Europietiški skandalai ir lietuviškos tragedijos

2006 - 05 - 9, Antradienis 11:44
Europos dienos proga pakalbėkime apie europietišką politikos kultūrą, kadangi taip dažnai Lietuvoje girdime raginimus būti europietiškai politikais. Bet kaip sako seni žmonės, būkime gal neturtingi, bet teisingi – Europos politikoje (kaip ir politikoje apskritai) anaiptol ne viskas idealu.
   Prisiminkime Italijos rinkimus ir „komplimentus“, kuriuos vienas kitam viešai žarstė pretendentai į ministrus pirmininkus. Gerai, galėtume tai priskirti italų temperamentui ar ekscentriškam buvusio ministro pirmininko gyvenimo stiliui. Tuomet prisiminkime į Vokietijos parlamentą išrinktą, bet piliečių suteikto mandato dėl gerai apmokamo posto atsisakiusį buvusį Vokietijos kanclerį Gerhardą Schroederį. Jis dabar priiminėja dosnių rusų dovanas ir darbuosis bendroje Rusijos ir Vokietijos kompanijoje, kurios steigimą palaimino dar būdamas kancleriu, ir kurios paskirtis gerokai supykdė bent keletą kitų ES valstybių.
 Sakysime, tai kraštutinumai. Tuomet pasidairykime, kas dedasi Didžiojoje Britanijoje. Dabar daug rašoma apie vieno įtakingiausių politikų romaną, kurio išviešinimas primena ne itin aukšto lygio komediją. Juk veikiantys asmenys – nuo sunkvežimio vairuotojo iki ministro pirmininko. Bet prieš tai britai aptarinėjo buvusio Vidaus reikalų ministro Davido Blunketto meilės ir nesantuokinių vaikų istorijas.
  Kur dar Europą pamokyti vis mėgstančių prancūzų tarpusavio kovų ir „kompromatų“ peripetijos. Prancūzai dėl nesantuokinių ryšių galvos senokai nekvaršina, nes kas neatleistina kitiems europiečiams, prancūzams dovanotina. Todėl Prancūzijoje vyksta vieni kitų šnipinėjimas ir lenktynės, kas atras daugiau senų istorijų, galinčių pakenkti konkurentams.
  Beje, jeigu apie prancūzus, vokiečius ar britus dar retkarčiais paskaitome ir mūsų spaudoje, tai latviški ir estiški politikos skandalai mūsų beveik nepasiekia, nors jų apstu.
  Todėl Lietuvoje, kaip ir visoje Europoje, yra ir įprastas darbas, ir neeiliniai skandalai, netgi galėtume sakyti, jog skandalingąsias europietiškos politikos tradicijas perėmėme labai greitai. Skiriamės tuo, jog kitose ES valstybėse, kilus skandalui, suvokiama, kad jį išprovokuoja politiniai konkurentai, tuo tarpu Lietuvoje visada ieškoma išorės priešų, ir kone kiekvieną kartą prisimenama galingoji KGB ranka.
 Bet esminis dalykas yra tai, jog kitose ES šalyse politikos skandalai jau laikomi neišvengiama gyvenimo dalimi, kai Lietuvoje kone kiekvieną kartą pranašaujamas valstybės žlugimas ir demokratijos pabaiga. Senųjų Europos šalių piliečiai jau išmokę nesureikšminti politikos skandalų, nes žino, kad lemiamos įtakos jų gyvenimui jie neturės, nemažai Lietuvos piliečių vis dar į politinius triukšmus reaguoja kaip į asmeninius reikalus. Todėl iš senosios Europos galime pasimokyti realistiško požiūrio į politiką, valstybę ir save.    
                

Facebook comments:

Komentuoti


37 komentarų | “Europietiški skandalai ir lietuviškos tragedijos”

  1. kamstis / 85.206.175.188

    as esu geriausias agitatorius kodel NEREIKIA balsuoti uz ZUOKA

  2. LIETUVIAIS,ESAME MES,GIME ! / 82.135.176.30

    Draugiška Rusija bestumianti savotiška terorizmą,ižvelgiamą.Vakar Vladimir Putin kvietė susivienyti prieš nacionalizmą,terorizmą…
    Lietuva dar nepamiršo Blokados,užsiliko Padnestrė,nors nepamiršta Ukraina
    1933-1934 metais su 7 milijonais numarintų badu ir stalino saulės,užsiliko
    draugiškai Rusijai visos penkiolika Valstybių aplink "draugišką" Rusija kur egzistuoja tik rusiškas Interesas.Kas akivaizdžiai atspindėjo Dujų karas 2006
    metų ne tik šalančiai Gruzijai ir Ukrainai bet ir Europa tai pajuto savo kailiu.
    Europos atsakomybė už suvienytas Valstybes galėjo atnešti kitokį derlių, kalbėtis kaip lygus neparodant priklausomybės,tik nueita kitu,žeminančiu
    Keliu.Kas dar duos neigiamą derlių.Negali būtį laimėtojas vienas,kitų sąskaita.Šiuo atvėju Vokietija parodė visai Europai ir pasauliui ne tik bloga pavyzdį,kas verčia atkreiptį dėmėsį,kad po karo Vokietija su Rusija suvertė
    Cheminį ginklą į Baltijos jūros dugną,visa Europa tampa dar kartą Vokietijos
    ir Rusijos įkaitais.Gal Vokietijai reikia skaitytis su Europa ir aplink Baltiją gyvenančiom Tautom.Ar Vokietija užkrauną Rusiją visai Europai spausdama
    sau Pelną.?.
    Ar tai bus ES pabaiga ?

  3. Juozui / 82.135.172.62

    perkėliau iš V.8
    nors su REKK reikės dalintis nominacija per pusę, bet vis tiek malonu. Gal dar maloniau. Labai nustebau, kad buvote užblokuotas. Mane irgi dažnai blokuoja. Galvoju, kodėl? Matyt kokiame nors, kad ir visai nekaltame kontekste, būna panaudotas koks nors žodis, kuris automatiniame blokatoriuje yra įtrauktas, kaip netinkamas. Panašiai, kaip su Spamais. Jei tik paminėsi žodį "meilės vaistai", tuoj telekomas pridės "SPAM", nors tekste gali būti kalbama apie kokią nors dainelę.
    Dar norėjau paklausti kodėl GEROSIOS VILTIES ŽINUTĖ VIII? Ar čia jos eilės numeris ar bylos numeris. Matyt praleidau pradžių pradžią. <Matas

  4. LIETUVIAIS,ESAME MES,GIME ! / 82.135.176.30

    DP labaaai nori Informatikos ministerijos,TS užsimanė sukurti ministerija
    Šeimai…ar mobilia?,teigia,kad su mažu funkcionierių skaičiumi.Ir kaip jie žada tokiais pajegumais šokinėti po visą Lietuvą?Ką jie žada Šeimai padaryti, kaip apginti ir sustiprinti ar tik svarbu tik ministerija?
    Kodėl nesuteikti Vilko bilietą daliai funkcionierių iš Švietimo ir Mokslo ministerijos ir Socialinių ir darbo ministerijos, dėka kurių Šeima liko suskaldyta.Suvienyti sių ministerijų bendradarbiavimą ir atiduoti,suteikti,
    grąžinti dali Funkcijų Savivaldybėms,visi gyvena Žemėje.
    Suskaldė,tai dabar reikia suvienyti o ne kurti naujų ministerijų ir lakstyti iš ministerijos į ministerija.Kūrti Žmogui o ne tusčiam vienetui iš ministerijos.
    Tai ką sugeba Parlamentinė Valstybė,turimė realybę.Ar Parlamentas leis,
    suteiks,pasidalins galiomis su Savivaldybėmis,ar Seimas leis gyventi Žmonėms vietoviese,kur reikia tvarkytis ir spresti problemas.
    Apskritis vainikuoja Žemės išparceliojimą,tai pagrindinis ir paskutinis Bastionas Ekonomikos išdalinimo tarp gaujų.

  5. REKK, Matui / 88.118.37.31

    Ačiū, pr. žiūrėti į V.8, abiem po 1/2 :))

  6. Juozas / 88.118.37.31

    AZ: Todėl iš senosios Europos galime pasimokyti realistiško požiūrio į politiką, valstybę ir save.

    O juk taip nesenai- tik prieš 15 metų – mes žadėjom tapti Šiaurės Atėnais ir patys mokyti tą senąją Europą.

  7. REKK to Slikas / 195.182.77.199

    Sutinku. Susiformavo iškreiptas liberalizmo, demokratijos ir žmogaus prigimtinių teisių lydinis, kurio išdavoje visi žino savo teises, bet niakam nerūpi jo pareigos. Todėl susiformavo buržua (blogaja prasme) konfortabilumo ir savęs patenkinimo ideologija, kuri, ko gero nugalės visas kitas. Vergaujanti sau pačiam (savo silpnybėm) žmogų labai paprasta valdyti, tiesiog reikia kuo daugiau stengtis tenkinti jo tuos žemuosius instinktus ir poreikius. Galbūt truputėli tai juodokai skamba, bet, kad net pats nepajauti kai pakliūni į šituos masinius"tinklus".

  8. Zemaitis / 212.59.0.29

    "Todėl Lietuvoje, kaip ir visoje Europoje, yra ir įprastas darbas, ir neeiliniai skandalai, netgi galėtume sakyti, jog skandalingąsias europietiškos politikos tradicijas perėmėme labai greitai. Skiriamės tuo, jog kitose ES valstybėse, kilus skandalui, suvokiama, kad jį išprovokuoja politiniai konkurentai, tuo tarpu Lietuvoje visada ieškoma išorės priešų, ir kone kiekvieną kartą prisimenama galingoji KGB ranka"

    Nieko, nieko p. mere Lietuvoje irgi tobulejama pvz. Rubikono skandaliukuose ir tamstos jiems atstovavimo, KGB smeklos, Vilnieciai nelabai iziuri, tiesiog piniginemis aferomis kvepia ir tiek. Pagarbiai.

  9. Slikas to REKK / 85.206.184.37

    Buvo laikai, kai draudimai labai padėdavo, nes bausmės buvo konkrečios.
    Pasikartosiu, žmogus be jokių stabdžių tampa paprastu žinduoliu. Man atrodo, kad istorija aiškiausiai atskleidė įvairių suvaržymų ir draudimų įtaką žmonijos vystymuisi iš pirmykštės bendruomenės iki šių dienų.
    Kaži ar be tų draudimų ir suvaržymų (kalbu apie žmonių tarpusavio santykius) būtume dagyvenę iki šio amžiaus?

  10. paul / 80.240.12.220

    mane siandien nustebino zuoko zodziai. kaip jis gali leisti kalbeti apie "kazkokius neeilinius skandalus", kai pats yra tu neeiliniu skandalu centre. sis zmogus tiesiogiai saiposi is visu aplinkiniu, dumia i akis ir kas baisiausia, atsiranda mase zmoniu, kurie atleidzia uz vagystes ir dziaugiasi vilniaus augimu. iskrypusi tauta. itin isijaute i dieviskojo-nenugalimo mero vaidmeni, idomu kiek realiai yra palaikanciu ji miestieciu. manau, apmazejo kaip reikiant. vok, kol sedi, laikas atskleis visa teisybe.

  11. robis to Vilius / 84.32.123.164

    tai tu ir pasakyk.mes tai ne suvalkai.ir vilnius ne suvalkijoj.

  12. Vytska / 85.206.32.245

    "Politinius Skandalus" per mūsų linksmasias, nusėtas žvaigždėm televizijas galėtų Algis Greitai vesti. Būtų neblogas šou, o tai dabar toje NML sėdi kaip koks tai keistuolis? Negi LNK jam daug moka už tai?

  13. Vilius / 213.197.179.170

    Kas nors pasakykite Vilniaus merui Zuokui, kad žodis Vilnius tariamas ne kaip Vylnius, o su "i" trumpaja. Kairinis kirtis.

  14. cc / 62.212.198.154

    juokingi tie laisvolaikrascio straipsniai :)
    ateiviu invazijos i pasauli ir visuotinio samokslo teorijos.
    aiskus pro-paksiskas trubaduras, tai kam cia skelbtis ‘laisvu’?

  15. REKK to Įdomu / 195.182.77.199

    Galiu nuraminti – prieš pasaulį visai normaliai atrodome (daug svarbiau kiek mes tam pasauliui idomus ar rūpime;)

  16. REKK to Jo / 195.182.77.199

    Deja jau taip yra, kad dažnai tikrąją kainą ir pasirinkimo klaidingumą pamatome per vėlai, kai jau nelabai gali ką pakeisti (o kai kas to nei pamato nei jam tas rupi…)

  17. to 82.135.188.201 / 84.32.121.221

    Gerbiamasai, matosi, kad net neperskaitei Zuoko straipsnio, po kuriuo rašinėji kartodamas senas paskalas – pasaulio nenustebinsim skandalais.

  18. Įdomu to REKK / 82.135.188.201

    jo, bet apie zmogu labai daug galima pasakyt apie jo praeiti. Ir ar negeda lietuviams kai visi musu valdininkai susikompromitave zmones. Kaip mes atrodome pries pasauli?

  19. į REKK / 82.135.204.242

    Bet kaip mes suprantame laisvę rinktis…
    Juk iš tiesų tai nieko negalimo nėra. T.y. visais atvejais pasirinkti gali pasiūlyti, tik pamirštam vieną smulkmeną, kad tarp variantų kainos tai nebūtinai vienodos. Dažniausiai, atvirkščiai, net labai skiringos.
    Tad tuomet ir aiškiau gali suprasti tą sąvoką "laisvę rinktis", kai sąmoningai žinai, kad kaina tarp pasirenkamį variantų taip pat gali būti labai skirtinga.
    Juk aš galiu pas tėvus gyventi ir paimti butą kreditan.
    Vienu atveju aš turėsiu suvaržytą laisvę, suvaržytą savarankiškumą, naudoti prisitaikyškumus ir t.t. ir pan.
    Kitu atveju aš turėsiu "juodai" mokintis, "juodai" dirbti, kad galėčiau sugrąžinti paimtą kreditą ir neprarasčiau tos savo nuosavybės, kurioje turiu daugiau laisvių.
    Taigi, norėjau pavyzdžiu tik aiškiau pabrėžti, kad nebūna laisvės be kainos.
    Ir tarp variantų ji skiriasi.
    Juk ir Ičkerija galėjo įsileisti, kaip pranzūzai 1941 m. vokiečius nepražudę savų žmonių ir palaukti, kol nekviestieji išsidangins… ar ginti garbę, prarandant savo žmones ir kelių kartų gyvenimą…
    Tas pats su ištvirkimu… smaginuosi tose zavedinijose ir po to praradus nervus užsitraukiu kilpą ant kaklo… ar kantriai mokausi, kantriai dirbu (atsisakydamas dyko gyvenimo) ir kiekvieną minutę jaučiu gyvenimo palaimą, atgyjančią gamtą, gražius žmones ir t.t. ir pan…

  20. REKK to Įdomu / 195.182.77.199

    Tai, kad nelabai jau ir idomu:) (Niekuo neparemtos senienos, o išvedžioti mes visi mokame:)

  21. mhmm... / 217.147.37.49

    Lietuva yra gerokai mazesne uz isvardytas pavyzdines valstybes, todel Lietuvos atzvilgiu nereiktu dideliu pajegu, kad Lietuvos demokratijos laivas susvyruotu, arba reiketu nuoseklios skandalu virtines, kuri vienaip ar kitaip padarytu didele, ilgai neisdildoma zala Lietuvos gyventoju gerovei ir pacios tautos reputacijai.

  22. REKK / 195.182.77.199

    Tęsinys…Apie žiniasklaidą nekalbu, ten pagrindinis poreikių ir ieškojimų tikslas: kaip, ką, kada "padaryti", mergina (moteris) tampa tik to reikalo priemonę (vyriškai pusei didžiąją dalį laiko (kai baigėsi matriarchatas) daug daugiau buvo leista ir mažiau pareikaluta nei iš moters).
    Bet bukime optimistais (bent šiandien aš tos esu:)

  23. LIETUVIAIS,ESAME MES,GIME ! / 82.135.176.30

    to p. Slikas ,

    geras jusu klausimas,deja,mums Vertybes vis stipriau primeta,ju Vertybes.

    Kadangi Svietimo ir Mokslo ministerija stumia sargius,tai gal vertetu padaryti apklausa padedant pazangiems Mokytojams besirupinanciais vaiku
    Ateitim.Reikia paklausti paciu vaiku,ko jie nori:ar Ziniu ir tokslingos Informacijos ar sargiu praktikos,kas ateina savaime,savo laiku.

  24. REKK to Jo / 195.182.77.199

    Teisinga tą Jūsų nuomonė ir Don Kichotiška (dėl ko man labai gaila). Žmogus gimdamas gauna teises (laisvę rinktis) ir pareigas (prievols). Ir tas pasirinkimas dažnai padaromas pamiršus apie pareigas (o kartu ir pasekmes).
    Filmas "Graži moteris", graži pasaka (kai kam žinoma ir taip pasiseka), kuri iškreipia tikrovę. Tai tarsi suromantizuoja moters parsidavimą (pardavimą) ir suteikią netikrą viltį…(buvo atlikta apklausa tarp LT moksleivių, ir nemažas procentas (dabar jau nepamenu) prostitucija laikė visai siektinu ir normaliu dalyku). SexBarbės…
    O berniukai (vaikinai), jų auklėjimas pagarba moteriai? Abejoju ar tai vyksta mokyklose (dažnai ir šeimose). A

  25. LIETUVIAIS,ESAME MES,GIME ! / 82.135.176.30

    Kodel visuotina skurda zmones priima uz norma?Kodel visiems yra priimtina
    tai,ka kure ir sukure tik sau sita ir anos,valdanti dauguma ?
    Privilegijos,o jeigu zmones turetu normalias galimybes,Savo Valstybes Ekonomika ar jie noretu bent kokiu P R I V I L E G I J U ?
    Zmogus gatavas nusilenkti uz kelis Litus,ar sio Kampo sveciai irgi nori lenktis
    sitiems? Valdanti dauguma – pagal tai, kokia buvo purvaSkalda pries Rinkimus,tai sitas darinys yra ANTIKONSTITUCINIS nes visi Rinkejai buvo
    suklaidinti,apgauti viesai apie ka buvo viesai informuoti.
    Tai kodel visi nori jiems nusilenkti,kai jie privalo dirbti mums ir kurti Istatymus,kad visi butu Lygus.
    Sita,daugumos gauja gina tik lygesnius uz mus visus.
    Vaikai,vaikams atimta vaikyste,dabar atimama paauglyste !
    16 metu vaikams buvo ciniskai meluojama,vaikai turi Mokykloje gauti ta Informacija,kuri uztikrins Ju Ateiti.
    Is mokyklos vaikai turi iseiti zinodami, kuo jie nori buti savo gyvenime !

  26. į REKK / 82.135.204.242

    visgi esu įsitikinęs, kad ta metodika tik paskatins žmoguje dar didesnį gašlumą ir daugiau nieko.
    Tie, kurie jau yra pakankamai ištvirkę ir be šitos metodikos, bus tik eilinis gašlumo seansas.
    Kitus į tai įtrauks…

    Ar norėtute pamatyti savo vaikus tokiuose seansuose…

    Ar nepagalvojame, kad jau visa žmonių karta bebaigia užaugti praradusi švenčiausius jausmus, kurie buvo duoti žmogui… esu įsitikinęs, kad ši karta labai yra nuskriausta ir toliau, deja, tik dar labiau skriaudžiama…

    O tų gimdymų nuo tokių metodikų bus tik daugiau.
    Klausiausi vienos akušerės pasakojimo, kai ji teigė, kad labai daug mergaičių ateina pasigimdyti vien dėl to, kad neužteko pinigų abortui… ir to pagimdyto daiktelio su ta mergyte nieko nesieja (kitaip nenuneštų į konteinerį).

    Čia yra kiti dalykai, nuskriaustos kartos bėda… kartos, kuriai nėra jau nieko švento… kuri neturėjo ir jau praranda viltį turėti didelį jausmą, kokį turėjo visos kitos ankstesnės kartos…

    Turi, visgi, išlikti dalykų pas žmogų, kurie daromi tik gerai patikrinus ar visos užuolaidos užtrauktos… o čia varžybos kiek viena panelė gali be pertraukos turėti vaikinų, kiek… dešimtys kitokių kiek, t.t. aprašytas minėtame vedamajame… tai tokio žmogaus skurdo apraiškos, kurios manau yra baisesnės, dėl kurio žmogus apeinamas utėlėmis ir blusomis…
    Bet tai tik mano nuomonė…

  27. Algirdas / 193.219.52.158

    Skandalai, skandalais tebūnie kaip kas nori. Man asmeniškai būtų idomu
    sižinoti Mere Jūsų požiūrį ( gal būt ir per Europos prizmę) į įstatymus ir jų vykdymą
    pagarbiai

  28. LIETUVIAIS,ESAME MES,GIME ! / 82.135.176.30

    LRT samoningai slepia Informacija apie Estija ir Latvija tik tam,kad stumti
    risiska banditizma.Dzin skandalai DB ir Paryziuje.Ten kitoks gyvenimo lygis.
    Kodel Brazauskas skirdamas Bibliotekoms po 100 Litu skaito ir tai viesina,kad issprende problema,kai zmoniu atlyginimai leidzia susimoketi tik mokescius ?
    Dorybe istempiama ne tam,kad uzdrausti gyventi,dorybe jie ivyniuoja i celofana ir smaginasi, sukaupti,nukreipti demesi,kad vykdyti visai kitus su tuo nesusijusius dalykus.Kuria sriti bepaliesk islenda ylos,nuslepti reikia…
    Tai ne tik svetimos ideologijos stumimas,tai pastangos bet kokia kaina nesuteikti galimybiu uzdarbio o labai didelis troskimas ir siekis islaikyti tai,ka
    jie kure ir sukure per 16 metu,islaikyti vienose rankose ,ju rankose.
    Tustumos Ideologija, daromi visokie trukdziai,kad Mokykla gautu tai kas jai
    priklauso bet demesys nukreipiamas kita linkme.
    Atimtos galimybes,kad Seima butu pasiturinti ir vaikai daugiau laiko leistu
    seimos globoje tai jiems brukami sargiai ir vaikai isvaromi i gatve,pagal ju sukurta ideologija.Kartu bet vienisi, o seima toliau skandinama.Sitokiu budu
    vaikai nuginkluojami nuo visko kas yra vaikiska.
    Apginkime Seima,apginkime vaikus,apginkime Mes, musu vaiku Ateiti !

  29. REKK to Jo / 195.182.77.199

    Dėl to delfio vedamojo… Tarsi viskas ir drastiška atrodo, bet iš kitos pusės reikalingas tas švietimas, nes, kad ir kaip keista bebūtų tokios didelės informacijos sraute (ir apie tai:) vis dėlto daug paauglių tai daro (ir darys ir nelabai ką čia žmogus padarysi), bet nelabai nutuokia to pasekmes…Keistoka. Todėl, gal geriau bananas "aprengtas" pamokoje nei 14-15 metų mama…
    Kaip rasti tą aukso viduriuką, nes nei pamokymai, nei draudimai, nei moralės normų skiepijimas nepadės. Vykstanti kūno poreikių propoganda nuneša viską ir lieki kaip Don Kichotas (pastarasis ko gero turėjo daugiau šansų nugalėti…)

  30. pala pala / 82.135.222.196

    aiškini, kad skandalai neišvengiami ir žmonės jų turi beveik nepastebėti, ir paleidi šitą blogą, kuriame kas antros dienos tema grūda tuos pačius skandalus. nugi lietuvis :)

  31. REKK / 195.182.77.199

    Aš apie tą patį tik iš kitos pusės:). Iš kur ateina politikai (valdininkai ir t.t)? Taigi iš mūsų pačių tarpo, iš va šitos bendruomenės ir visuomenės kurioje visi gyvename (na nėra jie marsiečiai (nebent kai kurie klonai:). O kokie mes esame? Dar penktadienį delfyje buvo paviešinta apklausa apie mus eilinius lietuvius ir privilegijas…tai taip išeina jeigu tik būtų galimybė tai dauguma mūsų jomis naudotusi:), tik reikia mus prileisti ten kur jos gaunamos. Tai matyt todėl piktinamės ant tų privelegijuotų tik todėl, kad patys ten negalime įsibrukti:). Ir juokinga ir graudu kartu paėmus. Sergame, ką čia bepasakysi…
    O dėl meilės nuotykių – tai jie buvo yra ir bus. Daugelis per daug silpni , kad priešintusi pagundom (dažną nebent sustabdo baimė, kad gali viskas paaiškėti, bet ne kažkokios tai moralės normos).
    Žmogud turi teisę pamilti iš naujo kitą žmogų, bet tokiu atveju turi turėti drąsos ir tai prisipažinti kitam (buvusiai savo meilei), o ne slėptis ir vaidinti krištolinę ašarą Kristaus akyje…Bet mes juk bailiai…

  32. anarchy / 82.135.152.54

    norėjau pasakyt: šiukšlės :)

  33. anarchy / 82.135.152.54

    Ot skandalai, žmonės tik pamato, kad šiuklės ir liko šiuklėm, tiek ir tų skandalų.

  34. Jo / 82.135.204.242

    Visgi, keli dalykai žmogui yra būtini: lova su stogu, rašomasis stalas, darbas ir kuras skrandžiui.
    Jei šito kiekvienas gimęs žmogus neturi – tragedija…
    O visa kita, kaip ir nėra būtina, visa kita, kaip ir dykaduonio išmislai.

    Visa kita išdaigos… kai iš nebuvimo ką veikti ateinama papramogauti valdžiuke (ir skandaliukui kilus papramogauti valdžiuke užleidžiama kitam)… tai ir gašlumo orgijos… o tam ne tik kazino, naktiniai klubai…

    Kas kita, Lietuvėlėje, kai į valdžiukę ateinama ne papramogauti, bet įsigyti daugiau nei lovą, rašomą stalą, darbą… ir kilus skandaliukui čia taip lengvai iš tiesų neturi būti užleidžiama ta vietukė, nes į tą vietukę ne papramogauti (kaip ten) ateinama…

    Slikui… pritariu…
    Prisimenu vieną kinofilmą, kai tuo metu, kai kariai kovėsi dėl Reichstago, kažkur jo rūsiuose (kaip žinia Reichstago rūsiai taip ir nebuvo paimti) vyko orgijos…
    Tad manau dabar jau visą Europą ir ne tik ją yra apėmusi orgija, gal jau prieštvaninė agoija, kai nieko švento nenorima šioje žemelėje palikti… kai pvz. net mokyklų metodistai rekomenduoja moksleiviams tai (turiu omenyje šiandien ryto delfio vedamąjį), apie ką sužinoję dar prieš 20 m. ne tik davatkos persižegnotų…
    Ta įvairovė pramogų į tokį skurdumą virsta, kad net ir turtuoliai jau tampa skurdumo simboliais…

  35. Smelio laikrodis / 212.122.75.49

    Cituoju: "Todėl iš senosios Europos galime pasimokyti realistiško požiūrio į politiką, valstybę ir save."

    Bet pone Zuokai, ar nemanote, kad politikai turėtų rodyti pavyzdį visai visuomenei. Skandalai atskleidžia žemą tautos atstovų, o kartu ir pačios visuomenės moralę. Tai labai puikus indikatorius, kokie esame degradavę (taip pat ir tie, kurie "yra Vakarai" ir "uz mus geriau gyvena"). Be reikalo siūlote akis užmerkti. Skandalizmas ir šūkavimas, aišku, yra jokia išeitis, bet ar ne laikas susimąstyti, kaip reabilituoti dvasines vertybes ir žmonių etiką, sąmoningumą.

    Deja (remiantis šiandienos spauda) vos ne svarbiausiu tikslu kol kas dar laikoma išmokyti jaunają kartą tobulai naudoti sargį. Gal manoma, kad ateities sargiai ir nuo skandalų pades apsisaugoti?

  36. jaunimas / 84.32.84.3

    Man itarimu kelia Muntiano atsiskyrimas ar taip nebandoma pakartoti kitu valstybiu pvz. kaip orandzines valstybes. Kad labai panasus variantas ir neseniai ivyko ir pas kaimynus kur politikoj isitvirtino dvyniai…

    VIENOS PARTIJOS DAUGUMAI NEUZTENKA REIKIA KOALICIJOS O IR DARYT NEVISADA GALI KA NORI, O JAI TAVO ABI PARTIJOS SIA IR TURI NORIMA TIKSLA ;(

  37. Slikas / 85.206.184.37

    Tai pasaulis demoralizuojasi ar keičiasi vertybės?