Černobilis ir atominės energetikos ateitis

2006 - 04 - 26, Trečiadienis 11:13
Lygiai prieš dvidešimt metų, saulėtą balandžio 26 – ąją Ukrainos, Lietuvos, Baltarusijos žmonės ruošėsi į savo sodus, mėgavosi puikia diena, neįtardami, kad atsidūrė mirtino pavojaus zonoje. Skandinavijos šalys jau skelbė apie sovietų Sąjungos teritorijoje įvykusį incidentą, kuris turėjo nulemti staigius radiacijos fono pokyčius, o Kremliuje dar nebuvo tiksliai žinoma, kas atsitiko. Būtent taip neseniai viename interviu sakė buvęs Sovietų Sąjungos vadovas Michailas Gorbačiovas, tvirtinęs esą jie žinojo, kad įvyko nelaimė, bet nenumanė jos dydžio, nors patikėti tuo būtų sunku. Greičiau būtų galima pasakyti, jog sovietų valdžia negalėjo ir nesugebėjo pripažinti absoliutaus sistemos fiasko.
     Pažymint tragiškų Černobilio įvykio metines, vėl kyla diskusijos, ar ta skaudi pamoka nėra geriausias įrodymas, jo atominė energetika yra pražūtinga. Tačiau tai būtų neteisingas kelias, svarstant energetikos ateitį, juk galima tuomet sakyti, jog ir automobilius reikėtų uždrausti, nes statistika rodo, kad, pvz., JAV per šimtą metų avarijose žuvo daugiau žmonių nei per tuos šimtą metų vykusiuose karuose.
     Černobilis – tai sprogstamasis žmogiškos klaidos ir ydingos valstybės sistemos mišinys, bet ne atominės energetikos kaltė.  Mažėjančių gamtinių resursų ir astronomines aukštumas siekiančių kuro kainų epochoje atominė energetika yra viena realiausių alternatyvų, gal todėl pažangiomis technologijomis garsėjančios Suomija, JAV ir Prancūzija plėtoja būtent šią energetikos rūšį. Žinoma, turi būti viena išlyga – pažangiausios technologijos, geriausi prietaisai ir aukščiausias saugumo lygis. Taupyti statant atomines jėgaines yra pavojinga.
     Černobilio katastrofos metinės primena ir tai, kokioje slaptumo, atsainaus požiūrio ir už neva griežtos ir aiškios tvarkos slypinčio chaoso sistemoje gyvenome. Jau išaugo karta, kuri apie didžiausią žmonijos istorijoje atominės energetikos avariją žino tik iš pasakojimų ir knygų, bet daug mūsų dar turbūt gan aiškiai prisimename tas keistas ir nerimastingas dienas.     
            

Facebook comments:

Komentuoti


118 komentarų | “Černobilis ir atominės energetikos ateitis”

  1. st.algis / 85.206.68.20

    Jo / 82.135.204.242
    2006-04-26 12:18:19
    ,,Manau, kad labai gerai man pavyko, kad turėjau darbe apsišvietusią kolegę, kuri pirmoje eilėje mane prigirdė jodu…"
    Jodas turėjo jums labai išgraužti gerklę. Mes tai tuomet gydėmės kalio jodidu.

  2. st.algis / 85.206.68.20

    Jo robiui / 82.135.204.242
    2006-04-26 13:40:05
    ,,norėčiau Jums priminti, kad Ignalinos AE buvo pastatyta karinėms reikmėms (rusų branduolinėms bomboms gaminti ) ir tik antrinis produktas elektra, kaip tretinis – ežero šildymas.
    Be to, pastebėkite jos eina viena linija, nuo Šiaurės link Pietų (kam tai jau ir užmiršau). "
    Elektrinės buvo išrikiuotos tam, kad jei Rusams užpuolus Europą tie apsigintų ir pultų Rusus, tie elektrines panaudotų kaip atominį ginklą. Rusų valdžia tuo metu tūnotų Uralo kalnuose. Aišku, kad tų elektrinių vadais skyrė savus žmones. Net kiekvienas tiltas turėjo sprogmenims paruoštą vietą, ką jau ten atominė elektrinė. Sovietų logiką galima suprasti tik nepamirštant, kad visa sistema dirbo Raudonosios kariuomenės žygiui už pasaulį.

  3. st.algis / 85.206.68.20

    A.Z.:,, Pažymint tragiškų Černobilio įvykio metines, vėl kyla diskusijos, ar ta skaudi pamoka nėra geriausias įrodymas, jo atominė energetika yra pražūtinga. Tačiau tai būtų neteisingas kelias, svarstant energetikos ateitį, juk galima tuomet sakyti, jog ir automobilius reikėtų uždrausti, nes statistika rodo, kad, pvz., JAV per šimtą metų avarijose žuvo daugiau žmonių nei per tuos šimtą metų vykusiuose karuose. "
    Tai dažnai girdima demagogija. Lietuva stenėdama vos atsigauna po bolševikų siautėjimo, ir jei neduok Dieve kas nors atsitiktų su atomine, būtų tas pats kaip Prūsams maras. Tautos galas. Užuot vaikęsi tariamų pelnų, turim išvystyti tautos apsaugojimo sistemą, visus pavojus sumažindami kiek tik įmanoma.

  4. Matas / 82.135.172.62

    kažkaip per tą Černobylio temą praslydo, kad vakar buvo ir Pasaulinės intelektinės nuosavybės diena. Kadangi vakar visą dieną buvau renginiuose, skirtuose tai dienai paminėti, tai noriu jums visiems nors šiandien palinkėti:
    Laimės, teikiamos idėjų ir proto jaudulio, supratimo triumfo, aiškesnio regėjimo, naujų aišradimų ir atradimų. Linkiu jums kūrybos džiaugsmo!

    PS. Gerb. Juozui suteikiu teisę mano linkėjimus perkelti į kitą puslapį.

  5. Abonentas / 193.219.190.237

    Zuokas ghaidys, pydarz, ozhys.
    Jis kartu su Janukoniu, tampo bibi po balkonu.

  6. Abonentas / 193.219.190.237

    Zuokas ghaidys, pydarz, ozhys.
    Jis kartu su Janukoniu, tampo bibi po balkonu.

  7. Abonentas / 193.219.190.237

    Zuokas ghaidys, pydarz, ozhys.
    Jis kartu su Janukoniu, tampo bibi po balkonu.

  8. Abonentas / 193.219.190.237

    Zuokas ghaidys, pydarz, ozhys.
    Jis kartu su Janukoniu, tampo bibi po balkonu.

  9. Dinai / 88.118.37.31

    Malonu, kad vėl ČIA. Mintis visų, aš tik išdrįsau parašyti gal pirmas.
    Viskas mūsų rankose, laukiam Jūsų GVŽ

  10. Juozas / 88.118.37.31

    Na, o, bet, tačiau,
    Tataigis, prisišaukta…darbo smegenims. Dirbti sveika:}

    REKK,
    o gal to aukso – daugiau, kaip šieno :}

    Jo,
    tai bendra idėja, gimusi ČIA. Manyčiau, kad reiktų vengti politikos ar bent polYtikavimo. Tai diskusijoj paaiškėtų.

    Aš priverstas išsijungti, tik vakare tikiuos sugrįžti. Reiktų paraginti ir kitus, ypač iš ABC-nio sąrašo.
    Bus lengviau srėbti tai ką užvirėm kartu ;)) A2i8

  11. Dina / 80.240.13.108

    P.S. Žmonės "išeitį" ir dabar pavadina roda,tiksliau,kai nėra išeities sakoma nėra rodos

  12. Dina / 80.240.13.108

    Šiuo metu geros {t.p. ir blogos} žinios stringa mano asmeniniame kompe,o dėl DOBROS RADOS, yra nuomonė,kad toj vietoj kunigaikščiai sutikdavo svečius ir gal ir priešus ir tardavosi.Ukr.ir dabar seimą taip vadina.Geroji viltis man skamba kaip sviestuotas sviestas,mat aš vilties neisivaizduoju blogos.
    Sveikinu Juozą už gerą mintį.

  13. tęsinys / 82.135.204.242

    vaišės tai čia ne prie ko – jie turi ką pavalgyti), įteikiant atminimo kaimo šviesuoliui sukūrtas statulėles.

  14. Jo, Juozui / 82.135.204.242

    Esate šaunuolis.
    Pirmiausiai, kad pastebite kitų gerus darbus (nes įprastai, ir ne tik partinukai, dažniausiai pastebi savo gerus, o kitų – blogus).
    Iš kitos pusės, jei žmogus neturėtų tos savybės pas save akyje nematyti dramblio, o kitoje šapelio (ar kaip ten) – manau žmonijos jau seniai nebebūtų… tai yra, kaip nebūtų graudu, tik tas stabdo žmonijos susinaikinimą.
    O dabar dėl GVŽ.
    Taip jau nuo seno esu įpratęs, kad jokios naujos idėjos, taip iš karto neatmetu.
    Todėl sugebu pastebėti, kaip žmogus atmetęs kito žmogaus pasiūlytą idėją… paskui žiūrėk, kai ta idėja pavyksta – net tos idėjos autorystę užsipatentuoja.

    Tai gal taip padarom.
    Kaip anksčiau į komunistus inteligentus priiminėjo.
    Kol nesuranda 10 darbininkų ar kolūkiečių, tol nei vieno iš inteligentų (salyginai taip vadinu, nes ir darbininkų buvo apsišvietusių).
    Tai tie vadinami inteligentai, ypač ministerijose stovėdavo ilgiausiose eilutėse dėl tos knygutės (bilietuko į geresnį gyvenimą), o ten kur langelis darbininkams – eilutės nebūdavo (vietoje eilutės agitatorių eilutė prie to darbininkėlio ar kolūkiečio).

    Taigi, padarykime taip (joke, žinoma) – gali savo komentaru ką tai pakritikuoti, ką tai pasiūlyti (atseit tikintis, kad tas pasiūlymas geras) tik tuomet, kai pastebi ir pakomentuoji gerą žinią (kad mirė ar žuvo koks tai žulikas, tokia gera žinia neturėtų būti užskaityta).
    Politikoje manau gera žinia, kad p. Muntianas užsimojo išversti iš vežimo p. Uspaskį. Kad p. Landsbergis užsimojo išversti iš vežimo p. Kubilių.
    Ekonomikoje gera žinia, kad nebuvo potvynio Šilutėje (na čia tai daugiausiai reikės pasukti galvą).
    Gyvenime gera žinia, kad P. Prunskienė iniciavo kaime šviesuolių paiešką, kurių buvo surasta 21 (visi tikrai verti) ir visi buvo labai gražiai Kongresų rūmuose pagerbti (labai gražiai sutikti, pamaloninti geru koncertu, vaišės tai čia ne prie ko – jie turi k

  15. REKK to Juozas / 195.182.77.199

    Oj, Juozai užsipelnysi:). Šiais laikais gera žinia aukso vertės, nes mus valdo neigiamybių faktoriai.
    Bet pasistengsiu ką nors gražaus…

  16. Na, o, bet, tačiau / 85.206.203.19

    JUOZUI

    Prisiprašiau… :-)

    Teks pašniukštinėti ir gerų žinių paieškoti…

  17. Juozas / 88.118.37.31

    Pasilieku sau teisę, persivadinęs į Trenktas Juozas kasdien perkelinėti tekstą apie GVŽ Nr… tol, kol į tai nesureaguos, nebūtinai ką nors paskelbdami:
    Algirdas,
    Arturas,

    Centas,
    Dina,
    DZO,
    Jo,
    Justas,
    Kombatas,
    Margarita,
    Matas,
    Mindaugas,
    Na, o, bet, tačiau,
    REKK,
    RGN,
    Rinkėja,
    Robis,
    Slikas,
    st.algis,
    štolcas,
    TS,

    Tai maždaug mano pažistami abėcėlės tvarka.
    Už šį šantažą, tikiuos daug negausiu:)) AR ((:

  18. REKK / 195.182.77.199

    Dar grįšiu prie Černobylio. Truputėli juodųjų faktų. Dabar pavojingoje užterštoje zonoje aplink Černobylį gyvena apie 8 ml. žmonių (čia įskaitanat Ukrainos, Rusijoa ir Baltarusijos teritorijas). Ypač sudėtinga situacija yra Gomelio srityje, jei neklystu tai tik apie 6 proc. yra visiškai sveikų vaikų, kiti visi turi kokių nors problemų. Oficiali statistika (ypač baltarusijos) teigia jog pavojus yra minimalus, bet kai Gomelio (bijau suklysti) tyrimo instituto direktorius paskelbė šokiruojančius faktus apie radiacijos poveikį buvo 5 m. pasodintas į kalėjimą (neva už kišių ėmimą), o tas pats institutas po kelių metų pateikęs teigimus duomenis gavo nuo TATENA (Tarptautinė atominės energetikos agentūra) 350 000 dolerių paramą. Mane šokiravo tas faktas , kad Pasulinė sveikatos organizacija su TATENA yra pasirašiusi sutartį, jog PSO neskelbs tų faktų kurie gali pakenkti TATENA…Radiacijos paveiktas organizmas (ypač genų mutacijoje) gali persiduoti ne per vieną o per kelias kartas (mačiau vaizdus iš ligoninių ir slaugos namų, kur kūdikiai ir vaikai su psichikos sutrikimais, neišsivyščiusiais vidaus organais ar kūno dalimis, žinot , vaizdas kraupus, kai matai kokį tryjų metų linksmą (jis gi vaikas, jie nori džiaugtis) vaikutį su tik viena ranka, vietoj kojų tik ataugos (o čia tik "švelniausia" mutacija). O TATENA skelbiama oficiali informacija, kad poveikio didelio nėra, kad dabartiniai susirgimai labiau susije su socialiniu klausimu (prasta mityba, asocialus ar nepilnavertis gyvenimas), mėginant kuo labiau teigiamai pateiti atominę energetiką…

  19. Juozas / 88.118.37.31

    GEROSIOS VILTIES ŽINIA Nr.1

    Antakalnyje prie Švyturio g. Nr.19 namo tokia miela senutė, aplinkinių vadinama Dailininke, pati viena, savo rankom iš lauko akmenų sumūrino bendrame kieme visą atraminių sienučių sistemą.
    "Kad daugiau čia niekad vaikai nepapultų po mašinom" – taip motyvavo Ji savo poelgį. Ten kieme nuo kalniuko vaikai išlėkdavo į Švyturio gatvę rogutėmis ir dviratukais. Bijau tvirtinti, bet atrodo tris atvejai tragiški.

    Kai kurie gyventojai Ją išvadinę visaip, nes neteko neoficialios patogios aikštelės automobiliams statytis.

    "Kai remontavo tiltą, aš , pasiėmusi vežimėlį, troleibusu nuvažiuodavau akmenų. Paupyje prisirinkdavau. Atgal palengva, prisikrovusi akmenų, vežimėlį parsitraukdavau. Cementą pirkdavau, brangus gana- po 10 litų už maišelį. Skiedinį maišydavau ir mūrijau pagal tokią senovišką knygą…"

    Pati išaugino ir prižiūri veją. Užpernai vasarą kalbėjausi su šia Ponia, tai Ji smilgas tarp rankų trindama :"Čia sėkloms, nes labai gera rūšis". Man net papozavo foto, kurias perdaviau Jai per kaimynus.

    Lyg šiol gėda, kad taip ir neprisiruošiau paskambinti į SOSTINĖ kokiam korespondentui. Kiekvieną kartą, važiuodamas pro šalį pasigrožiu skoningai ir labai profesionaliai sumūryta raudonų lauko riedulių atramine sienute.
    Ten tų akmenų – ne kelios tonos, o kelios dešimtys tonų.

    Ir visa tai padarė v i e n a s Žmogus, mylintis kitus ir savo Vilnių.

  20. Juozas / 88.118.37.31

    Na, o, bet, tačiau – Aš vėl- kaip sugedusi gramofono plokštelė – pasikartoju vėl ir vėl:

    1. Tik Vilniuje turime gatvę tokiu poetiškai paslaptingu, romantišku etc pavadinimu: GEROSIOS VILTIES, DOBROJ RADY- taip buvo vadinama rusiškai, kaip taisyklingai lenkiškai nežinau (dar).
    Kodėl negalim ČIA – tegu tik patys sau, tegu tą "idėją " pasigaus čia nuolat budintys AZ nedraugai ir panaudos savaip, tegu…skelbti savo pamatytą gerą poelgį, gerą darbą, gero darbo rezultatą, kažką nuoširdaus, gal ir sentimentaliai seilėto etc. Vardan ateities – mūsų vaikų, nebijokim būti išjuokti, pašiepti, juk ČIA mes inkognito.

    2. Siūlau kiekvienam pasistengti, prisiminti ir nepatingėti parašyti ČIA kol tas blog’as egzistuoja įsivedant lyg ir skyrelį:

    GEROSIOS VILTIES ŽINIA Nr…

    3. Tikiu, kad jei numeruosim VISI greit turėsim Nr. 101 ar net 1001. Svarbu pradėti, tegu tai ir utopiška svajuko dramblionė

  21. Juozas Centui / 88.118.37.31

    Savo stiliumi dar dėl naftos

    *Žydai, 40 metų vedžiojami ir klajodami po dykumas vis negalėjo išsirinkti vietos. Vis smirda ir smirda. Tada dar nežinoma nafta ir dujom. Galų gale išsirinko be kvapų. ;))
    Bet vis tik pernai naftos telkinį lyg tai atrado ir savo valstybės gelmėse

    *Arabai turi tokią" teoriją" – jų Tikėjimas tikresnis ir galingesnis už krikščionybę, nes jiems Alachas iš nieko – iš po smėlynų davė ypatingą juodąjį auksą. Todėl ir suplėvėsavo žalioji islamo vėliava.
    Dar XX a. pradžioje jų šeichai mirdavo iš bado ištisom šeimom, jei netekdavo kupranugarių. O apie amžiaus vidurį atsirado laukinių kupranugarių.

  22. to Algirdas / 88.118.37.31

    Ant konclagerių vartų:

    Arbeit macht frei

    Gražūs ir geri žodžiai panaudoti kraupiai. Šėtoniškam reikalui. Taip tik homo sapiens ir gali elgtis su saviškiais, deja.
    pagarbiai Juozas

  23. Juozas to to Centas / 88.118.37.31

    Savo ( kažkodėl užgauliame) dėl kokybės rašote teisingai, bet tur būt nesiginčijate dėl kiekių- tai net mažiau, kaip "arkliui bonbonkė".

    Dėl geografijos – rusai prie pat Nidos siurbia

  24. to Centas / 85.206.229.226

    va ir tau vienas idomus faktas: ar zinojai kad toji kretingiska nafta yra labai aukstos kokybes ir naudoti ja perdirbimui i nafta butu tas pats kas atlikus gamtinius reikalus isange sluostytis su pinigais. jei mokykloje per geografijos pamokas butum buves bent kiek demesingesnis tai zinotum kad lietuviska nafta yra naudojama ivairiems tepalams ir pan. gaminti. ji naudojama ten, kur reikia ypac aukstos rusies naftos

  25. Centas / 85.206.235.118

    Paskutinis faktas apie naftą šiandien, šįkart įdomus:

    Lietuva mano paskaičiavimais (tonas pavertus JAV bareliais) išsiurbia prie Kretingos truputį mažiau negu 2000 bareliį į dieną. Palyginkite su Kazachstanu.

  26. Centas / 85.206.235.118

    —> Juozui

    Ne, barelis mažiau negu 200 litrų. Didžioji Britanija turi savo barelį, JAV turi savo barelį. Didžiojoje Britanijoje 163 litrai, tačiau mano skaičiavimuose ir kaip daugiausiai standartu laikomas JAV barelis, kuris lygus 159 litrai. Čia yra paklaida labai maža, bet tiek kiek parašiau sakydamas neapsiriksite.

    MN pajėgumas bent jau 1990 metų stenogramoje buvo minimas ne 12milijonų tonų, bet 13milijonų tonų. Nežinau kur tas milijonas dingo!:)

    —> Na, o, bet, tačiau

    Dėl Kazachstano kol kas daviau tik idėja, kad ta šalis, turinti tik 15milijonų gyventojų, turi tokius išteklius, kuriuos mes galėtume iš jų pompuoti. Kazachstanas jau rašiau skaičius kiek turi naftos, dar parašysiu, kad Kazachstanas į dieną išsiurbia net 1 milijoną barelių. Mums 100tūkst užtektų visai Lietuvai į dieną, jeigu ne mažiau.

    P.S. Ačiū, kad pagyrėte mane dėl naftos žinių, tiesiog šiomis dienomis teko daryti paskaičiavimus ta tema, ir čia pratrūkau… Tik pasidalinau faktais. Gerbiu Jus labai, ir man būtų garbė sėdėti prie vieno stalo. Iki.

  27. Na, o, bet, tačiau / 85.206.203.19

    JUOZUI

    Mintis dėl gerų žinių – puiki…

  28. Na, o, bet, tačiau / 85.206.203.19

    ALGIRDUI

    TIKIUOSI, KAD MINTĮ "PAGAVOTE"… :-)

    Pagarbiai,

    P.S. O Nobelio Premijos neatsisakyčiau – už bet ką… :-)

  29. robis / 84.32.123.164

    dar apie atomine energetika.
    mokame brangiau nes turime padengti tuos kurie moka pigiau.tie kurie moka pigiau yra vieninteliai realus vartotojai(baltarusija).nes musu visos vyrisusybes dare taip kad tik neatsirastu energetinis tiltas i vakarus.cia ir rusijos itaka ir tu paciu vakarieciu siekinat isvengt papildomos konkurencijos.
    uzdaryti turime,nes mes neturime milzinisku uzdarymu lesu kuriu nekaupeme.o europa turi ir lesu su atatinkamais reikalavimais.leis statyti kita elektrine nes milziniskos statybos eis jau is vakaru-o ten lobistu pilna.
    apskritai geriau elektrines butume visai netureje,atrodo butu teke pigiau moket nei dabar.

  30. Algirdas- "na o bet tačiau" / 85.206.203.121

    Gerbiamasai,
    ko gero reikėtų tamstai skirti minimum Nobelio premiją už "V. Putinas irgi verslininkas , o ne L.Brežnevas…"
    Pagarbiai

  31. Algirdas- Juozui / 85.206.203.121

    O kas buvo rašoma ant konclagerių vartų
    (Atsiprašau, jeigu tai kas man įkaltą į galvą, nebuvo rašoma)
    Pagarbiai

  32. Algirdas- jo ir dar / 85.206.203.121

    Kad saugotų dieną naktį — absoliuti nesąmonė
    Tikiu tik vienu — protas nugali bet ką, o politikai žaidžia savo žaidimą.
    Drambliui kartais malonu kai nuo jo nugaros kažkas nukrapšto uodą ir tuomet jis ( beje tik tuo momentu) prisimena tą,kuris nukrapštė uodą

  33. Juozas / 88.118.37.31

    Na, o, bet, tačiau

    Mūsų laivas tikrai zigzagais plaukia.

    Slikas
    gi neatsigauna po soroso sausarankio ?

  34. Jo ir dar, Algirdui / 81.7.92.49

    Ar Jūs este tikras, kad AE dieną naktį saugo eskadrilės nenutūpdamos (nebent Baltarusijos, kuo visiškai rimtai patikėčiau),

  35. LIETUVIAIS,ESAME MES,GIME ! / 82.135.176.30

    Rožinė Svajonė arba Kiškio bajkės-TS,Kubilius.

    Premjeras turintis Kompetencijos ir Noro su ministrų Komanda ir vienu Tikslu – Valstybė ,galima nuversti kalnus.Mes turime neįgalu premjerą,apsupta užsienio patarėjų ir trylika ministrų su tokiais patarejais,
    kurie viską tempia tik į savo pusę,visiškai destabilizuojant padetį Valstybėje,
    nes jie atėjo su nustatytu tikslu.Juk Ekonomika padalinta,viskas privatizuota,
    nėra "GOSPLAN",nėra "PIATILETKI" , yra išstyguotas Lietuvos gyvenimas,
    o šitas Korpusas " 13 " tik tam ir sukurtas.
    Kalbant apie Nacionalizaciją ir padalinimą,išdalinimą,pasid alinimą,mus visus Nacionalizavo,mes visi priklausome nuo 141 Seimo nario,tik apie tai tylima.

  36. Jo, Algirdui / 81.7.92.49

    O kaip manote apsisaugoti nuo binladenų, jei jie bus parengę kokių 20 m. trukmės programą skvarbai ir efektui pasiekti (ką parodė sugeba net per trumpesnį, kelių metų programos rengimo laiką), kai jo vykdytojų kelios grupės bus pradėtos rengti dar nuo mokyklos suolo ir visokie atsarginiai variantai nesusieti su įsidarbinimu AE.
    Čia juk ne Kauno HES pakėlimo į dausas pasekmės ar ne MN.

  37. LIETUVIAIS,ESAME MES,GIME ! / 82.135.176.30

    Kiek čia emocijų,Brazauskas yra tvirtai pasakės,iki 2015 metų Dujų kainos nesikeis,kai pardavinėjo už vieną Litą.Kada jis mulkino visus,tada ar dabar.
    Tai gal nėra kam pasiūlyti jam,kad padengtų iš savo nuosavos kišenės,už
    Valstybės Turto parceliojimą.Sumokėti už neatsakingumą,už tai,kad Valstybę murkdo.

  38. jonas / 88.118.7.36

    kai jūs drystat taip rašyti bet adankus geresnis

  39. Juozas / 88.118.37.31

    Apie kokį Amsterdamo mero laišką kalbama, ką aš pramiegojau?

    Užrašą ant Amsterdamo vartų už tai išverčiu:

    Homo sapiens non urinat in ventum.

    Protingas žmogus nesišlapina vėjuje.

  40. ernestas-er / 88.118.7.36

    jo jis lopas

  41. rytis / 88.118.7.36

    čia lopas ane er

  42. zuokas / 88.118.7.36

    čia tikra teisybė

  43. ernestas / 88.118.7.36

    čia http://www.zuokas.lt jo erdvė

  44. Be vardo / 85.206.70.244

    Noreciau pakalbeti si karta ne apie Cernobyli ir atomines energetikos ateiti, nes siandien ir kitomis dienomis pakankamai apie tai pasidiskutavau kitur, o apie labiau zemiskus, jums panoseje vykstancus dalykus, ponas mere. Mano pazistama gyvena neporineje Kalvariju g. puseje, beveik prie Ibrhimo parduotuve. Pas ja atejo zmones, norintys nusipirkti jos buta kartu su sklypu (ir viena, ir kita ispirkta). Pasiule suma uz sklypa, o del buto pasake (cituoju): "Jums dar pasiseks, jeigu gausite 20 tukst. litu (!)". Tokias sumas galima siulyti tik besityciuojantis iz zmoniu ir besinaudojantis informacijos stoka. Buvome pas savivaldybes teisininkus ir suzinojome, kad pirkejai turi moketi normalia kaina ir uz zeme ir uz buta, o nesideti geradariais. Tai gal jau atejo laikas sieke tiek pinigu ir laiko skirti zmonems, gyvenantiems tokiose griauti skirtuose namuose (kaip Kalvariju), kad jie zinotu savo teises ir galimybes, ir niekas jimes nesakytu nesamoniu. Nes reikalas igauna skandalinga masta. Toje pacioje Kalvariju g. , tik toliau, porineje puseje, is gyventoju isigijus butus, prokuroras sustabde si reikala, paaiskejus, kad jie gavo vos puse jiems priklausancios sumos. Gal jau atejo laikas visu siu gatviu ir mnamu gyventojus NEMOKAMAI pastu informuoti del sios sritis tvarkos ir istatymu, kad nebutu tokiu dalyku.
    Nebent tai kai ka, t.t. ir jus, tenkina.

  45. Reitingų nesugadintas veidas / 85.206.66.182

    Keli klausimai dėl tavo pasisakymų Lietuvos ryte apie Amsterdamo mero laišką:
    Būtų labai įdomu išgirsti, į kuriuos konkrečius gėjų bei lesbiečių reikalavimus ir skundus Vilniaus valdžia atsižvelgė. Galima sąrašėlį?
    Gal taip pat gali išvardinti bent keletą iš tų tavo minimos “aibės” būdų, kaip vienos lyties asmenims, gyvenantiems kartu ilgą laiką, įteisinti savo santykius? Kaip, pavyzdžiui, pasinaudoti mokesčių lengvatomis, taikomomis šeimos nariams, arba paveldėti turtą pagal įstatymą?
    Tavo teiginys apie pavojingą balansavimą ir propagandą yra geriausias įrodymas, kad švietimo, elementarių žinių, kurios civilizuotose visuomenėse dėstomos pradinėse klasėse, ir kurias tu pasiskubini pavadinti propaganda, kaip tik labiausiai ir truksta.
    Homofobija – irracionalus, nepasiduodantis proto argumentams jausmas. Tai, kad dar 1973 metais pasaulyje imta oficialiai pripažinti, kad homoseksualumas yra normali viena iš keleto seksualinio potraukio variacijų – ši žinia tavo vadovaujamo tamsaus kaimo dar nepasiekė. Gal tuomet dar ankstoka veržtis į CNN orų žemėlapį? Gal geriau pasisiūlyk į rubriką apie postsovietinių visuomenių ribotumą, pratęsti reportažus apie alkoholiu vemančias "tikrąsias" gėjų taip puolamas šeimas?
    Jei tiki savo teiginiu, kad žmogus gali rinktis seksualinę orientaciją, ar gali papasakoti kaip ir kuriuo savo gyvenimo momentu pats ją pasirinkai? Ir paaiškinti, kodėl tuomet kas trečias gėjus paauglystėje, laimingai „pasirinkęs“, bando žudytis?
    Na, o jei kartais pats supranti, kokie viduramžiški tie tavo prietarai, bet bijai, kad tavo reitingas po atviresnių pareiškimų pasieks nulį Kelvino skalėje, į aukščiau išvardintus klausimus gali atsakyti ir žinute adresu astiksaugaureitingus@gmail.com .

  46. Juozas to NOBT / 88.118.37.31

    4.Vakar garbus ponas Raimundas papasakojo, kaip dar LIETUVOS AIDO klestėjimo laikais bandė įkalbinti laikraščio redaktorių įvesti puslapį GEROJI NAUJIENA. Žinia, nepavyko, nors argumentas buvo tikrai neordinarus – te tas puslapis iš pradžių bus baltas, po to jame tik viena gera žinutė, po to dvi ir taip – iki pilno lapo. Utopija. O gal ne?

  47. Kremblys to Skeiteris / 212.122.75.49

    Apseisi.

  48. Na, o, bet, tačiau / 85.206.203.19

    CENTUI

    Su Rusija ir Kazachstanu bendrauti reikia aktyviai ir konstruktyviai.

    Tačiau su jais bendraujat reikia atskirti politinius reikalus nuo ekonominių.
    Tose šalyse politiką daro verslas – jau seniai laikas buvo tą suprasti. V. Putinas irgi verslininkas , o ne L.Brežnevas…

    Kol kas mes perdaug politikuojam ir, deja, kartais prieš ką nors darydami gerai ir ramiai neapmąstom visko…

    Su jais reikia taip – čia ekonomika ir biznis, o čia politika, bet ponai, tuo užsiima Seimas ir Prezidentas, o ne vyriausybė.

    Dėl IAE, tai žinoma kvailystė buvo taip greitai paskelbti apie įsipareigojimą uždaryti. Idomu, kas čia taip suderėjo? Juk niekas alternatyvos neparuošė . Kas ją pakeis ? Priksim ? Tai pirkti galima viską ir tada jau nesukim sau galvos apie Lietuvos ekonomiką ir pramonę..

  49. Skeiteris / 195.14.174.129

    Prašau jūsų, leiskite važinėtis skeitais miesto centre. Juk lyg ir remiate sportuojantį jaunimą, ar tai tik kalbos ???

  50. Na, o, bet, tačiau / 85.206.203.19

    JUOZUI

    1. Nafta – tai šiuolaikinė ekonomikos biblija… :-) Tiesa, kartojamės.

    2. AZ "užsisiuvo" – faktas.. :-)

    3. Centas vertas sėdėti prie mūsų stalo – faktas..:-)

    4. Deja, aš tos įdomios idėjos negirdėjau…

    5. Kaip ten su žvalgyba – ar eisi…? :-)

  51. Centui / 88.118.37.31

    5. MN pajėgumas 12 mln tonų per metus. Kiek suprantu, barelis tai 200 litrų grubiai

  52. Juozas / 88.118.37.31

    Na, o, bet, tačiau – kas gali paneigti:
    1. Mes kartojames, apie energijos šaltinius nesenai buvo kalba čia. Tema aktuali ir amžina.
    2. Naftos tema šiandien čia Centas- neprilygstamas
    3. AZ elgiasi kelios dienos "na 3-", iškelia klausimus tiesiogiai ir "no coment", matyt užsisiuvo, laiko gi nepasiskolinsi
    4. Kad kita amžina tema- žiniasklaida ne mažiau svarbi, (vakar girdėjau labai įdomią idėją)
    5.

  53. Centas / 85.206.235.118

    —> Na, o, bet, tačiau

    Pasispaudė Enter… Atsiprašau. Taigi faktas, kad vyriausybės nr.1 darbas yra pirkti naftą. Pasirinkimas mano akimis žiūrint yra Rusija ir Kazachstanas. Kazachstanas turi beveik tiek pat naftos kaip Rusija – virš 60 milijardų barelių. Taigi verta pagalvoti, kodėl su jais nesuartėjus. Dėl elektros energijos, pats brangus drauge matote, kad IAE buvo mūsų arkliukas, tempiantis Lietuvos vežimą elektros tiekime. Po 2009 pamatysime, kad padarėme klaidą sutikdami uždaryti tokį gerą dar nenudėvėtą daiktą. Taigi mūsų abu reaktoriai statyti 1983 ir 1987 dar galėjo tarnauti kol pasieks Vokietijos standartus – uždaryti reaktorius sulaukusius 32 metų. Vat mes uždarysime žymiai anksčiau. Uždaryti tokį rentabilų daiktą. Palaukime, kol kaip sako A.Brazauskas, sitaucija pasikeis, o ji pasikeis, nes A.Brazauskas visada teisus.

  54. Centas / 85.206.235.118

    —> Na, o, bet, tačiau

    Pagarba tamstai taip pat… :)

    Dėl naftos ir elektros energijos viską jau šiandien išsakėme… Faktas, kad mūsų vyriausybės nr.1 darbas yra pirkti naftą

  55. Algirdas / 85.206.203.121

    Gerbiamas Mere,
    nežinau kokiame vaidmenyje Jūs pasirodote šiandienos temoje, bet
    kaip žmogus Jūs ko gero klystate teigdamas ", jog sovietų valdžia negalėjo ir nesugebėjo pripažinti absoliutaus sistemos fiasko" ir siedamas tai su Černobilio avarija. Mano galva, tai labai jau suprimityvinta. Avarijos atominėse elektrinėse nepriklauso nuo sistemos, nes vienokio ar kitokio lygio jos neaplenkė ko gero nė vienos šalies. Tokios tai mano mintys, nes buvau, esu ir būsiu atominės energijos šalininku.
    Pagarbiai

  56. Juozas to REKK / 88.118.37.31

    Girdėta ta sąmoKslo teorija. Atseit SHELL nupirko patentą, kaip vidaus degimo variklį šerti vos ne vandeniu.

  57. Na, o, bet, tačiau / 85.206.203.19

    CENTUI

    Visų pirma, pagarba, Tamstai… :-)

    A.Zuokas atlaikys tas MP pareigas, nes – ne tokie atlaikė…Klausimas, kaip ilgai…Na, o, bet, tačiau – čia ne į Temą – rinkimai į seimą dar toli…

    Manau, kad nafta tikrai ne ateities energijos šaltinis. Klausimas – ar Lietuva stengsis pati kontroliuoti savo energetinę padėtį , ar plauks pasroviui… Kaip sako Šveikas – niekada nebūna taip, kad nebūtų niekaip. Visada kaip nors būna…Ko gero čia ir yra A.M.Brazausko šūkis…
    Toliau. Nafta , be abejo, yra geras įvairių dalykų šaltinis ir daug labai dalykų iš jos darome – ne tik benziną. Bet ji aiškiai vienareikšmiškai baigiasi…
    Kad naftos ir jos produktų kaina kils – VIENAREIKŠMIŠKAI. Klausimas – kaip gyvens šalys, kurios gyvena tik naftos išteklių sąskaita. Kuo labiau artės išteklių resursai prie pabaigos – tuo labiau teks kelti kainas. Aišku, gali ta nafta kainuoti ir 500 dol už barelį ir 1000 dol už barelį. Galų gale, tai tik matematiniai skaičiavimai , matematika viską gali suskaičiuoti… :-)
    Tai ,ką mes šiais laikais vadiname "ekonomika" iš tikrųjų įdomus reiškinys – nes kažkodėl šiuolaikinė civilizacija žmogaus GYVENIMO KOKYBĘ matuoja BVP augimu … Pamąstykim apie tai kada nors ramiai ( prie laužo) ir be mokslinio-šiuolaikinio išsilavinimo emocijų…
    Mano geras draugas Vinstonas Čerčilis pasakė, kad Demokratija – yra blogiausia valdymo forma, jeigu nekreipsime dėmesio į visas kitas. Tą patį galima pasakyti ir apie RINKOS MECHANIZMĄ… Tai blogiausia resursų paskirstymo SISTEMA, jeigu neskaitysime visų kitų…

    Na, o, bet, tačiau – užsiplepėjau. Atsiprašau…:-)

  58. Berniukas / 84.240.45.230

    Černobylis dabar tapo turistų traukos objektu, ten veisiasi retų rušių gyvūnai, veši augalija, gražus pavyzdys, kaip gamta tik per 20 metų atsigauna nepatyrusi žmogaus intervencijos. Černobilio avarijos labai gerai nepamenu dar buvau mažas, prisimenu, tik tėvų rūpestį, kai tarnybinė tėvo mašina atlekė ir pasiėmė iš darželio, o vairuotojas auklytei liepė likusius vaikus vesti į rūsį ir laukti nurodymų, dar berods liepė rankšluosčių paimti šlapių.. Aš visad maniau, kad prasidėjo karas, užpuolė mus SSRS priešai- vokiečiai arba JAV :)

  59. Centas Juozui / 85.206.235.118

    J. Veselka gerai apibūdino padėtį. Iki.

  60. 2006 m. kovo 30 d. / 85.206.235.118

    J.VESELKA (LDF). Aš už santykinai, ir kodėl? Vis dėlto valstybė turi būti valdoma pagal tam tikrus principus. Prieš priimant įstatymą reikia pagalvoti, paskaičiuoti, o dabar išeina, kad Lietuvos valstybė valdoma pagal sukelto triukšmo decibelus. Priimame įstatymą, iš tribūnų visi įrodinėja – ministrai, premjerai, – kad tas įstatymas būtinas. Iš tikrųjų turto mokestis visur yra ir jis turi būti mokamas. Staiga tie, kurie įsikūrė Gedimino prospekte, pamatė, kad jiems labai išaugo kainos. Na, ir sukėlė triukšmą, decibelai didžiuliai. Vyriausybė – į krūmus, Seimas – į krūmus. Jėzus Marija, ką mes padarėme. Atleiskite ponai, jeigu toliau taip bus valdoma valstybė, ar ne laikas jums visiems pasakyti: nesugebame valdyti valstybės ir formuojame naują Vyriausybę. Nes kai žmonės įpras veikti pagal decibelus, nieko jūs nepadarysite, bus dar didesnė anarchija nei dabar. Todėl pats principas, kad valstybė nesuskaičiavo, neįvertino ir dabar atsitraukė… Bet jeigu žiūrėtume principinės pozicijos požiūriu, tai yra labai negerai, kai valdo decibelai, o ne argumentai. Reikia palaikyti, bet tai yra labai didelis minusas valstybei. Tuo labiau kad dabar išeina premjeras ir sako: mane apgavo. Dieve mano, kas darosi valstybėje. Ačiū.

  61. Centas Juozui / 85.206.235.118

    Koks bebūtų A.M.Brazauskas, aš sutikčiau, kad geriau jis būtų premjeras, negu tai, ką išvysime po jo… A.Zuokas neatlaikytų tų pareigų, net neabejoju tuo.

  62. REKK / 195.182.77.199

    Samokslo teorija – o juk kai kas nusipirke savo stalčiuose laiko technologijas, kurias realizavus iš pigių žaliavų bus galima gauti energiją, bet tam yra laukiamas laikas x, kai visos kitos žaliavos bus prie pabaigos…

  63. Juozas Centui / 88.118.37.31

    …dirba mūsų Seimas paskutinėmis dienomis.. Negi jau paskutinioji? :)
    Dėl dujų- sutinku, dar yra anglių, sumaltų labai smulkiai, deginimas . Arbeit macht frei.

    O kur ponas Slikas?

  64. 2006 m. balandžio 11 d. / 85.206.235.118

    Ištrauka į temą iš Vyriausybės metinės veiklos ataskaitos.

    "A.M.Brazauskas. <…> uždarius antrąjį Ignalinos AE bloką, iki 2015 metų Lietuvai neturėtų kilti energetinių problemų. Iki IAE uždarymo bus nutiestas elektros kabelis (tuo aš visiškai tikiu) Baltijos jūra, sujungsiantis Lietuvą ir Švediją, turėtų būti baigta ir jungtis, kurios dalininkė yra ir „Lietuvos energija“, tarp Estijos ir Suomijos."

    Centas: "Skandinavijos šalys pačios importuoja 10proc elektros energijos. Ar tai, kad šios dvi priežastys (1) kabelio tiesimas į Švediją, siekiant atpirkti jo išlaidas; ir (2) Skandinavijos šalių elektros energijos deficitas (faktas, kad jos pačios superka elektros energija labai brangiai) neprivers Lietuvos pirkti elektros energija tokiomis kainomis, kad lietuvos žmonės paprasčiausiai bankrutuos? Ar nepadarėme klaidos sutikdami uždaryti IAE iki 2009?"

    A.M.Brazauskas. Situacija keisis. Situacija keisis. Situacija keičiasi. Situacija visada keičiasi ir aš už tai neatsakau. Viskas priklauso nuo mūsų pačių.

    P.S. Kadangi A.M.Brazauskas nebūna konkretus ir su juo neteko man pasikalbėti, tai paskutinis premjero sakinys yra parodijuojantis atsakymas.

    Iki rytojaus.

  65. Kreblys / 212.122.75.49

    Nieko jus nesuprantat! Musu smegenyse yra tas Cernobylis, o ne isoreje, kaip daug kam atrodo. Musu samone purvina kaip erotinis siaubo trileris.

    Kaip sake lietuviu tautinis kankinys Paksius: "Tos saknys yra muse. Visose musyse!"

  66. Valda / 85.206.196.8

    Reiketu daugiau demesio skirti Cernobylyje nukentejusiems ir ju seimoms. Koki pragara jie nenoredami patyre!

  67. Centas Juozui / 85.206.235.118

    Kodėl šakės. Anglys ir iš anglių perdirbamos ekologiškos propano dujos. Automobiliai su dujų balionais. Nėra blogai. Technologija jau paruošta.

  68. Centas / 85.206.235.118

    Štai kaip dirba mūsų Seimas paskutinėmis dienomis… Stenografės daro gramatines klaidas, o A.Brazauskas ir A.Kubilius aiškinasi patys matote ką.

  69. 2006 m. balandžio 20 d. / 85.206.235.118

    A.M.BRAZAUSKAS. Štai toks atsakymas. Jokių terminų aš jums nepasakysiu, nes situacija keičiasi kiekvieną dieną. Matyt, rytoj ši situacija gali vėl keistis. Pagal esamą padėtį bus priimami sprendimai, kurie bus suderinti ir su Seimu, ir su Prezidentu bei Gynimo taryba. Manau, kad mums priklauso apie tai informuoti ir Gynimo tarybą.

    A.KUBILIUS. Premjere, deja, turiu konstatuoti, kad jūs ir jūsų Vyriausybė dėl šio svarbaus reikalo jau kapituliavo.

    A.M.BRAZAUSKAS. Čia jūsų konstatavimas, bet ne mano.

    A.KUBILIUS. Bet aš girdžiu tai iš jūsų balso, nes jūs sakote, kad Vyriausybė viską padarė ir daugiau nėra ką daryti. Buvo galimybė padaryti tikrai daug ką ir jūs turite prisiimti visą atsakomybę, kad šiandien Lietuva pakliuvo į tokią situaciją, kai Vyriausybė kapituliuoja su visomis iš to išplaukiančiomis pasekmėmis, net ir negausimomis pajamomis už valstybės valdomas akcijas.

  70. 2006 m. balandžio 20 d. / 85.206.235.118

    A.M.BRAZAUSKAS. Gerbiamieji konservatoriai, opozicija, jūs pirmiausia pervertinate Vyriausybės galimybes. Jeigu tai būtų mūsų akcijos, tai mes žinotume, kaip su jomis elgtis. Įvertinant tai, kad tai yra ne mūsų akcijos, akcijos yra vienos kompanijos, kuri šiandien yra, pasakysiu tiesiai šviesiai, persekiojama ir Amerikos kontinente, tai sutrukdė mūsų visas pastangas pasirašyti šią sutartį, perimti tas akcijas, nors buvo suderėta ir kaina, ir sutarties tekstas. Tai buvo padaryta ne vieną kartą, buvo panaudotos visos Vyriausybės galimybės, bet, deja, „Jukai“, visi matome, trūko. Nemanau, kad galima kaltinti ką nors vieną – ar Vyriausybę, ar ieškoti kaltų kitur. Yra procesas, kuris yra tęsiamas, nes „Jukos“ yra kompanija, kuri nepriimtina Rusijai, nes ji oficialiai yra prasiskolinusi apie 2,5 milijardų eurų ir kreditoriai reikalauja kompensuoti šiuos kreditus. Viena iš kompensacijos priemonių yra „Mažeikių naftos „ perdirbimo įmonė. Vyriausybė padarė viską, ką buvo galima padaryti. Nemanau, kad iš Vyriausybės galima reikalauti ko nors daugiau. Paskutinis žingsnis, teisingai, yra nacionalizavimas arba paėmimas valstybės reikalams. Toks teisinis žingsnis gali būti, jo mes šiandien dar nesiūlome taikyti, nes teismai dėl įgaliojimų suteikimo Amerikos piliečiams, kurie šiandien dar oficialiai atstovauja „Jukos“ interesams, nesibaigia. Tas teismas, mūsų žiniomis, turi būti rytoj, 21 dieną. Manau, kad po jo paaiškės, kokių kitų priemonių reikia imtis, ir manau, reikia labai rimtai konsultuotis. Vyriausybė jokiu būdu nepretenduoja į monopolinę padėtį sprendžiant šį klausimą. Manau, kad tai yra bendras valstybės reikalas ir mes visi kartu turime spręsti šį klausimą, kaip toliau elgtis, kad ta įmonė veiktų, kad žmonės turėtų darbą, o mes turėtume naftos produktų, kurių visą šį laikotarpį mums nestigo. Štai toks atsakymas. Jokių terminų aš jums nepasakysiu, nes

  71. Margarita to Klausimėlis / 81.16.231.5

    Lietuvos elektros vartotojai moka uz kilovatvalande brangiau , nei ji eksportuojama i kitas salis del to kad perka mazesne itampa. jei sugebesit nusipirkti 330kV – mokesit zyyymiai maziau, tik teks islaikyti transformatorius, kurie kainuoja milionus.
    jei paaiskint paprasta neprofesionalia kalba – kol elektra ateina iki miesto elektros tinklu ji kainuoja apie, manau 15-18cnt. is technines puses tai sudaro transformatoriu islaikymas, tepalu keitimas , liniju pralaidumo pasipriesinimo nuostoliai (shilimas), maza to, vagystes – nepaslaptis kad elektra vagiama, taip pat vagiami laidai, transformatoriu alyva.
    beabejo, monopolija daro savo, ir gal but, kaina galetu but mazesne, bet, elektros savikaina bent jau yra apskaiciuojama, netaip kaip naftos. o jug galima nusiplaut rankas taip pat kaip mazeikiu nafta ir paskelbt kokia nors pasauline kaina.
    o davai ignalina paskelbs kokia nors pasaka kaip MN ir pakelia kainas?

  72. Juozas / 88.118.37.31

    Bitnikų ir hipių laikais skaičiau interviu su žymiausiais to meto fantastais A.Klarku ir Azimovu.
    Nepamenu kuris iš šių dviejų rašytojų prognozavo, kad pasibaigus naftai
    baigiasi Vakarų civilizacija nes:
    -išnyko miestai
    -išnyko pramonė, pasirodo, kad neteko pagr.žaliavos
    -naujų energijos šaltinių neatrasta
    -žmonija perėjo prie natūralaus ūkio
    -pasaulyje liko tik dvi valstybės, turinčios po eskadrilę bombonešių ir po diviziją tankų pakankamai pilnais kūro bakais:))

  73. Kreblys / 212.122.75.49

    Sitas blogas neblogas tuo, kad cia dar neislenda kazkokia tupa sriuba su skrebuciais, kaip omni.lt!

  74. Juozas Centui / 88.118.37.31

    Tai ką – šakės 2045 metais?

  75. Centas krickui / 85.206.235.118

    Gi Cernobylio metines :)

  76. Centas Juozui / 85.206.235.118

    Net ne tame esmė. Kompanijos, ieškančios ir kasančios naftą, su kiekvienais metais išleidžia vis daugiau naujoms naftos paieškoms ir vis brangiau moka už sunkesnius naftos išgavimo būdus iš didesnių gylių. Be to, naftoje vis daugiau vandens. Ateina diena, kai nekokybiška, sunkiai randama ir sunkiai išgaunama nafta paprasčiausiai nebebus tiekiama. Naftos pasaulyje bus, tačiau dėl ieškojimo ir išgavimo kaštų niekas tuo neužsiims.

  77. krickas / 82.135.214.182

    valdyk vilniu reiketi, o ne apie cernobili sneketi. kiek laiko butina skrima sitam blogas, kaip minimalus 40 min. nesamone.

  78. Juozas / 88.118.37.31

    Į temą:

    Šiandien per užsienio spaudos apžvalgą girdėjau tokią mintį- kai naftos tikra ir teisinga kaina bus 300 dolerių/bareliui, t.y. 4 kart daugiau negu šiandien – daugumai teks užmiršti nuosavą transportą. Liks visuomeninis ir dviračiai.

    Kad taip gali būti realu, atsimenu , kai Jelcino valdoma Rusija vos nebankrutavo, kainai nukritus berods žemiau 20.

  79. Centas / 85.206.235.118

    Pritariu Rimui.

  80. Rimas / 81.7.80.140

    Jei valdininkai dirbtu zmoniu labui (kas musu salyje tradiciskai neimanoma), tai butu viskas taip sureguliuota, kad zmones gautu pigia energija.

    Miestai gatviu apsvietimui gautu NEMOKAMA energija.
    _Jei naktimis yra energijos perteklius, tai kodel jos negalima dovanoti miestu apsvietimui? Kodel sviestuvai 24:00 val. turi persijungti i taupymo rezima? Tokia maza salis turinti tokia didele elektrine negali sito sau laisti?_ Reiketu susodinti tuos politikus, kuriu deka niekas nepajutom sito salies privalumo.

  81. Juozas to Jo / 88.118.37.31

    Ne į temą, cituoju kolegą Jo iš rytinio pasisakymo:

    …Lietuva iki koktumo žino politikierius, vagis, chuliganus, latrus, scenos "žvaigždes"…

    …Tiesa, žiniasklaida rodė p. Kubilienei dėmesį, bet tada, kai buvo inicijuojami apie ją skandaliukai…

    Blogai tai, kad važiuodami pro šalį neužsukame ir neužvežame vaikams gėrybių (obuoliukų, daržovyčių ir pan.).
    ** ** **
    Pataikyta – 100 procentų ir į dešimtuką, reiškiu Tamstai pagarbą ir apgailestauju, jog tas kitiems neįdomu.

  82. Centas / 85.206.235.118

    2009 – IAE uždarymas
    2009 – Vilnius Europos kultūros sostinė

    Europiečiai švenčia uždarymą, lietuviai apsvaigsta nuo kultūros.

    Tie Europos diedai už mūsiškius seimūnus tiek protingesni, kad nėra sulyginimo.

  83. Centas / 85.206.235.118

    Išvada: įstodama į Europos Sąjungą, Lietuva vazdžiai kalbant, sutiko būti iškastruota. Kada Vilnius kultūros sostinė? 2009? Čia galbūt specialiai padarė Vilnių kultūros sostinė, kad tais pačiais metais jie švęs saugumą, o mums bus labai liūdna, kad vienintelė Europos šalis visiškai priklausoma nuo vienos atominės elektrinės sutiko ją uždaryti vien dėl kažkokios sąjungos… Tai, kad neliūdėtų protingi, tai padarė kultūros sostinė. Pasityčiojo iš protingiausių. Kvailiausiams tai bus švetnė su troleibusais ir Maironiais… Ech.

  84. Centas / 85.206.235.118

    "Žinoma, turi būti viena išlyga – pažangiausios technologijos, geriausi prietaisai ir aukščiausias saugumo lygis. Taupyti statant atomines jėgaines yra pavojinga."

    Gerb. Artūrai, jeigu atliktumėte elementarius paskaičiavimus, kitaip kalbėtumėte. Geriausias, pažangiausias, auščiausias. Be reikalo gražiai kalbate. Skaičiai kalba, kad urano atsargos pasaulyje ne beribės, o net ir pigiausia atominė elektrinė kainuoja milijardus. Rentabilumą pasiskaičiuokite :) Aš iš viso nebūčiau sutikęs uždaryti IAE. Kvailystė! Geriau mirti nuo radiacijos negu iš bado ir gėdos. Be IAE Lietuva kaip be kiaušų…

  85. į Na, o, bet, tačiau / 82.135.204.242

    Matomai esate teisus.
    Laisvos rinkos modelis – atgyvena, jei švelniai pasakant.
    Kai sudedi kitus "gerus" rezultaus, kuriuso duoda tas laisvos rinkos modelis, tai norisi pasieškoti sunkesnių apitetų ir tam modeliui ir tam institutui (mafijai remti institutui – turėjau omenyje), kuris tą atgyvenusį modelį propaguoja.

    Kitaisp sakant, jei nori būti madingu, kalbėk į mostį tiems, kurie propaguoja atgyvena (tas žmonėms jau būna dašutę) ir nelaimėlis tas, kuris užsiima tuo, kas žmonėms dašus po šimtmečio…

  86. Taigis / 85.206.184.37

    Černobylio elektrinė sprogo dėl to, kad rusai persistengė badydami reaktoriaus galingumą (berods).

  87. to priminimas :( / 82.135.152.58 / 212.122.75.49

    Kadangi nusisneki, esi durnas, rasai nesamones, neturi nei zalio supratimo, dar nenusidziovinai sau pieno nuo lupu, esi snarglys, elgiesi kaip tobulas liurbis, pjauni gryba, megdzioji Seiliu Masiuli, neturi smegenu, tavo paslijes mentalitetas, daraisi visiskai niekam tikes ir tuo paciu manai esas kazko dar siek tiek vertas…

    …siulau tau kuo greciau visuomenei itin reikalinga procedura "Nusisovimas su duru rankena". Tikrai pasitarnautum!

  88. robiui / 82.135.204.242

    norėčiau Jums priminti, kad Ignalinos AE buvo pastatyta karinėms reikmėms (rusų branduolinėms bomboms gaminti ) ir tik antrinis produktas elektra, kaip tretinis – ežero šildymas.
    Be to, pastebėkite jos eina viena linija, nuo Šiaurės link Pietų (kam tai jau ir užmiršau).

  89. Centas / 85.206.235.118

    —> Na, o, bet, tačiau

    Kinija suvalgo šiandien į dieną tik 3 milijonus barelių naftos, tai yra tik 4proc pasaulio suvalgomo naftos davinio. JAV čia ėdrūnė. Apskritai mano paskaičiavimais jeigu įdomu čia visiems, kad būtų tiksliau, tai nafta baigsis pagal tokius skaičius:

    Šiuo metu yra 1072 000 000 000 barelių naftos.
    Į dieną pasaulis suvalgo 75 000 000 barelių naftos davinį.

    Žodžiu dalinu, taip kaip yra:
    1072mljrd / 75 mljn = ~14293 dienos = ~39 metai.

    Naftos suvartojimas didės, todėl nafta gali baigtis dar greičiau. Jau šiuo metu atrandamas 1 naujas telkinys, kai išsiurbiami 6.

    Taigi šiandien 2006. Pridedame 39 metus. Gauname 2045 metus.

    Ir Kinija čia tik lašas jūroje. Tuo tarpu Rusija yra dujų ir naftos magnatė. Pas ją penktadalis pasaulio dujų atsargų ir 7proc, t.y. 75mljrd barelių naftos. Lietuva įdomu kiek į dieną dujų ir naftos sunaudoja gal kas žino tikslius skaičius? Paskaičiuotume kiek Rusams lašelių atiduoti reikėtų, kad šimtmetį išgyventume kaip ponai :))

  90. į REKK / 82.135.204.242

    Labai gerai pastebėjote dėl pakuočių.
    Kas mane suglumino, kai pirmą kartą kirtau Lenkijos sieną ir iš karto papuoliau… vakaruosna.
    Maži gabaliukai sviesto, medaus ir t.t. ir viskas gražiai įpakuota brangiose (aplinkosauginiu požiūriu pakuotėse).

    Šitaip stipriai buvau nedaug kartų nustebintas.
    Tarp kitko vieną kartą, labai greitai po to, kai iš projektavimo instituto buvau perkeltas į ministeriją.
    Ten pribloškė ne tiek, kad taip lengva ranka užsakoma kepti statybinių objektų projektus, kurių nemaža dalis nenumatyta panaudoti, bet pats atsakymas į klausimą kam tai. Kai atsakė "o ką, kur čia problema".
    Žmogui patyrusiam kiek jėgų kainuoja (jau nekalbant apie pinigus) geodezinės ir kt. tyrinėjimo medžiagos projektavimas, projektavimas ir jo derinimas – toks atsakymas buvo kaip kulką į kaktą.
    Tik vėliau patyriau – ta patarlė "sotus neužjaučia alkano" galioja labai plačiame diapozone.
    Tikliau, kai besaikiai švaistomasi ne milijardais, bet dešimtis milijardų vien tokioje mažytėje teritorijoje prie Baltijos jūrės, jau nekalbant apie…

  91. robis / 84.32.123.164

    cernobylis-didele ir tyli tragedija.labiausiai del to kad sukelti pokyciai nera pastebimi is anksto,o tik eilei metu staiga padideja mirtingumas nuo onkologiniu ligu ir pan.
    iganalinos ae buvo statoma sajungos poreikiams aprupinti,neparduodami el.enetrgijos mes su atomine einam i didelius nuostoliu.o jei norim parduoti,tada tenka parduoti baltarusiams uz juokinga kaina.blogiausia yra tai kad mes energetiskai susije su rusija.ir per ta nepriklausomybes laikotarpi beveik nieko nepadaryta kad ta sasaja sumazint.anksciau teko studija apie tai skaityt-faktai priternkiantys.mes visiskai priklausomi nuo rusijos.
    o kazkoks nenoras mazint ta priklausomybe tai manyciau bendras musu politiku ir rusijos spec.tarnybu veiklos rezultatas.ar atsimenat apie elektros tilta i vakarus per lenkija.kur jis dabar?
    atomine musms jei ir turet,o turet reiktu,tai nedidele patenkinti savo ir latvijos bei estijos poreikaims,ne daugiau.

  92. Kombatas / 85.206.235.118

    Todėl, kad tiek kiek IAE gamino elektros energijos, galėjome nemokamai naudotis, o likusią eksportuoti į skandinavijos šalis, kur moka daug, nes ten jiems elektros energijos trūkumas. Eksportavome ten kur nemoka nieko, ir iš savo kišenės mokėjome daug. Mokėsime dar daugiau. Oj mokėsime. 2009 bus įsimintini metai, kai apsimokės sprukti iš Lietuvos.

  93. REKK to Jo / 195.182.77.199

    Tai, kad nuo mažumės kalama į galvą "pirk ir vartok" (už tai juk daug kam bira pinigai, todėl čia deja nieko nepadarysi). O kad daug ko nereikia tai faktas, bet tas daiktas toks gražus, taip jis man gražiai pateikiamas, be to kaimynas neturi, be to noriu pasirodyti, be to man dzin visi tie resursai (aš gyvenu šiandiena). O jei rimtai vien pakuočių dydis dažnai prekės dydį viršija kelis kartus, o šiukšlių kalnas auga (ir augs). Kurti sunkiau nei būti griovėju.

  94. priminimas :( / 82.135.152.58

    Zuokai – nieko nepavogk shiandien, dekui.

  95. Kombatas / 80.240.6.172

    Turime atominę elektrinę, o mūsų miesteliai skendi tamsoje.Kodėl?

  96. Centas / 85.206.235.118

    Anglys vėl bus.

  97. Na, o, bet, tačiau / 85.206.203.19

    To JO

    Galbūt reiktų pastebėti –

    labai nemaža dalis prekių ar daiktų žmonėms nėra reikalingi… Na, sutinku…
    Tačiau, pradedu įtarti, kad pasaulio ekonomikos modelis ne tas kurio rektų tokiu atveju.
    Pirma – reiktų pradėti gaminti geresnės kokybės ir ilgaažiskesnius daiktus..:-)

    Antra – pasaulinės ekonomikos modelis iš esmės sukonstruotas ant BVP augimo… PVM ir …

    Manau, čia jau reiktų naujų įdėjų ekonomikos moksluose…Neužmirštant didžiai gerbiamo matematikos mokslo… :-)

  98. Klausimėliui / 82.135.204.242

    Jau vien dėl to, kad neparduotum.
    Nesigilinant į kriminogeninius reikalus…

    į Na, o, bet, tačiau

    Tas tai taip.
    Na dar yra vandens (manoma vandens energetinė galia yra tolygi naftos galiai)… bet ne apie tai… apie tai, o visgi kam gi gaminame nereikalingus daiktus (bent 80 proc. produkcijos žmogui nėra būtina turėti – po tris kambarius žmogui, po automobilį žmogui, nekalbant apie skududurus ir t.t. ir pan.) ar todėl, kad ir žmogaus maumonėlis ne ką skiriasi nuo gyvunėlio (nebent tuo kad žmogus žino, kad mirs, ko nežino gyvunėlis, kaip manoma).

  99. jaunimas / 84.32.84.3

    Kaip energijos saltinio nepamirskit VANDENILIO ;)manau priesji ir atomas nublanksta;)

  100. jaunimas / 84.32.84.3

    Bet ES nepriestarauja naujos stytybai ..

    Manau delto kad ignalinos atomine elektrine rusiska is ten ir susidevejusios dalys atkeliauja ir taip toliau tai isvertus reiskia pinigai o pastascius nauja dalys keliautu jau is europos sajungos o ne rusijos…

    Bet as nieko pries kad baiktu apvaginet Lietuva per visokias elektrines kaip tai dare per mazeikiu nafta ;(

  101. RGN / 193.219.89.250

    Teisus Na, o, bet, tačiau,
    tiek nafta, tiek dujos juda pabaigos link ir vargu ar ateityje bus rasti nauji ir pakankamai dideli naftos šaltiniai. Taip kad be alternatyvų neapseiti, o pagrindinė alternatyva – branduolinė energetika. Kiti variantai, vėjas, saulė, biokuras -, iš esmės, gaidžio giesmės.

  102. jaunimas / 84.32.84.3

    Geras kl;ausimelis kodel moka daugiau

    Bet cia klausimas kad moka kelis kartus brangiau kas net nesuprantama as suprantu kad energija eksportuojama ir tai yra gerai bet kai kana yra nepagrysta tai nematau logiskumo ir as…

    Bet cia ignalinos beda o ten manau rankas prunskiene prikisus neveltuj Europos sajunga ta sirsiu lizda nori uzdaryti..

  103. Klausimėlis / 85.206.33.127

    Kodėl Lietuvos elektros vartotojai moka už kilovatvalandę brangiau , nei ji eksportuojama į kitas šalis.

  104. Na, o, bet, tačiau / 85.206.203.19

    Be modernių šiuolaikinių vakarietiškų technologijų atominių elektrinių (elektrinės) Lietuvos pramonės konkurencinė ateitis pasaulinės ekonomikos prasme miglota, bet galima būtų pasakyti ir daugiau ta prasme… :-)

    O dujos ir nafta juda į pabaigą – kainos augs ir rimtai… artimaiusiu metu didžiausius kiekius suvalgys – KINIJA,INDIJA, JAV ir dar kelios didelės šalys. O maos ekonomikos "CYPS" dėl šių resursų… Nereikia čia būti ir pranašu…

  105. LIETUVIAIS,ESAME MES,GIME! / 82.135.176.30

    Viena iš grėsmių yra Ekonomika…
    Kokius Dividendus turės Lietuva iš Vikonda veiklos Maskvoje? Ar kas nors iš
    VMI pateiks tokia Informacija ? Kokio tipo toks bendradarbiavimas mūsų Politikoje.Gal tai Seimo Oficialioji Politika ir kiek iš to šildosi Vyriausybe?
    Kaip čia ižvelgti Šešėlinę Ekonomiką,juk mokesčiai nemokami ?

  106. Atsiprašau, du patikslinimai / 82.135.204.242

    Skliausteliuose – per didelius sborus į Černobilį.
    … į bulviakasį, reikėjo pridėti Baltarusijoje (tas tų žmonių apsivėmimas buvo ne Lietuvoje, bet Baltarusijoje).

  107. Jo / 82.135.204.242

    kai nukrito šatlas (rodos toks pavadionimas) su sudegusiais amerikiečiais, TSRS darbo žmonių vadovų veiduose matėsi pergalės šypsenėlės… kurias užgesino tas Černobilio debesėlis…
    Kaip tik tuomet (per didelius zborus) buvau komandiruotėje, praktiškai visas tas dvi ar tris komandiruotės dienas lauke, o savaitgalyje – su šeima sode (o oras buvo kaip vidurvasary ir nei debesėlio – o to tai nesimatė).
    Manau, kad labai gerai man pavyko, kad turėjau darbe apsišvietusią kolegę, kuri pirmoje eilėje mane prigirdė jodu…
    Įdomiausia buvo tai, kad darbe išgirdau, jog iš Černobilio į bulviakasį atvyko giminės, kurie ne bulves sodino, o tik vėmė ir vėmė…
    Reikia prisiminti ir tai, kad ne tik Kijeve buvo gegužės pirmosios demondstracija – o apie tą nusikaltimą vis kažkaip nutylima…
    Ar galime įsivaizduoti šiandien tokį atvejį, kad vakar sprogo AE, o šiandien visas Vilnius dalyvauja kokiose liaudies eitynėse (žinoma, bent mane ten nebūtų, – esu liaudies ar masių renginių priešininkas)… bet kad tai neįsivaizduojama, tai visgi yra demokratijos, nors dar tik tebevadinamos demokratijos, bet visgi laimėjimas – visgi žmonija nestovi visiškai vietoje… tik gaila juda ne į priekį, bet ratu… (na ir kam taip užbaigiau, pats nežinau – kitaip užbaigti ranka neleido… va neklauso dešinė, ko nori kairė ir tiek…).
    Skanių pietų, tiksliau sveikos mitybos (nes sveiko maisto, kaip žinia nėra), be GMO ir černobilinių kopūstų…

  108. DZO / 195.182.67.8

    Margaritai: vienareiksmai patikimi saltiniai buna tik pasakose.
    O tas amzinas humoras, kad ES suinteresuota parduoti mums elektra – jau labai senas ir niekam nebejuokingas bajeris. Visu pirma mes patys esam ES, visu antra – Lietuvos suvartojimas prilygsta didesnio Vokietijos ar UK miesto suvartojimui ir t.t. Nenoriu imti gilintis i detales, nes turedama "patikimu saltiniu" vis tiek to nesuprasite.

  109. REKK to Vertigo / 195.182.77.199

    Matai kai nuslėpi avarijos mastus tai gali daryti ką nori (o žmonių nereikia laikyti tokiomis mėmėmis, net tuometinėje sovietų sąjungoje ir jei būtų visa tisa apie tai pasakyta dar neaižku ar nebūtų buvę neramumų).

  110. Margarita / 81.16.231.5

    is patikimu saltiniu zinau, kad musu atomine yra gana saugi. visos spekuliacijos visuomenes nuomone – tai budas prasukti gerus pinigus. europai butu naudinga jei Lietuva pirktu elektra, arba perstatytu elektrine.

  111. Matas / 82.135.172.62

    Įdomu, kokiose dar info priemonėse prisiminta ta baisi nelaimė-Černobylio avarija.

    Pritarčiaui Krebliui <Dabar mes irgi gyvename chaoso sistemoje>. O chaoso sistemoje viskas baisu :ir Amsterdamo mero kliedesiai ir mūsų pačių kliedesiai apie naujų atominės elektrinės blokų statybą. Svarbiausia, kur laidosime atliekas. Lietuva per maža, kur mes jas belaidotume -ar prie kaimyninų valstybių sienos, ar vidury Lietuvos. Tai kur? Juk atliekų laidojimo problema yra svarbesnė net už elektrinės saugumą.
    A.Zuokas rašo: " pažangiomis technologijomis garsėjančios Suomija, JAV ir Prancūzija plėtoja būtent šią energetikos rūšį". Plėtoja, bet reikia atsiminti, kad ten ir energjos gamybos kultūra kita, o JAV, Prancūzija -didelės ir turtingos valstybės. Jų elektrinėse nedirba sovietiniai kadrai. Man tų atominių elektrinių visai nereikia.

  112. to to / 82.135.176.30

    Tą vėsu rytą kylant Saulei dangumi plaukė tokie didėli labai tamsūs debėsys.
    Nuo to laiko tokio dangaus nemačiau.
    Šiandien tokie debėsys tik mūsų Politikoje.

  113. Vertigo / 213.226.174.11

    Rekk’ai : Garbaciovaas nebijojo pripazinti sprogimo ar padariniu, rusams tu zmoniu gyvybes tiek ir terupejo, jie kaip tik siunte naujus gyventojus i cernobylio apylinkes, kad istirtu radijacijos poveiki zmogui ir t.t. Jeigu kur gyvybe ir buvo vertinama, tai tik ne Rusijoj, ir zmoniu reakcijos baime cia ne prie ko.

  114. DZO / 195.182.67.8

    Gerai pamenu ta diena. Sviete saulute, zaidem lauke, paskui tevai parsikviete namo ir kelias dienas niekur neisleido.
    Atomine energetika yra viena is potencialiu apsirupinimo energija galimybiu, taciau reikia visuomet atsizvelgti i ekonomine logika. Nera ji tokia pigi, ivertinant visa investiciju, eksploatacijos ir demontavimo bei utilizavimo cikla kaip kai kurie suinteresuoti asmenys ir grupuotes itikineja visuomene. Taciau augant organinio kuro resursu kainoms ir didejant politinei priklausomybei nuo saliu – kuro tiekeju,tai labai svarstytina alternatyva.

  115. Kreblys / 212.122.75.49

    Dabar mes irgi gyvename chaoso sistemoje. Tai akivaizdu jau vien is to, kokias absurdiskas nesamones sau leidzia viesai kliedeti sitas lesbietis Amsterdamo meras. Piderastai – daug baisiau negu Cernobylis:)

  116. Jo / 82.135.204.242

    Šiuo klausimu pastebėjau vieną chroninę klaidą – AE kilovatvalandės kainą.
    Žinotina, kad pagrindinė kaina ne ta, kurią sumokama už branduolinį kurą, bet atliekų utilizavimo…
    Tik tuomet pagalvosime, kaip galime taupyti išteklius.
    Juk bent 80 proc. gaminių žmonėms nėra reikalingi – tai mados šauksmas (tiksliau pasaulio pabaigos šauksmas).

  117. REKK / 195.182.77.199

    Maniau negi AZ neparašys apie Černobylį. Atspėjau:). Be to Gorbačiovas sakė, kad bijojo ir pripažinti ir paskelbti tuometinės avarijos mastus, nes nežinojo kaip į tai sureaguos žmonės. Toodėl kaip visada buvo pasirinkta nutylėjimo taktika ir pasakyta tik maža kruopelytė tisos (pirmas pranešimas tik po dviejų dienų).
    Ne atominė energija yra kalta, o žmonių klaidos ar neatsakingumas. Bet tuometinė sovietų sąjunga (dar nelabai įsisamoninant), bet jau buvo pasukusi savo saulėlydžio link. Be to žinant požiūrį į žmogų ir jo gyvybę tai nieko nuostabaus, kad tai įvyko. Tik, kad dabar tie kurie ten likvidavo tuos avarijos padarinius yra kaip ir pamiršti, nors jų sveikata palaužta (daugelio apšvitinimo dozė siekia iki 10 bėr. ypač tų kurie vyko pirmieji į avarijos padarinius, jiems galima sakyti nebuvo skirta jokios apsaugos priemonių). O kiek jau nuo to mirusių…Pačios černobylio apylinkės ilgiem metam pasmerktos (be to dar nežinoma, kaip ir kiek vyksta reakcija palaidotame reaktoriuje)…
    O žiūrint į priekį tai nemanau, kad atominė energija yra blogis, tai perspektyvi energijos kurimo priemonė, tik svarbu užtikrinti jos saugumą.

  118. taip / 82.135.222.196

    visiška teisybė