Dar kartą apie turgų

2006 - 04 - 21, Penktadienis 11:25
Seimas vakar pagaliau sugrįžo prie Gariūnų turgavietės pripažinimo valstybinės svarbos projektu klausimo ir nusprendė pritarti po pateikimo siūlymui kreiptis į Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar 2005 m. liepos 21 d. Vyriausybės nutarimas neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai. Šio blogo lankytojai turbūt prisimena, kad nekart diskutavome tema, kiek pagrįstas ir logiškas bei valstybei naudingas galėjo būti toks nutarimas. Prisimena turbūt ir tai, kad Vilniaus miesto Taryba iškart po minėto nutarimo kreipėsi į įvairias institucijas, prašydama nustatyti, ar teisėtas toks sprendimas. Seimo Antikorupcijos komisija nustatė, kad nutarime perduoti didžiulę Gariūnų turgavietės teritorijai nemokamai trims tarpusavy susijusioms bendrovėms, yra korupcijos apraiškų.
   Vakarykštis Seimo nutarimas parodė, kad netgi po ilgų ir sudėtingų kovų galima pasiekti rezultatų, atkuriant teisingumą, reikia tik atkaklumo ir principingumo. Jeigu bus pasiekta, kad minėtas „strateginis“ nutarimas būtų pripažintas negaliojančiu, tuomet tai būtų sektinas pavyzdys.
   Juk kokia prasmė steigti komisijas ir daryti tyrimus, praėjus dešimčiai ar keliolikai metų nuo sprendimų priėmimo. Tuomet, kai nebegalima nieko pakeisti, o galima tik vykdyti politinį šou.
   Grįžtant prie turgaviečių temos, galėčiau pasakyti, kad miesto Taryba linkusi išlaikyti tradicines turgavietes mieste. Po kiek per ilgai trukusio sudėtingo proceso pagaliau vilniečiai galės lankytis atnaujintoje Halės turgavietėje. Ją sutvarkė privatūs investuotojai, kurie valdys turgavietę koncesijos pagrindais, t.y., žemė ir pastatai priklausys miestui, o investuotojams perduota valdymo teisė. Panašiai turėtų būti sutvarkyta ir Kalvarijų turgavietė, o juk taip galėjo veikti ir Gariūnų turgavietė. Juk buvo mėginama prisidengti smulkiųjų prekeivių teisėmis, esą jiems toks Vyriausybės nutarimas būtų naudingas, nors iš tikrųjų po tokio nutarimo Gariūnų prekeiviai tampa mažateisiais svečiais svetimoje teritorijoje.
   Įdomu būtų sužinoti blogo lankytojų nuomonę ir apie tai, ar turgūs apskritai turi ilgalaikę perspektyvą, kaip dažnai juose lankotės patys.

Facebook comments:

Komentuoti


76 komentarų | “Dar kartą apie turgų”

  1. st.algis / 85.206.68.20

    Nėr prasmės čia aptarinėti turgų, kurių nekontroliuoja savivaldybė. Savivaldybės kontroliuojami turgūs perduodami neaiškiems veikėjams. Tvarkos jokios. Prie įėjimo į Halę nuolat prekiauja kontrabandinėm cigaretėm, ant šaligatvio – gudiškais vaistais. Prie vaisių ir daržovių neparašyta kur užauginta, neparašyta veislė, dažnai rašoma melagingai. Nešvara. Pardavėjai be chalatų. Nėra tualetų. Nėra įėjimuose pandusų. Ant laiptų prekiaujama, todėl įeinant reikia brautis. Atidarytos tik vienos durys. Jei savivaldybė, gaisrininkai, invalidai ir Visuomenės sveikatos centras negautų duoklės, turėtų Halę uždaryti nedelsiant kaip neatitinkančią jokių normų. Bet neuždaro.

  2. Juozas / 88.118.37.31

    tikrai ne į temą, tiesiog manau svarbu, nors tai yra žinoma :

    Bernardinai . 2006.04.21 Arūnas Brazauskas. Pokalbiai vamzdyje

    Ne paslaptis, kad didesnioji dalis žvalgybinės informacijos gaunama iš atvirų šaltinių. Paskutinioji žvalgybos mada – interneto dienoraščių, vadinamųjų blogų analizė. Techniškai tai labai lengva. Artūrai Zuokai, ar girdi?

  3. Be vardo / 85.206.64.229

    Nezinau, ar pastebejote, ponas mere, bet jusu "kampe" lankosi beveik tie patys zmones (numeris pirmas – Slikas, to to, cc, raimistorek, lietuviais esame mes gime ir kiti), daznai jie diskutuoja ne su jumis, o tarpusavyje. Tai gal jus, kadangi esate tikriausiai mastantis zmogus sudarytumet jiems galimybe susipazinti (per sia svetaine) ir bendrauti jau kur nors kitur. O jus laikas nuo laiko spausdintumet savo veiklos ataskaiteles Vilnius.lt (pvz, kai buvo jums grizus is Peterburgo – kai rasete, kaip jums viskas patiko). Tada sutaupytumet marias laiko, ir neleistumet tersti jusu svetaines nesamonem (kuria laisvai galetumet uzdaryti). O bendrauti su zmonemis jau protingomis temomis el. pastu.

  4. na visa tai / 85.206.114.70

    koks turgus? Miesto centras dusta jau nuo neatmenamu laiku. Zuokai, baik detis architektu ir valink is sito posto, kol miestas dar gyvas. Pastatu tankinimas – tai blogiausia mintele, kilusi tamstos neapsisvietusioje galveleje. Visuomeninio transporto bukle klaiki, zmones seda i auto, bet viskas uzkimsta. Ko dar nori, o cia apie turgus svaicioji – net super blondine sekretore, jei darbo neatlieka, yra ismetama is darbo…

  5. to to / 82.135.176.30

    to mama ,
    galima tik reikalauti,MERAS dirba ne tik šitam jaunimui.Tada galima pareikalauti pirma iš Blinkevičiutės kaip ministrės už buvusia žlugdoma socialinę sritį ir toje pačioje aikštėje dirbanti Premjerą,papikėtokit,papraš ykit ar pareikalaukit iš jo pinigų ar ko nors dar už jo vykdoma šalies Politika.
    Iš kai kurių rašančių vien tik reikalavimai ir įsakymai,nurodymai, ką turi daryti MERAS.MERO ir Prezidento dėka, šiandien kalbasi visa Lietuva.
    Per vienus metus negalima padaryti visko,nežiūrint visų puolimų MERAS dirbo.Sutelktas darbas visų pagreitins Valstybės klestėjimą.Į šią programą
    įeina vaikų ir šeimų socialinės garantijos.

  6. Kreblys / 212.122.75.49

    Cia yra labai rimta problema, kad toks isnaglejes yra siuolaikinis jaunimas. Viska zino apie savo teises ir nuolatos pamirsta bet kokias pareigas. Duok jiems viena aikste, duok jiems antra. O jei ne, tai jie tuoj pat taps nusikalteliais!

    Deshimtokas ryskiai dirzo per mazai gaves, uztai raso tokias nesamones. Gal nori, kad meras su tavim kartu rieduciais dar ir vazinetusi per pietu pertrauka?

  7. To pritariu desimtokui / 85.206.76.93

    Zuokas viska mato,girdi ir dar paaiskinti gali,kadangi aukleja ir islaiko vaikus.,ir jeigu neklystu tai ir ne tik savo.Be to pamena ,kad dauguma jaunimo uzsienyje,o ju tevai ir vaikai Lietuvuje ir kaip Karaliskajam Budapeste specialus suoliukai ir pigesnis turgus jiems butinas.

  8. to deshimtokas ir skeitu mamyte / 212.122.75.49

    Demesio! Demesio! Situacija "policininkas nutveria riedutininka ne vietoja uz siknytes" ir dvi jos galimos variacijos.

    Variacija A – riedutininkas jaunesnis nei 16 m. Apyvarton patenka ATPK 181 str.

    181 straipsnis. Tėvų valdžios nepanaudojimas arba panaudojimas priešingai vaiko interesams

    Tėvų valdžios nepanaudojimas arba panaudojimas priešingai vaiko interesams –
    užtraukia įspėjimą tėvams.

    Tokia pat veika, padaryta tėvų, baustų administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytą pažeidimą, –
    užtraukia baudą tėvams iki keturių šimtų litų.

    Variacija B – riedutininkas vyresnis nei 16 m. Apyvarton – ATPK 187 str. 2d.

    Policijos [...] pareigūno teisėto nurodymo ar reikalavimo nevykdymas,[...],
    užtraukia baudą nuo vieno šimto iki trijų šimtų litų arba administracinį areštą iki trisdešimties parų.

    ISVADA: turtingi turtingu teveliu riedutininkai rizikuoti gali, o kitiems nepades nei pernelyg ekstremalaus jaunimo draugas nei Budapestas. Ordnung ist ordnung.

  9. Butinai / 85.206.76.93

    Turgus turi buti butinai.Einu i viena,kai atsibosta einu i kita,paskui itrecia,po to i maxima,Akropoli,Europa,Ikiuka. Konkurencija geras reikalas ir pardavejams ir pirkejams,to labiau Jusu reitingui bent koks turgus nepakenks.Liaudis nori -ir prasau turi. ,o eina kiekvienas kam kur patinka.A ne?

  10. Pritariu dešimtokui / 213.252.233.125

    Buvau Budapešte. Ten visa didvyrių aikštė skirta ekstremalaus sporto mėgėjams. Jiems ir parkelyje šalia aikštės padaryti specialūs suoliukai, ant kurių uždėta geležis, kad labai nesibraižytų. Jaunimas bendrauja, važinėja, sportuoja. Tiesiog malonu buvo žiūrėti. Ir niekas, atsiprašau, suš. bordiūrų negaili. Mums iki karališkojo Budapešto oi, kaip toli… Puikiai suprantu jaunimą. Jie negali trintis užpakaliais viename centriniame skeitparke, kur viskas aplūžinėję.
    Palaikakau jaunimą. jiems tikrai nerūpi turgūs. O Zuokas- jaunimo draugas turi matyti jaunimą, o ne tik savo politiką.
    Pagarbiai, riedutininkų mama.

  11. to to / 82.135.176.30

    to dešimtokas ,
    Berniukai,jus pamilote senos aikštės naują marmūrinę dangą ir bordiurų iškėlimus.Jus juos naikinat besimokantys laviruoti.O šito negalima daryti.
    MERAS aiškiai atsakė,kad šitaip nedarant, jums visas Vilnius po kojom.
    Dar pamilote sią aikštę,kad ten daug vaikų susirenka,lyg visi savi. Bendruomenė,tai gerai.Kaip surastį viduriuką,kad visiems būtų gerai?
    Žinau,kad MERUI yra brangus visi vaikai.Iš jūsų prašoma pagarbos Miestui,
    Vietai,kur jums yra miela būti.Mokytis šokinėti šį aikštė tinka,tik šios aikštės
    paskirtis ne tam skirta.Sekmės dešimtokai susikalbėti,kad jus būtų galima
    gerbtį už jūsų sprendimus.

  12. to to / 82.135.176.30

    to Smulkusis Verslininkas iš Alėjos ,
    1.Jums niekas negrąsina,Gariūnų niekas neuždarinės,prekiaukitė kol turėsitė
    pirkėjų,niekas prieš jus nekasa griovių-posakis.Neieškokitė grėsmių ten,kur jų nėra.

  13. deshimtokas / 84.46.160.21

    Ne negrasinu, tiesiog atsiranda valdzia, kuri sugriauna anksciau buvusia tvarka ir padaro ja visiskai debiliska. TAS MAN NEPATINKA. O del skeitu tai palaukit, manau, tai ilgai netruks, jog jaunimas nera tokie paklusnus kaip jus manot, nes visiems nusispjaut, jeigu bus negalima vazinet VIS TIEK VAZINESIM , nors ir nuo mentu begt reiks. Nu kas nepabegs, bus nuvestas i 3, bet po to vel paleis ir vel galesi vazinet, galu gale policijai irgi atsibos gaudyt, nes jie , manau, ir taip turi daug darbo ;D

  14. LIETUVIAIS,ESAME MES,GIME ! / 82.135.176.30

    to Jo ,
    Labai gerai,kad yra tokių Žmonių,kurie vis dar veikia,mąsto,kūria.
    Dėka tokių Žmonių vis dar laikosi Lietuvėlė,tad Sekmės Jums tęsti ką pradėjotė.Dėl pinigų nesirūpinkit,nereikia.
    Apie Vadybą gal pabendrausime kitame lygyje,tad gero Jums savaitgalio.
    Jeigu žmogus suvartotų kiek sugeba sukūrti,sprogtų.Nereikia gailėti sukurti
    kitiems,kad Vilniaus MERUI uždrausti Kūrti, pasitelkė visą sistėmą.

  15. SMULKUSIS VERSLININKAS IŠ ALĖJOS. / 85.206.147.189

    aPIE KĄ ČIA ŠNEKA TAS RAŠYTOJAS, KAS VILNIAUS MERAS GINA 100 TŪKSTANČIŲ LIETUVOS PREKYBININKŲ, NUO KO.jIS DEDA VISAS PASTANGAS, KAD UŽDARYTI GARIŪNUS. gAILA MAN TŲ ŽMOGELIŲ, IŠ ALĖJOS KIOSKŲ, KURIE LEIDOSI ĮVELIAMI Į MERO PINKLES.DIDYSIS GYNĖJAS-NET SALDU DAROSI MATYT JAM PAGALVOJUS, KAD KAIP ČIA PASIVADINUS DAR IR SMULKIŲJŲ VERSLININKŲ GYNĖJU. SMULKIEJI VERSLININKAI JAM MIŠIAS UŽPIRKTŲ GERIAU, KAD TAS CINIŠKAI MELUOJANTIS LIEŽUVĖLIS APŠAŠTŲ, KOL NUSIGYDYS TURĖS LAIKO IR APIE MORALINES VERTYBES PAGALVOTI.tAČIAU TAI TIK SVAJONĖ. JAM MORALĖ SUPRANTAMA KITAIP. DIDYSISGYNĖJAS, NA IR UŽSIJUOKS LIETUVOS SMULKIEJI- GERAI, KAD NE BALANDŽIO PIRMA, TAI IR MEDALĮ UŽ TOKĮ BAJERĮ NUKALDINTŲ JAM.MAN RODOSI TAS GYNĖJAS GERIAU SUSIRŪPINTŲ PATS SAVIMI, KAIP APSIGINTI REIKĖS, KADA TEISMAS SUGRĮŠ PRIE JO ABONENTINIŲ REIKALŲ, NES VIENĄ KARTĄ TAS TIKRAI ĮVYKS

  16. ŽYNYS / 85.206.147.189

    Neklaidinkite žmonių, Gariūnų niekas neuždarys, nors ir kaip ponas meras deda pastangas, bet pamatysite, kaip sprogs tas melo burbulas, kuris rezgiamas prieš Gariūnus. jUOKSIS TAS, KAS JUOKSIS PASKUTINIS.Na, o Kalvarijų turgus yra savivaldybės, tai ir matosi kaip jį ten ,,gražiai" įrengė-gėda.

  17. tęsinys / 82.135.204.242

    ir net nepagalvoju… žmogau kam tu tai darai – potencialių klausytojų tai jau Lietuvoje nėra… o tie like tai ne tavo įprasti klausytojau.

    Gaila, žinoma, skradžiais žemę…

  18. Jo / 82.135.204.242

    dėl kooperacijos.
    Noras viena.
    Kita, kas bus rytoj – dėl to dirbame.
    Bet kalbu apie šiandieną – šiandien tarp smulkių, deja, kooperacijos nėra.
    Pirma, iš kaimo judrūs išsilakstė… o kas ne dirba sau.
    Taigi kooperacijai reikia kompetatingo, labai sąžiningo vadovo, kuriuo galima pasitikėti. Tokio kaime šiandien nėra. Mes tai inspiravome su labai geromis sąlygomis (veiklą numatę dengti 100 proc. ir nesusibūrė, niekaip). Aš, žinoma, nevadinu kooperatyvais tų, kai buv. ūkio vadovas ar kitas apsukrus žmogus apsiformino koop. ir gavo atitinkamą paramą.
    Kooperatyve tarp visų narių turi būti visiškas pasitikėjimas (ogi net šeimos nariai dėl žemės susimuša). Štai sulaužo technikos detalę ir ginasi nuo to – praktiškai kaime technika nėra skolinama. Jei ta prasme skolina, tai tuomet pats savininkas sėdi ir už vairo.
    Kooperatyvas pelno organizacija. Tad tą pačią dieną reikia išsivaikščioti jei jo nėra. Reiškia reikia gero vadybininko, o jo kaime nėra.
    Jei ir yra, tai jis turi savo gamybą ir su smulkiais patikėkite nenori susidėti (kol kas, žinoma). Vėl gi nekalbu apie tuos, kai vadinamame kooperatyve, kooperatyvo nariai yra tik klapčiukui kooperatyvo steigėjui (faktiškai savininkui).
    Žinau vieną savo kursioką, kuris subūrė kooperatyvą. Kadangi turtingas daug ten pinigėlio sukišo (kiti nariai nei kiek, nes neturi). O subūrė vien tam, nes tik tokiu būdu nemokamai gavo labai brangią šaldymo liniją.
    Dabar gailisi, kad kūrė.
    Direktoriumi (vadybininku) nepasitiki, nes ne tai vagia, bet nepasitiki. Nariai ubagai – niekuo negali ir nenori prisidėti.

    Taigi, aš aname komentare kalbėjau apie šiandieninę, bet ne rytdienos realiją.
    Ir ne apie tai, ko aš noriu, bet kas yra šiandien su smulkiaisiais.

    Atminkime ir kitką, atmeskime veiklius ir tuos, kurie gauna pensiją – visi kiti jau užsienyje… mes šitą vis užmirštame.

    Aš kartais prakaituoju ką nors žiniasklaidai ir net nepag

  19. to Deshimtokas / 212.122.75.49

    Tai kam tada Vilniaus mera bandote santazuoti, jei "nepalyginami dalykai"? Ir is viso jusu uzgaida labai primena multiplikacinio filmuko, pavadinimu "Noriu menulio", scenariju :)

    Vadinasi, grasinate miestui ir visuomenei savo "dyku buvimu", jei nebus patenkintas jusu reikalavimas? Koks jus vis delto ziaurus su mumis esate!

  20. blogiete / 193.219.74.142

    turgus, aisku, gerai. bet tik tuo atveju, jeigu jis naturalus. deja, lietuvoje turgus, iskaitant gariunus, baigia visiskai issigimti. nuvaziuoji nusipirkti bobutes augintu darzoviu, o ten vien perpardavinetojai, dideliu ukiu atstovai, kurie ta pati tiekia ir i parduotuves. bendravimas, zinoma, atitinkamas, nes tie atstovai nezino, nei is kur tiksliai ju preke, nei kaip ji auginta. o daznai net ir kvailina, sakydami, kad braskes lietuviskos, kai, tuo tarpu, atveztos is kokios lenkijos. sad but true.

    su pramoninem prekem dar blogiau. vietoj to, kad surastum bobutes megztu saliku ar pirstiniu, tenka brautis pro is turkijos ar kitur priveztu beskonybiu debesis. beje, daznai taip pat sutinkamas ir paprastose parduotuvese. gal tik kaina kiek zemesne. tiek is to turgaus naudos.

  21. to to / 82.135.176.30

    Šiandien Kooperacija neimanoma,bet rytoj…
    Viskas yra padaryta,kad nebūtų mažų parduotuvėlių kaip visame pasaulyje,vienoje bandelės,kitoje daržovės,vaisiai ir t.t. tai rytojaus diena…
    Mes visi,tik MES visi tegalime tai atkurti…
    Pakeisti primesta, lagerio gyvenimą…
    MES, tai galime ! Pradedam.

  22. to to / 82.135.176.30

    Mums čia Rusija atsiuntė linkejimų,sukurptų scenarijų pokalbio montažą.
    Ar bus įvertinti transliuoti per LNK ir Tv 3 scenarijų autoriai,Lietuvoje?
    Kas parašė scenarijų Valentinui Junokui,man regis,kad jis dirbo Lietuvai.?
    Darius Mockus irgi turi ką pasakyti.

  23. Jo, na ir atsisveikinant... / 82.135.204.242

    Kad vienas kitą geriau suprastume, visgi noriu kai ką akcentuoti.

    Pirma. taip ir nepasakėme apie ką kalbame.
    Taip apie turgų. Bet kadangi kiekvienas kitaip turgų įsivaizduoja (manydamas, kad taip kaip jis, tai taip ir kiti įsivaizduoja), apibrėžkime kaip suprantame žodį turgus.

    Aš žodyje turgus suprantu reiškinį, kai pastovioje vietoje periodiškai ar pastoviai pats gamintojas parduoda tiesiogiai vartotojui (gali būti ir kitu tikslu, kai dalinai išdalina norėdamas ugdyti vartotoją – kaip ekologiškų gėrybių mugės).

    Tame žodyje suprantu ir tai, kad tai vieta, kur parduodama šviežias, tik ką pagamintas maistas ir vieta kurioje bendrauja gamintojas su vartotoju, vartotojas su gamintoju ir tarpusavyje vartotojai, gal įsiterpiant ir gamintojui. Kai greta vyksta seminarai, koncertai šventės ir pan.
    Kai yra nuostabi aura.

    Tame žodyje suprantu, kai suranda atsparą vartotojas nuo supermarketų prievartavimo ir kai kai suranda atsparą smulkus gamintojas (kuris kooperuotis neturi jokių šansų – kalbėti apie tai, kad tai galima (kooperaciją) šiandien padaryti Lietuvoje tarp smulkių gamintojų – gali tik juokdariai ir neišmanėliai).

    Ta prasme Halė, Kalvarijos, juo labiau Gariūnai nėra turgūs.
    Iš Halės ir Kalvarijų gal ir galima būtų tai padaryti, bet aš asmeniškai tuo netikiu.

    I manau, kad daugelyje Lietuvos rajonų turgai yra.
    Bet mes pasakydami žodį turgus tik neturėkime omenyje minėtų – tai, žinoma, nėra turgūs, o savotiškos parduotuvės, kuriose nėra kasos aparatų.

    Tad aš dirbu ir kalbėjaune apie kitokius turgus, kaip Halės, Kalvarijų, juolabiau Gariūnų.

  24. LIETUVIAIS,ESAME MES,GIME ! / 82.135.176.30

    Valstybinės Reikšmės Objekto Statusas-Lobistų ir pseudopatarėjų veiklos supūvęs vaisius.Seimas privalo apginti Valstybinę Reikšmę.Mes tam, juos išlaikome tik jie su tuo nesiskaito,16 metų jie dirbo "savo" tikslams.
    Lai Gariūnai prekiauja kol prekiaujasi bet žinau,kad,kai ateis laikas Gariūnai
    užsidarys staigiai,tas laikas ateis.
    Džiugina tai,kad Vilniaus m.Savivaldybė gina po visą Lietuvą apie 100 000 prekiautojų,uždirbancių Duonos kasnį.
    Blogiau yra su Halė ir Kalvarija.Blogiau tuo,kad cia parduoda Žemės Ūkio produkciją, suvežtą iš viso pasaulio.Anksčiau jie buvo laikomi,
    ūkininkų turgūmis.Ir dabar juose turėtų prekiauti ūkininkai.

  25. Arturas / 213.164.102.229

    Nors ir daznai bunu uzsieny,ta tema nelabai domejausi,bet Prancuzijoj tik per miesto sventes tikrai buna jomarkai,kazkiek panasus i Pilies gatvej esancius.Bet tokiu unikumu kaip Gariunai tikrai neteko nei reget,nei girdet.Mano galva,ju nereikia.Dabar kai apmazejusi bedarbyste,galim drasiai juos naikint,nes mokesciu tvarkingai jie tikrai nemoka,klesti kontrabanda,be to,ir prekes dazniausiai nekokybiskos.

  26. Na, o, bet, tačiau / 85.206.203.19

    JUOZUI

    Gariūnai iš tikrųjų yra "postsovietinis" palikimas…Bet palikimas visada yra palikimas ir jo taip paprastai neatsisakysi. Nes palikimas tai jau ir tradicija , o tradicijos greit nemiršta.
    Gariūnuose prekės nėra jau tokios pigios, kaip galima būtų norėti – tai viena. O antra – kokybė daugeliu atvejų ne ypatinga :-)
    Manau, kad jeigu Gariūnai staiga per naktį dingtų – Lietuva, o tuo labiau Vilnius nesugriūtų. Gal nerastume vienos ,kitos prekės kur nors kitur, tačiau , jei ta prekė iš tikrųjų paklausi ir reikalinga,- tai ji atsirastų arba prie Kalvarijų turgavietės arba atsirastų nedidelės kelios parduotuvėlės su tomis prekėmis.
    Čia pagrindinė problema, ko gero, tame, kad atsirado tam tikra grupė žmonių, kurie tik tokiu būdu ( prekiaudami Gariūnuose ) sugeba šiuo metu užsidirbti duonelei ir cigaretėms.Klausimas – ar tie žmonės moka dar kokį nors darbą dirbti ir ar jie norėtų dirbti kitokį darbą. AR NORĖTŲ ?…
    Turiu įtarimų ( jest somnenyje .. :-) ) , kad nemaža dalis prekių kontrabandinės… Kas gali paneigti, kad …:-) tai nėra kam nors naudinga ?
    Panašūs turgūs egzistuoja taip vadinamoje postsovietinėje erdvėje, nes jie ir yra tokie dėl tos erdvės įtakos ( to sovdepinio mentaliteto) – ir |Kijeve ir Maskvoje ir Lenkijoje…Matau dvi priežastis – kontrabanda ir tradiciją ( žmonės įsivažiavo į tą gyvenimą)…
    Gariūnus galima palikti iki natūralios mirties, bet jokių būdu ne kaip NACIONALINĘ VERTYBĘ ( Valstybinė reikšmė !!! ..:-) )
    Na, o , bet, tačiau – atiduoti 38 ha žemės , kad dar plėstųsi … Teigiu su visa atsakomybe – Dvasinis MARAZMAS …

  27. cc / 62.212.198.154

    ne, nu baikit su tais skeitais.. jeigu samoningi tai suvokit, kad gadinasi aikste kai drozi ja savo ratukais. o viskas kainuoja pinigus. reikia arba kitu vietu ieskoti, arba eiti i skeitparkus.

  28. Juozas / 88.118.37.31

    Aš Gariūnuose senai buvau- pernai pavasarį, bet palaikau Matas to Jo nuomonę:

    O Gariūnai, manau, su laiku, išnyks. Čia ne turgus, o kažkoks nesusipratimas.

  29. deshimtokas / 84.46.160.21

    labai puikiai mane supratai, nes jeigu zmogus susiranda veikla ir ta veikla jam uzdraudzia – atitinkamai reiskia, kad jis lieka be veiklos. O mes puikiai zinome, kad zmogus is dyko buvimo pradeda daryti nesamones. O beje statybos ir toks elementarus dalykas, kaip sportas, nera palyginami dalykai, jeigu tamstai neuztenka kompetencijos suvokti, tai tai turbut yra tavo problema:)

  30. Juozas / 88.118.37.31

    Tik į temą

    Kiek pamenu, bent man taip atrodo, kad pirmą kartą blog’o šeimininkas kreipiasi į mus konkrečiu klausimu, kurį tarp eilučių supratau taip:

    KOKIA MŪSŲ NUOMONĖ DĖL GARIŪNŲ TURGAVIETĖS?

    Kad veiks tradicinės – sprendimas yra, o Gariūnų – tai savotiškas postsovietinis unikumas. Kas dažnai būnat užsienyje- ar ten yra kas nors panašaus? Ar dar veikia Varšuvos stadione? Maskvos stadionuose? Ar yra kas nors panašaus Čekijoje, Slovakijoje? Kaip atrodo blusų turgūs žiurint iš Gariūnų taško?

  31. to Deshimtokas / 212.122.75.49

    Ar pagal jusu, gerbiamas moksleivi, argumentus reiketu sprasti, kad:

    1) jeigu neturesite galimybes vazinetis riedlente, tai tuomet, kaip pats rasote, isigysite zalingu iprociu, neturesite ka veikti, slaistysites gatvemis, uzpuldinesite nekaltus zmones ir tapsite nusikalteliu?

    2) "ekstremalusis sportas" yra visu kitu sporto rusiu pagrindas, be kurio nevyktu net ir olimpiados?

    3) vazinejimasis riedlente yra vienintele egzistuojanti saka ir jeigu jus negalesit jos kultivuoti miesto aikstese, tai staiga del to apskritai ismirs visas sportas bei visi jauni ir seni sportininkai?

    P.S. (asmeniskai merui) Gerbiamas mere, jeigu neleisite man šalia savivaldybes pasistatyti asmeninio garazo, as tapsiu nusikalteliu! Gerai pagalvokit pries man neleisdamas statyti :))

  32. dar karta 10-okas / 84.46.160.21

    jeigu manote, kad tai mano vieno nuomone, paskaitykit , ka apie tai mano zmones http://whatson.delfi.lt/news/c ity_beat/article.php?id=930448 0&com=1&s=0

  33. Jo, Antui / 82.135.204.242

    Kalbėjau, kad buvo išnykę, kai atsirado supermarketai (kad jų prieš 1990 m. nebuvo).
    Ir rašiau žodį "renesansas", t.y. atgaivimą.
    O Jūs kalbate vos ne apie pokarį.
    Juk kažkada gal vien turgai ir tebuvo.
    Bet kad pasitikslinote tai labai gerai, – blogiau kai neišsisakoma ir tada žmogui net į galvą niekuomet neateitų kaip kas ką interpretuoja.

    Dažnai būna, kad net nepagalvoji, kad reikia paryškinti tam tikrus aspektus, nes tau pačiam jie aiškūs.
    Aš pvz. labai koreguoju savo kalbas, kai sužinau, kurias vietas ne tai žmogus įtaria, bet kuriose vietose reikia tiksliau išsireikšti, nes jose dar yra įv. interpretacijų.
    Noriu pasakyti, kad tik labai daug bendraudamas gali išgryninti savo pasisakymą… gal dėl to netingiu užsiimti komentarais.

    Kaip jau kartą esu minėjęs, labai blogai kai koks vadovas kalba, o žmonės tyli… tai tas galvoja, kad gerai kalba ir tęsia… – ir niekas jam nepasako, žmogau tavo labai nuobodi kalba ne tiek kaip nuobodi, kiek kaip kvaila žmones tiesiog kankinančiai žudo (kaip sakoma, iki afrikiečiai išgirdo mūsų vieną garsų daininką buvo tikri, kad baisiausiai žmogui badas – pasirodo yra ir baisesnių dalykų…).

  34. Deshimtokas / 84.46.160.21

    Ponas mere, norejau jusu paklausti, kodel Jus pats, pasisakes uz sportuojanti ir uzimta jaunima Vilniaus mieste, staiga uzdraugziate ir nebeleidziate uzsiemineti sportu vieshose vietose (PVZ: prie sen. savivaldybes esanciame parkelyje)??? Ir tikrai galite nesakyti, kad Vilniuje yra pakankamai PVZ vietu, kur galima butu vazineti su riedlente, nes tokiu parku yra neuztenkamai, kadangi visi norintys netelpa i tuos kelis varganus "Skeitparkus"…:( . Taigi, kodel neleidus jiems vazinetis parkuose, kur jie niekam netrukdo, o ne varius juos is ten. Nes toks dalykas, kaip uzdraudimas sportuoti reiskia, jog jus palaikote vaikus, kurie slaistosi gatvemis ir neturi ka veikti ir pvz uzpuldineti nekaltus zmones, juk tai vyksta tik is dyko buvimo…???

    P.s. Tokie dalykai vuksta is tikruju:

    1. Po baltuoju tiltu esanciose rampose kas diena renkasi apie 200 ekstremalaus sporto megeju, aikstele po baltuoju tiltu realiai talpina apie 80, gal ir maziau…
    2. Pilaiteje esanti aikstele yra tokioje strategineje vietoje kaip ir Kaunas (kitaip tariant, norint pasivazineti reikia vaziuoti i KAUNA)
    3. Pilaites rampose gyvena BENAMIAI …
    4. Draudziama uzsiemineti ekstremaliu sportu (siuo atveju turima omeny riedlenciu, rieduciu, ir dviraciu sportas) tam nepritaikitose vietose…

    ISVADA:

    Vilniaus miesto savivaldybe skatina jaunima nesidometi sportu, skatina zalingu iprociu igyjima, nusikalstamuma

  35. REKK / 195.182.77.199

    Visiem gero savaitgalio (na, o rytoj į turgų:)

  36. to nuomone / 212.122.75.49

    Ar tik nenoretum pats i ta kede atsisesti, a niekadejau?

  37. Antas / 195.14.185.53

    To Jo/ 82.135.204.242
    2006-04-21 12:15:57

    1963 m. Londone ir Coventry lankiausi turguose. Taigi,nereikia lia lia.

  38. zalias miestas 2006 ? / 194.176.58.193

    …Atidarydamas konferenciją Vilniaus meras Artūras Zuokas pristatė svarbiausius praeitais metais nuveiktus darbus ir šių metų programos „Žalias miestas“ gaires…

    gerbiamas mere, matomai jus nezinote,

    bet per sapiegu rumu parka paleistas tranzitinis eismas kuris perkerta si vieninteli ir seniausia baroko parka per puse – atskiria sapiegu rezidencija nuo parko gatve, kurioje greitis primena vos ne autostrada. gatvės šioje vietoje niekada nebuvo, buvo ivaziavimas į sapiegų rūmus pro arką. (google keyword: sapiegų dvaro parkas)

    jeigu imanoma itraukite į gaires ir vieno iš seniausio vilniaus parkų, kuriame auga seniausia vilniaus mieste liepa, bent jau eismo uždarymą.

  39. Kremblys to krebliau krebliau / 82.135.222.196 / 212.122.75.49

    Sekanti karta pries rasydamas koki nors savo debiliska komentara, pasikonsultuok su bobutemis.

  40. į REKK / 82.135.204.242

    Mano poreikiams jis nereikalingas, nors žinau, kad toks yra – buvau ten tik vieną kartą, reikėjo ten mano paso (sūnus ten kažką įsigijinėjo kreditan).
    Dabar jau ir šeštadieniais Vilnius gana užkištas transportu, o ten tai ir kamštukan papuolėme.

    Atsitiktinai buvau liudininku ir labai nusistebėjau, kai moksleivių su mokytoja delegacija iš rajono aplankiusi Genocido muziejų… išskubėjo į Akropolį (ten kažkiek iš jų užkliuvo muziejuje, tai tie, kurie išlindo anksčiau labai nekantravo pamatyti Akropolį ir po truputį keiksnojo anuos atsilikėlius). Atvirai kalbant ta scena mane pribloškė ir ją vis pamenu iki šiol.

  41. Zbigi / 212.122.73.13

    Pabandysiu "į temą".
    Bet pradžioj norėčiau perduoti žinią visiems, kurie turi norą "apš …" žinomą žmogų (nebūtinai Artūrą Zuoką šitame bloge) ir likti nenubaustam (pagal įstatymus arba net negauti į dūdą): UŽKNYSOT NEGYVAI. Kaip Mos’ka iš Krylovo pasakėčios. Dvarniaškai ant dramblio palot – gyvenimo prasmė.:)
    Turgūs Vilniuje.
    Halę lankiau retai prieš uždarymą. Tilus siaubas buvo. Nuo produktų iki jų pardavimo būdo ir sąlygų. Kaip bus, kaip sako aukštaičiai, bus matyt.
    Kalvarijos turgų lankymas truputi dažnesnis. Ypač kai ten galima buvo nupirkti lenkiškos muzikos CD (piratiniai, bet raskit Vilniuje nepiratinių! Rasit, būtinai praneškit:)). Lygis +/- postHalė. O jau vaizdelių prisižiūri, ohohohoho. Pvz.: bomžiai parduoda vogtus ar baltarusiškus maisto produktus (varškė, grietinė ir pan.). Estetinio atspalvio paradas:). Bet tai tikriausiai skatina aplinka, kuria pagal paskutinius savivaldybes planus, bus tvarkoma. Tačiau yra vienas pagrindinis pavojus (Halėje irgi). Į turgų žmonės eina apsipirkti PIGIAI. Ir yra milžiniška tikimybė, kad po visų rekonstrukcijų pagrindinis privalumas PIGIOS PREKĖS išnyks kaip inteligencija Rusijoje po 1917 metų.
    Gariūnai. Būnu tikriausiai dažniausiai iš visų trijų. Lygis ein geryn. Nors lietai ir kartais nepatogu rodyti savo, nors ir su triusikais, užpakalį kitiems pirkėjams jei nori nusipirkti pvz. džinsus. Neigiamas dalykas irgi yra viešas maitinimas, kuriam reklaminis šūkis "pirks trys belašus, gauk kačiuko kailį nemokamai" atitinka 100 proc.
    Pone mere, kas dėl "liudi gibnut za metal", Gariūnų avėjuje mano nuomones neklauskit. Nors ir ne tokia buvo temos užduotis:)
    Gero savaitgalio.

  42. usa cab / 84.240.38.73

    Del taksi tai tikrai pritariu kad reiktu keisti senus automobilius i naujus.Ir kad visi butu geltoni.

  43. REKK / 195.182.77.199

    Norėčiau paklausti kaip jūs jaučiatės sakykime "Akropolije"? Aš stengiuosi ten kuo rečiau apsilankyti, bet kai jau tenka pabuvus kokia valandą, jaučiuosi kai citrina perleista per kokį 10 arbatos puodelių. Kitiem tai tampa gyvenino būdas – lankyti supermarketus, nuo atidarimo iki uždarimo vartojimas vardan vartojimo). Ankščiau eskursijos atvažiuojantiems iš rajonų budavo į kultūros centrus, dabar į "akropolį"…idomi ta žmogaus evoliucija…

  44. Matas to Jo / 82.135.172.62

    Gera tamstos nuomonė. <.. kuo toliau, tuo daugiau atsiranda žmonių, kuriems reikia šviežio maisto…O supermarketai, kaip besigirtų maisto šviežumu – visa supermarketų sistema pritaikyta ne greitai sugendančiam maistui, t.y. atitinkamai parengtam. > Tikrai taip, ką nusiperki supermarketuose viskas yra su gausybe konservantų, kurie greitai mums skrandžius išės.

    Mano nuomone turgūs reikalingi.
    Bet tokie, kokie yra dabar-tikras jovalas. Juk taip netoli Ryga. Užtektų ten nuvažiuoti ir pasižiūrėti, kaip vyksta prekyba maisto produktais ir gėlėmis Rygos turguje prie stoties. Pardavėjos pasipuošusios, visada šypsosi. Maistas eksponuojamas su meile pirkėjui. Ant kiekvieno produkto užrašytos kainos. Kur produktas pagamintas irgi užrašyta. Dėl produkto kokybės pretenzijų beveik nebūna. Rygos turgus irgi turi senas tradicijas. Gal vis dėlto latvių prekybinės tradicijos dar liko iš Livonijos ordino laikų. Siūlau merui pasivažinėti ir pasidairyti po kaimyninės sostinės turgus. Mes nieko geriau nesugalvosime.

    O Gariūnai, manau, su laiku, išnyks. Čia ne turgus, o kažkoks nesusipratimas.

  45. krebliau krebliau / 82.135.222.196

    jei nori tai gali laisvai bezdėt, nieks nedraudžia ir dauguma čia taip ir daro.

  46. Vilnis / 84.32.66.123

    Gal kas iš čia rašančių vakar pabuvojo Baltupiuose susitikime su Zuoku? Apie ką kalbėjosi? Kiek žmonių susirinko ir kokie įspūdžiai?

  47. Slikas / 85.206.184.37

    Gariūnai – neišsemiamas šaltinis juodų pinigų. Ne šiaip sau darbiečiai gavo 112500 lt. otk atą. Bendrai darbiečiams būdinga nemokėti mokesčių, algą gauti vokeliuose ir t.t.

  48. Vortex / 147.252.180.165

    Sveiki visi,
    Pritariu tiems, kurie mano jog turgai turi islikti. Visu pirma, kai kuriems zmones, tai pragyvenimo saltinis. Antra, galima nusipirkti naturaliu, lietuvisku produktu. Ir galiausiai, kiekvienas turi teise rinktis eiti i turgu ir ten ka nors pirkti ar ne.

  49. Na, o, bet, tačiau / 85.206.203.19

    JUSTUI

    Manau remti reikėtų ūkininkų turgus su ekologiškais produktais…

    O Gariūnai numirs naturalia mirtimi ,kai taies laikas. bet kol žmonės tenai gali užsidirbti duonos kąsnį tik tokiais būdais – tegul dirba.

    Kita kalba piėe tuos UAB,us … Vien iš aikštelių mašinoms stovėti rinkliavos ir t.t. ko vertos – apskaitos ten -NULIS sveikų ir po kablelio irgi nuliai.. :-)

    Na, o dėl Valstybinės reikšmės objekto – tai čia tik "čiukčiams" suprantamas sprendimas.

  50. Na, o, bet, tačiau / 85.206.203.19

    Ačiū už Halės turgų … :-)

    Švaru ir grąžu… Kadangi ten aplinkui ir nelabai valyvų žmonelių nemažas kiekis sukiojasi, tai manau, švari ir tvarkinga turgavietė turės ir didelį auklėjamąjį poveikį.. :-)

    Ir , be jokios abejonės, – Kalvarijų turgavietė turėtų būti kuo greičiau sutvarkyta panašiai, Mere. Ten jau ir prasilenkti nėra kur žmonėms, o Žuvies skyrius – BAISUS purvynas. Sąlygos – antisanitarinės, kaip sakė tėvas Raikinas "graikiškoje salėje"…

  51. REKK to ATSAKYMAS / 195.182.77.199

    Manau su laiku turgus keisis (mane tai nervina, kai lenkiški ar kiti produktai, bandomi prakyšti kaip lietuviški, čia reikėtų griežtos kontrolės), bet jokių būdu neišnyks, nes tai dalis lietuviško mentaliteto.
    Man tai patinka kai būnu kokiame kitame miestelyje užsukti į jų turgų ir matai, kur žmonės tikrai parduoda savo darbo vaisius – dažnai uždeda viršaus, ką ten dėl kelių gramų…Vilniuje tik kokios bobulytėstaip padaro.
    Iš perpardavinėtojų būna atvirkštinis variantas – gauni mažiau nei turėtų.

  52. REKK to Jo / 195.182.77.199

    Nuoširdžiai ačių už gerus žodžius. Turiu pripažinti, kad patinka Tamstos tvirta nuomonė (kartais nepopuliari ir su kuria aš nevisada galiu sutikti, bet tame kaip sakoma"šarmas" ir yra…).
    Dėl asociacijos reikia pagalvoti (nesu verslo žmogus, bet pasiknaisioti, paskaičiuoti ir paplanuoti mėgstu). Idėja tikrai idomi.

  53. Justas / 213.197.134.162

    Esu įsitikinęs , kad turgūs , kaip istorinė relikvija tiesiog privalo išlikti . Juk tai viena iš svarbiausių Lietuvos tradicijų .
    Jeigu turgūs nebus pernelyg "suinteligentinti" , pernelyg "sunorminti" pagal supermarketams taikomas taisykles , jie dar ilgai bus traukos centrais .
    Kalvarijų turguje lankausi kiekvieną šaeštadienį jau bene 25 metus .
    Ar ne puiku su mažu vaiku už ranos šeštadienio rytą apeiti prekeivių eiles , nusipirkti raugintų kopūstų(paragauti , išsirinkti iš keliolikos bačkų) , kaimiškų rūkytų lašinukų , medaus …"tikrų" kiaušinių , kaimišką vištą …
    To , ko jokiame akropolyje nerasi , nepamatysi .

    Tik turgaus dėka išlaikysim dalį smulkių ūkininkų , kurie gyvena smulkiuose natūriniuose ūkiuose .
    Žinoma , tokie dariniai , kaip Gariūnai , anksčiau ar vėliau, atmirs , neišlaikys konkurencijos su centrais . Ir įvyks tai visai natūraliai , jeigu niekas nebandys jų remti protekcionistiniais metodais .
    O štai ūkininkų turgus ne griekas būtų ir paremti .

  54. Atsakymui / 82.135.204.242

    Kalvarijų turgus neatitinka turgaus formulės, nes čia dominuoja perpardavinėtojai (o tie pavieniai visiškai neaiškūs gamintojai – galima suprasti tirba kaip nelegalai).
    Vienu žodžiu, su Jumis visiškai sutinku – būtent tokie turgeliai, koks šiandien yra Kalvarijų, žinoma, perspektyvų neturi.
    Nors ir toks Kalvarijų turgus turi savo pirkėją, bet tai ne mūsų pirkėjas ir vargu ar galime pasidžiaugti, kad dar turime tokį išlikusį Lietuvoje pirkėją, kuris patenkintas perka nežinodamas ką perka.

  55. ATSAKYMAS / 195.22.162.86

    Turgus neturi ilgalaikes perspektyvos (EU papildomi ribojimai ir reikalavimai ukininkams), nes maloniau pirkti parduotuveje o ne stumdytis smirdanciam turgui. Kalvarijos turgaus klaikybe reikia parduoti verslininkams, jau geriau dangoraiziai. Pilnai uztenka Hales, nes puikiu parduotuviu koncentracija tik dides su ekologiskais produktais

  56. Slikui / 82.135.204.242

    Gerai. Kai įsteigsite minėtą asociaciją ir tuos turgelius.

  57. nuomonė / 82.135.166.84

    pirmiausia iš mero kėdės aferistą reikėtų iškrapštyti, ir tik po to kitais klausimais rūpintis.

  58. į REKK ir į Slikas / 82.135.204.242

    Jūs kaip supratau abu dar esate labai jauni ir esate iniciatyvūs.
    Taigi, imkite steigti Vilniuje tokią vartotojų asociaciją ir kiekviename Vilniaus mikrorajone steikite parduotuvytes, kur pradžioje ekologiškus produktus gal parduotute visiems.
    Aš tai, 1997 m. buvau pradėjęs (nusipirkome tris tam nuosavas patalpas -numatėme tai padaryti ir visuose kituose Vilniaus mikrorajonuose), bet tada tai dar buvo per ankstyva (viena parduotuvytė per metus davė 40-60 tūkst. Lt nuostolį) – dabar situacija jau pakankamai subrandinta.
    Manau parengus gerą verslo planą būtų galima kreiptis ir į Vilniaus m. Savivaldybę dėl patalpų panaudos.
    Tad reikia jau dabar – rytoj ateis jau kiti… reikalas subrandintas – pirmyn.
    Aš jau nesiimsiu.
    O aš pats jau nebedirbsiu šios veiklos pelno siekiančiame sektoriuje – mano tikslas privesti reikalą iki to, kad šalies pelno sektoriui būtų jau naudinga šioje veikloje dirbti (nes iki to, pelno sektoriui būtų dar minusinė veikla, be to jam būtų per daug sudėtinga).

  59. Slikas / 85.206.184.37

    Tai išgeriam ta proga ;)

  60. į Slikas / 82.135.204.242

    Taigi, ir Sliką labai gerbiu.
    Va širdis jautė, kad tai puikūs žmonės.

    Nesupykite abu, už vienapusišką mano susižavėjimą Jumis.

  61. Slikas / 85.206.184.37

    Aš į turgų pirmiausia žiūriu kaip į tam tikrą žmonių bendravimo vietą ir gan ekologišką. Todėl manau, kad vien dėl to turgūs išliks. O kad Vakaruose jau vėl atgimsta turgūs, nestebina. Vis daugiau žmonių domisi ekologija, tame tarpe ir energetine. Man patinka pirkti turguje, nes gali pabendrauti su tuo pačiu pardavėju: pasiderėti, pajuokauti. O politikai iš vis, turi kiek įmanoma dažniaus turguose lankytis. Ekologiški reitingai kiltų kaip ant mielių.

  62. į REKK / 82.135.204.242

    "REKK / 195.182.77.199
    2006-04-21 11:48:54
    O šiaip tai mėgstų rudenynes ekologinių produktų muges. Nukeliaukau su visa šeimyna, paperku, pabendrauju su žmonėmis iš savo krašto…"

    Šaunuolis. Už tai Jus labai gerbiu.

  63. tęsinys / 82.135.204.242

    Išvada: Supermarketams gimsta galinga atsvara.
    Taigi, tas dėsnis (smūgiui lygus atoveiksmis ar kaip ten.) puikiai galioja.
    Nors ir supermarketai, labai keičiasi ir keisis (10 m. vežė Vakarų savartyną į lietuvių skrandžius, dabar jau įsteigė ekologiškų produktų skyrelius), bet kaip minėjau yra dalykų, kurių nepakeisi.

    Kas kita, kad tuose turguose Lietuvoje (nekalbant apie mūsų) – šiandien dar dominuoja perpardavėjas.
    Reiškia tokio reiškinio negali vadinti turgumi, bet parduotuve be sienų (nes vienokį ar kitokį stogą vistiek turi ar bent per lietų užsidengia) ar panašiai.

  64. Jo / 82.135.204.242

    dėl turgų.

    Tuo klausimu (mugių rengimu) betarpiškai užsiimu jau 12 metų, todėl rengiant atitinkamas veiklos strategijas, privalomos veiklos kryptis bei programas prieš tai išanalizuojame visokeriopą patirtį.

    Štai Jungtinėje Karalystėje prieš 1990 m. turgų visiškai nebuvo.
    Dabar JK turgeliai išgyvena na ne aukso amžių, bet jų renesansas jau prasideda (įvertinant tai, kad jų jau nebebuvo).
    Kodėl.
    Tai susieta su supermarketų įsiviešpatavimu.
    Pradžioje žmonėms jie patiko.
    Bet kuo toliau, tuo daugiau atsiranda žmonių, kuriems reikia šviežio maisto (tai pastebiu jau net Lietuvoje), o taip pat šeimos ūkyje, šeimos versle pagaminto maisto.
    O supermarketai, kaip besigirtų maisto šviežumu – visa supermarketų sistema pritaikyta ne greitai sugendančiam maistui, t.y. atitinkamai parengtam. Be to, ir norėdami su mažiukais neturės jokių galimybių cackintis (dabar tai dar daro, kai tokiais produktais reklamos sumetimais norima pasipuošti).

    Antra, visoje tokio maisto gamybos linijoje yra teršiama aplinka.
    Taigi, vis daugiau atsiranda vartotojų, kuris pasinaudodamas galimybe pasirinkti, pasirenka tą maistą, kurio visoje gamybos linijoje yra puoselėjama, o ne naikinama aplinka.

    Trečia. Turguose, kai pats gamintojas tiesiogiai parduoda vartotojui – nereikia kasos aparatų (nėra PVM, na kuris ekologiškiems produktams nuo 2006 m. sausio 1 d. ir taip sumažintas iki 5.0 proc.).

    Ketvirta. Bendravimo galimybė, t.t. tarp vartotojų.

    Ir gal būt ne vieną nustebinsiu pasakydamas, kad Vakaruose (manau, kaip ir viską kas gera pas juos perimdami) jau veikia vartotojų asociacijos, kurios įsteigia ekologiškų produktų parduotuvytes tik savo nariams).
    Mūsiškiai tokioje norėjo apsiprekinti, nes ten buvo labai žemos kainos ir didelis produktų asortimentas, tačiau nepardavė, nes nėra asociacijos nariai (tik vėliau vietiniam vadovui paprašius, visgi buvo padaryta išimtis – ko gero pirmoji jų praktikoje).

  65. laisvamanis / 195.182.82.229

    valkatu klausimas opus. ne maziau opus ir sunu ir kitu naminiu gyvunu laikymo taisykliu laikymasis. internete verda diskusijos http://www.biteplius.lt/lt/2fo rum.showPosts/541031.161.17-=( 1692009898, sunu savininkai netgi rengiasi kovoti uz draudima dviraciais Vingio parke vazineti. Arturai – kokio miesto meru busite – sunu ar zmoniu ?

  66. Kreblys to krebliau / 82.135.222.196 / 212.122.75.49

    Apie viska galim pasisneket.

  67. Ignotas / 84.32.121.221

    Nagi suprantame,kad policijos meras nevaldo, bet vis dėl to pritariu cc paklausimui apie naglus valkatas. Kiek teko girdėti Klaipėda ėmėsi griežtų priemonių, kad valkatos negadintų miesto įvaizdžio – o kaip bus Vilniuje?

  68. mantas / 194.94.79.229

    as asmeniskai turguje retai lankausi.. gal koki karteli per metus.. taciau pastaraji karta gariunuose isvydau ko nesitikejau…
    kaip nekeista daug zmoniu kaip ankstesniais laikais po nepriklausomybes atkurimo…
    na ir o bet.. juk prekes nekokybiskos o ir kainos nera atitinkamai zemos.. ir dar pasistumdyti grustyse tenka… nepatogu matuotis drabuzius kazkur uz sirmos…

    taciau tautos mentalitetas vis dar… nepasikeite :(
    Manau kad ten renkasi rusai ir lenkai… lietuviu maziau :/

  69. REKK / 195.182.77.199

    O šiaip tai mėgstų rudenynes ekologinių produktų muges. Nukeliaukau su visa šeimyna, paperku, pabendrauju su žmonėmis iš savo krašto…

  70. krebliau / 82.135.222.196

    ne apie tai kalba

  71. REKK / 195.182.77.199

    Turgai išlikti turėtų, ypač daliai žmonių tai ne tik pragyvenimo šaltinis, bet ir gyvenimo būdas, kai jie eina pirkti dažniau nei į parduotuvę.
    Pats apsilankau nedažnai (į Kalvarijų), tačiau kai prasideda daržovių sezonas laiks nuolaiko užsuku ką nors iš bobučių nupirkti. Be to ten įsigyjų kiaušinių:), nes tokių didelių:), kad net į dėžutę vargiai sutelpa jokiame prekybos centre nerasi. O šiaip kada iš tiesų prasidės Kalvarijų turgaus rekonstrukcija?

  72. Kreblys to paulius / 212.122.75.49

    Ar tavo, ziolpas kvailiau, uzpakalis kartais nedega?

  73. cc / 62.212.198.154

    ir dar klausimas: kada pagaliau bus sutvarkyta Kalvariju turgaviete? Negi ji nepajudinama?

  74. Babatukas / 212.122.75.49

    Niekaip negaliu suprasti, kodel tos zmogiskos butybes taip daznai ir stipriai manimi piktnaudziauja…

  75. cc / 62.212.198.154

    ponas mere,

    noriu atkreipti jusu demesi i kelias labai akis badancias problemas Vilniaus mieste:

    1) nagli valkatos, terorizuojantys ir persekiojantys turistus gedimino ir ypatingai pilies gatveje. ne karta teko matyti, kaip grupes turistu tiesiog privestos salintis ir begioti nuo apsvaigusiu benamiu ar fashistuojanciu naciu. Ar negalima sustiprinti patruliavimo tose gatvese ir nuolatos palaikyti tvarka?

    2)kaip vyksta kiosku pertvarkymas? kada pagaliau mes atsikratysime tu metaliniu deziu, kurios ypatingai gerai primena praeiti.

    3)ar neimanoma sutvarkyti Vilniaus taksi parko, kaip, pvz, Rygoje? Tiesiog isduoti spec. taski numerius ir leisti vezti keleivius tik su tam tikrus reikalavimus atitinkanciomis masinomis. Nes dabar suvaziuoja 25 metu senumo taksi is visos Lietuvos ir jiems negalioja jokios taisykles! O juk tai visuomeninis transportas!

    Aciu uz atsakymus, manau daug kam butu idomu juos isgirsti.

    Geros dienos!

  76. paulius / 193.219.60.35

    Zuokai.. zuokai vagie kepure dega…