUDĖTA IŠ PAVOJŲ VELNIAI GRIEBTŲ MANE ANT ĄŽUOLŲ LIEPTO ŠALIA TOLSTANČIOS MADONOS…

  41. LIETUVIAIS,ESAME MES,GIME ! / 82.135.176.30

    Medicina "padaryta" ,Žilvynas Padaiga tik tam,kad nieko neliestų.
    Reforma būtina iš esmės.Vaistai atskirti nuo Medicinos,toliau viskas padaryta tik Biudžetą melžtį.Vaistai parduodami,kad parduotį.Čia slypi daug klaustukų.
    Algirdas Sysas ir Balsienė,Aldona,keista yra tai,kad tokie žmogeliai nesuranda kelio į kaliūzę.Šiandien Sysas puolė Tremtinius,kad jiems reikia mokėtį Pensijas.
    Kaip yra skirstomas Biudžetas,kas daugiau gauna Pensininkai ar Nomenklatūros Valdymas,gal kas žino ?Kas ką atsveria?
    Darbo Jėga išvyko,Ekonomika privatizuota,ką administruoja nomenklatūra?

  42. Igoris / 194.80.31.232

    Mere, ar rasote "kreativus" i udaff.com?

  43. FC / 193.219.51.234

    Jeigu kalbam apie viešo ir privataus kapitalo bendradarbiavimą poliklinikų koncesijoje, tai pas mane yra tokie klausimai:
    1. Ką įsipareigos savivaldybė?
    2. Ką įsipareigos privatus kapitalas.
    Domina tik konkretūs atsakymai, o ne visokie pagerins, sustiprins ir pan.

  44. Justas / 213.197.134.162

    nesuprantantis

    Su sporto rūmų savininkais buvo seniai ir aktyviai deramasi …
    Bet reikalas buvo taip suveltas ir taip neskaidrus , kad miestas buvo pastatytas prieš faktą , kad rūmai jau Ūkio banko nuosavybė .’
    Miestas galėjo mokėti tik "baltais" ir pervedimu į sąskaitą …
    Vokeliu – niekaip .
    Tai profsąjungiečių aiškiai netenkino .
    Apie tai daug rašyta buvo .
    Visi klausimai – Balsienei ir Sysui .

    Ir plaukimo baseinas , ir "Žalgirio" stadionas buvo privati "Žalgirio" sporto draugijos (tiksliau – jos ilgalaikio pirmininko , AMB draugo Nėniaus) nuosavybė . Dabar tai Ūkio banko (tiksliau- Romanovo) nuosavybė .

  45. Dar Matui <TS / 85.206.4.85

    Nieko nuostabaus, kad susikerta privatūs interesai. Kitaip ir būti negali. Blogai , kai tuos interesus pradedama tvarkyti jėgos teise, t.y. stipriojo teise paimti tai , kas yra kito nuosavybė. Viešas interesas siekia pripažinti nuosvybės šventumą ir tuo užtikrinti žmonių laisva gyvenimą tiesoje. Tiesa tarp kitų būties formų pasireiškia teisingumu ir tvirtumu. Kalbėti apie intersų dermę be nuosavybės teissių yra iš tiesų sunkiai suvokiamas dalykas. Misionierių bažnyčia yra baroko perlas ir kartu Dievo šventovė. Tam ji ir buvo statyta . Nors Misionieriai yra Bažnyčios nuiosavybė, bet tai yra ir tautos atminties forma, kuri suteikia dvasini ryšį su Kurėjo tvarka Visatoje. Todėl Valstybės pareiga investuoti lėšas i tautos kultūrinį paveldą – tai ir sudaro vieso intereso turinį. Saugoti ir ginti tai kas mus jungia laike istorijoje su absoliučia Kūrėjo Būties tvarka. Man ir tamsta geros ryt Dienos.Aciu uz bendravima, nes augame ir tvirtėjasme savo pozicijoje del viešo intereso.

  46. Matas>Slikui / 82.135.172.62

    <Tik vienu atveju konservai buvo dešinieji – kai pardavė Mažeikių naftą. Kitas klausimas, kaip pardavė, tiksliau, padovanojo> Na, ir uzsiciklinai dėl tos MN, kaip tas LL ("Laisvas laikraštis").
    MN buvo parduota skolon už labai dideles palūkanas. Tiesiog po ranka neturiu tų skaičių.
    Tos palūkanos grįždavo į biudžetą milijoninėmis sumomis. Iš tų milijonų gyveno pensininkai ir kitoms reikmėms užteko. Iš kokios gi "dovanos" galima susigrąžinti skolą ir palūkanas? Konservus yra už ką barti, yra dėl ko jiems priekaištauti, bet visą laiką kartu su LL giedoti tą pačią giesmelę-nesolidu, Slikai.

  47. LIETUVIAIS,ESAME MES,GIME ! / 82.135.176.30

    Koks skirtumas kas valdys,svarbu,kad pradėtų dirbtį bet,dirbtį taip kaip reikia Lietuvai.Viktor Janukovič "įma" Ukrainos Radą,paralyžavo Parlamento
    darbotvarkę…
    Šešėlinė Ekonomika ir kolaborantai sujaukė ne tik Ekonomiką bet ir Politiką.
    Jie sunaikino Tarpvalstybinį bendradarbiavimą.Tai,kad Prezidentas nevažiavo į rusų jubiliejų,palaikau 100% nes per brangią kainą sumokėta.
    Tarp Valstybių bendrauja Prezidentai,bet ne mafiozinis pakaitalas.
    Lietuvai būtų naudingiau,jeigu Rusija būtų turtinga ir…demokratinė Valstybė, tik ne Lietuvos ir visų kitų Valstybių sąskaita.Ir tai,dar galima atitaisyti jeigu dirbti.
    Pakeistį Įstatymus,Lietuvos Ekonomiką išlygintį bėgius,sustabdytį otkatą ir
    kai ką pašalintį iš darbo sąlygų ir Politikos.
    Toliau pradėtį nuo balto lapo,kad Ekonomika tarnautų Lietuvai ir Rusijai,bet ne mafijai.
    Apie idėjas vėliau.
    Nes palikta Padnestrė,naikinama Čėčėnija,dabar Ukraina, tai tik visų nepasitenkinimo priežasčių židiniai,kuriuos vis tiek reikės spręsti.
    Mūsų Vyriausybė turi pradėtį dirbtį,jeigu nėra Valios,lai eina dirbtį į Kiaulių
    Fermas.
    ES irgi turi dirbtį.Virš 60 metų kai baigėsi karas…
    Europa didžiuojasi savo turtingumu,valio.Bet užnuodyta Baltija yra dešimties
    Valstybių naikintoja.Europa turi padėti Vokietijai su Rusija ir dešimt Valstybių aplink Baltiją gyvenantieji, turi sutelktį savo stiprybę ir padarytį
    Talką,išvalytį Baltijos Jūrą.Visi valgo užnuodytą žuvį ir aš.

  48. REKK to Slikas / 195.182.77.199

    Tame ir reikalas, kad dažniausiai, kažkas padaro blogai, o atsako kas? Tas, kas jam vadovauja. Patikimos ir sažiningos ir kometantingos komandos pasirinkimas (jei tai imanoma) yra svarbiausia vadovo užduotis. Kitu atveju visas paleistas strėles teks priimti jam.

  49. nesuprantantis / 213.190.55.10

    to Justas
    neturiu nieko pries daugiafunkcini centra, bet kodel iskart nebuvo bandoma kalbet su UBIG , o primtas sprendimas uz visu musu pinigus ispirkt, juk UBIG tikrai ne prasciausias investuotojas. Tad kodel nebuvo jokiu kalbu apie bendra projekta. O dabar nusipirkus klausiama: o ka daryt-giauti, negriauti,statyt muzieju. Jau suderejus nupirkt, vaziuojama ziuret ka galima pastatyti, iseina, kad pries perkant nezinoma ka daryt toliau, jokios ateitie vizijos. Be to, Justai sau priestaraujat- rasot, kad tai nepatrauklu privaciam verslui del nepelningumo, o gale, kad tai naujas privataus ir valstybinio kapitalo pvz.. Nesusieina kazkaip. Nepamirskit, kad salia sporto rumu buvo Zalgirio baseinas, vietoj kurio kazkodel nereikejo statyti nei muzieju, nei kultuos centru, o buvo smagiai parduotas , jei neklystu priklause savivaldybei. Savivaldybe uz grasius salia parduoda, o pati jau uz milijonus perka uz simto metru. Kodel ?

  50. Slikas / 85.206.184.37

    Visa priešprieša tokiems projektas yra dėl to, kad savivaldybėje kartais tikrai švaistomas turtas: permokama už paslaugas, prekes, vykdomi nelygiaverčiai mainai ir pan. Jei tuose postuose, kur yra vizuojami tokie sprendimų projektai Tarybai, dirbtų sąžiningas žmogus, tokių bajerių nebūtų.
    Jei AZ nesusivoks, pagaliau, tai niekas jam nepadės.
    Gali, žmogau, užsimerkti, nepamatyti kokį kartą, bet finalas vienas – kenčia meras, kenčia partija.
    Tikrai būtų įdomu pavartyti dokumentus, susijusius su tokiais projektais.
    Iš esmės pati idėja yra gera, tik jos realizavimas prastas, ko pasekoje suši-ma pati idėja, prarandamas bendruomenės pasitikėjimas.

  51. Matas>TS / 82.135.172.62

    <Išvada. viešas interesas glūdi tautos atmintyje kultūros formomis pulsuojančioje vertingoje informacijoje. kuri kultūros įpročiais ir normomis suvaldo nežabotas žmonių aistrų jėgas. Yra piliečių nuosavybė ir valstybės nuosavybė, visi viešieji sektoriai yra postpost žargonas, kuri inešė AMB ir Kompany> Sutinku su išvada. Visa, kas buvo iki jos-aukštos materijos. Man toli iki jų. Bet pasistengsiu suprasti.
    Paklausiau todėl, kad visai neseniai, per knygų mugės atidarymą Tymo kvartale vienas
    „ žaliasis“ man beveik valandą aiškino, koks blogietis yra Zuokas, ką bedarytų-vis pažeidžia „viešąjį interesą“. Pavyzdį nurodė ten pat, rodydamas į Misionierių bažnyčią ant kalniuko. Jo nuomone, kad iš tų architektūros pastatų buvo iškeldinta ligoninė-viešojo intereso pažeidimas. Aš nesupratau, nes toje ligoninėje , kaip ir kitose, susikerta ligonių, gydytojų ir dar kokių nors administratorių interesai. Be to, dar yra ir mano interesas-aš nenorėčiau, kad tame ansamblyje būtų ligonine. Taip ir neišsiaiškinau kokius ir kieno interesus pažeidė Zuokas. Ir, apskritai, ar pažeidė.
    Kas yra „viešasis kapitalas“ dar sunkiau suvokti. Mano galva kapitalas visada yra neviešas-valstybinis jis ar privatus, bet vis tiek ne viešas. Sunki šios dienos tema.

  52. Justas / 213.197.134.162

    nesuprantantis

    Yra kai kurios valstybės funkcijos , kurios yra nepatrauklios privačiam verslui dėl nepelningumo , bet būtinos valstybei .
    Kultūra , menas , sportas niekada nebuvo ir dar negreit bus pelningomis .
    Kaip Luvras , taip ir Prado muziejus ar Peterburgo Ermitažas yra nacionalinio pasididžiavimo objektai ir dosniai remiami ir valstybės , ir preivačių mecenatų .
    Kaip remiami dauguma Lietuvos teatrų , orkestrų , muziejų .
    Šiuo konkrečiu atveju naujasis daugiafunkcinis centras bus visiškai naujas Lietuvai privataus ir valstybinio kapitalo bendradarbiavimo pavyzdys .

  53. nesuprantantis / 213.190.55.10

    Mielas mere, jusu jau klausiau, bet dar karteli: Laisves pr. ir Rygos g. sankirtoje, prie Luziu parko vyksta nemazos gyvenamosios statybos (statytojas UAB Imobiliar). Pagal miesto bendraji plana sklypas zalias, Vilniaus miesto puslapi jokios info. apie detaluji planavima nera-nei perleistu teisiu ir pareigu, nei patvirtinto detalaus plano, bet butai jau parduodami,tad manau kad ir detalusis planas yra, paaiskinkit kaip tokie fokusai imanomi, kaip jusu vadovaujama savivaldybe visa tai leido, nes siaip atrodo, kad viskas padaryta uz gera kysi. Pasidomekit, jei jums is tikruju ne tas pats

  54. Slikas to Pirmas/82.135.210.221 / 85.206.184.37

    Petrinių proga pradedam Petrą reklamuoti? Už Petrą, už Petrą, už 6000!?
    Labai norėtumėt, kad taip būtų, dėja.
    Pasiskaityk daugiau tikrų dešiniųjų programas, kalbas, tada gal suprasi, kad Lietuvoje kairieji yra labiau dešinieji. Net Genzelis šiandien tą patį porino per žinių radiją. Argi dešinieji gali piktintis, kad verslo funkcijas iš valstybinių rankų perduoda privačiam kapitalui? Šiandien konservai piktinasi, kad Pramogų parką stato privačios bendrovės, kad poliklinikas nori išnuomoti privačiam verslui. Tik vienu atveju konservai buvo dešinieji – kai pardavė Mažeikių naftą. Kitas klausimas, kaip pardavė, tiksliau, padovanojo.

  55. nesuprantantis / 213.190.55.10

    Kazkaip keistai atrodo : i poliklinikas reikia ileisti privatu kapitala, nes jis efektyviausiai tvarkosi, o sporto rumus reikia ispirkti is privaciu investuotoju, nes jie nesugebes pastyti to, ka sugebes Vilniaus savivaldybe.

  56. Justas / 213.197.134.162

    Algirdui

    Pasaulyje dar nesugalvotas geresnis būdas , kaip sumažinti valdininkų armiją , kaip perduoti kokios nors funkcijos atlikimą privačiai struktūrai .
    Bet koks "etatų mažinimas" , neatimant iš esmės funkcijos vykdymo , paprastai baigiasi tuo , kad jokio "mažinimo" nesigauna .
    Kažkam juk reikia pradėti ?
    Juk kituose Lietuvos miestuose nėra kam .
    O kaip ten sakė didysis Mao ?
    "Norint išmokti plaukti reikia plaukti !"

  57. REKK to Na, o, bet, tačiau / 195.182.77.199

    Gerai, kad esi, vis man "pendelį’ įtaisai vienon vietoj ir smegenis vėl funkcionuoja:).

  58. Na, o, bet, tačiau / 85.206.203.19

    To REKK

    Mažiau skaityk tarp eilučių… :-)

    Lietuvoje taip – jei klasiokas, kursiokas ar vieną kartą su žmogum pasisveikinai ,tai jau korupcija… :-) Aš gal pusę Lietuvos pažįstu – na ir kas…? …ir visose partijose ir ne partijose . Perkaito smegenėlės broliams lietuvaičiams…
    Na ir mąstymas primityvus arba iš viso BE…

  59. Justui / 193.219.52.158

    Atsiprašau už klaidą, kuri įsivėlė netyčia, todėl kartoju
    Dėkoju už informaciją,
    ir visiškai sutinku su teiginiu "kur kas tiksliau negu šimtai valdininkų su savo reglamentacija ir instrukcijomis , dešimtys kontroliuojančių institucijų nustato… ", vienok man vėl tenka grįžti į Lietuvą. Būtent tik dabar , t.y. po gerų 15 metų pradeda augti daigelių tų privačių, kurie jau sugeba tai atlikti.
    Iš kitos pusės, valdininkų armija ( dėl įvairių priežasčių, kurių tarpe viena iš pagrindinių – protekcija) vis labaiu praranda kvalifikaciją. Tai nejaugi mano teiginys – "tai neliečia šiandieninės Lietuvos", toks tolimas nuo tiesos. Gal mums padės ir kiti kampo komentatoriai, juolab nuo kampo šeimininko temos kiek suprantu nenukrypome.

  60. Justui / 193.219.52.158

    Dėkoju už informaciją,
    ir visiškai sutinku su teiginiu "kur kas tiksliau negu šimtai valdininkų su savo reglamentacija ir instrukcijomis , dešimtys kontroliuojančių institucijų nustato… ", vienok man vėl tenka grįžti į Lietuvą. Būtent tik dabar , t.y. po gerų 15 metų pradeda augti daigelių tų privačių, kurie jau sugeba tai atlikti.
    Iš kitos pusės … vtai neliečia šiandieninės Lietuvos", aldininkų armija ( dėl įvairių priežasčių, kurių tarpe viena iš pagrindinių – protekcija) vis labaiu praranda kvalifikaciją. Tai nejaugi mano teiginys – "tai neliečia šiandieninės Lietuvos", toks tolimas nuo tiesos. Gal mums padės ir kiti kampo komentatoriai, juolab nuo kampo šeimininko temos kiek suprantu nenukrypome.

  61. REKK / 195.182.77.199

    Na kas jei ne aš nukryps nuo temos ir užduos kvailą klausimą:):). Kažkaip buvo praslydęs pro akis "Atgimime" straipsnis "Ką prezidentūroje veikia D. Gudelis?"
    Aišku tendencingumo jame yra, bet kažkoks n-tasis pojūtis sako, kad ten ir tiesos yra.
    Mere, juk Jums metami tokie kaltinimai, kad Jūsų aplinkos žmonės buve prezideno komandoje blogai atliko savo pareigas ir labiau "dirbo" Jums nei prezidentui. Kad Gudelis tarsi informatorius apie įvykius prezidentūroje. Ir, kad jį laikote už trumpo pavadžio ir jei ką "pasiruošęs suvalgyti jį":).
    Pavargau analizuot ir skaityt tarp eilučių, gal kas galėtimėte už mane tai padaryti?
    O geriausia būtų, kad pats AZ tartų žodį. Nes tik esant kitai nuomonei (argumentuotai) gali susidaryti tikrąjį vaizdą.
    P.S. O man tokie "ale analitiniai’ straipsniai kelią įtarimus, nes niekada nebuna paklausiam tos kitos pusės…

  62. Justas / 213.197.134.162

    Algirdui

    Viešas – plačiaja reikšme reiškia "valdiškas" (savivaldybių , valstybės ) .
    Tai variantas , kai privatus kapitalas atlieka funkcijas , kurias šiaip jau atlikinėja valstybinės institucijos .
    Taip JAV ir dar kai kuriose valstybėje net egzistuoja privatūs kalėjimai .
    Privati firma atlieka valstybinių organų funkcijas ir pigiau , ir kokybiškiau .
    Taip kokia nors firma gauna koncesiją kalėjimo valdymui .
    Firma už sutartą (dažniausia gerokai mažesnę sumą , nei valstybei kainuoja kalinio išlaikymas) apsiima saugiai laikyti visuomenei pavojingus asmenis , griežtai laikantis visų reikalavimų , taikomų "valdiškiems" kalėjimams .
    Privatus kapitalas kur kas tiksliau negu šimtai valdininkų su savo reglamentacija ir instrukcijomis , dešimtys kontroliuojančių institucijų nustato optimalų darbo apmokėjimą , darbuotojų skaičių …

  63. Mantas to DG / 213.197.148.34

    O kaip jeigu poliklinikai truksta ir taip vietos pastate? Arba neturi salia papildomos teritorijos priklausancios poliklinikai?

    Manau pasakytas modelis tinka tik nedaugeliui polikliniku.

  64. To Justas / 193.219.52.158

    Gerbiamasai,
    mano pasakyme -" tai neliečia šiandieninės Lietuvos", nėra nė žodžio kritikos, juo labiau inkštimo, na ir visiškai jokio priešinimosi. Bet yra, įsiskaitykite -
    viešojo ir privataus kapitalo partnerystės klausimai ( beje visai nesuprantu ką reiškia viešas) sprendžiami ne įsitikinimais bet profesinėmis žiniomis. Štai ko kol kas mūsuose akivaizdžiai trūksta. Gal ne taip ?

  65. pjaukite,shura,pjaukite / 194.78.216.138

    kada Vilniuje desiniajame Neries krante bus tarptautinis jachtklubas?kur nors prie Gugenheimo muziejaus?Juk visi p.A.Z "projektai" privalo tureti bent kazkoki PRIVACIOS investicijos atspalvi – naujas municipaliteto pastatas, ligonines iskeldinimas, zydu kvartalo sukurimas ir kitokie rubikono perzengimai.Vsio zakonno!

  66. FC to REKK / 193.219.51.234

    Galiu dar jus papildyti.
    Ketvirtas faktorius – otkatas, kyšiai, korupcija.

  67. Justas / 213.197.134.162

    Algirdai ,
    atleisk , bet taip greitai neradau lietuviško atitikmens ..
    Ko gero tiksliausia bus nevykėlis …
    Arba kaip vienas rusų jumoristas sakė …kritinas …
    Tas kuris visus ir visada kritikuoja .
    Inkšti , kad viskas yra blogai ir tuo pat metu kategoriškai priešintis bet kokioms permainoms (bus da blogiau) , tikintis , kad kažkas kitas , už tave kažką padarys – tipiškas "lūzerio" bruožas .
    Būtent "lūzeriai" – nepamainomas visokių "tėvynės gelbėtojų" (tokių , kaip "erelis" ir Uspaskis) elektoratas .

  68. REKK / 195.182.77.199

    Dar. Kodėl mes nepasitikime privačiu kapitalu? Tam yra kelios priežastys. Viena iš jų susiformavusi dar sovietmečiu ir budingesnė vyresnio amžiaus žmonėms – spekulianto įvaizdis, daugelis iš jo pirkdavo, bet kažkaip nelabai mėgdavo, tai ta atmintis perkeliama į dabartinius verslininkus. Kita – kad verslininkų pradinis kapitalas dažnai kelia tam tikrų minčių, beto privatizacijos procesai nepakėlė pasitikėjimo jais. Trečias – kad patys verslininkai bet kokia kaina nori išspausti maksimalų pelną, neatsižvelgdami į jokius juos supanšius faktorius, daugelis jų pamina tą patį viešajį interesą, kad tik dar uždirbtų. Ne vien gavimas, bet ir davimas atgalios visuomenei, skaidrumas savųjų veiksmų (kiek tai versle imanoma), gali suteikti pasitikėjimo jais.

  69. eduardas / 85.133.1.2

    as cia del vakarykshtes temos :
    kodel ponas zuokai verkiate, kad ziniasklaida, konservatoriai pila ant jusu purva be teismo irodimu… kad jusu bilos tik politinis susidorojimas… Nors pats senai nuteisete uzpaskixa ir dabar rashote tospacios ziniaskaidos tezes kaip irodimus? o gal jus abudu buvote izdurti (cia dar galima ir paxsa priskaiciuoti) kazkokios stipresnes jegos ? o gal cia tik politinis karas? vieni ant kitu varote nesvarbu kaltas nekaltas… o ziniaskaida rasho ta uz ka sumoketa… zodziu jus, ponas mere, su vakarykshte tema, susitapatinote su jusu oponentais…

    p.s. as manau, kad uzpaskixas prisidirbes iki ausu bet ne man ji teisti…

  70. To Justas / 193.219.52.158

    Gal galėtumėte Tamsta detalizuoti – ką reiškia " tipiškas lūzeriškas posakis"
    Aš jau ko gero visiškai užmiršau lietuvių kalbą
    Pagarbiai

  71. Matui< TS / 85.206.4.85

    Interesas atspindi žmogaus gyvenimo tikslų įgyvendinimo būdą. Jeigu žmonių tikslas yra išsaugoti dvasinę, ekonominę ir politinę aplinką naujos informacijos kūrybai ir mainams, tai jų viešas interesas yra informacija apie demokratijos principų įgyvendinimą valdant šeimos, verlso ir valstybės santykus, t.y. viešojoje erdvėje. Viešas interesas kyla iš žmogaus poreikio sukurti ir atnaujinti tėvynėje laisvės erdvę kiekvienam žmogui, siekiančiam ne žodžiais, bet kūrybos produktais įgyvendinti žmonių solidarumo ir asmens orumo demokratinio gyvenimo principus. Žmogaus poreikis laisvei Dievulio dovana ir kartu užduotis – gyventi tiesoje. Laisvas tas, kas galingas gyventi tiesos gėryje, be jėgos valdymo, be piktumo ir prievartos. Bet jei laisvės siekis kertasi su tiesa, tai tokia laisvė yra žmogiškojo gyvenimo pabaiga – totalitarinis blogis. Išvada: viešas interesas glūdi tautos atmintyje kultūros formomis pulsuojančioje vertingoje informacijoje. kuri kultūros įpročiais ir normomis suvaldo nežabotas žmonių aistrų jėgas. Yra piliečių nuosavybė ir valstybės nuosavybė, visi viešieji sektoriai yra postpost žargonas, kuri inešė AMB ir Kompany.

  72. O F m to Artūras Zuokas / 193.219.10.124

    Dabar jei ką nelemto parašysiu, tai sukonfigūruokite sistemą, kad blokuotų iš karto du: 84.32.56.250 ir 193.219.10.124.

    Kitaip visos pastangos pataisyti itin pavojingą recidyvistą "O F m" bus nevaisingos ir nueis benamiams Vilniaus miesto šunims šėko pjauti.;-)

    GVŽ: "TURN-ON YOUR SOUL!"

  73. Justas / 213.197.134.162

    Algirdas

    Koks tipiškas lūzeriškas posakis …
    "Tai neliečia šiandieninės Lietuvos" …
    Viskas yra labai blogai , bet kiekvienas , bandantis tai pakeisti – arba liaudies priešas , arba "ką nors iš to turi" …
    Per visus 16 metų sveikatos apsaugos sistemos reformos nė kiek nepalietė . Tai tas pats sovietinės sistemos reliktas , kuriam prilygsta nebent aukštojo mokslo sistema .
    Planuojama reforma Vilniuje yra pirmasis bandymas kažką keisti iš esmės .
    Tūkstantinė nevykėlių medikų armija iki kraujo kausis, kad tik nieko nekeisti egzistuojančioje vidutinybių diktato sistemoje , kai nuo gydytojo darbo rezultatų jo atlyginimas nė kiek nepriklauso .

  74. DG to Mantas / 213.190.46.52

    Privati imone investuoja i isnuomota poliklinikos pastata, ji sutvarko, o dali sio pastato arba salia pastato esancia teritorija panaudoja privacioms gerybems (prekems, paslaugoms) teikti. T.y. gyventojams ir toliau yra teikiamos is dalies nemokamos sveikatos prieziuros paslaugos, ir taip teikiamos privacios mokamos paslaugos (nebutinai sveikatos prieziuros), is kuriu yra padengiamos investiciju islaidos ir gaunamas pelnas.

    Tai vienas is teoriniu argumentu, kuri placiau esu aprases savo straipsnyje, tiksliai nezinau savivaldybes sudarytos sutarties salygu, ir kokios schemos yra taikomos konkreciais atvejais del Karoliniskiu poliklinikos ir kt.

  75. Mantas / 213.197.148.34

    As kiek suprantu verslo principa, tai privatus sektorius neis ten kur nera jam naudos.

    Tai kaip gali privatus sektorius pasipelnyti is polikliniku?

    Manau tik tuo atveju jei dabar polikliniku ukis yra tvarkomas labai prastai.
    Ar kitokiu principu bandoma sita reikala padaryti?

  76. O F m / 193.219.10.124

    Kai pasiskaitau savo ex-komentarus, tai tiesiog nenumaldomai ant galvos plaukai piestu stojasi.

  77. O F m to Juozas / 193.219.10.124

    Beje, geras būdas patikrinti, ar iš tikrųjų AZ skaito mūsų visas šitas nesąmones:-) Skaito!

    Reiks man, matyt, biški apriboti nusišnekėjimų skaičių…

  78. Vilinas / 82.135.137.186

    Sveikatos apsauga reikalauja esminės reformos. Dabartine sistema su dirbtiniais "prirašymais" prie gydytojų, poliklinikų, siuntinėjimas ir t.t. pacientams visiškai nepatogi ir nenaudinga. Reikia turėti geležinę sveikatą, kad tokia, atsiprašant, "sistema" naudotis. Iš vienos pusės vyksta biudžeto lėšų ir ligonių kasų pinigų taškymas, iš kitos – begėdiškas ir žeminantis ligonių melžimas.

  79. O F m / 193.219.10.124

    Dėl žadintuvo "6:18" turiu dvi-tris versijas:

    1) Juozas yra nemenkų galimybių mistikas.
    2) Juozas yra Zuoko kaimynas.

    arba (ir)

    3) Juozo klausa – absoliuti ;)

    Viskas bus kruopščiai ištirta ir patikrinta. Tačiau ir be ypatingo tyrimo beveik akivaizdžiai aišku, kad pirmoji versija – niekam neabejotina:)

  80. FC / 193.219.51.234

    Kokie objektai Vilniuje jau naudojasi viešo ir privataus kapitalo partneryste?
    Dalkia? Siemens arena?

  81. OOO FOR mslf / 193.219.10.124

    Geriausia sveikatos priežiūros sistema yra kitame gyvenime gauti tokį kūną, kurio jokią liga negalėtų įgraužti. Rojaus gyvetojai iš Satyalokos, Indralokos, Candralokos ir kitų planetų patiria begalinius džiaugsmus ir jų kūnai yra beveik tobuli. Tačiau ir jie nėra atsparūs prieš pačią neišgydomiausią ligą – MIRTĮ.

    Tie, kurie paskyrė savo gyvenimą tarnystei Viešpačiui, gimsta dvasiniame pasaulyje ir niekada nebesugrįžta į šią materialią gimimų, senatvės, ligų ir mirčių gilijotiną.

  82. mast / 194.176.58.193

    Kai tik nueini i poliklinika praeina noras ten daugiau kada nueiti, man nesuprantama, kodel is mano mokesciu mokama sveikatos apsaugai, o kad gauti normalu aptarnavima as turiu eiti pas privatininkus.

  83. mast / 194.176.58.193

    tradicinio lietuvio budas:

    1) rekti, kad viskas blogai ir kad nieko nedaroma.
    2) kai bandoma daryti, rekti kad nieko nereik daryti, nes bus dar blogiau.

  84. cc / 62.212.198.154

    zinot, as kaip ir visi moku dali savo pajamu tam, kad atseit gauti nemokama sveikatos prieziura. Ar zinote, kada paskutini karta buvau miesto poliklinikoje? pries kokius 4 metus. beje, teko begti tekinam i grybo gatve, nes: eiles, visi stumdosi, popierines koreteles, visi pikti, sienos griuva, visi bando pralysti, zmoniu milijonai, jokios organizacijos, visa med aparatura pasenusi. Todel penkiomis palaikau privataus kap. atejima, reik sutvarkyt ta bardaka.

  85. Matas / 82.135.172.62

    "viešasis sektorius", "viešasis kapitalas", "viešasis interesas" – ar gali kas man, visiškai to nesuprantančiam, paaiškinti, kas tai yra, ypač pastarasis.

  86. anarchy / 82.135.152.54

    Čia tai tikrai svarbus klausimas ir gerai, kad jį išjudint iš mirties taško. Visai normaliai žiūriu į privataus kapitalo pasijungimą šitoje sferoje.

  87. Zilvinas / 213.226.169.212

    Mere, ar ziurite futbolo WC ir uz ka sergate?

  88. DG / 213.190.46.52

    Apie viesojo ir privataus sektoriu partnerystes galimybes siulau paskaityti mano straipsnyje, kuris buvo publikuotas zurnalo "Viesoji politika ir administravimas" 8-ame numeryje.

    Cia yra to straipsnio internetinis adresas:

    http://www.mruni.lt/lt/modules /mydownloads/cache/files/viesa sis_administravimas_8___p58-73 _.pdf

  89. Algirdas / 193.219.52.158

    Mere, pilnai palaikau Tamstos nupmonę – " Esu tvirtai įsitikinęs, kad viešojo ir privataus kapitalo partnerytė yra geras būdas spręsti ne vieną valstybės problemą. " TIK REIKĖTŲ PRIDURTI — tai neliečia šiandieninės Lietuvos
    Liūdna, bet ko gero tai faktas. Gal kas mano kitaip

  90. REKK / 195.182.77.199

    Pala pala. Čia jau netiesa. Ar ne pats Kubilius (ir kiti konservai) aiškino, kad "jokių liberalcentristų mes savo proveržio koalicijoje matyt nenorim"? Gal kada konservai galėtų truputėlį ir valstybiškiau mastyti ir prieš ką teigiant ar darant pagalvoti apie galimas to pasekmęs. O tai vėl galima ant AZ sukarti visus šunis, kad tipo vos nejis suskaldė dešiniųjų vienybę. Nereikėjo konservams kitų dešiniųjų partijų saskaita save iškelt.

  91. To REKK / 82.135.210.221

    Manau, kad Prezidentas ir Konservatoriai statomi i nepaprastai nepatogia pozicija. Jei Adamkus nesiulys socdemo, sansu nera, kad patvirtins. Jei Konservai neparems, nera sansu sudaryti vyriausybes. Jei nesudaroma vyriausybe, nezinomybe ir krize tesiasi. Konservai ir Prezidentas kaip valstybininkai nenori, kad tai testusi, tai atrodo, kad siam laikui teks susitaikyti su socdemu vyriausybe.

    Didziausia problema yra tokie kaip Zuokas, kurie apsimetinedavo, kad yra desinieji, nugriebe kelis procentus nuo tikrosios desines, ir dabar prisislieja prie kairiuju. Tai iskreipia visa spektra ir sukuria tokia problemas kaip dabar matome.

    Jau nekalbant apie tai, kad tarp Abonento ir Uspaskio ir Paulos nera jokiu skirtumu…

  92. REKK to 84.240.38.73 / 195.182.77.199

    Klausyk žmogau, kodėl tu tą Vilnių vis kuo nors nori paversti? Tai tau Laisvės statulą statyk, tai angliškus autobusus ir taksofonus pirk, tai dabar ir visą Londoną užsimanei perkelti. O kas tada liks iš Vilniaus? Tik pavadinimas?

  93. Pirmas / 82.135.210.221

    Na, kadangi tenka naudotis terminais, kurie nuolat naudojami apibudinti Lietuvos politiniu partiju ideologine pozicija, o AMBalistai traktuojami kaip kairieji, tenka sios partijos satelitus pripazinti kairiaisiais taip pat.

    Iki siol Abonentas ir AMB tiesiog turejo verslo santykius, kurie pereidavo i politika kai vienam ar kitam reikia stogo ar paslaugos (ar sklypuko). Dabar Abonentas net pajunge savo istikimus sebrus Seime dalyvauti siame tarnavime.

    Taigi, taip ir atsiveria Abonentas ir jo sebrai.

  94. REKK to pirmas / 195.182.77.199

    Smagu, kad tamstai smagu:). Bet jei konservai irgi parems Kirkilą, tai jie irgi AMB tarnaus?;)
    Na ko gero Paulauskas tai jau tikru dešiniuoju tapo, o Petriukas tai tikrai liberaliųjų pažiūrų atstovas?:) Ir įtariu, kad prezidentas pogrindinis komunistas – antrą kartą sosdemą teikia į premjerus;)

  95. lt_f**k / 84.240.38.73

    Lietuvoje viskas bloga nevien tik sveikato apsauga … padarykit vilniu Londonu ir visi parleks lietuvei is uk.

  96. REKK / 195.182.77.199

    Sutarčių salygos ir skaidrumas tokiuose reikaluose patys svarbiausi draugai. Kodėl nepasitikima? Kadangi daugelis mato buvusio (esamo) privatizavimo pasekmes. Aišku čia neprivatizavimas, bet daugelis perdaug nesigilina arba bando spėti į ateitį – ‘nedabar tai vėliau privatizuos, tik leisk įkelti koją…’. O kad poliklinikom (kaip ir daugeliui medicininių įstaigų) reikia pokyčių, tai neginčyjama. Neduok die susirgti, išpaskutiniųjų bandausi pats išsikapstyti, kad tik ten neužsukti, nes gali pasidaryti dar didesnis ligonis nei buvai:).
    O šiaip, mere, ar jau galima kur nors susipažinti su šitomis sutarčių sąlygomis ar bent galimais jų projektais? Nes visdėlto tai kaip pats suprantate aktualus ir opus klausimas.

  97. Pirmąjam / 85.206.184.37

    O kauom tas kairumas-dešinumas pasireiškia? A manau, kad konservatoriai yra tikri kairieji.

  98. Pirmas / 82.135.210.221

    Na Abonente. Pagaliau tapai tikruoju kairuoliu, ar ne? Smagu matyti kaip Caplikas, Bogusis ir Zuokas dabar jau atvirai tarnauja AMBalistams.